مرحلهٔ نیمهنهایی، گروه هفتم، سدانهای الکتریکی، دوئل اول
امروز در مرحلهٔ نیمهنهایی سری رقابتهای خودرویی پدال به گروه سدانهای الکتریکی رسیدهایم که آخرین گروه سدانها محسوب میشود. در این گروه در مرحلهٔ مقدماتی شش خودرو باهم به رقابت پرداختند که از بین آنها سه خودروی مرسدس بنز EQS، آئودی E-Tron GT و پورشه تایکان با پیروزی در دوئلها مستقیماً راهی مرحلهٔ نیمهنهایی شدند اما به دلیل فرد بودن تعداد این خودروها، از بین بازندهها هم خودرویی که با کمترین اختلاف شکست خورده بود به آنها ملحق شد. آن خودرو تسلا مدل S بود که جمع چهار شرکتکنندهٔ راهیافته به مرحلهٔ نیمهنهایی را تکمیل کرده است. آخرین دوئل گروه سدانهای الکتریکی در مرحلهٔ مقدماتی هم بین مرسدس بنز EQS و لوسید ایر برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده میکنید.
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ نیمهنهایی
نتایج دوئل قبلی بین لوسید ایر و مرسدس بنز EQS
مجموع آراء: ۱۲۴۱
آراء مرسدس: ۶۷۷
آراء لوسید: ۵۶۴
پیروز دوئل: مرسدس بنز EQS با کسب ۵۴ درصد از کل آراء
تسلا مدل S
تاریخ معرفی: ژوئن ۲۰۱۲ (نسخهٔ بروز شده در ژانویهٔ ۲۰۲۱)
پلتفرم: –
امتیاز از کارانددرایور: ۹.۰ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۸.۳ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۱۱,۵۵۵ دستگاه
فروش سه ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۱۱,۵۰۰ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۸۲ درصد
حفاظت از کودکان: ۷۷ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۶۶ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۱ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۸ سال بدون محدودیت پیمایش
نقاط مثبت: آنقدر سریع است که سرگیجه میآورد، خودرویی جذاب برای رانندگی با پرفورمنس خارقالعاده، ارائهٔ برد چشمگیر، کابین آیندهنگر
نقاط منفی: کابین بهاندازهای که از این قیمت انتظار میرود چشمگیر نیست، نمایشگر بزرگ اطلاعاتی-سرگرمی گاهی باعث حواسپرتی میشود، کیفیت ساخت نهچندان عالی
چکیده: اگر تسلا همین فردا به تولید خودرو پایان دهد، میراث این شرکت به لطف مدل S برای همیشه در کتاب تاریخ صنعت خودرو ثبت خواهد شد
آئودی E-Tron GT
تاریخ معرفی: نمایشگاه مونیخ ۲۰۲۱
پلتفرم: J1 گروه فولکسواگن
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۵ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۷.۵ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۷۶۴ دستگاه
فروش سه ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۵۷۲ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۸۵ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۳ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۰ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۳ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۸ سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: طراحی چشمگیر، کابین شیک و دوستدار محیطزیست، ارائهٔ نسخهٔ قدرتمند RS با شتاب فوقالعاده، سواری و هندلینگ مناسب، سیستم کاربردی احیای انرژی ترمزها
نقاط منفی: برد نسبتاً کوتاهی که توان رقابت با تسلا را ندارد، قیمت گران، فضای سر کم در صندلیهای عقب، فرمان بسیار سبک
چکیده: آئودی E-Tron GT خودروی الکتریکی اسپرت عالی و شیکی است ولی از تسلا مدل S گرانتر است و برد زیادی هم ندارد
مقایسهٔ مشخصات فنی
آئودی RS E-Tron GT | تسلا مدل S پلاد | |
قوای محرکه | دو موتوره | سه موتوره |
قدرت | ۶۳۷ اسب بخار | ۱۰۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۳۰ نیوتن متر | ۱۴۲۵ نیوتن متر |
گیربکس | دو سرعته | تک سرعته |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۹ ثانیه | ۲.۱ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۱.۰ ثانیه | ۹.۴ ثانیه |
توقف از ۱۱۰ | ۴۷.۸ متر | ۴۵.۷ متر |
شتاب جانبی | ۰.۹۳ جی | ۱.۰۸ جی |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت | ۲۶۰ کیلومتر/ساعت |
پیست Figure-8 | ۲۴.۱ ثانیه | ۲۳.۵ ثانیه |
باطری | ۹۳.۴ کیلووات ساعت | ۹۹.۳ کیلووات ساعت |
مصرف انرژی | ۲۵.۸ کیلووات ساعت | ۲۰.۷ کیلووات ساعت |
برد | ۳۷۵ کیلومتر | ۵۶۰ کیلومتر |
وزن | ۲۳۴۵ کیلوگرم | ۲۱۹۰ کیلوگرم |
توزیع وزن | ۴۹ به ۵۱ جلو/عقب | ۴۸ به ۵۲ جلو/عقب |
طول | ۴,۹۸۸ میلیمتر | ۵,۰۲۱ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۸۹۸ میلیمتر | ۲,۹۵۹ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۳۴۰ لیتر | ۷۹۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت | ۱۴۵,۳۹۵ دلار | ۱۳۷,۴۴۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
Black Ferrari
۱۷ تیر ۱۴۰۱با اینکه از تسلا خیلی خوشم نمیاد ولی واقعا تسلا خیلی بهتره
سهند
۱۷ تیر ۱۴۰۱آئودی خیلی بهتره
NAVID۰۰۹۸
۱۷ تیر ۱۴۰۱مسلماً آئودی !
