راپرت استادلر مدیرعامل اسبق آئودی احتمالاً اولین مدیر رده بالایی باشد که در پرونده رسوایی آلایندگی خودروهای دیزلی فولکسواگن یا همان دیزل گیت با حکم محکومیت دادگاه مواجه میشود.
دادگاهی در مونیخ ارزیابی اولیه خود را مبنی بر اثبات گناهکار بودن مدیرعامل اسبق آئودی صادر کرده است. استادلر و سه فرد دیگر که مهندس فولکسواگن بودهاند در سال ۲۰۲۰ به خاطر نقش خود در این رسوایی متهم شدند. اگر به خاطر داشته باشید در سال ۲۰۱۵ بود که فولکسواگن و آئودی به استفاده از نرمافزاری غیرقانونی برای تقلب در دادههای تستهای آلایندگی اعتراف کردند.
قاضی دادگاه مونیخ میگوید استادلر، ولفگانگ هاتز یکی دیگر از مدیران اسبق آئودی و مهندسی به نام جیووانی پامیو میتوانند با حکم زندان روبرو شوند و تنها راه تخفیف در مجازات آنها همکاری کامل با مقامات و اعتراف به اقدامات غیرقانونی خود خواهد بود. دادگاه درباره چهارمین متهم که او نیز یک مهندس بوده شواهد چندانی در زمینه جرم کیفری او پیدا نکرده است.
تقلب، جعل و کلاهبرداری بر اساس قوانین آلمان میتواند تا حداکثر ۱۰ سال زندان را در پی داشته باشد. انتظار میرود رأی دادگاه مونیخ در ماههای آینده اعلام شود. دادگاه استادلر و افراد دیگر یکی از برجستهترین مراحل دادگاه پرونده رسوایی دیزل گیت فولکسواگن به شمار میرود. در سپتامبر ۲۰۱۵ بود که بمبی خبری در محافل خودرویی ترکید و فولکسواگن به تقلب در میلیونها تست آلایندگی اعتراف کرد. بر اساس بررسیهای انجام شده، سه مهندس این شرکت به گونهای پیشرانهها را دستکاری میکردند که در شرایط آزمایشگاهی میزان آلایندگی آنها کمتر از شرایط واقعی و جادهای بود. استادلر با اتهام عدم توقف فروش خودروهای دستکاری شده پس از افشای این رسوایی مواجه شده است. دادگاه مونیخ همچنین اعلام کرد هیچ مدرک دیگری را برای اثبات اتهامات دیگر افراد از جمله مشارکت در جعل اسناد و تبلیغات نادرست مرتبط با میزان آلایندگی غیرقانونی خودروهای فولکسواگن پیدا نکرده است.
VIPER
۱۰ فروردین ۱۴۰۲این اتفاق باعث شد روند پیشرفت رو به سوی
الکتریکی سازی زود تر همه گیر و عملیاتی بشه
تسلا و وولکس واگن پرچم بالا😜
Navid AJ
۱۰ فروردین ۱۴۰۲از همینشون خوشم میاد که حاکم اصلی، قانونه ن اشخاص یا افراد.