در این ویدئو چهار سدان اسپرت شش سیلندر که همگی به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند به مصاف هم میروند تا ببینیم کدامیک از همه سریعتر است.
تنها خودروی غیر آلمانی این جمع، کیا استینگر GT است. این خودرو بزرگترین پیشرانه را هم دارد که یک نمونهٔ ۳.۳ لیتری V6 توئین توربو است اما با ۳۶۸ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور، بجز آئودی از دو رقیب آلمانی دیگر ضعیفتر است. استینگر همچنین با ۱۸۹۵ کیلوگرم وزن، سنگینترین عضو گروه به حساب میآید. آئودی با وزن ۱۷۴۴ کیلوگرم، بسیار از رقیب کرهای سبکتر است اما پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربوشارژ آن تنها ۳۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
عنوان قویترین خودروی این رقابت به مرسدس C43 AMG میرسد. این خودرو از نسل قبلی است و بجای پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر، زیر کاپوت خود یک موتور ۳ لیتری V6 توئین توربو دارد. این موتور با ۳۸۵ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور، باید وزن ۱۷۷۰ کیلوگرمی را حرکت دهد. در آخر هم به بامو M440i گرن کوپه میرسیم که تنها پیشرانهٔ شش سیلندر خطی این جمع را در سینه دارد و با ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور، بسیار به مرسدس نزدیک است. با این حال، بامو بیش از صد کیلوگرم از مرسدس سنگینتر است.
بین این چهار سدان اسپرت بصورت دوبهدو مسابقات درگ و رولینگ برگزار شد و استینگر با پیمودن ۴۰۰ متر در ۱۳.۴ ثانیه ضعیفترین عملکرد را داشت. سه سدان آلمانی اما با زمان ۱۲.۶ ثانیه برای مرسدس و ۱۲.۵ ثانیه برای آئودی و بامو، بسیار نزدیک به هم عمل کردند.
مشخصات فنی
کیا استینگر GT | آئودی S4 | مرسدس C43 AMG | بامو M440i | |
پیشرانه | ۳.۳ لیتری V6 توئین توربو | ۳.۰ لیتری V6 توربو | ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو | ۳.۰ لیتری I6 توربو |
قدرت | ۳۶۸ اسب بخار | ۳۵۰ اسب بخار | ۳۸۵ اسب بخار | ۳۸۲ اسب بخار |
گشتاور | ۵۱۰ نیوتن متر | ۵۰۰ نیوتن متر | ۵۲۰ نیوتن متر | ۵۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۸۹۵ کیلوگرم | ۱۷۴۴ کیلوگرم | ۱۷۷۰ کیلوگرم | ۱۸۹۳ کیلوگرم |
قیمت | ۴۷,۲۳۵ دلار | ۵۵,۵۹۵ دلار | ۵۷,۵۵۰ دلار | ۶۲,۰۴۵ دلار |
ناخدا
۲۸ خرداد ۱۴۰۳استینگر که بدجوری شکست خورد و رو دست کره ای ها باد کرد 🤭
ناخدا
۲۸ خرداد ۱۴۰۳استینگر چند ساله که اوت شده
M
۲۸ خرداد ۱۴۰۳اره بلای لکسس is و g80اینفینیتی اومد سرش. تو این سگمنت کسی جز المانی نمیخره و بین المانی ها کسی جز سری 3 نمیخره
حسین
۲۸ خرداد ۱۴۰۳چه بلایی سر is اومد؟ با آمار توضیح بده بدونیم
جرمی کلارکسون
۲۸ خرداد ۱۴۰۳Is F صدای اگزوزش شنیدی؟
پیام
۲۸ خرداد ۱۴۰۳هر چی هست از سوپرا خیلی بهتره
ناخدا
۲۸ خرداد ۱۴۰۳وقتی یک سدان رو با یک ماشین اسپرت کوپه دو در مقایسه میکنی نشون میدی که سوادت در چه حده استاد پیام 😱
پیام
۲۸ خرداد ۱۴۰۳مقایسه کردن ازین بابت هست که سوپرا با خفت تمام رفت کنار!!!
