در این درگ جالب و دیدنی، کونیگزگ آگرا RST با ۱۳۶۰ اسب بخار قدرت به مصاف پورشه ۹۱۱ توربو S با ۶۵۰ اسب بخار و یک آئودی ۹۵۰ اسبی میرود.
ساختههای کونیگزگ همواره با قدرتهای خارقالعاده و سرعتهای ماورایی شناخته میشوند اما آیا ادعاهایی که در مورد محصولات این شرکت سوئدی مطرح میشود همگی صحت دارند؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، کارواو در ویدئوی درگ جدید خود یک آگرا RST را در برابر یک سوپرکار بسیار ارزانتر یعنی پورشه ۹۱۱ توربو S قرار داده که بارها نشان داده چقدر سریع است. در این رقابت همچنین یک آئودی TT هم وجود دارد که قاعدتاً نباید جایی در این جمع داشته باشد اما این یک TT معمولی نیست.
بدون شک چشمگیرترین خودروی این جمع، آگرا RST است. این نسخهای ویژه است که تنها ۲۵ دستگاه از آن ساخته شده و حالا یکی از آنها با رنگ آبی منحصربهفردی برای دومین بار در درگ کارواو حاضر شده است. این هیولای سوئدی به یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 توئین توربو مجهز است که ۱۳۶۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخهای عقب منتقل میشود. این آگرا قبلاً به سرعت ۳۹۰ کیلومتر بر ساعت رسیده و حتی توانایی دستیابی به سرعت ۴۴۵ کیلومتر بر ساعت را هم دارد.
۹۱۱ توربو S به قاتل سوپرکارها شهرت دارد. این خودرو با وجود تنها ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاوری که توسط یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو تولید میشود، تاکنون رقبای بسیار قویتری را در مسابقات درگ مغلوب کرده است اما آیا حریف هایپرکار سوئدی با بیش از دو برابر قدرت هم خواهد شد؟ توربو S اما علاوه بر قدرت بسیار کمتر، با وزن ۱۶۴۰ کیلوگرم، ۲۴۵ کیلوگرم هم وزن بیشتری نسبت به آگرا RST دارد که این میتواند کار آن را سخت کند ولی در عوض، ۹۱۱ از گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچهٔ فوقالعاده سریع پورشه و سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره میبرد که در آغاز حرکت بسیار کمککننده خواهد بود.
در آخر هم به آئودی TT میرسیم که از نسل دوم است و تیونینگ دیوانهواری را تجربه کرده است. در این خودرو، پیشرانهٔ پنج سیلندر آئودی با افزایش حجم به ۳ لیتر و تجربهٔ دیگر تغییرات، قدرت چشمگیری برابر با ۹۵۰ اسب بخار تولید میکند. TT هم مثل پورشه از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره میبرد اما نقطهضعف آن میتواند گیربکس دستی باشد زیرا به مهارت بسیار بالایی برای تعویض دنده نیاز دارد و قطعاً نمیتواند بهاندازهٔ گیربکسهای دوکلاچهٔ رقبا سریع باشد. TT همچنین با ۱۴۵۰ کیلوگرم وزن، از کونیگزگ سنگینتر و از پورشه سبکتر است.
با این اوصاف، فکر میکنید پیروز این رقابت هیجانانگیز کدام خودرو خواهد بود؟ هایپرکار قدرتمند کونیگزگ؟ سوپرکار سریع پورشه یا آئودی تیونینگ وحشی؟ پاسخ این سؤالات را ویدئوی زیر ببینید.
HFball
۱۲ مرداد ۱۴۰۲فعلا مطلب رو فقط خوندم واقعا منتظر همکاری اینترنت هستم تا این ویدیو باز شه 😂❤️
حسین
۱۲ مرداد ۱۴۰۲کونیگزگ لعنتی تنها شتاب ثانویه داره
من هیچ چیز چشمگیر دیگه ای ندیدم در عمل
این شتاب ثانویه هم حریف شیرون نمیشه
شیرون سوپر اسپرت هم الان حضور داره
در حالی که جایگاه ۲ ماشین و ارزش هاشون
یک دنیا متفاوته
اگر بخوایم داخل رده هایپر کار ها مقایسه کنیم
در صورتی که مقایسه بوگاتی با هایپر کار های دیگه
کاملا اشتباهه
و بوگاتی همیشه بی رقیب بوده
یا به عبارتی قابل قیاس نیست و کاملا جداست
فرشاد
۱۲ مرداد ۱۴۰۲اره اره اره ارهههههه
درگ ینی این که هر لحظه با یه اشتباه احتمال داره بند و به اب بدی
پورشه با این عملکرد نباید هیچ هیتی داشته باشه نهایتا کسایی هیت میدن که هنوز معتقدن شتاب دوج 1.6هس
لانچ اول عالی بود و با اینک برد لانچ دوم از اولی بهتر بودکه هیچ کاملا بی نقص شد
پورشه ماشینیه که یه دظلای گشتاور انی رو تو لانچ اولیه میزنه که خودشم نه برقیه نه هیبرید
کوئینگزگ بعد صدتا تازه شروع میکنه
اوردن AUDI TTاصلا انتخاب خوبی نبود یا نمیدونم شاید بد رونده شد اگه به جای AUDIیه بیمر هزار اسبی میبود خیلی جالب تر میشد
درکل لذت درگ تو همین 11و دیقه او خورده ای درک میکنم
فرشاد
۱۲ مرداد ۱۴۰۲این کوئینگزگ از وقتش گذشته یا حدقل رقیب چیزی که میگی نی
با رگرا یا جمرا مقایسه کن
حسین
۱۲ مرداد ۱۴۰۲خب شیرون هم برای سال ۲۰۱۶
که از ساختار ویرون ۲۰۰۵ گرفته شده
مثل موتور w16
فرشاد
۱۲ مرداد ۱۴۰۲اینم حرفیه
احمدرضا
۱۲ مرداد ۱۴۰۲حسین آقا میشه بیشتر توضیح بدین که با چه استدلالی شیرون تو ثانویه میزنه ؟
حسین
۱۲ مرداد ۱۴۰۲شتاب گیری شیرون ثابت تره
کلیت ماشین در سطح بسیار بالاتریه
از کوچکترین تا بزرگترین جزئیات
نمیشه مقایسه کرد بوگاتی رو با کونیگزگ
ولی تو بخش سرعت
تو ثانویه اگر رولینگ باشه
ممکنه کونیگزگ بهش برسه
من کلیپی ندیدم هنوز
ولی تنها شتاب ثانویه
اون هم بدون کنترل و اطمینان
کاربرد خاصی نداره
HFball
۱۲ مرداد ۱۴۰۲مثل اینکه شما توی 10 سال پیش گیر کردی که میگی بوگاتی کونیگزگ رو میزنه مثل اینکه یادت رفته رکورد 0-400-0 دست کیه که اینو برا خودت میگی
درضمن کونیگزگ با یه موتور 5 لیتری v8 داره این رکوردای شگفت انگیز رو میزنه درصورتیکه بوگاتی انگار بدون 8 لیتری w16 نمیتونه بهتر از این عمل کنه
الآن من به بوگاتی هیت ندادم بلکه به شما هیت دادم که بدون شناخت کونیگزگ داری برا خودت میبافی
حسین
۱۲ مرداد ۱۴۰۲نقطه قوت بوگاتی موتور ۱۶ سیلندر هست که بقیه خودرو ها اون رو ندارند
بعد شما مثل بچه ها میای صحبت میکنی عجیبه برای من
خب کونیگزگ هم یک ۱۶ سیلندر فوق العاده بسازه
Kasra
۱۶ مرداد ۱۴۰۲کوئنیگزگ با موتور بنزینی و برقی کار میکنه چرا باید موتور ۱۶ سیلندر بسازه وقتی با بنزینی و برقی میتونه ۲۳۰۰ اسب رو به راحتی بره و صفر تا چهارصد رو تو بیست ثانیه پر کنه
JDM
۱۳ مرداد ۱۴۰۲حرف شما منطقیه ولی برای ثبت شتاب یا رکورد سرعت در خط مستقیم بیشتر از حجم و قدرت
وزن . لاستیک شرایط ابوهوا راننده حرفهای تاثیر داره مثالش همین آئودی اگه شرایط براش مهیا بود شاید بهتر عمل میکرد موضوع بعدی اینه بوگاتی از هر لحاظ بینقصه یه ماشین کامل اصلا طرفدارش نیستم کوینگزگ رو بهش ترجیح میدم ولی اینکه بوگاتی از این موتور پرحجم یا به قول ماشین بازا تا دندون مسلح استفاده میکنه اصلا نشونه ضعف پرفورمنس نیست نشونه قوتشونه همونطور که کوینگزگ با کمتر از این میتونه اینقدر خوب باشه
sina parvaz
۱۲ مرداد ۱۴۰۲شما رو با این کلیپ زیبا از جسکو ابسلوت تنها میزارم…!
https://www.aparat.com/v/erwf7
حسین
۱۲ مرداد ۱۴۰۲بچه ها ناراحت نشید یه وقت
هیت ندادم
حالا عملکرد خودرو هارو باید در واقعیت دید و قیاس کرد
خودرو های جدید کونیگزگ رو ندیدم
کلیپ رو تماشا کردم
امیدوارم عملکرد درخشانی داشته باشه
در کل چیزی که تا امروز از کونیگزگ دیدیم
تنها شتاب ثانویه و ثبت سرعت توسط آگرا آر اس
با کمی چالش بوده
انگار تنظیم شده برای همین یک کار
بقیه کلیپ ها رو یا من دقت نکردم یا دقیق به دستم نرسیده
الان سینا این کلیپ گزاشتی یکم طولانی بود
زیرنویس اگه داشت خوب بود
لینک مقالش رو هم میفرستی
حسین
۱۲ مرداد ۱۴۰۲برای من سواله
خب کونیگزگ اولا با این وزن و قدرت باید پرواز کنه
خب چرا سیستم ۴ چرخ محرک نمیزاره
با این همه ادعای مهندسی
یک سیستم انتقال قدرت و یک
موتور شگفت انگیز و شاسی فوق العاده ؟؟
چرا نیست ؟
الان جمیرا و یسکو و رگرا رو بیارند وسط رینگ
توسط یک یوتوبر معروف که هزینه هاش هم جبران بشه
من خدا شاهده عملکردی ندیدم هنوز
ولی شما بیا کلیپ های بوگاتی رو نگاه کن
فراوان هست چه رانندگی چه تست چه رقابت
الان تا خودرو های کونیگزگ به خودشون بیان
جایگزین شیرون رونمایی شده
رکورد ۰ ۴۰۰ ۰ رگرا رو تماشا کردم فوق العاده بود
دلم میخواد این خودرو با این عملکرد
وارد رقابت ها بشه تا بشه محکش زد
فقط سرعت داره
اینطوری نمیشه نظر داد
بوگاتی شیرون در عین حال که بسیار با کیفیته
یک جی تی کوپه لوکس همه جارو و لاکچری هم هست
که اسمش سر هارو بر می گردونه
انقدر هم گنجایشش زیاده خودرو هایی مثل پور اسپرت و بولاید دیوانه کننده از روش تولید شدند
حساب کنیم تمام این ها فرزندان ویرون انقلابی هستند
A.az
۱۳ مرداد ۱۴۰۲فک نمیکردم که روزی برسه کسی توان مهندسی و تکنولوژیکی کونیگزگ ایراد بگیره؟!
