آئودی RS7 پرفورمنس و هیوندای آیونیک ۵ N از لحاظ قدرت و وزن تقریباً به هم نزدیک هستند اما در درگ ۴۰۰ متر کدامیک سریعتر خواهد بود؟
پیش از اینکه سراغ تماشای ویدئوی برویم تا جواب سؤال بالا را پیدا کنیم، بهتر است ابتدا بر مشخصات فنی دو خودرو مروری داشته باشیم. زیر کاپوت آئودی RS7، پیشرانهٔ آشنای ۴ لیتری V8 توئین توربوی گروه فولکسواگن قرار گرفته است که با نام EA825 شناخته میشود. این موتور در RS7 که از نسخهٔ پرفورمنس است، ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و سیستم کواترو به هر چهارچرخ منتقل میشود ولی تمرکز آن بیشتر روی محور عقب است و میتواند تا ۸۵ درصد از نیرو را فقط به چرخهای عقب بفرستد.
در سمت دیگر، آیونیک ۵ N از دو موتور الکتریکی استفاده میکند که مجموعاً حداکثر ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند. البته این اعداد صرفاً در حالت N Grin Boost و هر بار به مدت ۱۰ ثانیه ارائه میشود و در حالت عادی، خروجی موتورها ۶۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۴۰ نیوتن متر گشتاور خواهد بود. هرچند هیوندای یک خودروی الکتریکی است و وزن سنگینی برابر با ۲۲۳۵ کیلوگرم دارد، ولی خیلی از آئودی ۲۰۶۵ کیلوگرمی سنگینتر نیست. در این ماشین هم مثل رقیب آلمانی، هر چهارچرخ نیرو دریافت میکنند ولی درحالیکه آئودی به لاستیکهای تابستانی کانتیننتال مجهز است، هیوندای از لاستیکهای پیرلی پی زیرو استفاده میکند.
هرچند در درگ اول RS7 با اختلافی جزئی برنده میشود اما در درگهای بعدی که هیوندای لانچ بهتری دارد، نتیجه برعکس میشود. بااینحال، هنوز هم اختلاف بین دو ماشین جزئی است و هردو ظرف ۱۱.۳ ثانیه از خط پایان رد میشوند. سپس نوبت به مسابقات رولینگ میرسد که در یکی آئودی و در دیگر آیونیک برنده میشود. بااینحال، هیوندای در آزمایش ترمز در برابر رقیب آلمانی هیچ حرفی برای گفتن نداشت و عملکرد شرمآوری را به نمایش میگذارد. البته برای RS7 پرفورمنس در قالب پکیج RS داینامیک پلاس ترمزهای کربن سرامیکی ارائه میشود درحالیکه برای آیونیک خبری از این ترمزها نیست.
مقایسه مشخصات فنی
هیوندای آیونیک ۵ N | آئودی RS7 پرفورمنس | |
پیشرانه | الکتریکی دو موتوره | ۴ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۶۵۰ اسب بخار | ۶۳۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۷۰ نیوتن متر | ۸۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | تک سرعته | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۲۳۵ کیلوگرم | ۲۰۶۵ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۶۷,۴۷۵ دلار | ۱۳۱,۱۹۵ دلار |
Car love
۱۷ شهریور ۱۴۰۳آیونیک 5 کابوس جاپون فنا 😂
amir
۱۷ شهریور ۱۴۰۳نظرت درمورد جی تی آر چیه که صفر تا صدش هنوزم بهتره از این؟ نظرت درمورد تاپ اسپید ال اف ای چیه؟
Car love
۱۷ شهریور ۱۴۰۳بنده خدا اینقدر تحت فشار قرار گرفت به gtr متوسل شد 😂 اون چه ربطی به آیونیک داره! اگه صدتا کامنت دیگه ریپلای کنی جاپون هم برقی میسازه و LFA هم بالاخره مشتری پیدا میکنه 😢
ببینم چه میکنیا
amir
۱۷ شهریور ۱۴۰۳میسازن یه روزی اون وقت هیوندای دوباره برمیگرده به همون جایی که دیروز بود خودت میدونی کجارو میگم همونجایی که زمان درون سوزا بود
SMS
۱۷ شهریور ۱۴۰۳هیچ عاقلی نمی ره سمت آینوک
پیام
۱۷ شهریور ۱۴۰۳هیوندای هم می تونست رو ماشینای بنزینی مثل جی تی آر سرمایه گذاری کنه ولی نکرد و کلرشم درست بود چرا؟! چون عاقبت اینفینیتی در انتظارش بود! اون همه سال قدمت و اون میزان فروش! باید از هزینه جاهای دیگه زد!
amir
۱۷ شهریور ۱۴۰۳سرمایه گذاری های هیوندای رو بنزینی ها رو هم دیدیم نظرت درباره شکست هایی مثل جنسیس کوپه استینگر جی هفتاد چیه؟ فراخوان ۳.۳ میلیونی به علت ناتوانی در توسعه موتور های درست درمون که یاتاقان نزنه آتیش بگیره دسته گلایی مثل تتا لامبدا رو بگم یا اسمارت استریم که ۳۰ سال بعد از 2jz تازه به قدرت بالای ۳۰۰ اسب رسیده؟
amirkhanzadeh
۱۷ شهریور ۱۴۰۳آنقدر از ایونیک فیلم گذاشتن دیگه ازش حالم بهم می خوره
عمو مایک
۱۷ شهریور ۱۴۰۳مقایسه و درگ برقی و بنزینی از اول اشتباهه
آیونیک ۵ فقط با پارس elx هنوز درگ ننداخته که اونم به لطف خبر وارداتش ( اگر واقعا بشه ) بزودی می بینیم 😂😂😂
amir
۱۷ شهریور ۱۴۰۳یک پیچ رنگ آئودی rs7 رو هم به کل گروه هیوندای نمیدم
کرگدن باواریا
۱۷ شهریور ۱۴۰۳لعنت به corrow کثیف که به خاطر چندرغاز پول هر غلطی مثل مقایسه هیوندا با آئودی رو انجام میده 💩💩💩 از همین الان این مرد حقه باز کثیف انگلیسی رو آتفالو و سابشو بر میدارم هر رسانه ایی رسانه خودروی درستی نیست
علی
۱۸ شهریور ۱۴۰۳این قوطی کبریت کره ای واقعا افتضاح هست
آئودی rs7 شاهکاری که دنیا دیگه بخودش نخواهد دید چقدر طراحی خفنی داره گلگیر های عقب عظلانی واقعا مخوف هست از تماشای این جواهر آدم سیر نمیشه
Taha Ayoobi
۱۷ شهریور ۱۴۰۳درگ رو ندیدم ولی قطعا آر اس 7😍
Killer
۱۷ شهریور ۱۴۰۳جاپونیا نماینده ای ندارن بیارن؟ :)))
amir
۱۷ شهریور ۱۴۰۳زمانی که خیلیا سنشون قد نمیداد قد قرگد کنن ژاپنی درگ مینداخت و خیلی ها رو شرمنده میکرد
مهردادکمال
۱۷ شهریور ۱۴۰۳سوال اینجاست که آیا ائودی rs7 دو برابر هیوندای ایونیک می ارزه؟
پاسخ خیر
چون چهار برابر می ارزه
Absurd Hero
۱۷ شهریور ۱۴۰۳مباد آنکه گدا معتبر شود
Car love
۱۷ شهریور ۱۴۰۳گر معتبر شود زیر مطلب مربوط به برقی حضور پیدا خواهد کرد در صورتی که ۷ برند کشورش در حال گدایی و دست و پا زدن مقابل ال جی و چین برای ساخت برقی هستن 😂😂😂😂😂
amir
۱۷ شهریور ۱۴۰۳کی تا حالا معتبر شده؟ نکنه دزدی با یو اس بی یاتاقان زدن دوبله آمار اعلام کردن آتیش سوزی و ….. اعتبار میاره؟ دقیقا با همه دارن درگ میندازن یه ذره برای هیوندای اعتبار نداشته جمع کنن نفهمیدی؟
Car love
۱۷ شهریور ۱۴۰۳اووو صد تا کامنت ریپلای کردین 😂چقدر سریع تحت تاثیر کامنتام قرار میگیرن 😂😂😂
amir
۱۷ شهریور ۱۴۰۳ببین تو دیگه چقدر تحت تاثیر ژاپنی ها قرار گرفتی زیر پست کره ای هام باز ژاپنی رو میکوبی زیر پست ژاپنی ژاپنی رو میکوبی زیر پست آمریکایی ژاپنی رو میکوبی خدا میدونه ژاپنی ها چه بلایی سرت اوردن که تا عمر داری یادت نمیره
Absurd Hero
۱۷ شهریور ۱۴۰۳ژاپن واضحا در برقی ها پیشتاز نیست و نمیشه منکرش بود، اما طوری وانمود نکن انگار کره حرفی برای گفتن داره؛ فروش کل برقی های هیوندا رو باید در 10 ضرب کنی تا با تسلا و BYD برابری کنه 🍌
٣چرخه
۱۷ شهریور ۱۴۰۳وقتی حرص خیلی زیاد بشه باعث میشه ریاضیت هم ضعیف بشه
فروش گروه تسلا در سال ۲۰۲۳: ۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تا
فروش گروه هیوندای در سال ۲۰۲۳: ۵۵۸ هزار تا
طبق محاسبات ریاضی ۵۵۸ هزار ضربدر ۱۰ میشه ۵ میلیون و ۵۵۸ هزار!
طبق محاسبات یه ۳چرخ فن که از حرص کلافه شده، ۱ میلیون و ۷۵۰ هزار= ۵ میلیون و ۵۵۸ هزار 😆 خوشت اومد؟ 😆
درضمن تسلا صرفا یه برند تمام برقیه ولی هیوندای همه نوع سوخت تولید میکنه پس مقایسشون اشتباهه،هیوندای رو با دودوتا مثلا مقایسه باید بکنی که شوخیشم خنده داره
راستی هیوندای پرفروش ترین گروه برقی غیر آمریکایی بازار آمریکا شد 😆
آرین
۱۷ شهریور ۱۴۰۳تسلا :کیا +هیوندای + جنسیس+ایونیک *2
امير
۱۷ شهریور ۱۴۰۳چرا bz4x رو نمیارن ؟
Mohammad88
۱۷ شهریور ۱۴۰۳دوباره این واتسون خنگ درگ گذاشت بین برقی زشت و بنزینی ارزشمند. هدفش چیه حالا خوبه آئودی شوتش کرد
Yazdan
۱۷ شهریور ۱۴۰۳یه رینگ RS7 میرزه به کل شرکت هیوندای
بهزاد
۱۷ شهریور ۱۴۰۳احتمالا آیندگان n5 را به عنوان یکی از بزرگترین شکست های تبلیغاتی در قصه هاشون یاد کنند😄
بخش اسپرت N برقی هم دوامش طولانی نیست و مانند بخش اسپرت درون سوزهاش میره در بایگانی تاریخ.
امير
۱۷ شهریور ۱۴۰۳شکست: فروش آیونیک 5 > فروش برقی های لکسوس+برقی های تویوتا ضربدر ۲
😆
حسین
۱۷ شهریور ۱۴۰۳فروش تک برند تویوتا> فروش کل فرغون سازی برده های ژاپن *2
Absurd Hero
۱۷ شهریور ۱۴۰۳اکانت جدید مبارک
فقط اینکه همزمان با 4 تا اکانت زیر یه پست کامنت میذاری یه کم ضایع نی؟
amir
۱۷ شهریور ۱۴۰۳جالب اینجاست اسم منم ورداشته گذاشته 🤣🤣
hosen
۱۷ شهریور ۱۴۰۳یکی این آیونیک 5 رو با آرپیجی بزنه خسته شدیم از این درگ های بی پایه و اساس
Ehsan
۱۷ شهریور ۱۴۰۳آیونیک 5N همچنان میتازد
Ali
۱۷ شهریور ۱۴۰۳(آئودی) : زیبایی در او موج میزند…^_^
حسین
۱۷ شهریور ۱۴۰۳طفلکیا هرچی دست و پا میزنن و به اینور اونور پول میدن بازم شاهد بیشترین افت فروش ماشین برقی بودن بین تمام برندها😂😂 نهایت سر و زور مربا رو شاهد هستیم😂
amirboss
۱۷ شهریور ۱۴۰۳یکی از سوالاتی که همیشه بعد از دیدن آیونیک به ذهنم میرسه اینه که چرا هیوندای اینقدر احمقانه آیونیک رو طراحی کرده؟
خیلی رو اعصابه
nima.jdm
۱۷ شهریور ۱۴۰۳امان از دست ایونیک ۵
samurai
۱۷ شهریور ۱۴۰۳برین بخرین این لگنو دیگه خودشو کشت کرره ایه بدبخت نکبت بی اصالت درجه 3 :)))
اگه نخرین درگای مسخره ادامه داره و ممکنه با موشک هایپرسونیکم درگ بذاره هااااا :)))))))
علی
۱۸ شهریور ۱۴۰۳آئودی رو آدم میبینه دیگه هیوندای رو نمی بینه من توی درگ اصلا متوجه این قوطی کبریت نشدم. چون زیبایی rs7 منو جوری مجذوب خودش کرده بود که نمیشد ازش چشم برداشت خدااااااا چه طراحی خفنی واووووو دیونتم آئودی همیشه عاشقتم
ماکان
۱۸ شهریور ۱۴۰۳سلام . انتخاب من آیونیک ۵
Mohsen
۲۵ شهریور ۱۴۰۳ملت یجوری با تعصب راجع به هیوندا و تویوتا و … حرف میزنن ، انگار مال پدرشونه…خود صاحبای اینا انقدر تعصب ندارن….آخه ما که خودمون تیبا و ال نود میسازیم میتونیم هیوندارو که همه دنیا سوار میشن مسخره کنیم؟
معلومه که بهترین نیس ولی از خوبا و بزرگان صنعت ماشینه،شکی نیس
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۵ شهریور ۱۴۰۳اگر واقعا ماشین هایی که آرزو دارن، برای مدت طولانی سوار بشن متوجه میشن رویاهایی که برای خودشون ساختن، اونقدرها بزرگ نیست