آئودی A6 جدید ۲۰۲۵ با طراحی متحولشده، فناوریهای پیشرفته و پیشرانههای قدرتمند، نشان میدهد که سدانهای لوکس همچنان میتوانند در میدان رقابت حضور داشته باشند.
اولین بار نسل جدید آئودی A6 را حدود یک ماه پیش دیدیم که به شکل استیشن معرفی شد و همانطور که وعده داده شده بود، حالا نسخهٔ سدان این خودرو هم رونمایی شده است. همانطور که انتظار میرفت، A6 بهجز در قسمت عقب، کاملاً ظاهر یکسانی باهمتای استیشن خود دارد. برخلاف A6 E-Tron تمام الکتریکی، A6 بنزینی از طراحی چراغهای جلوی دوقسمتی صرفنظر کرده است. نوار چراغ عقب پهن نسخهٔ استیشن به سدان نیز منتقل شده است و خروجیهای اگزوز دوتایی نیز این بار واقعی هستند که نشاندهنده تصمیم آئودی برای دوری از سر اگزوزهای تقلبی است که انتقادات زیادی را به همراه داشت.
A6 و A6 E-Tron با وجود نام یکسان، از نظر فنی هیچ ارتباطی باهم ندارند. مدل درونسوز از پلتفرم PPC استفاده میکند که همان پلتفرم A5 جدید است درحالیکه مدل EV بر اساس پلتفرم PPE ساخته شده است که با همکاری پورشه توسعه یافته است. نسل جدید A6 درونسوز همچنان فرم سدان سنتی خود را حفظ کرده و برخلاف گذشته، در این نسل خبری از مدل اسپرتبک A7 هم نخواهد بود. این خودرو با ضریب درگ تنها ۰.۲۳ Cd، آیرودینامیکترین خودروی بنزینی آئودی تا به امروز است.
آئودی A6 جدید با طول ۴.۹۹ متر، حدود ۶۰ میلیمتر از مدل قبلی خود بلندتر است. فاصله بین دو محور تقریباً بدون تغییر و ۲۹۲۷ میلیمتر باقیمانده است. اندازههای چرخها از ۲۱ تا ۲۳ اینچ متغیر است. جای تعجب نیست که فضای داخلی با مدل استیشن مشترک است، با همان سه نمایشگر شامل صفحه آمپر دیجیتال ۱۱.۹ اینچی و صفحهنمایش اطلاعات و سرگرمی ۱۴.۵ اینچی که بهصورت استاندارد ارائه میشوند به همراه صفحهنمایش ۱۰.۹ اینچی برای سرنشین جلو که بهصورت آپشنال است. بااینحال، بدون این نمایشگر سوم، داشبورد به طرز عجیبی خالی به نظر میرسد.
به لطف استفاده از شیشههای آکوستیک در پنجرههای عقب، عایق صوتی A6 جدید ۳۰ درصد افزایش یافته است. بوشهای جدید برای نصب موتور و گیربکس و همچنین طراحی مجدد دندانههای چرخدنده در گیربکس دوکلاچه، به کاهش صدا کمک میکنند. فضای صندوقعقب خودرو ۴۹۲ لیتر است، درحالیکه مدل استیشن میتواند ۵۰۳ لیتر یا با تا کردن صندلیها، ۱۵۳۴ لیتر فضا را ارائه کند. انتظار داریم مدلهای پلاگینهیبریدی به دلیل وجود بستههای باتری، فضای بار کمتری داشته باشند.
در حال حاضر، آئودی فقط موتورهای درونسوز را اعلام کرده است. مدل پایه دارای یک موتور ۲.۰ لیتری بنزینی توربوشارژ با ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور است که چرخهای جلو را به حرکت درمیآورد. یک موتور بزرگتر ۳.۰ لیتری V6 با فناوری هیبریدی خفیف و سامانه چهارچرخ محرک کواترو، ۳۶۲ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. در بخش دیزلی، یک موتور ۲ لیتری با فناوری ۴۸ ولت، ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور را به چرخهای جلو یا هر چهارچرخ منتقل میکند. خودروهای دارای سیستم چهارچرخ محرک میتوانند تا ۷۰ درصد از قدرت را به محور عقب ارسال کنند.
تا زمان رسیدن S6 جدید، A6 شش سیلندر سریعترین مدل خواهد بود که در ۴.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد و حداکثر سرعت آن ۲۵۰ کیلومتر در ساعت است. نسخه V6 را میتوان با دیفرانسیل عقب اختیاری برای تقسیم گشتاور بین چرخهای عقب سفارش داد. ما همچنین منتظر RS6 جدید هستیم. رقیب بامو سری ۵ و مرسدس بنز کلاس E مملو از امکانات رفاهی است. امکانات موجود شامل حداکثر ۲۰ بلندگو، کنترل تهویه مطبوع اتوماتیک چهار منطقهای، درهای سافت کلوز، فرمانپذیری چرخهای عقب و سیستم تعلیق بادی تطبیقی است. همچنین یک سقف شیشهای پانوراما وجود دارد که با لمس یک دکمه از حالت مات به شفاف تغییر میکند.
