آئودی با انتشار یک پست اینستاگرامی، خبر از ساخت آخرین نمونهٔ TT در کارخانهٔ مجارستان داده است تا پایان فصل مهمی در تاریخ این شرکت پس از سه نسل و ۲۵ سال رقم بخورد.
آئودی با عرضهٔ نسخههای پایانی TT در بازارهای مختلف در سراسر جهان طی سال گذشته، خبر از خداحافظی با این کوپهٔ دوستداشتنی داده بود و حالا سرانجام آخرین نمونهٔ TT از خط تولید کارخانهٔ مجارستان خارج شده و داستان این ماشین پس از سه نسل و ۲۵ سال پایان یابد. آخرین نمونهٔ این اسپرت آلمانی یک TTS کوپه است که در مراسم خداحافظی، کانسپتهای کوپه و رودستر TT از سال ۱۹۹۵ و همینطور دو نمونه از نسل دوم آن را همراهی میکنند. روی شیشهٔ جلوی این خودرو میتوان دید که از ۱۸ فوریهٔ ۱۹۹۸ تا ۱۰ نوامبر ۲۰۲۳ در کارخانهٔ مجارستان مجموعاً ۶۶۲,۷۶۲ دستگاه TT ساخته شده است.
آخرین TT به رنگ خاکستری متالیک بوده و از تریم کرومی تیرهٔ مات بهره میبرد. در تصاویر قسمت جانبی این خودرو دیده نمیشود اما باید روی رینگهای ۲۰ اینچی ویژهٔ برنزی قرار گرفته باشد. TTS از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده میکند که ۳۲۰ اسب بخار قدرت دارد. آئودی اما برای کسانی که خواهان قدرت بیشتری بودند نسخهٔ TT RS را هم با پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری پنج سیلندر توربو و ۴۰۰ اسب بخار قدرت ارائه میکرد. البته هرچند تولید TT به پایان رسیده است اما تا زمان اتمام موجودی آئودی همچنان امکان خرید آن وجود خواهد داشت. وبسایت آئودی در آلمان نشان میدهد که هماکنون ۵۴۰ دستگاه نمونهٔ صفرکیلومتر در این کشور موجود است که بسته به نسخه و تجهیزات، بین ۴۵ تا ۱۰۵ هزار یورو قیمت دارند.
آئودی اخیراً نسخهٔ پایانی TT رودستر را در آمریکای شمالی عرضه کرد که فقط در ۵۰ دستگاه ساخته میشود. نسخههای ویژهٔ خداحافظی از اوایل سال جاری در بازارهای دیگری مثل بریتانیا، ژاپن و اسپانیا هم عرضه شدهاند. آئودی با انتشار پستی اینستاگرامی خاتمهٔ تولید TT را اعلام کرده است. این پست نظر بسیاری از مالکان و طرفداران TT را جلب کرده و اکثر آنها از کنار رفتن ارزانترین کوپهٔ اسپرت آئودی به خاطر تولید شاسیبلندهای الکتریکی ابراز ناامیدی کردهاند. در طول سالها نیز هرچند گمانهزنیهای زیادی در مورد جانشینهای احتمالی TT در قالب مدلی تمام الکتریکی یا حتی کراساوور مطرح شد اما آئودی هیچ حرفی در مورد احتمال بازگشت این نام نزده است.
امیر
۳ آذر ۱۴۰۲برای همیشه که خداحافظی نمیکنه !! نسخه برقی tt و r8 قراره بیان
amir
۳ آذر ۱۴۰۲امیدوارم به یه طراحی خشن و تیز و بز و خفن بدن مثل اراس هفت نه یه طراحی تخم مرغی بنزگونه و خرابش کنن
Amir
۵ آذر ۱۴۰۲های چی بگم
این صنعت داره به کجا میره تهش به چی میرسه
به نظر من که این مسیر برقی ها مسیر اشتباهی هس
JaMsHiD
۱۸ دی ۱۴۰۲آینده خودرو ها هر کاری کنی برقیه !
مگر اینکه یه فکری کنن شرکت های تولید قطعات افتر مارکت آلمیچر درست کنن که با چرخش موتور برقی این آلمیچر هم به چرخش در بیاد و صدا تولید کنه😂💔
datsun
۳ آذر ۱۴۰۲TT به هیچ عنوان یک کوپه افسانه ی نبود
محمدرضا
۳ آذر ۱۴۰۲مطلب به اندازه کافی درد ناک بود
تو چرا نمک رو زخممون میپاشی؟
amir
۳ آذر ۱۴۰۲خیلی وقت بود نبودی شما
amir
۳ آذر ۱۴۰۲فکر میکنی
یه پا تو گیمم میزدی عاشقش میشدی
Navid A J
۳ آذر ۱۴۰۲به نظرم میگفت دوست داشتنی بهتر بود تا بگه افسانه ای.
میتسوبیشی سوار
۴ آذر ۱۴۰۲حق حق حق حق حق تا ابد
JaMsHiD
۱۸ دی ۱۴۰۲افسانه ای نبود در برابر کواترو S1 !
وگرنه بنظرم یه کوپه پنج سیلندر توربو و تمام چرخ محرک هر کاری کنی یه پرفورمنس بسیار بسیار قابل توجهی تولید میکنه که هر کاری کنی در قیاس خودش یه افسانه هست
الف.ی
۳ آذر ۱۴۰۲هوف یادش بخیر تو سری های need for speed خاطره داریم باهاش
جزو ماشینایی بود که آرزو داشتم تو دنیای واقعی داشته باشمش
با اون موتور 5 سیلندر ❤
چقد صنعت خودرو داره ناراحت کننده پیش میره
خداحافظی با مدلای خاطره ساز به خاطر یه مشت ماشین مسخره الکتریکی
آئودی همین چند وقت پیش با آر8 هم خداحافظی کرده بود
amir
۳ آذر ۱۴۰۲دقیقا یادش بخیر nfs underground 2 یکی از خوبای تیونینگ خودرو هم بود آئودی ttیکی از خوش دست ترین ماشیناش بود قشنگ تا خرخره تقویت میکردی
تو ماست وانتد افسانه ای هم بود عالی بود
aliasn
۳ آذر ۱۴۰۲توی nfs آندر کاور ، تیونش کرده بودم یه بار باش رفتم دونات زدم طوریکه یه چرخش در حین دونات از زمین. کنده میشد!عین وقتیکه کامیون ها درگ میزارن باهم.
𝐀𝐥𝐢
۳ آذر ۱۴۰۲کوپه خیلی جذابی بود. r8وtt حیف شدن
ARIAN
۳ آذر ۱۴۰۲گریه ام میاد. خداحافظ😭
مهدی
۳ آذر ۱۴۰۲یادش بخیر خونه مادری نیک بخت واحدی سمت ما بودش اون وقت که بازی میکردش یه دونه تی تی کروک وارد کرد بود جز اولین ها بودش
هر دو هفته یه بار میومدش سر میزدش رفتنی هم کله خیابان و اتوبان فقط نگاهش میکردش
نقره ای رنگ بودش عجب رخی داشت
از نزدیگ خیلی گوگولی بودش
Enzo Ferrari 2008
۳ آذر ۱۴۰۲خداحافظ ای آئودی کوچک
محمد
۳ آذر ۱۴۰۲آخرش فقط موستانگ میمونه و مزدا میاتا
بهرام
۳ آذر ۱۴۰۲کلاً برند آئودی یک برند خودروهای خانواده، تاکسی، پلیس و کار هستش. هیچ محصولیش حتی آر-8 هم افسانه ای نبود چه برسه به تیتی. کلاً آر-8 تایپ42 روی پلتفرم و موتور لامبو گالاردو توسعه داده شد و هیچیش آئودی نبود و همش لامبورگینی بود. نسل دوم و آخرش یعنی تایپ فور اس هم روی شاسی و موتور هوراکان ساخته شد. برای همین هیچکس آر-8 نخرید و به قهقرا رفت. عزیزان لطفاً قبل از افسانه سازی و اسطوره سازی کمی تحقیق هم بکنند. کلاً برند آئودی یک برند معمولی هستش
GODZILLA
۳ آذر ۱۴۰۲آئودی بود اون v10 5.2 توسعه داد .. چی میگی؟
Dan
۳ آذر ۱۴۰۲اتفاقا درست برعکس
نسل دوم گالاردو و هورکان هردو بر اساس آئودی r8 ساخته شده بودن و پلتفرم و موتورش مال گروه فولکس واگن بود
حتی لامبورگینی اوروس هم بر اساس فولکس توآرگ و آئودی RSQ7 ساخته شدن
تنها چیزی که لامبو خودش ساخته همون موتور V12 هست که اونم بعدا توسط فولکس واگن اصلاح شده بود
ناشناس
۴ آذر ۱۴۰۲جون جدت در مورد خودرو حرف نزن ….
JaMsHiD
۱۸ دی ۱۴۰۲از نظر من هم موقعی افسانه ای به نام S1 کواترو هست نه تنها R8 بلکه هیچ ماشین تمام چرخ محرکی نمیتونه لقب افسانه رو به خودش بگیره !
(ماشین های رالی گروه B جای خود دارن !)
وی
۳ آذر ۱۴۰۲معلوم نیست چیکار داره میکنه ائودی دیگه اصلا کوپه ای نموند فقط یه مشت ماشین شتر گاو پلنگ برقی ( ترکیب suv و سدان و هاچ بک و…)
JaMsHiD
۱۸ دی ۱۴۰۲آئودی تمامی ماشین های سدانش واقعا سدانه از بغل نگاه کنی حتی مدل های جدید باز هم یه سدانه مثل طراحی های روی مد نیست که کوپه باشه با چهارتا در !
مثل A3 A4 A7 !
شتر گاو پلنگ طراحی های ب ام و هست سری پنج جدیدش که پشتش یه ذره صندوق داره با دویست متر ارتفاع !
Lion_crypto
۴ آذر ۱۴۰۲حیف شد
میگن از این به بعد نسخه برقی میاد
ولی هیچ وقت صدای اگزوز ماشین رو. صدای ریش تراش ترجیح نمیدم
همیشه بنزینی بهترین بوده
وبازم حیف چون قبلا نمیتونستیم بخریم اینبار دیگه غیر ممکن شد
رضا نادری
۴ آذر ۱۴۰۲افسانه تعمیرگاه ها 💩
18:45
۴ آذر ۱۴۰۲Tt حیفه واقعا از بین بره… 😑😑😑😢😢
بخصوص نسل دوم اون خیلی خوش درخشیده بود با اون ظاهر الماس گونه و کابینی که هیچ رقیبی قابل مقایسه با اون نبود و پرفورمنس خارق العاده بخصوص تو مدل های RS!💥💯💯
حرفم و آقای دهقان خوب درک میکنه، چون میدونم که خودشم عاشق Tt هست! 😉❤️
Ali
۴ آذر ۱۴۰۲قلبم شکست💔
JaMsHiD
۱۸ دی ۱۴۰۲طراحی آئودی هر کاری کنی زیباست
امیدوارم مثل مدل های برقی دیگه مدل برقی این ماشین هم زیبا باشه …
هر سال یه ماشین از سبد آئودی برقی میشه تا برسه به ۲۰۳۰ که نه تنها آئودی بلکه کل جهان برقی میشن !