ما در پدال اکثر مسابقات درگ را پوشش میدهیم اما این بار میخواهیم هوندا سیویک تیون شده را در نبردی کاملا فشرده رو در روی آئودی TT RS قرار دهیم. هماکنون سرخط اخبار به هوندا سیویک تایپ R جدید اختصاص دارد اما این خودرو فقط به خاطر علاقه شدید طرفداران زنده مانده است. همین علاقه باعث شده سیویک های پرقدرتی همچون سیویک هاچبک ۱۹۹۴ موردبحث تولید شود. آیا این خودرو اصلاً فکرش را میکرد که روزی به یک هیولای ۱۰۸۵ اسب بخاری که میتواند مسافت ۴۰۰ متر را در حدود ۸ ثانیه طی کند تبدیل خواهد شد؟
در طرف دیگر آئودی TT RS قرار دارد که میراثی قابلتوجه را به نمایش میگذارد. به گزارش پدال و به نقل از motor1، این خودروی مدل ۲۰۱۸ در حالت استوک از پیشرانه ۵ سیلندر ۲.۵ لیتری با قدرت حدود ۴۰۰ اسب بخار استفاده میکند اما حالا وضعیت متفاوتی دارد و تغییرات رخ داده در آن باعث شدهاند خروجی ۹۰۰ اسب بخاری را ارائه نماید. این نیروی عظیم به تمامی چرخ ها فرستاده میشود درحالیکه سیویک استاندارد خودرویی دیفرانسیل جلوست؛ اما هوندا سیویک تیون شده در این مسابقه هم از سیستم چهار چرخ محرک سود میبرد. به نظر میرسد با یک فرانکنشتاین روبرو هستیم! بخش پایینی بلوک پیشرانه سیویک از هوندا آکورد گرفته شده و سرسیلندر نیز به خودروی RSX تعلق دارد. گیربکس خودرو متعلق به CR-V است و برخی قطعات قوای محرکه نیز از چهارمین نسل سیویک چهار چرخ محرک استیشن گرفته شدهاند.
در مسابقه اول شاهد پیشتازی آئودی در اوایل مسابقه هستیم اما سیویک آب رفته را به جوی بازمیگرداند و فاصله را با حریف آلمانی بسیار کم میکند. حتی پس از بررسی دقیق ویدئو نیز به سختی میتوان پیروز میدان را تشخیص داد. قدرت بیشتر این سامورایی کاملاً مشهود است و به همین خاطر در مسابقه دوم شانس خوبی به راننده آئودی اعطا میشود؛ بهعبارتدیگر این خودرو با کمی زودتر مسابقه را شروع میکند هرچند این “کمی زودتر” عبارتی کلیدی بوده و تفاوت زیادی در مسابقه ایجاد میکند. نکته جالب و عجیب اینکه مسابقه دوم نیز با فاصلهای بسیار کم بین دو خودرو به پایان میرسد. در مسابقه سوم پیروز نهایی این درگ مشخص خواهد شد. البته در این مسابقه یک خودرو به وضوح برتری را از آنِ خود میکند اما هنوز هم رقابتی نزدیک و فشرده را شاهد هستیم. توصیه میکنیم تماشای این ویدئوی هیجانانگیز را از دست ندهید!
aryan 25
۱۴ شهریور ۱۴۰۱جدیدا این مدل ماشین های تیون شده به دلم نمیشینه ترجیح میدم فقط موتور ماشین ،سیستم تعلیق و اینجور چیزا تقویت بشه و ظاهر ماشین معمولی بمونه یا نهایتا یکم کاهش ارتفاع و وزن داشته باشه
Iman99
۱۵ شهریور ۱۴۰۱در این مورد موافقم مگر اینکه اگه تیون شدن با کمترین تغییرات باشه ارزش داره
الان اینجا آئودی خوبه چون که همه چیزش خودشه و فقط موتورش تیون شده و باقیش دیگه خودش کامله و فقط یک سری تغییرات و بهبود های جزئی انجام شده
ولی اون سیویک جایی نمونده که تغییر نکرده باشه یک شتر گاو پلنگ شده کلا
چون دیگه اگه تغییرات زیاد باشه دیگه میره تو بحث مسابقات و ماشینای غیر جاده ای که دیگه به راحتی قابل استفاده نیستن
Amir
۱۴ شهریور ۱۴۰۱نمیدونم چند نفر مثل من فکر میکنن ولی من کلا ماشین استاندارد کارخونه رو به تیون شده ترجیح میدم
aryan 25
۱۴ شهریور ۱۴۰۱یه جورایی نظرامون شبیه هست ولی خوب من اصلا از سوپر اسپورت ها یا هایپر کار ها خوشم نمیاد و اسلیپر هارو خیلی دوست دارم یه سریال هم در همین رابطه بهت معرفی کنم اسمش هست fastest car توش اسلیپر ها با سوپر اسپورت ها مسابقه ی درگ میذارن برنامه جالبیه
JDM lover
۱۴ شهریور ۱۴۰۱سیویک 😈👌
مهدی
۱۴ شهریور ۱۴۰۱اصلا درک نمیکنم 12 دیقه فقط حرف
Elemento
۱۵ شهریور ۱۴۰۱تی تی آر اس خیلی رخ قشنگی داره
با ماشین تیون شده حال نمیکنم هر چقدر اسب بخار که داشته باشه
Kato
۱۵ شهریور ۱۴۰۱سیویک سلطان
خان
۲۳ شهریور ۱۴۰۱منم از ماشین های تیون خیلی خوشم نمیاد ۰۰۰ تو این کلیپ فقط حرف زدن بخاطر یه مسابقه ۱ثانیه ای ۰۰۰ سیویک تیون شدهشون فقط صدای اگزوزش بلند بود وگرنه شتابش صفر بود😂😂😂
رضا
۱۰ آذر ۱۴۰۱شتاب نداشت؟؟؟میدونی توی دنیای خودرو مسافت 400متر رو تو ۸ثانیه طی کردن یعنی چی؟!؟