آئودی
آئودی (Audi AG) خودروسازی آلمانی است که در سال 1909 توسط «آگوست هورش» بنیان نهاده شد. او بعدها از برگردان لاتین نام خود بهمعنای «گوش کردن» بهره برد و شرکتش را به آئودی امروزی تبدیل کرد. این مجموعه چندده میلیارد دلاری هماکنون بهعنوان یکی از خودروسازان لوکس-اسپرت اروپا شناخته میشود که مدلهای مختلفی را در کلاسهای خودرویی گوناگون روانه بازار میکند. خودروهای برند آئودی شامل هاچبکهای کوچک شهری، سدانهای خانوادگی و اسپرت، استیشنهای قدرتمند و شاسیبلندهای متنوع میشود. این شرکت هماکنون یکی از زیرمجموعههای تجاری گروه خودروسازی فولکسواگن به شمار میرود و در زمینه تولید و بهرهوری فناوری هم زبانزد است. استفاده از فناوری چهارچرخ محرک در خودروهای بازاری، بهرهگیری از زیرساخت آلومینیومی سبکوزن در شاسی خودرو و تولید فناوریهای کمکراننده پیشرفته ازجمله دستاوردهای مهم برند آئودی به شمار میروند.
آئودی یک شرکت چندملیتی محسوب میشود که در بازارهای مختلفی مانند آمریکای شمالی و جنوبی، اروپا و آسیا، بهویژه کشور چین، فعالیت میکند. این خودروساز در کلاس محصولات کلاس تجاری، رقیبی سرسخت برای شرکتهای هم رده به شمار میرود و در تلاش است با ورود هرچه سریعتر به بازار خودروهای برقی، پیشرفت خود را تسریع کند.
زبان طراحی این شرکت با تکیهبر المانهای منحصربهفرد، حس آیندهنگری، دقت و ظرافت را به بینندگان القا میکند. استفاده بهجا از خطوط و پرهیز از اغراق باعث شده تا تصویر محصولات این خودروساز در ذهن هر بینندهای نقش ببندد. کابین محصولات آئودی هماکنون میزبان فناوریهای بهروزی چون نمایشگرهای متنوع و دستیارهای هوشمند است.
از مشهورترین و محبوبترین خودروهای آئودی میتوان به مدل سوپر اسپرت R8، کوپه اسپرت TT، استیشن RS6، هاچبک A1 و شاسیبلندهای Q5 و Q7 اشاره کرد. البته گستره محصولات آئودی فراتر از مدلهای بنزینی رفته و شامل مدلهای دیزلی، هیبریدی و حتی تمام برقی هم میشود که آینده آن را به تصویر میکشد. از جمله خودروهای برقی این شرکت میتوان به خانواده ای-ترون (E-Tron) اشاره کرد که شامل یک سوپراسپرت با نام ای-ترون GT، شاسیبلندهایی چون Q4 ای-ترون و… میشود.
-
درگ جذاب تسلا مدل 3 پرفورمنس و آئودی TT
تسلا مدل ۳ یک سدان بسیار سریع است. نسخهی برد بلند دیفرانسیل عقب این خودرو در عرض ۵ ثانیه از…
-
احتمال حفظ آئودی TT و R8 وجود دارد
با کاهش فروش خودروهای اسپورت در سالهای اخیر، آئودی مجبور شده دربارهی آیندهی خودروهای خاطرهانگیز TT و R8 دوباره فکر…
-
استراتژی جدید آئودی برای جبران عقبماندگی
آئودی استراتژی جدیدی را در پیش خواهد گرفت تا به این ترتیب بتواند عقبماندگی خود نسبت به رقبای اصلی یعنی…
-
آئودی TT هم رفتنی است؟!
دو دهه بعدازآنکه آئودی TT در سال ۱۹۹۸ به بازار آمد، آیندهٔ آن در هالهای از ابهام قرار گرفته است.…
-
دستکاری ظاهری آئودی Q8 توسط لوما دیزاین
شاید آئودی Q8 خودرویی تازهکار در کلاس شاسی بلندهای کوپه باشد اما پیش از این توجه تیونرهای زیادی را به…
-
آئودی R8 V10 دسنیوم، گرامیداشت 10 سالگی نیروگاه 5.2 لیتری!
تولد ۱۰ سالگی پیشرانهی ۱۰ سیلندر آئودی مبارک! دقیقاً هشتم دسامبر سال ۲۰۰۸ بود که آئودی بهصورت آنلاین از نسخهی…
-
خودنمایی محصولات پلاگین هیبریدی آئودی در ژنو
در آستانهی برگزاری نمایشگاه خودروی ژنو، آئودی از نسخههای پلاگین هیبریدی Q5، A6، A7 و A8 رونمایی کرده است. کار…
-
تدابیر آئودی برای کاهش چشمگیر هزینهها
با فروش حدود ۱۴۴۶۰ دستگاه در ژانویه سال جاری، فروش آئودی در اولین سال ۲۰۱۹ افت سهدرصدی داشته است. علیرغم…
-
معرفی آئودی SQ5 دیزلی با گشتاور ویرانگر!
برای کسانی که خواهان نسخهٔ اسپرت آئودی Q5 هستند، هماکنون مدل SQ5 با پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 بنزینی ۳۵۵ اسبی…
-
دوئل آئودی آلرود و تویوتا ونزا
مرحلهٔ نیمهنهایی، دور دوم، قسمت چهاردهم، دومین دوئل از گروه کراس استیشنها نتایج دوئل قبلی بین مرسدس بنز E…
-
دوئل بامو سری 3 و آئودی A4
مرحلهٔ نیمهنهایی، دور دوم، قسمت سیزدهم، دومین دوئل از گروه سدانهای کامپکت لوکس نتایج دوئل قبلی بین آئودی A5 اسپرتبک…
-
دوئل آئودی A1 و سیتروئن C3
مرحلهٔ نیمهنهایی، دور دوم، قسمت دوازدهم، دومین دوئل از گروه هاچبکهای سابکامپکت نتایج دوئل قبلی بین فولکسواگن پولو و کیا…
-
فیسلیفت و بهروزرسانی آئودی TT RS بدون افزایش قدرت
پس از فیسلیفت نسخههای معمولی آئودی TT حالا این شرکت فیسلیفت نسخهٔ اسپرت TT RS را هم با بهروزرسانیهای جزئی…
-
آئودی A6 و RS6 آوانت در راه آمریکا
اگر در بازار به دنبال یک استیشن لوکس و میان سایز آلمانی باشید گزینههای شما کاملاً به مرسدس E کلاس…
-
ارتقای پیشرانههای آئودی R8 و لامبورگینی اوراکان توسط APR
تیونر آمریکایی APR از پکیجهای جدید APR پلاس و مرحله ۱ خود برای پیشرانهی ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری گروه خودروسازی…
-
دوئل آئودی A8 و بامو سری 7
مرحلهٔ نیمهنهایی، دور اول، اولین دوئل از گروه سدانهای بزرگ لوکس بامو سری ۷ تاریخ معرفی: نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۵…
-
دوئل آئودی A6 و بامو سری 5
مرحلهٔ نیمهنهایی، دور اول، قسمت نخست، اولین دوئل از گروه سدانهای متوسط لوکس نتایج دوئل قبلی بین ولوو S90 و…
-
تجربه رانندگی با آئودی TT کوپه 2019
امسال شاهد ۲۰ سالگی آئودی TT در بریتانیا هستیم و این خودرو در طول سالهای گذشته از جایگاه خوبی در…