آئودیفراری

درگ فراری 458 اسپشیاله با آئودی RS7، سوپراسپرت دیروز یا سوپرسدان امروز؟

آیا سوپراسپرت قدیمی فراری متعلق به حدود یک دهه پیش می‌تواند در مسابقهٔ درگ حریف یکی از قوی‌ترین و جدیدترین سدان‌های آئودی شود؟

این خودروها هرچند هردو از پیشرانه‌های V8 استفاده می‌کنند اما از دیگر جهات کاملاً باهم متفاوت هستند. موتور جلو در برابر موتور وسط، توربوشارژ در برابر تنفس طبیعی، چهارچرخ محرک در برابر دیفرانسیل عقب و سدان در برابر سوپراسپرت. بیایید این تفاوت‌ها را دقیق‌تر بررسی کنیم. زیر کاپوت آئودی RS7 پرفورمنس یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 قرار دارد که به لطف دو توربوشارژر، ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو باید خودرویی ۲۰۶۵ کیلوگرمی را حرکت دهد.

از سوی دیگر، فراری ۴۵۸ یکی از بهترین موتورهای V8 تاریخ را در سینه دارد و پسوند اسپشیاله نیز بدان معنا است که این موتور ۴.۵ لیتری تنفس طبیعی قدرت بیشتری نسبت به ۴۵۸ معمولی تولید می‌کند. اسپشیاله ۶۰۵ اسب بخار قدرت و ۵۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد که از طریق یک گیربکس هشت سرعته برگرفته از فرمول یک، به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. فراری نه‌تنها قدرت کمتری نسبت به رقیب آلمانی دارد بلکه از کشش کمتر ناشی از انتقال قدرت محرک عقب هم رنج می‌برد هرچند که با وزن ۱۳۹۵ کیلوگرم، بسیار از RS7 سبک‌تر است.

بااین‌حال، سوپرکار ایتالیایی در تمام درگ‌ها شکست بدی می‌خورد زیرا آئودی ۲ تنی مثل گلوله به جلو شلیک می‌شود و اسب رقصان مارانلو را در گردوغبار خود رها می‌کند. در اینجا تأثیر سامانهٔ کواترو را به‌وضوح می‌توان دید درحالی‌که اسپشیاله در آغاز حرکت برای دستیابی به کشش مناسب بسیار تلاش می‌کند. بااین‌حال، در مسابقات رولینگ که مزیت چهارچرخ محرک RS7 رنگ می‌بازد، فراری به‌راحتی از آئودی فاصله می‌گیرد و تلخی باخت‌های قبلی در درگ‌ها را کاهش می‌دهد. در مسابقات درگ از حالت سکون اما RS7 400 متر را در ۱۱.۳ ثانیه طی می‌کند که ۰.۳ ثانیه از سوپرکار ایتالیایی سریع‌تر است.

سپس برای اینکه ببینیم یک خودروی معمولی در سال ۲۰۲۴ در برابر نقطهٔ اوج سوپراسپرت‌های فراری در یک دهه پیش چه عملکردی خواهد داشت، جدیدترین مدل آئودی S3 به مصاف ۴۵۸ اسپشیاله می‌رود. این خودرو از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر کوچک استفاده می‌کند که ۳۳۳ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور را مثل تمام خودروهای پرفورمنس چهار دههٔ گذشتهٔ آئودی، به هر چهارچرخ منتقل می‌کند. S3 با وزن ۱۶۱۰ کیلوگرم، به میزان قابل‌توجهی از RS7 سبک‌تر است اما هنوز هم در قیاس با فراری خودروی سنگین‌تری خواهد بود؛ بنابراین، شکست دادن این سدان اسپرت جمع‌وجور برای ۴۵۸ اسپشیاله بسیار راحت است درحالی‌که ۱۲.۹ ثانیه طول می‌کشد تا S3 مسافت ۴۰۰ متر را طی کند.

مقایسه مشخصات فنی

آئودی RS7 پرفورمنس فراری ۴۵۸ اسپشیاله
پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو ۴.۵ لیتری V8
قدرت ۶۳۰ اسب بخار ۶۰۵ اسب بخار
گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر ۵۴۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ عقب
وزن ۲۰۶۵ کیلوگرم ۱۳۹۵ کیلوگرم

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1397 ديدگاه)

    رنگاشون خیلی جذابه!

