ماه گذشته، گروه فولکسواگن اعلام کرد که با تغییر قوانین فرمول یک، هردو شرکت آئودی و پورشه از فصل ۲۰۲۶ وارد این رقابتها خواهند شد. حال آئودی اسپرت با معرفی یک کانسپت تکنفره مسابقهای، رسماً ورود خود به فرمول یک را اعلام کرده است. این شرکت تا پایان امسال اعلام خواهد کرد که با کدام تیم فرمول یک وارد این رقابتها خواهد شد. کانسپت آئودی اما فقط برای نمایش لیوری یا همان طرح رنگآمیزی خودروی فرمول یک آیندهٔ این شرکت ساخته شده است زیرا طراحی این خودروها برای فصل ۲۰۲۶ هنوز نهایی نشده است.
این لیوری شامل گرافیکهای قرمز، مشکی، نقرهای و سفید میشود درحالیکه لوگوی چهار حلقهٔ آئودی هم روی بال عقب نقش بسته است. مهمتر از لیوری اما اطلاعات جدیدی است که آئودی از پاور یونیت فرمول یک خود اعلام کرده است. قوای محرکهٔ هیبریدی مسابقهای این شرکت توسط آئودی اسپرت در تأسیساتی در آلمان در نزدیکی مقر شرکت در انگولشتات توسعه خواهد یافت. مهندس سابق فیا «آدام بکر» نیز مدیرعامل نهاد جدیدی خواهد بود که برای پروژهٔ فرمول یک آئودی تأسیس میشود. به گفتهٔ «الیور هافمن» عضو هیئتمدیرهٔ بخش توسعهٔ فنی، ارتباط نزدیکی بین پروژهٔ فرمول یک و بخش توسعهٔ فنی آئودی وجود خواهد داشت که امکان همافزایی را فراهم میکند.
این قوای محرکهٔ جدید علاوه بر اینکه بشدت روی الکتریکیسازی تمرکز دارد، از سوخت پایدار هم استفاده خواهد کرد زیرا فرمول یک قصد دارد از این طریق تا سال ۲۰۳۰ به ورزشی بدون کربن تبدیل شود. این قوای محرکه شامل یک موتور الکتریکی، باطری، بخش الکترونیک کنترل و یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری توربو میشود. پیشرانهٔ درونسوز حدود ۵۴۰ اسب بخار قدرت تولید میکند و موتور الکتریکی هم تقریباً به همین اندازه قدرت دارد. آئودی اسپرت علاوه بر سقف هزینهٔ کنونی برای تیمهای فرمول یک، باید سقف هزینهٔ سازندگان پاور یونیت که در سال ۲۰۲۳ اعمال میشود را هم رعایت کند. این قانون جدید با کاهش هزینههای تحقیق و توسعه، ورود شرکتها به فرمول یک را آسانتر میکند.
رئیس هیئتمدیرهٔ آئودی «مارکوس دوزمان» در کنفرانس مطبوعاتی در جریان گرند پری فرمول یک بلژیک گفته است:
موتوراسپرت بخش جداییناپذیری از DNA آئودی است. فرمول یک هم یک صحنهٔ جهانی برای برند ما و هم یک آزمایشگاه توسعهٔ بسیار چالشبرانگیز است. با قوانین جدید، اکنون زمان مناسبی برای حضور ما است. فرمول یک و آئودی هردو اهداف پایدار روشنی را دنبال میکنند.
بر اساس آخرین گزارشها و شایعات، آئودی پس از ناکامی قرارداد با مکلارن، در حال مذاکره سائوبر است درحالیکه پورشه هم قصد خرید ۵۰ درصد از سهام ردبول را دارد. آئودی اسپرت پس از خروج از لمانز و فرمول E، حالا برنامههای جاهطلبانهای برای ورود به مسابقات رالی داکار و فرمول یک را دنبال میکند.
Reza Waffen SS
۵ شهریور ۱۴۰۱امروز رو با خبر خوش آغاز میکنیم
aryan 25
۵ شهریور ۱۴۰۱از دوستان دو تا سوال داشتم یکی اینکه مگه خودرو های فرمول یک میتونن پیشرانه ی هیبرید داشته باشن؟
و یه سوال دیگه اینکه پیشرانه ی خودرو های فرمول یک دارای توربو یا سوپرشارژر هستن یا نه ؟
ممنون میشم اگر پاسخ بدید چون در سایت کاربر جدید هستم خیلی اطلاعات ندارم
Reza Waffen SS
۵ شهریور ۱۴۰۱جواب سوال اول بله ، موتور خودرو های اف وان مرسدس از سال 2017 مجهز به هایبرید شدن درباره سوال دوم هم اکثر موتور خودرو های اف وان که میشناسم توربو هستن
Clean energy (سلام فرمانده)
۵ شهریور ۱۴۰۱بله دوست عزیز
الان موتورای این فصل (از سال ۲۰۱۴ گویا) وی ۶ توربو هستن (۱.۶ لیتری)
و یه سیستم هیبرید هم کنارشونه که قراره برای فصل ۲۰۲۶ باتری ها بزرگتر میشن…
اگر به دنیای فورمول یک علاقه دارید بد نیست سری به گروه تلگرامی (ریس پلاس) بزنید
اخبارشون دقیق و خوبه
سایت هم برای پدشش زنده معرفی میکنن
توصیه میکنم مسابقه فردا رو از دست ندین چون در اسپا هست و از بهترین پیستای فورمول یک…
aryan 25
۵ شهریور ۱۴۰۱ممنون دوست عزیز حتما دنبالش میکنم
AMANTE
۵ شهریور ۱۴۰۱مطلب رو میخوندی به جواب این دو سوالت میرسیدی.
بله موتور های فرمول ۱ از توربو استفاده میکنن.
طبق قوانین و راه جدید که میخوان آلایندگی رو در فرمول 1 پایین بیارن در آینده از پیشرانه های هیبرید قراره استفاده کنن.
Reza Waffen SS
۵ شهریور ۱۴۰۱تقریبا همشون از موتور 1.6L V6 توربو هایبرید استفاده میکنند
M
۵ شهریور ۱۴۰۱از 2014 موتور ها دارای MGU-K و MGU-H و توربو دارند
MGU-K انرژی جنبشی از دست رفته درترمزگیری را در باتری ذخیره و از طریق شفتت متصل به اکسل عقب به چرخ های عقب نیرو میده
MGU-H بین سیستم توربو و کمپرسور قراررداره که انرژی باتری رو به کمپرسور میده و برای شتاب های لحظه ای استفاده میشه
قبلا از 2014 هم موتور ها 10 ,12,6 تنفس طبیعی بودند.
ولی 1980-70 تیم هایی بودن که از سیستم توربو استفاده میکردند
یکی تیم رنو بود که اکثرا موتور هاش جوش می اورد ولی قبل از اون بی ام و بود با موتور سری M12 که توربوی 2 لیتری بود که روز مسابقه 300 اسب ببخار و روز تعیین خط 1381 بعضی منابع دیگه 1400 اسب بخار قدرت تولید میکرد
LH44
۵ شهریور ۱۴۰۱قبل 2014 شیش سیلندر نداشتیم. 8 سیلندر بودن.
M
۵ شهریور ۱۴۰۱بین 2006-2013 که اره
ولی در تاریخ فرمول یک
چون قبلا قوانین اینقدر محدود کننده نبود و تیم هااز موتور ها با ارایش متفاوت استفاده میکردند
ولی به طور کلی ارایش ها 6 10 12 بود
Hamed
۵ شهریور ۱۴۰۱در واقع بخوایم دقیق تر بگیم شروع هیبریدی شدن ماشین های فرمول 1 از سال 2009 با معرفی سیستمی به نام KERS بود
از سال 2014 با کوچکتر شدن حجم موتورها و اضافه شدن توربو شارژ این سیستم با سیستم هایبریدی پیشرفته تر وپیچیده تری به اسم ERS جایگزین شد.
akrh78
۵ شهریور ۱۴۰۱نمیدونم کامنتای بالا شوخی بود یا هنوز توی اطلاعات پایه فرمول یک موندین
phonix
۵ شهریور ۱۴۰۱خیلی ها دنبال نمیکنن
پرسیدن اشکالی نداره وقتی چیزی رو نمیدونی
Carbonado Aventador
۵ شهریور ۱۴۰۱ببخشید چه عیبی داره کسی اطلاعات پایه ای فرمول یکو ندونه…
من خودم ۴ ساله فرمول یک رو حرفه ای دنبال میکنم..
ولی پایه ای ترین قوانین خیلی از رشته های ورزشی دیگه رو نمیدونم..
Elemento
۵ شهریور ۱۴۰۱اب زنید راه را هین که نگار می رسد
Porsche
۵ شهریور ۱۴۰۱تصمیم خوبیه
و برای اولین آئودی در تمامی حوضه های موتور اسپورت FIA شرکت کرده
به امید موفقیتش
در کل تصمیم ورود به F1 فولکس بشدت به جا بود
و از اون طرف پورشه با بهترین تیم ممکن وارد رقابت میشه هر چند به شخصه از ردبول خوشم نمیاد
مانی
۶ شهریور ۱۴۰۱حذف سیستم بازیابی انرژی گرمایی
برای ورود تیمهای جدید ابلهانه بود
بازده و تکنولوژی موتور رو آوردن پایین
که یسری بی عرضه وارد بشن
Pedram
۲۹ شهریور ۱۴۰۱آئودی بیاد تو فرمول یک رقیباش میشن تیم هایی مثل هاس و ویلیامز .