اصلاً قابل مقایسه نیستند !
مزدا
۱۸ تیر ۱۴۰۱این نوید خیلی تعصبی حرف میزنه یارو شتابش زده زیر بوگاتی میگه بده
مزدا
۱۸ تیر ۱۴۰۱سهند یک دلیل بیار که تسلا بد باشه ماشین باز اگر هستی نباید تعصبی باشی
Reza Waffen SS
۱۸ تیر ۱۴۰۱تسلا مدل S
pedram7
۱۷ تیر ۱۴۰۱با اینکه تسلا مدل اس خیلی قوی تره ولی e_tron قشنگ تره
فرامرز
۱۷ تیر ۱۴۰۱به عنوان کسی که هر دو رو از نزدیک دیده بدون توجه به آمار به آئودی رای دادم. مدل اس بدون در نظر گرفتن پرفورمنس رقیب کمری و پاساته
AMIR / ARMI
۱۷ تیر ۱۴۰۱چه لحاظ رقیب کمری و پاسات هستش
AMIR / ARMI
۱۷ تیر ۱۴۰۱اگه میخواید کیفیت داخلی تسلا رو ببینید
فیلم زیر پلی بکنید که برای model x plaid هستش
uupload.ir/view/tesla_model_x_plaid_tctu.mp4/
GMA
۱۷ تیر ۱۴۰۱حتی با قیمت برابر هم مدل S بهتره،چه برسه به اینکه آئودی چنین قیمت مضحک و برد کمی داره
Clean energy (سلام فرمانده)
۱۷ تیر ۱۴۰۱به نظرم هیچکدوم…
من اگه بخرم تو این کلاس یا ای کیو اس یا لوسید میخرم
حسین
۱۷ تیر ۱۴۰۱با اینکه از تسلا خوشم نمیاد ولی برتریش واضحه. به جز اینتریور که آئودی بهتره بقیه موارد تسلا برتری داره
حسین
۱۷ تیر ۱۴۰۱اینم از دروغ بزرگ تسلا برای فریب مشتری:
https://www.youtube.com/watch?v=X-EN9c3kMZs
حسین
۱۷ تیر ۱۴۰۱همه دیسلایک زدن ههههههه 😅
چه خبرتونه؟
بابا خب اطلاعات دروغ نوشته تو سایتش. برید خودتون ببینید بعد واکنش نشون بدید 😄😄
محمد
۱۷ تیر ۱۴۰۱آقا حسین یه مدت برای پدال مطلب مینوشتی دیگه کار نمیکنید؟
حسین
۱۸ تیر ۱۴۰۱راستش نه دیگه. ولی واقعا یادش بخیر. خیلی خوب بود اون موقعا
الان یه همکاری کوچیک با مجله ماشین دارم.
Elmiraj
۱۷ تیر ۱۴۰۱E-tron gt رقیب نسخه Long range هست نه plaid
هر چند در مقابل اونم بازندهست…
Aliakbarkhoei
۱۷ تیر ۱۴۰۱هر دو خودروهای خوبین.
تسلا قدرت، گشتاور، شتاب و پرفورمنس و برد بهتر و آوودی امنیت و بیشتر دارند.
همه مشخصات آوودی کمتر از تسلاست و تازه وزنش هم کمتره.