فروش A6 جدید از این ماه در آلمان با قیمت پایه ۵۵,۵۰۰ یورو آغاز میشود. تحویل به خریداران محلی در تابستان آغاز خواهد شد. عرضه در ایالاتمتحده اما احتمالاً سال آینده صورت خواهد گرفت. انجام خواهد شد.
SepehrV10
۲۶ فروردین ۱۴۰۴خیلی خوبه ولی برخلاف A5 بنظرم این یکی استیشنش بهتره
البته جلوش عالیه
SepehrV10
۲۶ فروردین ۱۴۰۴منظورم چراغای پشتشه
البته اگه مثل S5 برای S6 بالچه عقب بزارن بهتر میشه
Yaghoob
۲۶ فروردین ۱۴۰۴واقعا چشم نوازه
saeedfarshchian
۲۶ فروردین ۱۴۰۴ارباب کت شلواری
net
۲۶ فروردین ۱۴۰۴زیباترین ماشین سدان تاریخ ائودی، a8 مدل ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ هست واقعا طراحی داخلی و طراحی بیرونی a8 مدل ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ زیباست . فیس لیفت a8 مدل ۲۰۲۲ دندانه کوچک گذاشته زیر چراغ جلو بد شده . اگر ائودی a8 مدل ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ به جای اگزوز مصنوعی دو اگزوز دایراه ای خاکستری در سمت چپ و راست زیر سپر بود و به جای صفحه نمایش دو طبقه ای صفحه نمایش عمود مثل فورد رنجر ۲۰۲۲ داشت خیلی قشنگتر میشد البته زمان خودش در سال ۲۰۱۸ صفحه نمایش دو طبقه ای a8 مدل ۲۰۱۸ زیباترین صفحه نمایش ماشین جهان بود ولی الان کمی قدیمی شده
F
۲۶ فروردین ۱۴۰۴چرا دف جلو شده خدای منننننن😱
F22RAPTOR
۲۶ فروردین ۱۴۰۴داداش پلتفرمهای آئودی کلا دف جلو و چهار چرخ محرک ساخته میشن و دف عقبی در مدل پایه در کار نیست، حالا نمیدونم این سیستم دف عقب اختیاری چیه.
رامتین
۲۶ فروردین ۱۴۰۴همه چی عالی خصوصا ضریب درگش. فقط چراغهای عقب نسل قبل بهتر از اینه. یه نمره منفی میشه در این زمینه بهش داد!
SS
۲۶ فروردین ۱۴۰۴طراحی رقباش (سری 5 و ای کلاس) انقدر بد هست که حتی میشد گفت نسل قبلی هم هنوز به روز و قشنگ بود
همینکه خرابکاری طراحی آئودی جزئی و فقط در قسمت چراغ های عقب هست خوبه
فقط اون مانیتور سرنشین چی میگه چقدر زشت و ناهماهنگ هست
𝐀𝐥𝐢
۲۶ فروردین ۱۴۰۴هنوزم شیک و جذابه
amir3715
۲۶ فروردین ۱۴۰۴همه چیش خوبه از نظر من به جز اون نمایشگر های داخلش می تونست خوشگل ترش کنه
AMBarzegar
۲۶ فروردین ۱۴۰۴سلام
طراحی این نسل واقعا جذابه بعد از RS7 این برام جذاب ترین سدان های آئودیه
مشخصات فنی هم که جای خود دارد
مثل یک شخص کت و شلواری میلیاردر هست
جوان پسندم هست
Hadi
۲۶ فروردین ۱۴۰۴ارباب حلقه با طراحی زیبا و آیرو دینامیک 👌🏼
واقعا زیبا و اغوا کنندس طراحیش 🔥
مهدی
۲۶ فروردین ۱۴۰۴به نظر من اگر طرح زمینه جلو پنجره بجای لانه زنبوری، شامل زههای افق یا عمودی بود خیلی زیباتر میشد. ولی با این وجود، طراحی خودروهای آئودی خیلی بهتر از مدلهای جدید بنز و ب ام و است.
علی Shelby
۲۶ فروردین ۱۴۰۴مثل همیشه زیبا
sunmartin
۲۶ فروردین ۱۴۰۴آئودی یکخودروی خاص هست یکجواهرات یک اثر هنری وقتی یک آئودی سوار هستید با همه تفاوت دارید
Siyavash
۲۶ فروردین ۱۴۰۴هیچی دیگه کل داشبورد شده led ماشین خوش استایلی هست دوسش دارم ولی این که داخل ماشین عملا دیجیتالی میشه حال نمیکنم نه آئودی بلکه همه ماشین ها…
Saman
۲۶ فروردین ۱۴۰۴طراحی داخلش به ماشین لوکس نمی خوره و بیشتر شبیه ماشینهای الکتریکی چینیه 🤓