نسل جدید آئودی A6 فعلاً در نسخهٔ استیشن با موتورهای چهار و شش سیلندر معرفی شده ولی نسخههای سدان، S6 و RS6 هم در راه هستند.
آئودی از نسل جدید A6 که با کد C9 شناخته میشود پردهبرداری کرده است. البته این خودرو فعلاً فقط در نسخهٔ استیشن معرفی شده است ولی ماه آینده نسخهٔ سدان هم رونمایی خواهد شد. همانطور که مدل کوچکتر A4 به A5 تغییر نام داد، این خودرو هم طبق استراتژی نامگذاری جدید آئودی که اعداد فرد را برای خودروهای درونسوز و اعداد زوج را برای مدلهای الکتریکی در نظر گرفته، قرار بود به A7 تغییر نام دهد ولی این استراتژی کنار گذاشته شده و نسل جدید خودروی میان سایز آئودی را با همان نام A6 میبینیم.
برخلاف مدل الکتریکی A6 E-Tron که چراغهای جلوی دوقسمتی دارد، در A6 درونسوز جدید چراغهای سنتی را میبینیم که در طرفین جلوپنجرهای بزرگ خودنمایی میکنند. در عقب نیز خوشبختانه سر اگزوزهای واقعی به چشم میخورند زیرا آئودی اعلام کرده است که دیگر از سر اگزوزهای تزئینی در خودروهای خود استفاده نخواهد کرد. A6 آوانت جدید با ضریب درگ ۰.۲۵ Cd، آیرودینامیکترین استیشن درونسوز تاریخ آئودی محسوب میشود درحالیکه A6 E-Tron آوانت با ضریب ۰.۲۴ فقط کمی آیرودینامیکتر است. این استیشن درونسوز جدید در نسخهٔ پایه با رینگهای ۱۸ اینچی عرضه میشود ولی رینگهای بزرگتر تا ۲۱ اینچی هم قابل انتخاب خواهد بود.
طول نسل جدید A6 آوانت با ۵۸ میلیمتر افزایش، به ۴,۹۸۸ میلیمتر رسیده اما فاصلهٔ محوری ۲,۹۲۶ میلیمتری تقریباً مشابه قبل است. داخل خودرو با صفحه آمپر دیجیتالی ۱۱.۹ اینچی، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۴.۵ اینچی و صفحهنمایش ۱۰.۹ اینچی سرنشین جلو، بسیار شبیه A5 به نظر میرسد. در این خودرو عایقهای سروصدا نسبت به نسل قبلی ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است بدون آنکه اضافهوزن را به دنبال داشته باشد. علاوه بر این، برای درهای عقب هم شیشههای آکوستیک قابل سفارش خواهد بود.
همچنین A6 به دستهموتورهای جدیدی مجهز شده است که سروصدا و لرزش را کاهش میدهد درحالیکه آئودی چرخدندههای گیربکس دوکلاچه را بهینه کرده تا سروصدای گیربکس کمتر شود. صندوق بار این ماشین ۵۰۰ لیتر ظرفیت دارد که با خواباندن صندلیهای عقب این رقم به ۱۵۳۰ لیتر میرسد. حتی تیپ پایهٔ A6 هم بهصورت استاندارد به در صندوق برقی و چراغی برجسته در زیر سپر مجهز است که نشان میدهد برای باز کردن در صندوق باید پا را کجا قرار داد. برای این استیشن جدید سقف پانورامای بزرگی هم در نظر گرفته شده است که با فشردن یک دکمه از شفاف به مات تبدیل میشود.
آئودی A6 جدید در اروپا در نسخهٔ پایه با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری بنزینی توربو عرضه میشود که ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نسخه فقط بهصورت محرک جلو ارائه میشود و خبری از سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو نخواهد بود. علاوه بر این، خریداران امکان انتخاب یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر دیزلی را هم دارند که همان ۲۰۱ اسب بخار قدرت را با گشتاور بیشتری برابر با ۴۰۰ نیوتن متر تولید میکند و در نسخههای محرک جلو و چهارچرخ محرک قابل انتخاب است.
قویترین موتور A6 جدید اما یک نمونهٔ ۳ لیتری V6 توربوشارژ بنزینی با تکنولوژی هیبریدی خفیف است که ۳۶۲ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نسخه ظرف ۴.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد درحالیکه حداکثر سرعت آن روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. علاوه بر این، آئودی وعدهٔ عرضهٔ نسخههای قویتر S6 و RS6 را هم داده است. سیستم فرمان گیری چرخهای عقب، سیستم تعلیق بادی تطبیقی و سیستم ترمز با سیم هم از دیگر ویژگیهای قابلذکر این ماشین هستند.
پذیرش سفارشات خرید نسل جدید آئودی A6 از همین ماه در اروپا آغاز خواهد شد. قیمت پایهٔ این خودرو با موتور چهار سیلندر بنزینی از ۵۸ هزار یورو و قیمت نسخهٔ دیزلی از ۶۱,۷۰۰ یورو آغاز میشود.
HR3
۱۵ اسفند ۱۴۰۳خدا رو شکر آئودی و پورشه و فولکس فعلا وارد بحران طراحی ب ام و و مرسدس نشدن (بنز باز بهتر از ب ام و است )
net
۱۵ اسفند ۱۴۰۳چرا المانیها به دسته استیشن زشت علاقه دارند. شوتینگ بریک و استیشن دو دسته زشت در بین ماشین ها هستند
شهروند ایرانی
۱۵ اسفند ۱۴۰۳ما هم تو ایران اگر اختلاس کنیم میتونیم با همین پول اوتلندر نسخه چینی بخریم
Bentley
۱۵ اسفند ۱۴۰۳خدایی همه جوره به بی ام و سری فایو جدید ترجیحش میدم.عجب ماشینیه دم آئودی گرم.
Arshia m3csl
۱۵ اسفند ۱۴۰۳چقدر خوشگل و خوبه❤ فقط یک مشکل داره اونم اینه مانیتور شاگرد داره که واقعا مسخرست نبود دسته دنده هم تو ائودی حیفه خداییش
POUYAN
۱۵ اسفند ۱۴۰۳چه لانچ کالر بدی انتخاب کردن.
ولی ماشین طراحی جسورانه و جذابی داره.
Sina_carshow
۱۵ اسفند ۱۴۰۳ماشین قشنگیه یکم نمیارزه اون نسخه 2 لیتری نسبت به قیمتش ولی منتظرم ببینم rs6 چیکار میکنه به نظرم کامل ترین استیشن دنیا بود
يوسف
۱۵ اسفند ۱۴۰۳با این که استیشن هست اما بر خلاف بنز و بی ام و طراحی بسیار هماهنگ و دل نشینی داره….
اولین استیشن زیبایی آلمانی که تولید شده…
همایون
۱۵ اسفند ۱۴۰۳طراحی بیرون این و داخل سری پنج ترکیب برندست.ای کلاس هم دوسش دارم
Ali
۱۵ اسفند ۱۴۰۳عالیه فقط موتورش مشکلشه که با اومدن rs6 درست میشه
سیروس
۱۵ اسفند ۱۴۰۳دوست داشتنی ترین آئودی برای من.
واقعا از دیدنش لذت میبرم و تنها انتخابم با بودجه نامحدود در اروپا همینه. البته RS6
KAIZEN
۱۵ اسفند ۱۴۰۳همه چیز عالی بجز اون مانیتور اضافه شاگرد که البته قابل چشم پوشی است
amirboss
۱۵ اسفند ۱۴۰۳از دهه دوم 2021 آئودی نسبت به بنز و بی ام و رشد بهتری داشته.
سالهای قبل(۲۰سال پیش) آئودی رو محکوم میکردند به کیفیت مونتاژ پایینتر و طراحی های کسل کننده و پیشرانه های با استهلاک بالا که اکثرا پس از بنز و بی ام و قرار میگرفت اما الآن قضیه فرق میکنه.
Hadi
۱۵ اسفند ۱۴۰۳جذاب و کاردرست مثل آئودی👌🏼
حسین
۱۵ اسفند ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2025/03/audi-a6-avant-2025-8.jpg
اگر کسی کابین از این بهتر سراغ داره نشونم بده
نیست رو دستش.
Taha Ayoobi
۱۶ اسفند ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/03/Lincoln-Nautilus-2024-4.jpg
حسین
۱۶ اسفند ۱۴۰۳سخت شد
ولی خب مال آئودی کاربر پسند تره
لینکلن لوکسه بیشتر
F
۱۵ اسفند ۱۴۰۳چرا باید این مدل بیس محرک جلو باشه؟
آئودی a6 رقیب سری پنج و e کلاس هست ، نمیدونم چرا دف جلو شده ، باید دف عقب میبود ، عجیبه
Titanium
۱۵ اسفند ۱۴۰۳ائودی چطوری یه ماشینه استیشن رو آنقدر جذاب کردی
nima.jdm
۱۵ اسفند ۱۴۰۳طراحی کشیده اش رو دوست دارم
نویدی
۱۶ اسفند ۱۴۰۳رقیب سری ۵؟!!🤣🤣