Alan.r
۱۷ تیر ۱۴۰۱از نظر پرفورمنس تسلا بهتره ولی آئودی زیبایی و کیفیت داره (آتیش هم نمیگیره)
TML BN
۱۷ تیر ۱۴۰۱من از هیچکدوم خوشم نمیاد ولی مدل S شیک تره
arshia
۱۷ تیر ۱۴۰۱با اینکه تسلا بهتره ولی حقیقتا طراحی ائودی خیلی جذاب تره و اگه ائودی یه نسخه ۳ موتوره بده بیرون احتمالا تو عملکرد برسه به تسلا(گفتم احتمالا)
Kamy
۱۷ تیر ۱۴۰۱آئودی
مهمترین دلیلم علاقه ست
فنی هم واسه اولین تلاش آئودی خوب نیست ولی بدک هم نیست
AMIR / ARMI
۱۷ تیر ۱۴۰۱وقتی به سایت ائودی امریکا مراجعه میکنید در بخش پرفورمنس برای شتاب 0 تا 60 نوشته 3.1 ثانیه
تو سایت ائودی المان نوشته 3.3 ثانیه
ولی الان مشخص نیست منبع پدال کدوم مجله دلخواه هستش براش نوشته شده 2.9
همین قضیه برای تسلا هم هستش
و مدت هاست خوانندگان ( تاکید میکنم نگید کاربر چون کاربر باید تعاملی با سایت داشته باشه ) سایت اطلاعات بیشتر خودشون نسبت به تنظیم کنندگان سایت دارن به رخ میکشن در همه موضوع ها و هیچ تغیری رخ نمیده
البته که به عنوان سایت ایرانی مدیریت ایرانی هم باید پشتش باشه
امیر دهقان
۱۷ تیر ۱۴۰۱منبع مشخصات همه خودروها در دوئلها از ابتدا تا به امروز سایتهای موتورترند و کارانددرایور با اعداد آزمایش شده در شرایط واقعی هستند، ما هیچ وقت اعداد اعلامی سازندهها رو ملاک قرار نمیدیم
https://www.caranddriver.com/audi/e-tron-gt
https://www.caranddriver.com/tesla/model-s
AMIR / ARMI
۱۷ تیر ۱۴۰۱صرفا جهت آگاهی میگم
مشخصات رو کمپانی اعلام میکنه
همون جور که ممکنه تو تست داینو مجله به عدد متفاوتی برسه ولی دلیل نمیشه مشخصات اعلامی کارخونه اشتباه باشه و برای همه سند همون اعلامی کارخونه هستش
شتاب و مشخصات پرفورمنس هم برای همه سند چیزی هست که کمپانی اعلام میکنه
استفاده از تجربیات یک مجله به عنوان منبع مشخصاتی چیزی که فقط اینجا میشه دید
سوشیانت
۱۷ تیر ۱۴۰۱امیر جان کاملا درست گفتی برای مقایسه ی خودرو ها بهتره که با اعداد اعلامی کارخونه مقایسه بشن وگرنه هر کی یه چیزی میگه
حسین
۱۷ تیر ۱۴۰۱دوست عزیز، اگه ملاکت اعلام شرکت باشه دچار اشتباه میشی.
سوشیانت
۱۸ تیر ۱۴۰۱دوست عزیز کمپانی چون تولید کننده هست بهتر از بقیه راجب ماشینش میدونه
sam
۱۷ تیر ۱۴۰۱اگه دو دهم ثانیه خیلی ناراحتت کرده و فشار اورده میتونی سایت و ترک کنی و کامنت نزاری هم ما راحت میشیم هم خودت میتونی ابزار ماله کشیت رو بزاری کنار با اون خرس گنده یا.نکی ک توهم دشمنی و توطئه داره هم هستم
AMIR / ARMI
۱۷ تیر ۱۴۰۱اینکه من به یکی دیگه دارم اعتراض میکنم و تو جواب میدی
خودش نشون میده کی داره ماله میکشه برای کی
و اینکه به من و امثال من هی در خروجی رو نشون میدی مشخص میکنه کی از حضور اون یکی ناراحته
ولی خیالت راحت هستیم تا بیشه نماند تهی از نره شیر / …
قاطر فروش
۱۷ تیر ۱۴۰۱بنز لوسید رو زد؟
خودم بنز فنم چ وضع رای دادنه
imperial
۱۷ تیر ۱۴۰۱بین این 2 تا انتخابم هیچکدومه. چون من رسیدم به 2راهی عقل و چشم!عقل میگه اس پلاد بهتره ولی چشم میگه etron gt بهتره. etron gtواقعا زیبا هست و همونطور که اطلاعات دارید بسیاری از انسان ها وقتی چیز زیبا میبینن اصلا بقیه چیزهارو فراموش میکنن. چون به این 2 راهی رسیدم انتخابم هیچکدومه.
