آئودی آلمان برای رقابت با دو خودروساز مطرح هموطن خود یعنی مرسدس بنز و بیامو اقدام به تولید A8 برقی خواهد کرد. این سدان پرچمدار میبایست به جنگ EQS و i7 برود.
خودروهای لوکس و بزرگ در حال حذف پیشرانههای درونسوز خود هستند و رقابت نیز هر روز فشردهتر میشود. بیامو i7 جزو جدیدترین سدان های لوکس و برقی بازار است هرچند رقبای زیادی نیز وجود دارند. به این لیست میتوانیم مرسدس بنز EQS، لوسید ایر، تسلا مدل S و البته نسل بعدی آئودی A8 در سال آینده را اضافه کنیم.
بر اساس خبر جدیدی که توسط اتوکار منتشر شده، آئودی A8 برقی جدید سال آینده و با استفاده از پلتفرم برقی PPE گروه فولکسواگن تولید خواهد شد. این پلتفرم در نسل بعدی آئودی A6 e-tron، Q6 e-tron و چندین محصول فولکسواگن و پورشه نیز بکار خواهد رفت. استفاده از همین پلتفرم باعث میشود آئودی مزیت قابلتوجهی نسبت به بیامو i7 داشته باشد چراکه این سدان باواریایی از پلتفرم CLAR مشترک با نسخههای درونسوز استفاده میکند. آئودی همچنین طراحی A8 را نیز دستخوش تغییر خواهد کرد و دیگر خبری از یک سدان سنتی با ظاهری سه جعبهای نخواهد بود بلکه شاهد استایلی هیجانانگیزتر و مشابه کانسپت گرند اسفیر این برند خواهیم بود. به همین خاطر میتوانیم انتظار خودرویی نرم و آیرودینامیک را بکشیم. قوای محرکه برقی نیز به ارباب حلقهها اجازه خواهد داد تا استایلی خاصتر و متمایزتر را انتخاب کند.
فعلاً مشخصات سدان پرچمدار آئودی منتشر نشده اما اتوکار ادعا میکند کانسپت گرند اسفیر شاید مشخصاتی مشابه با A8 برقی آماده تولید داشته باشد. باتری ۱۲۰ کیلووات ساعتی کانسپت آئودی باعث ایجاد شعاع حرکتی ۷۵۰ کیلومتری میشود و اگرچه احتمال استفاده از همین باتری در A8 برقی بالاست اما شعاع حرکتی آن بهاحتمالزیاد کمتر خواهد بود. همانند دیگر خودروهای استفاده کننده از پلتفرم PPE، سدان جدید آئودی به تکنولوژی ۸۰۰ ولتی با شارژ سریع مجهز خواهد بود. اگر از همان قوای محرکه کانسپت گرند اسفیر در A8 برقی جدید استفاده شود بنابراین شاهد قدرت ۷۱۱ اسب بخار و گشتاور ۹۶۰ نیوتون متری خواهیم بود که باعث میشود این سدان قویتر از تمامی محصولات بیامو باشد. البته همانند تمامی کانسپت های دنیای خودرو انتظار میرود قدرت خودرو تعدیل یابد تا مناسب جادهها باشد. هنوز مشخص نیست خودروی موردبحث بهطور دقیق چه زمانی معرفی خواهد شد اما منابع خبری به مراسم رونمایی در سال آینده و عرضه به عنوان خودروی مدل ۲۰۲۵ اشاره کردهاند.
همانطور که گفته شد رقابت بیامو با چنین خودرویی بسیار سخت خواهد بود زیرا تصمیم باواریایی ها برای استفاده از پلتفرم CLAR برای i7 بهصورت خودکار باعث میشود این خودرو از اکثر رقبا عقب بماند. آئودی A8 برقی به پلتفرمی جدید مختص چنین خودروهایی مجهز میشود و از نظر استایل و تناسبات مزیتهای زیادی خواهد داشت. باید دید بیامو چگونه به چنین رقیبی پاسخ خواهد داد مخصوصاً اینکه i7 فعلاً در سال اول عرضه خود قرار دارد و تا زمان تولید نسل بعدی آن زمان زیادی باقی مانده است.
توضیح: تصاویر به کانسپت آئودی گرند اسفیر تعلق دارند.
F22RAPTOR
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲از همین الان میشه گفت حد اقل از eqs زیباتره
m-i-l-i
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲بی ام و گنگ تره