آیا مرسدس C43 جدید با پیشرانهٔ چهار سیلندر و ۴۰۲ اسب بخار قدرت، حریف بامو M340i و آئودی S5 با موتورهای شش سیلندر خواهد شد؟
مرسدس C43 جدید بیش از یک سال پیش معرفی شد اما هنوز به این واقعیت عادت نکردهایم که زیر کاپوت آن خبری از پیشرانهٔ شش سیلندر نیست. این ماشین در نسل جدید، برخلاف رقبای هموطن خود سراغ موتور چهار سیلندر رفته است درحالیکه بامو M340i و آئودی S5 همچنان از پیشرانههای شش سیلندر استفاده میکنند؛ اما آیا سیلندرهای بیشتر برای مغلوب کردن C43 قویتر کافی خواهد بود؟ وقت آن است پاسخ این سؤال را بفهمیم.
تراتل هاوس در جدیدترین درگ خود، این سه سدان میان پرفورمنس را در برابر هم قرار داده است. این خودروها هر سه در خانوادهٔ خود پایینتر از مدلهای پرچمدار یعنی بامو M3، مرسدس C63 و آئودی RS5 قرار میگیرند. بااینحال، همین مدلها هم پرفورمنس بالایی دارند و در کمتر از پنج ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسند اما کدامیک از آنها سریعترین است؟ در ادامه خواهیم فهمید.
همانطور که در ابتدا گفته شد، C43 از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده میکند که با ۴۰۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور، از دو رقیب خود قویتر است. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل میشود. C43 با وزن ۱۸۵۶ کیلوگرم، سنگینترین خودروی این رقابت محسوب میشود. از مونیخ، بامو M340i با موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو به میدان آمده است که ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد و باید وزن ۱۷۹۲ کیلوگرمی را حرکت دهد.
در آخر هم به آئودی S5 با موتور ۳ لیتری V6 توربو میرسیم که با ۳۴۹ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور، ضعیفترین خودروی این جمع سهتایی بهحساب میآید. بااینحال، آئودی با وزن ۱۷۸۰ کیلوگرمی، از دو رقیب خود سبکتر است. از لحاظ قیمت، مرسدس با قیمت پایهٔ ۵۹,۹۰۰ دلار، از همه گرانتر است و پسازآن بامو با تنها ۳۰۰ دلار اختلاف قرار میگیرد. ارزانترین عضو گروه هم آئودی با قیمت ۵۶,۸۰۰ دلار است. خب با توجه به این اعداد فکر میکنید کدام خودرو پیروز در باشد؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.
مقایسه مشخصات فنی
مرسدس C43 | بامو M340i | آئودی S5 | |
پیشرانه | ۲ لیتری I4 توربو | ۳ لیتری I6 توربو | ۳ لیتری V6 توربو |
قدرت | ۴۰۲ اسب بخار | ۳۸۲ اسب بخار | ۳۵۹ اسب بخار |
گشتاور | ۵۰۰ نیوتن متر | ۵۰۰ نیوتن متر | ۵۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۸۵۶ کیلوگرم | ۱۷۹۲ کیلوگرم | ۱۷۸۰ کیلوگرم |
قیمت | ۵۹,۹۰۰ دلار | ۵۹,۶۰۰ دلار | ۵۶,۸۰۰ دلار |
Ahmad
۵ شهریور ۱۴۰۲خدا وکیلی بنز خجالت نمیکشه که انجین چهار سیلندر گذاشته روی ماشین بازم دم گرم بی ام و که انجین شش سیلندر داره و اینکه چه قد بنز طراحی هاش زشت شدن جدیدا به خصوص همین مدل و مدل اس کلاس که واقعا اس کلاس قبلی کجا و این کجا ادم حالش بهم میخوره
۵ شهریور ۱۴۰۲آزرا ۲۰۱۱ هم انجین ۶ سیلندر داره😐😎
JDM
۵ شهریور ۱۴۰۲داداش هم طراحی و هم از نظر فنی c43 خوبه
هر طراحی بنز چهره خاص و حس متفاوتی داره مثل مدل s با سری c یا e ولی چون یهو میان طراحی رو عوض میکنن فکر میکنین زشته یا درحد برند نیست
اگه بد بود شرکتی مثل بنز یا هر برند معتبری نمیاد طراحی بدی بزنه.
Ahmad
۶ شهریور ۱۴۰۲دلیل نمیشه که بنز چون بنزه طراحی بدی نمیزنه داداش اتفاقا گند زده به طراحی هم بنز و هم بی ام و کلا ماشین های جدیدشون زشت و بی روح شدن در صورتی که شرکتی مثل رولزرویس دقیقا برعکس طراحی ماشیناش از قبل قشنگ تره مثل فانتوم نسل جدید خیلی قشنگتر از نسل قبلشه
JDM
۶ شهریور ۱۴۰۲فکر میکنی اصلا بیروح نیستن مخصوصا بنز
همین c43رو از نزدیک ببین نظرت عوض میشه
NAVID۰۰۹۸
۶ شهریور ۱۴۰۲آلمان اول بنز بعداً بقیه !
رضا
۵ شهریور ۱۴۰۲من از بین این سه مدل BMW رو ترجیح میدم. بخاطر موتورش بیشتر. از لحاظ ظاهری هر سه خودرو فوق العاده هستن.
Siyavash
۵ شهریور ۱۴۰۲تویه این کلاس انتخابم آئودی هست هر چند بی ام و پادشاه این کلاس هست.ولی من عاشق طراحی آئودی هستم..هنوزم باورم نمیشه بنز که تویه این کلاس از پیشرانه ۶ سیلندر و در نسخه پرچمدارش ۸ سیلندر استفاده میکرده الان داره از ۴ سیلندر استفاده میکنه….
S
۵ شهریور ۱۴۰۲یه درگ کاملا عادلانه با برتری bmw تو این کلاس 👌👌👌
Arshia m3csl
۵ شهریور ۱۴۰۲بی ام و سری ۳ عشقه😍👌🏽 از همون دهه ۷۰ سری ۳ باحال بود تا الان و بنز کلاس c به جز بلک سریز حرفی نداشته هیچوقت جلوی سری ۳ و m3 بی ام و m3 و سری ۳ از اون ماشین هان که یک ماشین باز حتما باید بگیرتش تا لذت رانندگی رو بچشه
javad
۵ شهریور ۱۴۰۲سطح هیت دادن بکش بیرون
امیر
۵ شهریور ۱۴۰۲مرسدس c63 با ۶۷۰ اسب بخار : من برای شما شوخی هستم !! 😂🇩🇪🚀
S
۵ شهریور ۱۴۰۲مرسدس کلا چون تنوع ماشیناش زیاده برا همین فقط نسخه 63 خیلی قوی میسازه که صد در صد از رقیبش بی ام و قویتره . اینمدل های 43 یا حتی ضعیفتر کلن برا درگ ساخته نشدن ولی با این حال بازم حداقل آئودیو شکست داد
مهران
۵ شهریور ۱۴۰۲بازم فرار رو به جلو…
اونی که بخواد خودشو نشون بده با هیچ پوششی نمیتونه بقیه رو با کلمات فریب بده.
با پوشش متعصب نبودن…
S
۵ شهریور ۱۴۰۲کاربر مهران شما طرفدارای بی ام و چرا همش دنبال بحث هستین عزیز من هرکسی یه نظری داره شما نظرت برا خودت نگه دار … شما از این به بعد فرار رو به عقب بکن به کار کشی هم کار نداشته باش .
JDM
۵ شهریور ۱۴۰۲بنز هرچی بشه بازم ابهت خاص خودشو داره
انجینش هم بد نیست فقط چون ما به V6 یا V8 یه برند عادت داریم فکر میکنیم این انجین بده واقعا بنز عملکردش از چیزی که میگیم بهتره
ولی خدایش بین این سه تا BMW تو شتاب سرتره
کیارش
۵ شهریور ۱۴۰۲طراحی مخصوصا بخش عقب اکثر مدل های جدید بنز پسرفت و حتی زشت شده.اما اینکه این بنز مورد تست با وجود موتور ۴سیلندر و اپشن های تقریبا یکسان وزن بیشتری از دو رقیب داره به احتمال زیاد نشان از فضای بیشتر و استخوان بندی محکم تر از ان دو را دارد .
Enzo Ferrari 2008
۵ شهریور ۱۴۰۲بنز از ۴سیلندر ۴۰۰خوردهی میکشه بیرون
آلمانی باز
۵ شهریور ۱۴۰۲نتیجه که مشخص بود ، رو دست بیمر نیست تو این کلاس
جدا از اون هر سه تاشون شاخ ترین سدان های کامپکت دنیان
آئودی با اون طراحی بی نقص اش بنز هم با اون بازدهی عالی که از چهارتا سیلندر گرفته
این کلاس قلمرو ژرمن هاست🇩🇪💪
❤BMW❤
۵ شهریور ۱۴۰۲مهندسی ناب 🤙
💀
۶ شهریور ۱۴۰۲اینکه یک موتور ۴ سیلندر بدرد نخور رو هم قیمت یه ۸ سیلندر آمریکایی میفروشن
آرمین
۱۳ شهریور ۱۴۰۲و این به علت تولید ۴۰۰ اسب از همون چهار سیلندره
که کار هیچ آمریکایی ای نیس
حسین دهمرد
۶ شهریور ۱۴۰۲زبان قاصره از وصف زیبایی ارباب حلقه ها یه ثانیه اینور و اونور مهم نیس.
JaMsHiD
۲۵ شهریور ۱۴۰۲اگه چهار سیلندر ها بد بودند مرسدس روی یه ماشین ازش استفاده نمیکرد و ازش چهارصد اسب نمیگرفت
لطفاً تعصب تعداد سیلندر رو نکشید …