    1. amirkhanzadeh

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (366 ديدگاه)

      طراحی فراری با اینکه مال چند سال پیشه
      ولی انگار تازه از کمپانی اومده بیرون

      موافقم 14
      مخالفم 1
  2. PURIYA

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (555 ديدگاه)

    M5 F90 تایم ۱۱.۱ میزنه اگه اون بود اختلافشون خیلی بیشتر میشد
    گرچه فراری قابل احترامه حتی اگه تو لانچ حریف سدان های امروزی نباشه

    موافقم 16
    مخالفم 3
    1. HELLO.BROTHERS

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      خدا وکیلی تو صدای زیبای انجین تنفس طبیعی فراری رو باش چه صدایی،ولی کلن اتوموبیل های توربوشارژر اگه از بابت اسب بخار با اتوموبیل تنفس طبیعی برابر باشن ولی توی گشتاور برابر نیستن،برای همین تنفس طبیعی روبروی توربوشارژر کم میاره(مثل این میمونه اتوموبیل الکتریکی رو با بنزینی حتی توربوشارژر مقایسه کنی،قطعا الکتریکی برنده میشه).

      موافقم 10
    2. آلمانی باز

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (200 ديدگاه)

      چطور جرئت میکنی کامنت غیر فنی بزاری!!! اونم تو سایتی که رامین هست ، نظر دادن درمورد این آشغال های آلمانی رو بسپار به رامین بزار بیاد کامنت فنی بزاره!!!

      موافقم 8
      مخالفم 10
    3. R@min

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1975 ديدگاه)

      تایم 11 زدن با سدان دو دیفرانسیل هنری نیست که اسم فراری با اوردن کنار بیمر لکه دار کنی.

      موافقم 9
      مخالفم 8
      1. PURIYA

        ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (555 ديدگاه)

        خوبه نوشتم فراری جایگاه خودشو داره و قابل احترامه😐
        بشخصه خودم محصولات فراری رو دوست دارم مخصوصا قدیمیاش
        بعضیاتون واقعا می خواید رو مخ برید
        شما نمی خواد به من یاد بدی متعصبانه رفتار نکنم ما هرجا نظر دادیم به سلیقه بقیه احترام گذاشتیم

        موافقم 12
        مخالفم 3
        1. Bmw

          ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (641 ديدگاه)

          پوریا واقعا عجیبه که بهت حمله ور شدن بابت یه نظر شخصی تازه بدون توهین به سلیقه

          موافقم 9
          مخالفم 1
        2. آلمانی باز

          ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (200 ديدگاه)

          سوتفاهم نشه ، به پوریا حمله ور نشدم ، مخاطب ام یکی دیکه بود… خودم لایک کردم

          موافقم 4
          مخالفم 1
  3. 🏆Lamborghini🏆

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (164 ديدگاه)

    از فراری بعید بود از این آئودی ببازه
    اگه هوراکان بود به راحتی برنده میشود

    موافقم 4
    مخالفم 13
    1. Dino

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      ده سال پیش ۴۵۸ برای خودش پادشاهی میکرد
      موتور F136 که هم مزراتی هم آلفا ازش استفاده کردند مجموعا ۸ جایزه رسمی برای خودش بار زد و برد . این موتور در حدی عالی بود که شورلت برای کوروت جدید هم رفت سراغش. لامبو همچین چیزایی رو تو خواب هم نمیبینه

      موافقم 16
      مخالفم 2
      1. R

        ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1109 ديدگاه)

        حالا گیریم اینهمه جایزه گرفت…چرا تو درگ به رقیبش هوراکان پرفورمانته باخت؟
        عملکرد نهایی مهمه نه جایزه

        موافقم 3
        مخالفم 4
  4. hosen

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (264 ديدگاه)

    چقد این 458 رو دوست دارم با اون صدای موتور بی نظیرش. ولی خب نمیتونه حریف یه ماشین چهار چرخ محرک قلدری مثل rs7 بشه.