ناخدا
۲۸ خرداد ۱۴۰۳استاد پیام !!! یک چیزی پروندی بعد میای ماستمالی میکنی 🤭
سوپرا در حد بی ام و Z4 هست و با اون و مثل اون مقایسه میشه
JaMsHiD-R1988
۲۸ خرداد ۱۴۰۳سوپرا با خفت رفت کنار؟
فروش فوق پایین کیا کادنزا
مصرف سوخت بالا موهاوی
سوپرا دو سال پیش ۶۰۰۰ تا فروخته . کادنزا چی؟ یه دونه فروخته😂
سه سال پیش ۲۵۰ تا فروخته😂
خفت فقط کره ای . تویوتا فروشش زیر هزار تا بیاد افسردگی میگیرن بعدا اومدی میگی کره خیلی بیشتر از سوپرا فروش داره چون بیشتر از اون عمر میکنن؟
معلومه خیلی سوخته که ماشینی در حد و اندازه سوپرا نداری
بعدش استاد ، سوپرا همون Z4 هست . پس خیلی چرت و پرت نگو تکنولوژیش آلمانیه . البته تو که معتقدی کره برترین خودروسازه
FY
۲۸ خرداد ۱۴۰۳سوپرا که چند سال دیگه تولید متوفق میشه ….. 😁😁😁😁 بعد کره داره به محصولات اضافه میشه🤔🤔
JaMsHiD-R1988
۲۸ خرداد ۱۴۰۳فروش شصت تا مدل گروه هیوندا < فروش تک مدل راوفور و هایلندر
JaMsHiD-R1988
۲۸ خرداد ۱۴۰۳پیام اصلا بحث سوپرا نبود که خودتو انداختی وسط !
واقعا موندم چرا به تو شناسنامه کره نمیدن . البته فهمیدم مایه ننگ کره جنوبی میشی برا همین شاید شاید کره شمالی راهت بدن
جرمی کلارکسون
۲۹ خرداد ۱۴۰۳یه میل سوپاپ سوپرا MK4 می ارزه به کل استینگر 🤣💪❤️🩹
محمد حسین
۲۸ خرداد ۱۴۰۳یادش بخیر استینگر خدا بیامرزد میخواست با آلمانی ها رقابت کنه😂
پیام
۲۸ خرداد ۱۴۰۳محمد حسین اکانت فیک هیوندای خیلی بهتر از استینگرش رو داره! G90 داره. تا این هست چه نیازی داره به استینگر!!!
دو تا مدل یعنی جنسیس کوپه و جی وی ۹۰ بنزیتی و برقی بیاد بهتون میگم وضعیتتون چی میشه!!! به شدت ثانیه شماری میکنم
محمد حسین
۲۸ خرداد ۱۴۰۳حله داداش قبولت داریم ولی من فیک کسی نیستم
JaMsHiD-R1988
۲۸ خرداد ۱۴۰۳با چه جرعتی داری برای آلمان خط و نشون میکشی پیام؟
ترول اعظم تویی
سطح هوشی کشور رو پایین اوردی
Mj
۲۹ خرداد ۱۴۰۳آقایون خواهشن به وزن ماشین ها دقت کنید،آئودی و بنز از بی ام دبلیو خیلی سبکترن
datsun
۲۸ خرداد ۱۴۰۳این تو تبلیغاتش بیمر رو شکست میداد
امییرضا
۲۸ خرداد ۱۴۰۳اسم هماهنگی موتور و گیربکس میاد ناخوداگاه یاد بی ام دبلیو میوفته آدم
موتور از بقیه ضعیف تر ولی از همه سریع تر
علی
۲۹ خرداد ۱۴۰۳اشتباه دیدی. عزیزم آئودی با اینکه قدرتش از همه کمتر بود ولی سریع تر از همه بود. درود بر کواترو آئودی
S
۲۹ خرداد ۱۴۰۳تو رولینگ که با اختلاف از بنز خورد تو درگم چند ثانیه دیگه ادامه داشت بنز میگرفتش تازه این نسخه c43 بود اگه چند تا پست پایینتر نگاه کنی c63 با اختلاف میزنه m3 رو …
M power
۲۹ خرداد ۱۴۰۳شک نکنید انتخاب اول و اخر بیمره
علی
۲۹ خرداد ۱۴۰۳شکست افتضاح بی ام و از آئودی بنز
آئودی ۳۶ اسب بخار ضعیف تر از کل گروه بود. ولی بازم سریع تر از همه گرو بود اینحاست که میگن گیربکس به اندازه موتور مهمه
ابوالفضل
۲۹ خرداد ۱۴۰۳علی شکست افتضاح نبود
بی ام و تو درگ و رولینگ دوم شد
آلمانی باز
۲۹ خرداد ۱۴۰۳هیتر بیمره… زیاد بهش توجه نکن
این اگه تو درگ بی ام وه هم ببره میاد میگه مهم نیست ، به بی ام وه میگه آشغال بی کیفیت و زشت بی اصالت بعد میره…
M power
۳۱ خرداد ۱۴۰۳اره راس میگه همه چیو میبینه ولی وزن سنگین بیمرو نمیبینه
با حداقل ۴۰۰ کیلو وزن بیشتر از ائودی