شاید یک سدان بزرگ ۵.۲ متری با پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو در سال ۲۰۲۲ مثل یک دایناسور در حال انقراض به نظر برسد اما وقتی رقبا یعنی مرسدس بنز S کلاس و بامو سری ۷ و حتی خودروهای لوکس دیگری مثل رنجروور هنوز هم پیشرانههای V8 قدرتمندی را ارائه میکنند، چرا آئودی این کار را نکند؟ البته فیسلیفت آئودی A8 با پیشرانههای دیگری مثل ۳ لیتری V6 بنزینی یا دیزلی به ترتیب در مدلهای ۵۵ TFSI و ۵۰ TDI و همینطور نسخهٔ پلاگینهیبریدی ۶۰ TFSI e هم عرضه میشود. این نسخهٔ هیبریدی به باطریهای ۱۴.۴ کیلووات ساعتی مجهز است و میتواند تا حدود ۵۰ کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی طی کند. قویترین عضو خانوادهٔ این سدان پرچمدار هم همچنان مدل S8 با ۵۷۰ اسب بخار قدرت است.
ازجملهٔ ویژگیهای برجستهٔ نسخهٔ فیسلیفت A8 میتوان به چهرهای بروز شده با جلوپنجرهٔ عریضتر، چراغهای OLED جدید عقب و چراغهای جلوی LED ماتریکسی در تیپهای بالایی اشاره کرد. این چراغها به ۱.۳ میلیون میکرو آینه مجهز هستند و میتوانند ۵ هزار بار در ثانیه تنظیم شوند. به لطف این ویژگی، چراغها تشخیص میدهند که خودرو در بزرگراه در حال حرکت است یا در یک جادهٔ روستایی و نور را بهطور خودکار برای جلوگیری از اذیت شدن چشم رانندگان مقابل تنظیم میکند.
خودروی آزمایشی ما به نسخهای تضعیفشده از همان پیشرانهٔ V8 مدل قدرتمند S8 مجهز است که در بریتانیا عرضه نمیشود. بااینحال، تمام مدلهای A8 بهصورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک و تعلیق بادی تطبیقی مجهز هستند درحالیکه این نمونهٔ آزمایشی از سیستم فرمان گیری چرخهای عقب و سیستم تعلیق پیشبینی کننده متعلق به S8 هم برخوردار است.
آئودی A8 حتی با نسخهٔ کمتوانتر ۴۶۰ اسب بخاری پیشرانهٔ V8 هم بسیار قدرتمند احساس میشود. این پیشرانه از گسترهٔ گشتاور وسیعی برخوردار است و گیربکس هشت سرعتهٔ نرم و روان خودرو هم موتور را در بهترین محدودهٔ rpm حفظ میکند. تعویض دندهها در این A8 بهسختی قابل احساس است مگر اینکه پیشرانه با حداکثر توان خود کار کند. البته نسخهٔ پلاگینهیبریدی هم عملکردی مشابه این V8 را ارائه میکند و احتمالاً برای خریداران بریتانیایی گزینهٔ بهتری خواهد بود.
سیستم تعلیق بادی پیشبینی کننده بسیار خوب کار میکند و راحتی سواری فوقالعادهای را به ارمغان میآورد. به همین دلیل، بسیار ناامیدکننده است که این سیستم در نسخههای ضعیفتر حتی بهصورت سفارشی هم ارائه نمیشود. این سیستم با استفاده از یک دوربین، مسیر پیش رو را اسکن کرده و سیستم تعلیق را برای ارائهٔ حداکثر راحتی تنظیم میکند درحالیکه در پیچهای پرسرعت نیز از بادیرول زیاد جلوگیری به عمل میآورد. این سیستم حتی به جلوگیری از شیرجه رفتن خودرو در هنگام ترمز گیریهای شدید و همینطور پایین رفتن انتهای خودرو در زمان شتاب گیریهای سریع هم کمک میکند و هنگامیکه قفل درهای خودرو باز میشود نیز ارتفاع را ۵۰ میلیمتر افزایش میدهد تا سوار شدن راحتتر صورت گیرد.
چه در بزرگراه باشید چه در شهر، A8 هنگام رانندگی به شما اعتمادبهنفس خواهد بخشید. در این خودرو آب در دلتان تکان نخواهد خورد و این دقیقاً همان چیزی است که از یک لیموزین لوکس انتظار میرود. البته مطمئناً مرسدس بنز S کلاس فرمان پذیری روانتری دارد و جایگزینهای شاسیبلند مثل رنجروور و بنتلی بنتایگا از صندوق بار کاربردیتری برخوردار هستند اما آئودی هم برای هر سلیقه و انتظاراتی فوقالعاده خواهد بود. طبیعتاً در عقب این خودرو هم فضای زیادی برای افراد قدبلند وجود دارد خصوصاً در نسخهٔ کشیده که میتوان آن را با تجهیزات مختلفی مثل زیر پایی، ماساژور و سیستمهای سرگرمی و اتصالی سفارش دارد.