اما از بین این 4 تا خودرو نهایی در دوئل قطعا و حتما تایکان توربو اس رو انتخاب میکنم. بااینکه پیمایشش 300 الی 350کیلومتر هست ولی با شارژ فوق سریع همه چی رو جبران کرده.آپشن های متنوعی داره. متریال کابین هم از همه رقبا بهتره.هیچ ماشینی الکتریکی تو شتاب و درگ حریفش نیست و بهترین پرفورمنس این گروه رو میده!آمار فروش جهانی هم کاملا گویاس. فروش 2برابر “خانواده تایکان” نسبت به مدل اس در سال 2021 با اینکه تایکان از مدل S بسیار گرونتر هست. واقعا تایکان ترکوندش از وقتی که اومده. چه مدل پایه که دیفرانسیل عقبه و چه نسخه توربو اس.
meysam
۱۷ تیر ۱۴۰۱آئودی حتی تو یک مورد هم برتری نداره
AMIR / ARMI
۱۷ تیر ۱۴۰۱چرا تو قیمت برتری داره 😂
شاهین
۱۷ تیر ۱۴۰۱اینجا کسی نمیخواد از سیستم ترمز تسلا ایراد بگیره به عنوان آخرین سنگر؟ :)))
sam
۱۷ تیر ۱۴۰۱سیستم ترمز فقط یه بار واسادن نیست عزیزم وقتی بعد یک هات لپ دود ازش بلند شد و قدرتشو از دست داد ایرادش معلوم میشه :((
Swedish Arrogant Tiger
۱۷ تیر ۱۴۰۱قطعا e tron
گرچه هیچوقت با بودجه 6 رقمی بهاین گزینه ها و درکل الکتریکی ها فکر نمی کنم اما در صورت لزوم ترجیح میدم این پول رو به یه برند با ارزش بدم!
JDM lover
۱۷ تیر ۱۴۰۱هیچکدوم ، با این پول میرم یه s 580 میگیرم حالشو میبرم
Amin
۱۷ تیر ۱۴۰۱شاید بیش از ده سال اختلاف داشته باشن ….چه میشه گفت ، طراحی بی نظیر آئودی و کیفیت بهتر تنها نقطه ی قوتش هست ، وگر نه اگر معیار پرفورمنس باشه ، اصلا قابل مقایسه نیست ، نه تنها آئودی بلکه هر الکتریکی دیگه
پدرام
۱۷ تیر ۱۴۰۱فقط چکیده تسلا : اگر تسلا همین فردا به تولید خودرو پایان دهد، میراث این شرکت به لطف مدل S برای همیشه در کتاب تاریخ صنعت خودرو ثبت خواهد شد
الان این یعنی چی ؟ چرا باید تسلا برای ماشین پرفروشش همچنین کاری کنه؟؟
Saman
۱۷ تیر ۱۴۰۱برتری فنی مهندسی تسلا که کاملن مشخصه و تعجبی هم نداره چون کلام اول و آخر الکتریکی سازی کاملن در تسلط امریکاست. ولی میزان فروش آئودی زیر خط فقره که حتما یه علتی داره.
mr-naftalin-az-roghan-abad-70
۱۹ تیر ۱۴۰۱مهندس آفریقایی؟😂😂😂
سوشیانت
۱۷ تیر ۱۴۰۱تسلا رو انتخاب میکنم چون قدرت موتورش بیشتره شتابش هم بهتره حداکثر سرعتش هم بیشتره
pooya
۱۸ تیر ۱۴۰۱از تسلا خیلی بدم میاد. اما واقعا شتاب تسلا فوقالعاده است. حتی شتابش از بوگاتی شیرون هم بهتره !!! بوگاتی شیرون شتابش ۲.۳ ثانیه هست. ولی من آئودی و اصالتش رو ترجیح میدم.
aminbikar
۱۸ تیر ۱۴۰۱تنها چیزی که ا او دی برتری داره کابینش هست
ARMAN
۱۸ تیر ۱۴۰۱اصلا به بحث کیفی کار ندارم ولی سنت ماشین آمریکایی حتی تو تسلا هم دیده میشه
یه ماشین با قدرت خارق العاده و قیمت به شدت مناسب نسبت به رقیبش که فقط پول کیفیت اضافه و سوسول بازیاشو می گیره
mr-naftalin-az-roghan-abad-70
۱۸ تیر ۱۴۰۱E tron رو خیلی دوست دارم
[mashine]
۲۲ خرداد ۱۴۰۳آئودی ماشین های باکیفت تر و اسپرت تری می زنه. ایلان ماسک میخواد به پول خودش اضافه کنه. اصلا به فکر این چیزا نیستن که میگن و از این موضوع گرمایش زمین و این حرف ها برای افزودن به پول خود و فروش بیشتر استفاده میکنه. اینجوری اسم تسلا به عنوان ماشین لوکس سر زبان ها افتاده و اون رو با آئودی بی ام و بنز و حتی پورشه مقایسه میکنند!