حتماً اولش یه مختصر نگاهی به تاریخچه تکنولوژیش بنداز
در مورد اینکه چرا از بوگاتی کلیپ دیدی از کونیگزگ نه، خب بوگاتی یه مسیر تست سرعت مخصوص تو آلمان داره که هیچکس دیگه نمیذاره ازش استفاده کنه
در مورد کیفیت و … هم بوگاتی زیر پرچم و حمایت فولکس واگن همچین ماشینی ساخته و اون موتور استثنایی رو هم فولکس واگن از زمان پایتون ساخته و پرداخته کرده و مشابه اونم تو بنتلی استفاده کرده و طبیعی هستش که شرکتای کوچک سرمایه لازم برای توسعهی موتور جدید رو نداشته باشن و مجبور باشن از آنچه دارن نهایت استفاده رو بکنن
اشتباه برداشت نکن من خودم فن بوگاتی هستم ولی ویرون برام محبوبتر بوده، ولی کونیگزگ به خاطر استقلال و عملکرد شگفت انگیزش و سبک مخصوص به خودش برام همیشه جایگاه خاصی داشته و فوقالعاده قابل احترام بوده و هست
RichWAnt
۱۴ مرداد ۱۴۰۲جوک جالی بود عزیز
HFball
۱۲ مرداد ۱۴۰۲درگ بدی نبود ولی خیلی جای آئودی توی درگ سوم 1/2 مایل خالی بود
حس میکنم کونیگزگ نیاز به یه راننده خیلی بهتری داره تا بتونه توانایی هاشو به نمایش بزاره واسه همین تو درگ سوم همینقدر وحشی میشه
پورشه هم که همیشه با شاهکار مهندسی، فوقالعاده بوده با قدرت کمتر نسبت به رقبا و وزن بیشتر این عملکرد شگفت انگیز رو داره
مازیار
۱۲ مرداد ۱۴۰۲احتمالا کوئنیگ زگ بزودی در اقدامی تلافی جویانه بیاد و ده پونزده تا رکورد جهانی رو باهم بزنه😄
اما توربو اس این کوچولوی بزرگ … حدود ۰/۱ هم دیرتر شروع کرد … عجب …
نشناسی بهتره
۱۲ مرداد ۱۴۰۲کونیگزگ:لایک👍
پورشه:دیسلایک👎
مهراد
۱۲ مرداد ۱۴۰۲میخوام بشناسمت لعنتی ! 😘
امیرمسعود
۱۲ مرداد ۱۴۰۲پورشه جسور
Ben
۱۲ مرداد ۱۴۰۲لانچ پورشه بی نظیره!
ارسلان
۱۲ مرداد ۱۴۰۲کلا آلمانی ها لانچ فوق العاده ای دارن .
BMW
۱۲ مرداد ۱۴۰۲انتخاب من پورشه هست یک ماشین ایده آل و زیبا و پرقدرت
Ehsan
۱۲ مرداد ۱۴۰۲نتیجه بدست آمده طبیعی بود و در چندتا درگ دیگه ای که از ماشین های کونیگزگ دیدم همبن نتیجه بدست اومد. تمایز و توانمندی این ماشین ها فقط برای رسیدن به سرعت های بسیار بالاست. در غیر این صورت در شتاب اولیه، مسابقه درگ و عملکرد در پیست در حد یک سوپر اسپرت معمولی عمل می کنند. قیمت عجیب و غریب این ماشینها به خاطر خاص بودن تعداد بسیار محدود تولید شده و رکورد های سرعت میباشد و خارج از آن در واقعیت کاربرد و توانایی خاصی نه در پیست مسابقات و نه در خیابان ندارند.
Joker
۱۲ مرداد ۱۴۰۲اون رکورد ۴۰۰ کیلومتر چند روز قبل رگرا رو هم چند روز قبل اعلام کردن با ۱۸۰۰ اسب زده😂 طرف رسمنا اسکول گیر آورده ملت رو،هر دفعه یه تیون سنگین میزنه رو یکی از آشغالاش و یه دبه اتانول برمیداره میره که دیوار صوتی رو بشکونه🤣🤣این حتی نمیتونه دو تا رگرا با اسب بخار یکی تولید کنه،فکر میکنم حتی دستگاه داینو هم نداره توی شرکتش😂😂😂😂
حسین
۱۲ مرداد ۱۴۰۲یعنی ممکنه ؟
برای من هم جای سوال شد
واقعا دارم هزار بار تکرار میکنم
کونیگزگ اگر انقدر با ارزشه بیاد
وسط رقابت ها و خودش رو ثابت کنه
الان این وزن و قدرت رو ببینید
در ۴۰۰ متر سرعت شیرون رو داشت اما تایم
بیشتر
سیستم ۴ چرخ محرک نبودش برای این ماشین با این مشخصات فقط یک ضعف بزرگه
نسبت قدرت به وزن این کونیگزگ
باید بوگاتی رو بزاره تو جیباش
تو بخش سرعت البته
تو بخش های دیگر قطعا نمیشه قیاس کرد
سرعت ۴۰۰ متر شیرون چقدر بود؟
اینجا ۱۵۴ مایل رو دیدم از کونیگزگ
حسین
۱۲ مرداد ۱۴۰۲عجیبه برای منم چطور رکورد ها جا به جا میشن انقدر راحت
رکورد قبلی این ماشین با الان چرا انقدر تفاوت کرد
چیزی دیگری که جای بحث و چالش هست
قدرت یا شاسی محدود و بی اطمینان
چطور بگم اگر کلیپ هارو تماشا کنید متوجه میشید
تنها چیزی که میخوام این دست کلیپ ها
به صورت گسترده تر از کونیگزگ هاست
چرا نباید عملکردشون ببینیم
حداقل اگر هم خوب بود قانع میشیم
تو شک و ضعفش نمیمونیم
یک مقدار هم ناراحت میشیم 😂😂
Siyavash
۱۲ مرداد ۱۴۰۲بجز این که مت واتسون این درگ رو خراب کنه هیچ چیزی جالب نبود..الان باید مقابل این کئینگ زگ فقط باید شیرون میبود و در گزینه بعد ریماک نورا.و در حالت بعدی باید ۹۱۸ و sf90میبودن اونم تویه درگ ۴۰۰ متر مشخصه که کوئینگ زگ به همشون میباخت ولی درگ اصلی تویه رولینگ بود که رقابت اصلی بین کوئینگ زگ شیرون و ریماک میشد و خیلی هیجانی میشد….این درگ الان کوچکترین چیز خاصی نداشت بجز این که پورشه یه هیولا ارزان قیمت تویه ۴۰۰ متر هست و به هیچ ماشینی رحم نمیکنه…
عارف
۱۲ مرداد ۱۴۰۲چرا هیچ جا من نمیتونم یه درگ تمام عیار از 911 و m5 cs پیدا کنم؟کسی سراغ داره دوستان؟
آریا
۱۲ مرداد ۱۴۰۲واقعا پورشه شتاب اولیه خوبی داره
کونیگزگ هم درسته خیلی قیمتش گرونه ولی لعنتی
کیفیت رو تو ویدئو میشه فهمید پورشه کنار کونیگزگ انگار پراید کنار لندکروزر😂
رضا
۱۳ مرداد ۱۴۰۲از پشت گوشی چطور فهمیدی کیفیت اگرا خیلی بالاتر از پورشس؟از خارج شدن دریچه هوای آگرا؟😂😂
Archi KHAN
۱۲ مرداد ۱۴۰۲وقتی عرض میکنم :
” خودروسازی یعنی فراری و پورشه ”
بخاطره اینه :-)
وحید
۱۳ مرداد ۱۴۰۲فقط کوئنیکزگ جسکو
صادق
۱۳ مرداد ۱۴۰۲911 T