داشبورد A8 همچنان تحت سلطهٔ نمایشگرهای لمسی دوقلو است که هرچند بهاندازهٔ نمایشگر تکی بزرگ S کلاس مدرن به نظر نمیرسد اما استفاده از آنها آسانتر است. این نمایشگرها از منوهای ساده و گرافیک جذابی برخوردار هستند و در تمام نسخهها ناوبری ماهوارهای، اندروید اتو و اپل کارپلی بیسیم را ارائه میکنند. البته نمایشگر دوم که برای کنترل سیستم تهویه در نظر گرفته شده چندان پاسخگویی خوبی ندارد اما هنوز هم استفاده از آن در هنگام رانندگی آسان است. بهطورکلی، بدون شک مرسدس بنز S کلاس حس پیشرفتهتری دارد اما در این کلاس هرگز نمیتوان آئودی را نادیده گرفت خصوصاً اینکه هزینهٔ اجارهٔ آن از رقیب اشتوتگارتی کمتر است.
جمعبندی
این بهروزرسانی خفیف، A8 را از زیر سایهٔ مرسدس بنز S کلاس بیرون نیاورده است ولی بااینحال، بزرگترین سدان آئودی، چه در صندلی راننده باشید چه در عقب، هنوز هم همان لیموزین پیشرفتهای است که انتظارش را دارید. آئودی A8 فیسلیفت یک حرفهای تمامعیار است و فقط ایکاش سیستم تعلیق بادی پیشبینی کنندهٔ S8 برای تمام نسخههای آن ارائه شود.
مشخصات فنی آئودی A8 فیسلیفت
Audi A8 L 60 TFSI | |
پیشرانه | ۴ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۴۶۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۶۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۴.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت |
مصرف سوخت | ۱۰.۸ لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | ۲۴۶ گرم/کیلومتر |
قیمت پایه | ۱۰۰ هزار دلار |
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۲ بهمن ۱۴۰۰اس کلاس…
یه چیزیه که بالادست نداره
لامصب هیچی به گرد پاش نمیرسه
که واقعا پیشرفته اس!
قدرت لوکس بودن زیبایی ابهت… همه چیز تو یه چیز!… این یعنی قدرت بنز…
که هرچی رقبا دست و پا بزنن بهش نمیرسن مگر اینکه با نسل قبل مقایسه بشن…
سامورایی | 武士 | قاتل تسلا
۲ بهمن ۱۴۰۰درسته واقعن زیر سایه اس کلاس قدرتمند و پر آپشن و کلی باحال هس
اما اما اما اما….
شکل چراغ های جلو بسیار زیباست و به طور کلی طراحی خیلی سنگین رنگینی داره و این عالیه
قدرتشم بد نیست خوبه خوبه
سرعت و شتابش هم قابل قبول و تا حدی خوب هست
همین دیگه دوسش دارم
ولی نکته اینجاس که به اس کلاس نمیرسه من شخصا زیاد فن آلمان نیسم ولی مدونم اس کلاس همچنان از این جلو تره
در واقع هر چه خوبان همه دارند اس کلاس یکجا داره
خیلی خوشگله
تقریبا با آئودی از نظر زیبایی تو یه طیف هستن
ولی جنس زیبایشون متفاوت هست
ببخشید به پاسخ تو نوشتم اخه دادم نظر رو ولی تایید نشد
GMA
۲ بهمن ۱۴۰۰«همچنان زیر سایهٔ S کلاس» این نشون میده بی چون و چرا بهترین و بی نقص ترین خودروی این کلاس، به مدت یک قرن، مرسدس S کلاسه😎❤️
NAVID۰۰۹۸
۲ بهمن ۱۴۰۰فقط A8 نیست که زیر پرچم S کلاسه !
تمام رقبا از تمام کشورها زیر پرچم S کلاس هستند و میشه گفت با هر نسل از S کلاس ، کل صنعت خودروسازی یک گام تغییر پیدا میکنند و مدرنیته بودن با این خودرو شکل میگیرد حتی برای محصولات دیگر بنز .
در این کلاس خودرویی همیشه یه ترتیبی برقرار بوده از S ، سری7 ، A8 و LS ، بقیه هم با اختلاف زیاد از آخر بالا پائین میشوند !
زیزیگولو
۲ بهمن ۱۴۰۰با اینکه برند آئودی یکی از بی نظیرای دنیا هستش ولی کاملاً با حرفت موافقم👍👍👍👍
net
۲ بهمن ۱۴۰۰زیر چراغ باریک جلو که دندانه دار هست خیلیییی بد هست و اگر مثل نسل قبلی
زیرش مسطح بود قشنگتر میشد ،چراغ جلو که زیرش دندانه دار هست برای ماشین لوکس زشته.اگر دو اگزوز دایره ای در سمت چپ و راست داشت و رینگ خاکستری بود قشنگتر میشد.اگر خط نازک سفید اطراف شیشه دربها داشت قشنگتر میشد.ایودی a8 نسل چهارم زیباترین طراحی داخلی و بیرونی سدان لوکس دنیا داره با توجه به اینکه چندین سال از ال سی دی دوقلو a8 می گذرد اگر ال سی دی داشبورد تکی و بزرگتر بود خیلی قشنگتر و بروزتر میشد.نسل چهارم ایودی a8 از سال ۹۶ (۲۰۱۸) که در بارسلون معرفی شد زیباترین و بهترین سدان لوکس جهان هست تا به امروز و خیلی بهتر و زیباتر از بنز سری اس و بی ام و سری ۷ هست
Aboalfazl demon
۲ بهمن ۱۴۰۰سری ۷ نمیتونه در حد اس کلاس باشه
چه برسه ایشون
mohamadreza(TESLA)
۲ بهمن ۱۴۰۰در پاسخ به آریامنش و ارسلان در پست لندکروز
بله نژاد اسب عربی وجود داره
اگه بازی red dead redempition 2 ( بازی که چه عرض کنم ؛ بیشتر یه شبیه ساز زندگی توی غرب وحشیه !) رو تجربه کرده باشید ؛یکی از حیوانات legendary اسب عرب هس که به رنگ سفید هست و تقریبا میشه گفت توی شمال غرب نقشه هس
در مورد حرف یه نفر هم که گفت که گفت اسب عرب ویژگیش سرسختیشه کاملا درست میگه
توی رد دد اون اسب نژاد عرب توی درگیری ها خیلی سرسخت تر و سمج تر هس …
البته شاید کسانی که زیاد گیمر نباشن فکر کنن که این فقط یه بازیه
ولی گفتم بهتون عظمت و جزئیات این بازی با کلمات قابل بیان نیست
کسانی که تجربش کردم میدونن چی میگم …
همین بس که بدونید وقتی سوار یه اسب غریبه میشید و وقتی سوار اسب خودتون هستید جهت گوش های اسب فرق میکنه !!!
Northrop/McDonnell Douglas YF-23
۲ بهمن ۱۴۰۰اس کلاس در حال حاضر با وجود افت در طراحی(بهتره بگیم طراحی نسل قبل خیلی زیاد شاهکار بود این شاهکار هست) همچنان یه چیزی بین فانتوم و سری ۷، a8 هست کلا کلاس کاریش فرق میکنه و بعد از اس کلاس انتخابم همین A8 هست که ظاهر خوب کابین مدرن و متریال عالی داره
seyedjavadrouhani-mercedesbenz
۲ بهمن ۱۴۰۰زیر سایه اس کلاس ، چیز عجیبی نیست بزرگترین شرکتای جهان از جمله کادیلاک و بی ام و و آئودی و لکسس و جگوار و مازراتی خواستن باهاش رقابت کنن ، اما بی رقیبه ، واقعا بی رقیبه ، همیشه نسل جدیدش زودتر از رقباش ساخته میشه چون معیاری نداره ، خودش معیاره ، هیچوقت یه اس کلاس برای لوکس بودن لکسس رو معیار خودش قرار نمیده ولی لکسس مجبوره ، هر چقدرن ظاهرش بد باشه ، اسمی به ابهت کشتی و نمادی به عظمت برج ایفله ، نماد تکنولوژی ، پیشرویی ، راحتی و همه فن حریف بودن ، ممکنه خودروهای به اصطلاح رقیبش سعی کنن با کابین پر از مانیتور ، سواری خیلی نرم و روون ، سواری اسپورت و زرق و برق بخوان به جنگش برن ، اما همشون یکی یکی فهمیدن که بهتره عقب بکشن ، جگوار و کادیلاک از یاد ها پاک شدن ، لکسس خیلی کم ازش صحبتی شد چون بیش از حد لکسس بود و متمایز نبود ، مازراتی و کواتروپورته با چشمای اندوهگین به حیات ادامه میدن و بی ام و و آیودی نمیخوان قبول کنن که فقط دارن سر دوم شدن جنگ میکنن ، جنسیس ترجیح داد با اینکه ماشینش از لحاظ آپشن و اندازه میتونه با اس کلاس رقابت کنه اما با قیمت پایینش زیاد آفتابی نشه ، دی اس خواست روش جنسیسو انجام بده اما تو همون هم شکست خورد ، خلاصه که ارباب حلقه ها و گربه وحشی و آسمان هفتم و نیزه سه سر و …… رو هم دیگه نتونستن جایگاه ستاره سه پر رو حتی لحظه ای خدشه دار کنن ، به قول جزمی کلارکسون هر وقت خواستی بدونی خودروهای آینده چه آپشن هایی دارن به اس کلاس نگاه کن
rezars pc
۳ بهمن ۱۴۰۰کاملا موافقم
ارین صاحب جمعی
۲ بهمن ۱۴۰۰از شرق تا غرب همه برندا زیر مرسدس هستن شک ندارم بنز برمیگرده به دوران اوجا و تاج را از بی ام و میگیره همونطور که امسال بی ام و ۲.۵ میلیون ماشین فروخت در سراسر دنیا و تبدیل شد به پرفروشترین برند لوکس دنیا و بنز با ۲ میلیون دوم شد شکی ندارم جبران میکنه قطعا تا ۱.۵ سال دیگه بنز دوباره میاد اول همون چیزی که لایقشه همون چیزی که واقعا میباخ و اس جدید ارزششو دارن همچنان اول تا آخر عمر .
Hamid
۲ بهمن ۱۴۰۰اس کلاس نیاز به یکم نو آوری نو طراحی داره
ارین صاحب جمعی
۲ بهمن ۱۴۰۰نو آوری؟؟؟؟؟ عزیزم حالت خوبه مرسدس بنز با ۲۸۶ امتیاز حتی از تسلا هم نو آورترین تره مقالشو گذاشتم تو dw فارسی بزنی میاره بعد میگی نو آوری و یک سوال اگه به شما یک میباخ کلاس اس بدن کفت نمیبره لذت نمیگیریم ازش ؟
Northrop/McDonnell Douglas YF-23
۲ بهمن ۱۴۰۰داداش
منظورش طراحی بود
مهردادکمال
۳ بهمن ۱۴۰۰سه نسل اخیر اس کلاس واقعا تفاوت های زیادی با هم داشتن و همه اشونم که عالی بودن تو طراحی شما w221 رو ببین تو طراحی خیلی نوآور بود و برای الانم جذاب جلوه میکنه
ارین صاحب جمعی
۳ بهمن ۱۴۰۰خوب واقعا طرح بهتری از این نبود اون انقدر عالی بود نمیشد رو دستش هیچی زد مجبور بودن عوضش کنن تا بتونن تو رقابت بمونن ولی فروشش عالیه ۵۱۰۰ فقط تو دسامبر ۲۰۲۱ فقط تو امریکا فروخته
ارین صاحب جمعی
۲ بهمن ۱۴۰۰حالا جدا از برتر بودن بنز از همه آئودی خداس و محشره و یکی از بهترین هاست ببین بنز دیگه چیه که از اینم که ارباب حلقه هاست و جنتلمن المانی هاست بهتره یکی از یکی بهتر
پیام
۲ بهمن ۱۴۰۰به عنوان یه طرفدار بیمر تو این سگمنت اس کلاس یه چیز دیگه است یه خوبیشم اینه که نسخه رده بالا AMG را داره برعکس آئودی و بی ام و که از مدل Mpower و RS متاسفانه خبری نیست.
Ferrari
۲ بهمن ۱۴۰۰برای من ائودی S8 هر چیزی که از یک سوپر سدان لوکس اسپرت نیاز دارم برآورده میکنه و بهترین این کلاسه. ابهت این ماشین مثال زدنیه و از معدود ماشینهایی هست که آرزوی داشتنش رو دارم
net
۲ بهمن ۱۴۰۰حیف که ایودی زیر چراغ باریک زیبا جلو این a8 فیس لیفت دندانه دار زشت کرده کرده برای سدان لوکس چراغ جلو دندانه دار زشته و تعجبه چرا ایودی همچین کاری کرده .چراغ باریک جلو مسطح a8 مدل ۲۰۱۸ خیلی زیبا بود
مهردادکمال
۳ بهمن ۱۴۰۰فانتزی من اینه رنجرور تا نسل این تیپ سدانها منقرض نشده با همون استایل یه سدان لوکس در این کلاس بسازه تصورشم برام قشنگه
911 the porsche
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱دیگه نمیشه به این اس کلاس گفت لوکس… تسلاست تسلا! کدوم ماشین لوکس داخلش یک تبلت یوغور میزاره میگه لوکس. نسل ۲۰۱۳ اس کلاس والا لوکسه فقط این یکی اس کلاس جدید تسلاست کابینش نشون نمیده که لوکسه. درضمن A8L باید با اس کلاس مقایسه بشه نه اس۸