آئودیپورشه

اعلام رسمی ورود پورشه و آئودی به فرمول یک

مدیرعامل گروه فولکس‌واگن «هربرت دیس» با تأیید شایعات ورود پورشه و آئودی به فرمول یک، رسماً اعلام کرده است که این دو برند لوکس وارد بالاترین سطح موتوراسپرت خواهند شد. البته وی با رد استفاده از نام فولکس‌واگن در فرمول یک گفته است: «مناسب نیست و این برند شرکت نخواهد کرد». در عوض، پورشه و آئودی به‌طور مجزا و با نام خود وارد این رقابت‌ها خواهند شد. به گفتهٔ دیس، تغییر قوانین فرمول یک در سال ۲۰۲۶ فرصت مناسبی برای ورود به این مسابقات خواهد بود. هردو برند پورشه و آئودی قصد دارند از سال ۲۰۲۶ وارد مسابقات فرمول یک شوند یعنی زمانی که پیشرانه‌های درون‌سوز با استفاده از سوخت‌های مصنوعی کاملاً پایدار کار خواهند کرد.

به گفتهٔ مدیرعامل گروه فولکس‌واگن، توسعهٔ یک پیشرانهٔ فرمول یک سه تا چهار سال طول می‌کشد و بنابراین باید زودتر این تصمیم گرفته می‌شد تا برای سال ۲۰۲۶ آماده شود؛ اما چرا این غول خودروسازی دنیا تصمیم گرفته وارد فرمول یک شود و مسابقات موتوراسپرت دیگری را انتخاب نکرده است؟ دیس در پاسخ به این سؤال گفته است که این رقابت‌ها «به‌طور بسیار مثبتی در سرتاسر جهان در حال گسترش است». به اعتقاد این مدیر ۶۳ ساله، مشاهدهٔ فرمول یک در ایالات‌متحده بشدت افزایش پیدا کرده درحالی‌که در آسیا هم مردم بیشتری در حال تماشای فرمول یک هستند.

هربرت دیس در این رابطه گفته است:

اگر به رویداد یا رویدادهای ورزشی مهم جهان نگاه کنید، در موتوراسپرت فقط فرمول یک است که اهمیت دارد. اگر موتوراسپرت را می‌خواهید باید فرمول ک را انتخاب کنید زیرا در آنجا بیشترین تأثیر را دارید. علاوه بر این، نمی‌توانید وارد فرمول یک شوید مگر اینکه یک پنجرهٔ تکنولوژی باز شود که این یعنی برای ورود باید یک قانون تغییر کند به‌گونه‌ای که همه دوباره از یک جا شروع کنند

به گفتهٔ دیس، اگر پورشه و آئودی زمانی که تغییرات اساسی در قوانین فرمول یک رخ نداده بود وارد این مسابقات می‌شدند، پنج تا ده سال طول می‌کشید تا گروه فولکس‌واگن بتواند برای قهرمانی رقابت کند اما از سال ۲۰۲۶ یعنی زمانی که خودروها از پیشرانه‌های کاملاً جدیدی استفاده خواهند کرد، زمین بازی هموار می‌شود. هردو برند توسعهٔ پیشرانه را آغاز کرده‌اند اما هنوز نحوهٔ ورود این دو شرکت به فرمول یک مشخص نیست.

به گفتهٔ رئیس گروه فولکس‌واگن، پورشه در این زمینه پیشرفت بیشتری داشته است. طبق آخرین شایعات، پورشه برای ورود به فرمول یک با ردبول همکاری خواهد کرد. همچنین گمانه‌زنی‌هایی هم در مورد خرید مک‌لارن توسط آئودی وجود داشت ولی مدیر روابط عمومی مک‌لارن این شایعات را رد کرده است. به گفتهٔ دیس، همهٔ اعضای هیئت‌مدیرهٔ گروه فولکس‌واگن موافق ورود پورشه و آئودی به فرمول یک نبوده‌اند. وی در این رابطه گفته است:

بحث در هیئت‌مدیره با اتفاق آراء نبود. ما قطعاً از نظر استراتژیک اولویت‌های دیگری داریم. خودروهای ما باید از لحاظ فنی بروز باشند، ما باید قابلیت رانندگی خودکار داشته باشیم، ما به توانایی‌های نرم‌افزاری نیاز داریم، ما به باطری برای خودروهای برقی خود نیاز داریم. ما به‌اندازهٔ کافی کار برای انجام دادن داریم و واقعاً نیازی به فرمول یک نداریم

بااین‌حال، درنهایت همهٔ اعضای هیئت‌مدیره متقاعد شدند که پیوستن به فرمول یک به تقویت ارزش برند هردو برند پورشه و آئودی کمک خواهد کرد و به همین دلیل رأی مثبت دادند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. rezarsnewphone