  5. mosafer

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (136 ديدگاه)

    تقریبا داریم به دوره ای میرسیم که سدان و سوپر اسپرت فاصله هاسون خیلی کم شده

    موافقم 4
    مخالفم 1
  6. HELLO.BROTHERS

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (97 ديدگاه)

    فراری چه صدای دلنشین و زیبایی داره چون تنفس طبیعی،ولی مقایسه اتوموبیل تنفس طبیعی با توربوشارژر کلن اشتباه،مثل مقایسه اتوموبیل الکتریکی با بنزینی.

  7. R

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1109 ديدگاه)

    مت واتسون سلطان درگ های نامنظم

    موافقم 6
    مخالفم 2
  8. Mehdipasha

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فراری کجا بی ام دبلیو کجا‌….سلطان بی چون چرا خودروها فقط فرارری

    موافقم 5
    مخالفم 4
    1. PURIYA

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (555 ديدگاه)

      قربونت اون آئودیه نه بی ام دبیلیو

      موافقم 11
      مخالفم 1
  9. Kiarash

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (153 ديدگاه)

    من همیشه از فراری خوشم اومده ولی آئودی رو به فراری هم ترجیح میدم

    موافقم 4
    مخالفم 8
  10. Taha Ayoobi

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3567 ديدگاه)

    احساس میکنم یه جای کار میلنگه، قدرت هاشون تغریبا یکیه ولی آئودی گشتاور بیشتره، ولی خب از اون ور اختلاف وزنشون خیلیه، در حدی هست که بتونه اختلاف قدرت و گشتاور رو جبران کنه.

    احتمال داره راننده فراری ناشی بوده باشه ولی سیستم تمام چرخ هم نباید دست کم گرفت.

    موافقم 8
    مخالفم 3
    1. hosen

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (264 ديدگاه)

      طاها جان آئودی گشتاورش ۳۱۰ نیوتن متر بیشتره که رقم وحشتناکیه از اون گذشته از سیستم چهارچرخ کواترو استفاده میکنه برخلاف فراری که دف عقبه
      درکل این فاصله بینشون کاملا طبیعیه

      1. Taha Ayoobi

        ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3567 ديدگاه)

        آخه اختلاف وزنشون خیلی زیاده واقعا.
        میشه گفت اندازه یه هاچپک کوچیک اختلاف دارن.

        اگه راننده فراری لانچش اوکی بوده با‌شه تنها علتی که میبینم همون کواتروعه که واقعا هم سیستم خفنیه.

        موافقم 2
        مخالفم 2
        1. JaMsHiD_R1988

          ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2322 ديدگاه)

          دوتا راننده سطحاشون یکی بوده
          فقط فراری آنالوگ بوده و آئودی همش سیستم هایی مثل کواترو و لانچ کنترل و اسپرت پلاس پلاس پلاس و فلان داشته که تونسته برنده بشه
          بعدش اندازه دوتا پارس تی یو فایو اختلاف گشتاور داشتن
          گشتاور خیلی موثره همچنین لانچ کنترل و سیستم توربو و تمام چرخ محرک

        2. Galant.VR4(JDM)

          ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (774 ديدگاه)

          روی کاغذ همه‌چی آسونتر به نظر میاد در حالی که از تفاوت گیربکس بگیر تا نوع لاستیک روی درگ تاثیر گذار هست
          مثلا هدررفتن چندین درصد از قدرت انجین تا زمان رسیدن به دف عقب که آئودی نصف اون قدرت رو از دست نمیده
          مقایسه‌های مت واتسون اونقدر تخصصی نیستن و صرفا از روی کاغذه و ببینده جز یه درگ برای سرگرمی چیز دیگه‌ای ازش درک نمیکنه

  11. وی

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (361 ديدگاه)

    دوستان میدونستید 458اسپشیاله موقع معرفی 200هزار دلار بوده الان کم کار هاش حدود 600 هزارتا
    فقط فراریه که حتی تولید انبوه هاشم حتی بعد از 10سال اینچنین بر ارزششون افروده میشه چه رسد به مدلی مثل 250gto که حدود 60 سال ازش میگذره و یه عتیقه کامله و حدود 70میلیون دلار قیمت میخوره
    البته برای 458 اصلا اتفاق عجیبی نیست بنظر من جذاب ترین ماشین تاریخه طراحی ظاهری و داخلی فوق العاده صدای فوق العاده انجینی که دوبار جایزه بهترین انجین سال رو برد وزن کم و پیست محور بودن
    یکی از دلایلی که به فراری ایمان اوردم این بود که همین اسپشیاله 8 سیلندر تو درگ پا به پای اونتادور میومد و زمان خودش همه رو تو پرفورمنس میزد

    موافقم 10
  12. OM.01

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (516 ديدگاه)

    آئودی RS3 سدان=3.7 ثانیه 0 تا 100 و 11.8 ثانیه 400 متر😁
    اگه RS3 میاوردن رقابت به شدت نزدیک با 458 می‌داشت هیجان بیشتر می‌شد

    بهترین سدان اسپرت (کامپکت) باتوجه به قیمت که میشه خرید تا 70 هزار دلار RS3 سدان هست و تا 150 هزار دلار هم سدان پرفورمنس RS7 بهترین گزینس.

    یه 40 هزار دلار هم اضافه داشته باشید شرکت هایMTM و BTM و ABT و POWERDIVISION و… بهت موشک میدن با گارانتی😄

    موافقم 5
    مخالفم 2
  13. بیژن

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    مرحوم شلبی فرمود: اسب بخار چیزیه که باعث فروش ماشین میشه و گشتاور چیزی که باعث پیروزیش در مسابقات میشه.

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. JaMsHiD_R1988

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2322 ديدگاه)

      گشتاور یه چیزیه که بیش از حدش باعث نابودی سرعت و هندلینگ و چسبندگی میشه
      موقعی نه ترکشن کنترل نه لانچ کنترل نتونه اونو رام کنه ، همش تبدیل به هرزگردی غیر قابل کنترل میشه که اثرش توی پیچ ها و صفر تا صد مشخصه

  14. Scuderia Ferrari

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4008 ديدگاه)

    شخصیت جذاب و دوست داشتنی اسطوره ای مثل ۴۵۸ اسپشیاله با یه درگ بی ربط زیر سوال نمیره
    گرچه رولینگ رو با اختلاف برد و جبران کرد ولی این ماشین برای درگ ساخته نشده
    اگه میخواهید توانایی سامانه کواترو مشخص بشه و لانچ خوب آئودی رو نشون بدین با یه SF90 استراداله درگ بزارین
    قول میدم بعد از اون درگ دیگه حرفی از سامانه کواترو زده نمیشه

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. hosen

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (264 ديدگاه)

      داداش بوگاتیم نمیتونه تو شروع حرکت sf90 رو بگیره چه برسه به آئودی

  15. اکسل

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (93 ديدگاه)

    آئودی 🔰🗿🤩🤩

  16. Galant.VR4(JDM)

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (774 ديدگاه)

    درگ به منظور مقایسه یعنی اینکه قدرت ، گشتاور و وزن هر دو ماشین تو یه رده باشه! تنها فاکتوری که قبل از این درگ روش حساب باز کرده بودم وزن فراری بود که به لطف سیستم چهارچرخ آئودی این مورد هم محو شد.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  17. car lover

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (991 ديدگاه)

    و باز هم درگهای ابدوغ خیاری از سلطان مش واتسون

  18. I love Deutschland

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    آئودی مینوازد! یه سدان خانوادگی حریف سوپر اسپرت و هایپر کار های چند صد هزار دلاری!

    موافقم 1
    مخالفم 6
  19. نی نی

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (686 ديدگاه)

    فراری خوب آبروی آلمان رو برد هه

  20. نی نی

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (686 ديدگاه)

    چین فین کن

  21. ابوالفضل

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (284 ديدگاه)

    وقتی میگم تاثیر سیستم چهار چرخ محرک تو درگ
    منظورم اینه
    سدان با ۷۰۰ کیلو وزن بیشتر رو اینجوری از فراری جلو میندازه
    پس تو درگ های اینچنین اینو لحاظ کنید
    اابته اختلاف گشتاور هم زیاد بود

  22. M power

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (259 ديدگاه)

    جونم فراری

  23. car lover

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (991 ديدگاه)

    خیلی جذابتر میشد اگه R8 رو میوردن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا