مدیرعامل گروه فولکسواگن «هربرت دیس» با تأیید شایعات ورود پورشه و آئودی به فرمول یک، رسماً اعلام کرده است که این دو برند لوکس وارد بالاترین سطح موتوراسپرت خواهند شد. البته وی با رد استفاده از نام فولکسواگن در فرمول یک گفته است: «مناسب نیست و این برند شرکت نخواهد کرد». در عوض، پورشه و آئودی بهطور مجزا و با نام خود وارد این رقابتها خواهند شد. به گفتهٔ دیس، تغییر قوانین فرمول یک در سال ۲۰۲۶ فرصت مناسبی برای ورود به این مسابقات خواهد بود. هردو برند پورشه و آئودی قصد دارند از سال ۲۰۲۶ وارد مسابقات فرمول یک شوند یعنی زمانی که پیشرانههای درونسوز با استفاده از سوختهای مصنوعی کاملاً پایدار کار خواهند کرد.
به گفتهٔ مدیرعامل گروه فولکسواگن، توسعهٔ یک پیشرانهٔ فرمول یک سه تا چهار سال طول میکشد و بنابراین باید زودتر این تصمیم گرفته میشد تا برای سال ۲۰۲۶ آماده شود؛ اما چرا این غول خودروسازی دنیا تصمیم گرفته وارد فرمول یک شود و مسابقات موتوراسپرت دیگری را انتخاب نکرده است؟ دیس در پاسخ به این سؤال گفته است که این رقابتها «بهطور بسیار مثبتی در سرتاسر جهان در حال گسترش است». به اعتقاد این مدیر ۶۳ ساله، مشاهدهٔ فرمول یک در ایالاتمتحده بشدت افزایش پیدا کرده درحالیکه در آسیا هم مردم بیشتری در حال تماشای فرمول یک هستند.
هربرت دیس در این رابطه گفته است:
اگر به رویداد یا رویدادهای ورزشی مهم جهان نگاه کنید، در موتوراسپرت فقط فرمول یک است که اهمیت دارد. اگر موتوراسپرت را میخواهید باید فرمول ک را انتخاب کنید زیرا در آنجا بیشترین تأثیر را دارید. علاوه بر این، نمیتوانید وارد فرمول یک شوید مگر اینکه یک پنجرهٔ تکنولوژی باز شود که این یعنی برای ورود باید یک قانون تغییر کند بهگونهای که همه دوباره از یک جا شروع کنند
به گفتهٔ دیس، اگر پورشه و آئودی زمانی که تغییرات اساسی در قوانین فرمول یک رخ نداده بود وارد این مسابقات میشدند، پنج تا ده سال طول میکشید تا گروه فولکسواگن بتواند برای قهرمانی رقابت کند اما از سال ۲۰۲۶ یعنی زمانی که خودروها از پیشرانههای کاملاً جدیدی استفاده خواهند کرد، زمین بازی هموار میشود. هردو برند توسعهٔ پیشرانه را آغاز کردهاند اما هنوز نحوهٔ ورود این دو شرکت به فرمول یک مشخص نیست.
به گفتهٔ رئیس گروه فولکسواگن، پورشه در این زمینه پیشرفت بیشتری داشته است. طبق آخرین شایعات، پورشه برای ورود به فرمول یک با ردبول همکاری خواهد کرد. همچنین گمانهزنیهایی هم در مورد خرید مکلارن توسط آئودی وجود داشت ولی مدیر روابط عمومی مکلارن این شایعات را رد کرده است. به گفتهٔ دیس، همهٔ اعضای هیئتمدیرهٔ گروه فولکسواگن موافق ورود پورشه و آئودی به فرمول یک نبودهاند. وی در این رابطه گفته است:
بحث در هیئتمدیره با اتفاق آراء نبود. ما قطعاً از نظر استراتژیک اولویتهای دیگری داریم. خودروهای ما باید از لحاظ فنی بروز باشند، ما باید قابلیت رانندگی خودکار داشته باشیم، ما به تواناییهای نرمافزاری نیاز داریم، ما به باطری برای خودروهای برقی خود نیاز داریم. ما بهاندازهٔ کافی کار برای انجام دادن داریم و واقعاً نیازی به فرمول یک نداریم
بااینحال، درنهایت همهٔ اعضای هیئتمدیره متقاعد شدند که پیوستن به فرمول یک به تقویت ارزش برند هردو برند پورشه و آئودی کمک خواهد کرد و به همین دلیل رأی مثبت دادند.
rezarsnewphone
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱اصلا خوشحال نیستم از این خبر قبلا یه راننده دو جاده صاف کن راننده یک بود
الان راننده دو تیم پورشه و راننده ۱ و ۲ تیک آدی حاده صاف کن راننده یک پورشن
rezarsnewphone
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱اما اومدن شرکتی با دانش پورشه در علم آیرودینامیک قطعا سطح ماشینا رو بالا میبره
محمد امین
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱اومدن موتور بسازن ، چه ربطی به ایرودینامیک داره…؟
خود آدرین نیویی یه تنه از کل ایرودینامیست های دنیا خبره تره
rezarsnewphone
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱اع واتساپ میگفتی یزید
قبول دارم عمو ادریان رو چون با خراب کردن والکری توسط استون هنوزم دانفورسش خییلی خرکیه تو پیست خیس نشون میداد تقریبا اندازه ماشین اف وان اب پرت میکرد هوا
Reza Waffen SS
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱به شخصه خیلی خوشحال شدم از این خبر 👏👏👏
رضا
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱چه شود…
شاهین
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱سلام آقا رضا خوبی؟ شناختی؟
رضا
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱سلام شاهین جان، دوست قدیمی ، بله که شناختم، شما خوبی داداش؟
AMANTE
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱خیلی بیشتر مشتاق مسابقات سال ۲۰۲۶ شدم چون الان دو شرکت خفن در زمینه مهندسی ماشین مسابقه ای قراره وارد اش بشن.
و اینکه از موتور های جدیدی هم قراره استفاده کنن و اینکار باعث میشه قدرت مهندسی تیم های شرکت کننده در فرمول یک سنجیده بشه.
akrh78
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱البته گفتن تا فیا قوانین رو تایید نکنه (موئدش چند ماه بعده) پورشه و آئودی بطور رسمی شرکا رو اعلام نمیکنن
ائودی البته جدیدا گفته میشه به استون مارتین نزدیک تره چون استرول میخواد تیم رو بفروشه، بعد از اون الفا و ویلیامز گزینه های بعدی هستن
واقعا حیفه مکلارن بره زیر چتر یه شرکت دیگه، اونوقت دیگه نمیتونه شاهکار های مثل الان بسازه باید شاسی و موتور رو با بقیه شریک بشه
محمد
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱این تصمیم یه خورده عجیب بود فولکس واگن قرار بود از هزینه های اضافی کم کنه همه توان مهندسی و مالیش رو روی الکتریکی سازی محصولات بذاره حالا فرمول e یه چیزی ولی ورود دوباره و ساخت موتور های درون سوز جدید برای فرمول یک اونم برای شرکتی که میخواد تا ۲۰۳۵ تو اروپا فقط محصولات برقی بده بیرون خیلی عجیبه
Mad.z.Max
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱من که حسابی از این خبر خوشحال شدم، کاش باقی خودروسازا هم بیان جلو، مثلا تویوتا و گازو ریسینگش، فورد و SVTش کادیلاک و ب ام و هم با بازوهای پرفورمنسشون… هرچی رقیب شناخته شده بیشتر رقابت سطح بالاتر و جذابتر :)
Ardalan
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱لامبورگینی زیر برند آئودی هست اگه اشتباه نکنم .حالا ممکنه آئودی بخواد با برند لامبو وارد بشه یا انقد خوش سلیقه نیستن
Porsche 911
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱احتمال داره از ۲۰۲۶ وارد بشن که خب تا اون موقع تایم کمی دارن برای ساخت ماشین مگ. از قبل منسجم کار کرده باشند و الان به طور قطعی تایید کرده باشن
اگر اینطور نباشه به طور حتم کار اسپانسر و ساخت انجین رو بر عهده میگیرن تا ۲۰۳۲ با تغییرات قوانین
با اسم خودشون بیان به میدون