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (297 ديدگاه)

    اصلا خوشحال نیستم از این خبر قبلا یه راننده دو جاده صاف کن راننده یک بود
    الان راننده دو تیم پورشه و راننده ۱ و ۲ تیک آدی حاده صاف کن راننده یک پورشن

    موافقم 1
    مخالفم 38
    1. rezarsnewphone

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (297 ديدگاه)

      اما اومدن شرکتی با دانش پورشه در علم آیرودینامیک قطعا سطح ماشینا رو بالا میبره

      موافقم 34
      مخالفم 4
      1. محمد امین

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (2187 ديدگاه)

        اومدن موتور بسازن ، چه ربطی به ایرودینامیک داره…؟
        خود آدرین نیویی یه تنه از کل ایرودینامیست های دنیا خبره تره

        موافقم 21
        مخالفم 5
        1. rezarsnewphone

          ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (297 ديدگاه)

          اع واتساپ میگفتی یزید
          قبول دارم عمو ادریان رو چون با خراب کردن والکری توسط استون هنوزم دانفورسش خییلی خرکیه تو پیست خیس نشون میداد تقریبا اندازه ماشین اف وان اب پرت میکرد هوا

          موافقم 5
          مخالفم 2
    2. Reza Waffen SS

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (5359 ديدگاه)

      به شخصه خیلی خوشحال شدم از این خبر 👏👏👏

      موافقم 6
      مخالفم 1
  2. رضا

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    چه شود…

    موافقم 25
    مخالفم 1
    1. شاهین

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (4698 ديدگاه)

      سلام آقا رضا خوبی؟ شناختی؟

      موافقم 8
      مخالفم 4
      1. رضا

        ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (1698 ديدگاه)

        سلام شاهین جان، دوست قدیمی ، بله که شناختم، شما خوبی داداش؟

        موافقم 1
        مخالفم 2
  3. AMANTE

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1911 ديدگاه)

    خیلی بیشتر مشتاق مسابقات سال ۲۰۲۶ شدم چون الان دو شرکت خفن در زمینه مهندسی ماشین مسابقه ای قراره وارد اش بشن.
    و اینکه از موتور های جدیدی هم قراره استفاده کنن و اینکار باعث میشه قدرت مهندسی تیم های شرکت کننده در فرمول یک سنجیده بشه.

    موافقم 11
    مخالفم 1
  4. akrh78

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1359 ديدگاه)

    البته گفتن تا فیا قوانین رو تایید نکنه (موئدش چند ماه بعده) پورشه و آئودی بطور رسمی شرکا رو اعلام نمیکنن
    ائودی البته جدیدا گفته میشه به استون مارتین نزدیک تره چون استرول میخواد تیم رو بفروشه، بعد از اون الفا و ویلیامز گزینه های بعدی هستن
    واقعا حیفه مکلارن بره زیر چتر یه شرکت دیگه، اونوقت دیگه نمیتونه شاهکار های مثل الان بسازه باید شاسی و موتور رو با بقیه شریک بشه

  5. محمد

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1483 ديدگاه)

    این تصمیم یه خورده عجیب بود فولکس واگن قرار بود از هزینه های اضافی کم کنه همه توان مهندسی و مالیش رو روی الکتریکی سازی محصولات بذاره حالا فرمول e یه چیزی ولی ورود دوباره و ساخت موتور های درون سوز جدید برای فرمول یک اونم برای شرکتی که میخواد تا ۲۰۳۵ تو اروپا فقط محصولات برقی بده بیرون خیلی عجیبه

    موافقم 5
    مخالفم 4
  6. Mad.z.Max

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1863 ديدگاه)

    من که حسابی از این خبر خوشحال شدم، کاش باقی خودروسازا هم بیان جلو، مثلا تویوتا و گازو ریسینگش، فورد و SVTش کادیلاک و ب ام و هم با بازوهای پرفورمنسشون… هرچی رقیب شناخته شده بیشتر رقابت سطح بالاتر و جذابتر :)

    موافقم 7
    مخالفم 2
  7. Ardalan

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (81 ديدگاه)

    لامبورگینی زیر برند آئودی هست اگه اشتباه نکنم .حالا ممکنه آئودی بخواد با برند لامبو وارد بشه یا انقد خوش سلیقه نیستن

  8. Porsche 911

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1219 ديدگاه)

    احتمال داره از ۲۰۲۶ وارد بشن که خب تا اون موقع تایم کمی دارن برای ساخت ماشین مگ. از قبل منسجم کار کرده باشند و الان به طور قطعی تایید کرده باشن
    اگر اینطور نباشه به طور حتم کار اسپانسر و ساخت انجین رو بر عهده میگیرن تا ۲۰۳۲ با تغییرات قوانین
    با اسم خودشون بیان به میدون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا