آئودیهیوندای

درگ هیوندای آیونیک 5 N با آئودی RS7 پرفورمنس، عملکرد نزدیک برق و بنزین

آئودی RS7 پرفورمنس و هیوندای آیونیک ۵ N از لحاظ قدرت و وزن تقریباً به هم نزدیک هستند اما در درگ ۴۰۰ متر کدام‌یک سریع‌تر خواهد بود؟

پیش از اینکه سراغ تماشای ویدئوی برویم تا جواب سؤال بالا را پیدا کنیم، بهتر است ابتدا بر مشخصات فنی دو خودرو مروری داشته باشیم. زیر کاپوت آئودی RS7، پیشرانهٔ آشنای ۴ لیتری V8 توئین توربوی گروه فولکس‌واگن قرار گرفته است که با نام EA825 شناخته می‌شود. این موتور در RS7 که از نسخهٔ پرفورمنس است، ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و سیستم کواترو به هر چهارچرخ منتقل می‌شود ولی تمرکز آن بیشتر روی محور عقب است و می‌تواند تا ۸۵ درصد از نیرو را فقط به چرخ‌های عقب بفرستد.

در سمت دیگر، آیونیک ۵ N از دو موتور الکتریکی استفاده می‌کند که مجموعاً حداکثر ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. البته این اعداد صرفاً در حالت N Grin Boost و هر بار به مدت ۱۰ ثانیه ارائه می‌شود و در حالت عادی، خروجی موتورها ۶۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۴۰ نیوتن متر گشتاور خواهد بود. هرچند هیوندای یک خودروی الکتریکی است و وزن سنگینی برابر با ۲۲۳۵ کیلوگرم دارد، ولی خیلی از آئودی ۲۰۶۵ کیلوگرمی سنگین‌تر نیست. در این ماشین هم مثل رقیب آلمانی، هر چهارچرخ نیرو دریافت می‌کنند ولی درحالی‌که آئودی به لاستیک‌های تابستانی کانتیننتال مجهز است، هیوندای از لاستیک‌های پیرلی پی زیرو استفاده می‌کند.

هرچند در درگ اول RS7 با اختلافی جزئی برنده می‌شود اما در درگ‌های بعدی که هیوندای لانچ بهتری دارد، نتیجه برعکس می‌شود. بااین‌حال، هنوز هم اختلاف بین دو ماشین جزئی است و هردو ظرف ۱۱.۳ ثانیه از خط پایان رد می‌شوند. سپس نوبت به مسابقات رولینگ می‌رسد که در یکی آئودی و در دیگر آیونیک برنده می‌شود. بااین‌حال، هیوندای در آزمایش ترمز در برابر رقیب آلمانی هیچ حرفی برای گفتن نداشت و عملکرد شرم‌آوری را به نمایش می‌گذارد. البته برای RS7 پرفورمنس در قالب پکیج RS داینامیک پلاس ترمزهای کربن سرامیکی ارائه می‌شود درحالی‌که برای آیونیک خبری از این ترمزها نیست.

مقایسه مشخصات فنی

هیوندای آیونیک ۵ N آئودی RS7 پرفورمنس
پیشرانه الکتریکی دو موتوره ۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۶۵۰ اسب بخار ۶۳۰ اسب بخار
گشتاور ۷۷۰ نیوتن متر ۸۵۰ نیوتن متر
گیربکس تک سرعته ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۲۳۵ کیلوگرم ۲۰۶۵ کیلوگرم
قیمت پایه ۶۷,۴۷۵ دلار ۱۳۱,۱۹۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۳ دیدگاه‌ها

  1. Car love

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (708 ديدگاه)

    آیونیک 5 کابوس جاپون فنا 😂

    موافقم 8
    مخالفم 41
    1. amir

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3686 ديدگاه)

      نظرت درمورد جی تی آر چیه که صفر تا صدش هنوزم بهتره از این؟ نظرت درمورد تاپ اسپید ال اف ای چیه؟

      موافقم 30
      مخالفم 5
      1. Car love

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (708 ديدگاه)

        بنده خدا اینقدر تحت فشار قرار گرفت به gtr متوسل شد 😂 اون چه ربطی به آیونیک داره! اگه صدتا کامنت دیگه ریپلای کنی جاپون هم برقی میسازه و LFA هم بالاخره مشتری پیدا میکنه 😢
        ببینم چه میکنیا

        موافقم 8
        مخالفم 33
        1. amir

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3686 ديدگاه)

          میسازن یه روزی اون وقت هیوندای دوباره برمیگرده به همون جایی که دیروز بود خودت میدونی کجارو میگم همونجایی که زمان درون سوزا بود

          موافقم 19
          مخالفم 4
        2. SMS

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (637 ديدگاه)

          هیچ عاقلی نمی ره سمت آینوک

          موافقم 24
          مخالفم 2
      2. پیام

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (2160 ديدگاه)

        هیوندای هم می تونست رو ماشینای بنزینی مثل جی تی آر سرمایه گذاری کنه ولی نکرد و کلرشم درست بود چرا؟! چون عاقبت اینفینیتی در انتظارش بود! اون همه سال قدمت و اون میزان فروش! باید از هزینه جاهای دیگه زد!

        موافقم 2
        مخالفم 19
        1. amir

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3686 ديدگاه)

          سرمایه گذاری های هیوندای رو بنزینی ها رو هم دیدیم نظرت درباره شکست هایی مثل جنسیس کوپه استینگر جی هفتاد چیه؟ فراخوان ۳.۳ میلیونی به علت ناتوانی در توسعه موتور های درست درمون که یاتاقان نزنه آتیش بگیره دسته گلایی مثل تتا لامبدا رو بگم یا اسمارت استریم که ۳۰ سال بعد از 2jz تازه به قدرت بالای ۳۰۰ اسب رسیده؟

          موافقم 21
          مخالفم 2
    2. amirkhanzadeh

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1032 ديدگاه)

      آنقدر از ایونیک فیلم گذاشتن دیگه ازش حالم بهم می خوره

      موافقم 19
      مخالفم 3
  2. عمو مایک

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (70 ديدگاه)

    مقایسه و درگ برقی و بنزینی از اول اشتباهه

    آیونیک ۵ فقط با پارس elx هنوز درگ ننداخته که اونم به لطف خبر وارداتش ( اگر واقعا بشه ) بزودی می بینیم 😂😂😂

    موافقم 32
    مخالفم 2
    1. amir

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3686 ديدگاه)

      یک پیچ رنگ آئودی rs7 رو هم به کل گروه هیوندای نمیدم

      موافقم 25
      مخالفم 7
      1. کرگدن باواریا

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (776 ديدگاه)

        لعنت به corrow کثیف که به خاطر چندرغاز پول هر غلطی مثل مقایسه هیوندا با آئودی رو انجام میده 💩💩💩 از همین الان این مرد حقه باز کثیف انگلیسی رو آتفالو و سابشو بر میدارم هر رسانه ایی رسانه خودروی درستی نیست

        موافقم 14
        مخالفم 3
        1. علی

          ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (818 ديدگاه)

          این قوطی کبریت کره ای واقعا افتضاح هست
          آئودی rs7 شاهکاری که دنیا دیگه بخودش نخواهد دید چقدر طراحی خفنی داره گلگیر های عقب عظلانی واقعا مخوف هست از تماشای این جواهر آدم سیر نمیشه

          موافقم 11
  3. Taha Ayoobi

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (4687 ديدگاه)

    درگ رو ندیدم ولی قطعا آر اس 7😍

    موافقم 32
    مخالفم 4
  4. Killer

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (598 ديدگاه)

    جاپونیا نماینده ای ندارن بیارن؟ :)))

    موافقم 5
    مخالفم 25
    1. amir

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3686 ديدگاه)

      زمانی که خیلیا سنشون قد نمیداد قد قرگد کنن ژاپنی درگ مینداخت و خیلی ها رو شرمنده میکرد

      موافقم 21
      مخالفم 5
  5. مهردادکمال

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2013 ديدگاه)

    سوال اینجاست که آیا ائودی rs7 دو برابر هیوندای ایونیک می ارزه؟
    پاسخ خیر
    چون چهار برابر می ارزه

    موافقم 40
    مخالفم 7
  6. Absurd Hero

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (309 ديدگاه)

    مباد آنکه گدا معتبر شود

    موافقم 24
    مخالفم 11
    1. Car love

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (708 ديدگاه)

      گر معتبر شود زیر مطلب مربوط به برقی حضور پیدا خواهد کرد در صورتی که ۷ برند کشورش در حال گدایی و دست و پا زدن مقابل ال جی و چین برای ساخت برقی هستن 😂😂😂😂😂

      موافقم 9
      مخالفم 18
      1. amir

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3686 ديدگاه)

        کی تا حالا معتبر شده؟ نکنه دزدی با یو اس بی یاتاقان زدن دوبله آمار اعلام کردن آتیش سوزی و ….. اعتبار میاره؟ دقیقا با همه دارن درگ میندازن یه ذره برای هیوندای اعتبار نداشته جمع کنن نفهمیدی؟

        موافقم 17
        مخالفم 4
        1. Car love

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (708 ديدگاه)

          اووو صد تا کامنت ریپلای کردین 😂چقدر سریع تحت تاثیر کامنتام قرار میگیرن 😂😂😂

          موافقم 3
          مخالفم 14
        2. amir

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3686 ديدگاه)

          ببین تو دیگه چقدر تحت تاثیر ژاپنی ها قرار گرفتی زیر پست کره ای هام باز ژاپنی رو میکوبی زیر پست ژاپنی ژاپنی رو میکوبی زیر پست آمریکایی ژاپنی رو میکوبی خدا میدونه ژاپنی ها چه بلایی سرت اوردن که تا عمر داری یادت نمیره

          موافقم 14
          مخالفم 4
      2. Absurd Hero

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (309 ديدگاه)

        ژاپن واضحا در برقی ها پیشتاز نیست و نمیشه منکرش بود، اما طوری وانمود نکن انگار کره حرفی برای گفتن داره؛ فروش کل برقی های هیوندا رو باید در 10 ضرب کنی تا با تسلا و BYD برابری کنه 🍌

        موافقم 15
        مخالفم 5
        1. ٣چرخه

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          وقتی حرص خیلی زیاد بشه باعث میشه ریاضیت هم ضعیف بشه
          فروش گروه تسلا در سال ۲۰۲۳: ۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تا
          فروش گروه هیوندای در سال ۲۰۲۳: ۵۵۸ هزار تا

          طبق محاسبات ریاضی ۵۵۸ هزار ضربدر ۱۰ میشه ۵ میلیون و ۵۵۸ هزار!
          طبق محاسبات یه ۳چرخ فن که از حرص کلافه شده، ۱ میلیون و ۷۵۰ هزار= ۵ میلیون و ۵۵۸ هزار 😆 خوشت اومد؟ 😆
          درضمن تسلا صرفا یه برند تمام برقیه ولی هیوندای همه نوع سوخت تولید میکنه پس مقایسشون اشتباهه،هیوندای رو با دودوتا مثلا مقایسه باید بکنی که شوخیشم خنده داره
          راستی هیوندای پرفروش ترین گروه برقی غیر آمریکایی بازار آمریکا شد 😆

          موافقم 3
          مخالفم 17
        2. آرین

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (376 ديدگاه)

          تسلا :کیا +هیوندای + جنسیس+ایونیک *2

          موافقم 7
          مخالفم 1
  7. امير

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چرا bz4x رو نمیارن ؟

    موافقم 7
    مخالفم 17
  8. Mohammad88

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    دوباره این واتسون خنگ درگ گذاشت بین برقی زشت و بنزینی ارزشمند. هدفش چیه حالا خوبه آئودی شوتش کرد

    موافقم 19
    مخالفم 7
  9. Yazdan

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    یه رینگ RS7 میرزه به کل شرکت هیوندای

    موافقم 20
    مخالفم 11
  10. بهزاد

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2560 ديدگاه)

    احتمالا آیندگان n5 را به عنوان یکی از بزرگترین شکست های تبلیغاتی در قصه هاشون یاد کنند😄
    بخش اسپرت N برقی هم دوامش طولانی نیست و مانند بخش اسپرت درون سوزهاش میره در بایگانی تاریخ.

    موافقم 14
    مخالفم 7
    1. امير

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شکست: فروش آیونیک 5 > فروش برقی های لکسوس+برقی های تویوتا ضربدر ۲
      😆

      موافقم 5
      مخالفم 18
      1. حسین

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1157 ديدگاه)

        فروش تک برند تویوتا> فروش کل فرغون سازی برده های ژاپن *2

        موافقم 11
        مخالفم 6
      2. Absurd Hero

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (309 ديدگاه)

        اکانت جدید مبارک
        فقط اینکه همزمان با 4 تا اکانت زیر یه پست کامنت می‌ذاری یه کم ضایع نی؟

        موافقم 4
        مخالفم 8
        1. amir

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3686 ديدگاه)

          جالب اینجاست اسم منم ورداشته گذاشته 🤣🤣

          موافقم 8
          مخالفم 4
  11. hosen

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (928 ديدگاه)

    یکی این آیونیک 5 رو با آرپی‌جی بزنه خسته شدیم از این درگ های بی پایه و اساس

    موافقم 14
    مخالفم 7
  12. Ehsan

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (620 ديدگاه)

    آیونیک 5N همچنان میتازد

    موافقم 4
    مخالفم 13
  13. Ali

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (160 ديدگاه)

    (آئودی) : زیبایی در او موج میزند…^_^

    موافقم 11
    مخالفم 4
  14. حسین

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1157 ديدگاه)

    طفلکیا هرچی دست و پا میزنن و به اینور اونور پول میدن بازم شاهد بیشترین افت فروش ماشین برقی بودن بین تمام برندها😂😂 نهایت سر و زور مربا رو شاهد هستیم😂

    موافقم 12
    مخالفم 5
  15. amirboss

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (795 ديدگاه)

    یکی از سوالاتی که همیشه بعد از دیدن آیونیک به ذهنم میرسه اینه که چرا هیوندای اینقدر احمقانه آیونیک رو طراحی کرده؟
    خیلی رو اعصابه

    موافقم 9
    مخالفم 6
  16. nima.jdm

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (309 ديدگاه)

    امان از دست ایونیک ۵

    موافقم 4
    مخالفم 4
  17. samurai

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (598 ديدگاه)

    برین بخرین این لگنو دیگه خودشو کشت کرره ایه بدبخت نکبت بی اصالت درجه 3 :)))
    اگه نخرین درگای مسخره ادامه داره و ممکنه با موشک هایپرسونیکم درگ بذاره هااااا :)))))))

    موافقم 7
    مخالفم 1
  18. علی

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (818 ديدگاه)

    آئودی رو آدم میبینه دیگه هیوندای رو نمی بینه من توی درگ اصلا متوجه این قوطی کبریت نشدم. چون زیبایی rs7 منو جوری مجذوب خودش کرده بود که نمیشد ازش چشم برداشت خدااااااا چه طراحی خفنی واووووو دیونتم آئودی همیشه عاشقتم

  19. ماکان

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (789 ديدگاه)

    سلام . انتخاب من آیونیک ۵

    موافقم 1
    مخالفم 3
  20. Mohsen

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ملت یجوری با تعصب راجع به هیوندا و تویوتا و … حرف میزنن ، انگار مال پدرشونه…خود صاحبای اینا انقدر تعصب ندارن….آخه ما که خودمون تیبا و ال نود میسازیم میتونیم هیوندارو که همه دنیا سوار میشن مسخره کنیم؟
    معلومه که بهترین نیس ولی از خوبا و بزرگان صنعت ماشینه،شکی نیس

    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۵ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2959 ديدگاه)

      اگر واقعا ماشین هایی‌ که آرزو دارن، برای مدت طولانی سوار بشن متوجه می‌شن رویاهایی که برای خودشون ساختن، اونقدرها بزرگ نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا