آئودی

معرفی نسل جدید آئودی A6، رقیب جذاب‌تر و پیشرفته‌تر سری 5 و E کلاس

نسل جدید آئودی A6 فعلاً در نسخهٔ استیشن با موتورهای چهار و شش سیلندر معرفی شده ولی نسخه‌های سدان، S6 و RS6 هم در راه هستند.

آئودی از نسل جدید A6 که با کد C9 شناخته می‌شود پرده‌برداری کرده است. البته این خودرو فعلاً فقط در نسخهٔ استیشن معرفی شده است ولی ماه آینده نسخهٔ سدان هم رونمایی خواهد شد. همان‌طور که مدل کوچک‌تر A4 به A5 تغییر نام داد، این خودرو هم طبق استراتژی نام‌گذاری جدید آئودی که اعداد فرد را برای خودروهای درون‌سوز و اعداد زوج را برای مدل‌های الکتریکی در نظر گرفته، قرار بود به A7 تغییر نام دهد ولی این استراتژی کنار گذاشته شده و نسل جدید خودروی میان سایز آئودی را با همان نام A6 می‌بینیم.

برخلاف مدل الکتریکی A6 E-Tron که چراغ‌های جلوی دوقسمتی دارد، در A6 درون‌سوز جدید چراغ‌های سنتی را می‌بینیم که در طرفین جلوپنجره‌ای بزرگ خودنمایی می‌کنند. در عقب نیز خوشبختانه سر اگزوزهای واقعی به چشم می‌خورند زیرا آئودی اعلام کرده است که دیگر از سر اگزوزهای تزئینی در خودروهای خود استفاده نخواهد کرد. A6 آوانت جدید با ضریب درگ ۰.۲۵ Cd، آیرودینامیک‌ترین استیشن درون‌سوز تاریخ آئودی محسوب می‌شود درحالی‌که A6 E-Tron آوانت با ضریب ۰.۲۴ فقط کمی آیرودینامیک‌تر است. این استیشن درون‌سوز جدید در نسخهٔ پایه با رینگ‌های ۱۸ اینچی عرضه می‌شود ولی رینگ‌های بزرگ‌تر تا ۲۱ اینچی هم قابل انتخاب خواهد بود.

طول نسل جدید A6 آوانت با ۵۸ میلی‌متر افزایش، به ۴,۹۸۸ میلی‌متر رسیده اما فاصلهٔ محوری ۲,۹۲۶ میلی‌متری تقریباً مشابه قبل است. داخل خودرو با صفحه آمپر دیجیتالی ۱۱.۹ اینچی، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۴.۵ اینچی و صفحه‌نمایش ۱۰.۹ اینچی سرنشین جلو، بسیار شبیه A5 به نظر می‌رسد. در این خودرو عایق‌های سروصدا نسبت به نسل قبلی ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است بدون آنکه اضافه‌وزن را به دنبال داشته باشد. علاوه بر این، برای درهای عقب هم شیشه‌های آکوستیک قابل سفارش خواهد بود.

همچنین A6 به دسته‌موتورهای جدیدی مجهز شده است که سروصدا و لرزش را کاهش می‌دهد درحالی‌که آئودی چرخ‌دنده‌های گیربکس دوکلاچه را بهینه کرده تا سروصدای گیربکس کمتر شود. صندوق بار این ماشین ۵۰۰ لیتر ظرفیت دارد که با خواباندن صندلی‌های عقب این رقم به ۱۵۳۰ لیتر می‌رسد. حتی تیپ پایهٔ A6 هم به‌صورت استاندارد به در صندوق برقی و چراغی برجسته در زیر سپر مجهز است که نشان می‌دهد برای باز کردن در صندوق باید پا را کجا قرار داد. برای این استیشن جدید سقف پانورامای بزرگی هم در نظر گرفته شده است که با فشردن یک دکمه از شفاف به مات تبدیل می‌شود.

آئودی A6 جدید در اروپا در نسخهٔ پایه با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری بنزینی توربو عرضه می‌شود که ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نسخه فقط به‌صورت محرک جلو ارائه می‌شود و خبری از سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو نخواهد بود. علاوه بر این، خریداران امکان انتخاب یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر دیزلی را هم دارند که همان ۲۰۱ اسب بخار قدرت را با گشتاور بیشتری برابر با ۴۰۰ نیوتن متر تولید می‌کند و در نسخه‌های محرک جلو و چهارچرخ محرک قابل انتخاب است.

قوی‌ترین موتور A6 جدید اما یک نمونهٔ ۳ لیتری V6 توربوشارژ بنزینی با تکنولوژی هیبریدی خفیف است که ۳۶۲ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نسخه ظرف ۴.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که حداکثر سرعت آن روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. علاوه بر این، آئودی وعدهٔ عرضهٔ نسخه‌های قوی‌تر S6 و RS6 را هم داده است. سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب، سیستم تعلیق بادی تطبیقی و سیستم ترمز با سیم هم از دیگر ویژگی‌های قابل‌ذکر این ماشین هستند.

پذیرش سفارشات خرید نسل جدید آئودی A6 از همین ماه در اروپا آغاز خواهد شد. قیمت پایهٔ این خودرو با موتور چهار سیلندر بنزینی از ۵۸ هزار یورو و قیمت نسخهٔ دیزلی از ۶۱,۷۰۰ یورو آغاز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. HR3

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (246 ديدگاه)

    خدا رو شکر آئودی و پورشه و فولکس فعلا وارد بحران طراحی ب ام و و مرسدس نشدن (بنز باز بهتر از ب ام و است )

    موافقم 55
    مخالفم 5
    1. net

      ۱۵ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (3642 ديدگاه)

      چرا المانیها به دسته استیشن زشت علاقه دارند. شوتینگ بریک و استیشن دو دسته زشت در بین ماشین ها هستند

      موافقم 5
      مخالفم 43
  2. شهروند ایرانی

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (885 ديدگاه)

    ما هم تو ایران اگر اختلاس کنیم میتونیم با همین پول اوتلندر نسخه چینی بخریم

    موافقم 27
    مخالفم 2
  3. Bentley

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (584 ديدگاه)

    خدایی همه جوره به بی ام و سری فایو جدید ترجیحش میدم.عجب ماشینیه دم آئودی گرم.

    موافقم 34
    مخالفم 5
  4. Arshia m3csl

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (1213 ديدگاه)

    چقدر خوشگل و خوبه❤ فقط یک مشکل داره اونم اینه مانیتور شاگرد داره که واقعا مسخرست نبود دسته دنده هم تو ائودی حیفه خداییش

    موافقم 15
    مخالفم 3
  5. POUYAN

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (217 ديدگاه)

    چه لانچ کالر بدی انتخاب کردن.
    ولی ماشین طراحی جسورانه و جذابی داره.

    موافقم 7
    مخالفم 3
  6. Sina_carshow

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (380 ديدگاه)

    ماشین قشنگیه یکم نمیارزه اون نسخه 2 لیتری نسبت به قیمتش ولی منتظرم ببینم rs6 چیکار میکنه به نظرم کامل ترین استیشن دنیا بود

    موافقم 5
    مخالفم 1
  7. يوسف

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (1093 ديدگاه)

    با این که استیشن هست اما بر خلاف بنز و بی ام و طراحی بسیار هماهنگ و دل نشینی داره….
    اولین استیشن زیبایی آلمانی که تولید شده…

    موافقم 4
    مخالفم 5
  8. همایون

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (935 ديدگاه)

    طراحی بیرون این و داخل سری پنج ترکیب برندست.ای کلاس هم دوسش دارم

    موافقم 4
    مخالفم 3
    1. Ali

      ۱۵ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (40 ديدگاه)

      عالیه فقط موتورش مشکلشه که با اومدن rs6 درست میشه

      موافقم 1
      مخالفم 1
  9. سیروس

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (109 ديدگاه)

    دوست داشتنی ترین آئودی برای من.
    واقعا از دیدنش لذت میبرم و تنها انتخابم با بودجه نامحدود در اروپا همینه. البته RS6

  10. KAIZEN

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (342 ديدگاه)

    همه چیز عالی بجز اون مانیتور اضافه شاگرد که البته قابل چشم پوشی است

    موافقم 4
    مخالفم 1
  11. amirboss

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (929 ديدگاه)

    از دهه دوم 2021 آئودی نسبت به بنز و بی ام و رشد بهتری داشته.
    سالهای قبل(۲۰سال پیش) آئودی رو محکوم میکردند به کیفیت مونتاژ پایینتر و طراحی های کسل کننده و پیشرانه های با استهلاک بالا که اکثرا پس از بنز و بی ام و قرار می‌گرفت اما الآن قضیه فرق می‌کنه.

    موافقم 5
    مخالفم 1
  12. Hadi

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (600 ديدگاه)

    جذاب و کاردرست مثل آئودی👌🏼

    موافقم 3
    مخالفم 1
  13. حسین

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (210 ديدگاه)

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2025/03/audi-a6-avant-2025-8.jpg

    اگر کسی کابین از این بهتر سراغ داره نشونم بده
    نیست رو دستش.

    موافقم 2
    مخالفم 1
      1. حسین

        ۱۶ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (210 ديدگاه)

        سخت شد
        ولی خب مال آئودی کاربر پسند تره
        لینکلن لوکسه بیشتر

  14. F

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (222 ديدگاه)

    چرا باید این مدل بیس محرک جلو باشه؟
    آئودی a6 رقیب سری پنج و e کلاس هست ، نمیدونم چرا دف جلو شده ، باید دف عقب می‌بود ، عجیبه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  15. Titanium

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (260 ديدگاه)

    ائودی چطوری یه ماشینه استیشن رو آنقدر جذاب کردی

  16. nima.jdm

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (685 ديدگاه)

    طراحی کشیده اش رو دوست دارم

  17. نویدی

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (420 ديدگاه)

    رقیب سری ۵؟!!🤣🤣

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا