کارواو در یکی دیگر از ویدئوهای درگ خود سراغ دو سدان همخانواده یعنی آئودی S8 و پورشه پانامرا توربو S رفته است. هردوی این خودروها که ساخت گروه فولکسواگن هستند، از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی مشترک استفاده میکنند اما این موتور در آئودی ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند درحالیکه به پورشه ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۸۲۰ نیوتن متر گشتاور تحویل میدهد.
در هردو خودرو نیرو به هر چهارچرخ منتقل میشود اما درحالیکه در آئودی این کار توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک معمولی صورت میگیرد، پورشه از گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه استفاده میکند. علاوه بر این، پورشه در وزن هم برتری دارد و ۱۴۰ کیلوگرم از رقیب انگولشتاتی سبکتر است و به همین دلیل ظرف تنها ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. البته آئودی هم این کار را در ۳.۸ ثانیه انجام میدهد و هنوز هم خودروی سریعی است.
بااینحال، معلوم است که در ۴۰۰ متر S8 در برابر پانامرا توربو S هیچ شانسی ندارد و کاملاً عقب میافتد. در مسابقهٔ رولینگ هم تفاوتی وجود ندارد و مثل قبل، سدان پرچمدار ارباب حلقهها مغلوب رقیب اشتوتگارتی میشود. البته در این موضوع علاوه بر قدرت کمتر، گیربکس آئودی هم دخیل است زیرا در تنظیم آن، راحتی سرنشینان بر شتاب سریع اولویت دارد. فعلاً اطلاعاتی در مورد اینکه آیا آئودی نسل بعدی A8 را خواهد ساخت یا نه در دست نیست ولی طبق گزارشها، پورشه ساخت نسل سوم پانامرا را در برنامههای خود دارد. البته ظاهراً این یک سدان الکتریکی خواهد بود که بالاتر از تایکان قرار میگیرد.
مشخصات فنی
پانامرا توربو S | آئودی S8 | |
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 | ۴.۰ لیتری V8 |
تنفس | توئین توربو | توئین توربو |
قدرت | ۶۳۰ اسب بخار | ۵۷۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۲۰ نیوتن متر | ۸۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۰۸۰ کیلوگرم | ۲۲۲۰ کیلوگرم |
قیمت | ۱۸۱,۱۵۰ دلار | ۱۱۸,۵۹۵ دلار |
بهنام
۱۹ آبان ۱۴۰۱آئودی نمای جلو رو خراب کرد . چراغ جلو و جلوپنجره یه جوری شده که اون نمای باپرستیژ و سنگین قبلی رو ارزون نشون میده .
TML BN
۱۹ آبان ۱۴۰۱فطعا پانوراما سدان چابک تر و سریع تریه و از اون طرف S8 سدان لوکس تر و تشریفاتی تری و قشنگ معلوم بود که پانوراما میبره
Reza Waffen SS
۱۹ آبان ۱۴۰۱داداش اون پانامراس، پانوراما یه چیز دیگست
TML BN
۱۹ آبان ۱۴۰۱بله اون سقف پانوراما هست😂😂اشتباه تایپی شد خودم هم متوجه شدم ولی وقت ویرایش تموم شده بود
Omid
۱۹ آبان ۱۴۰۱حالا جالب اینکه 207 های پانوراما رو تو دیوار پانامرا می نویسن…سرچ میکنی پانامرا، 207 برات میاره 😄😄😄😄😆😆😆
Hadi
۱۹ آبان ۱۴۰۱پدال چه خوب میشد نتیجه درگ رو لو نمی دادی..
D:
۱۹ آبان ۱۴۰۱تا پانامرا هست چرا ملت پول جای تایکان میدن
Reza Waffen SS
۱۹ آبان ۱۴۰۱پانامرا توربو S : لایک
آئودی S8 : دیسلایک
قاطر فروش
۱۹ آبان ۱۴۰۱آئودی و اینفیتی مخصوصا باید خودشونو منحل کنن همیشه مغلوب رقبا میشن
علی
۱۹ آبان ۱۴۰۱مگه همه چیز شتابه برای من اولویت اخرم شتاب زیر دو سه ثانیه هست
طراحی ظاهری کیفیت و امکانات راحتی سواری و… صد برابر مهمتره
محمدهادی
۱۹ آبان ۱۴۰۱آئودی تو اکثر مسابقه شتاب ها از رقبای آلمانیش شکست میخوره
اما قطعا در زمینه کاربردی بودن برای مالکان بسیار خودروهای با ارزشیه کع از شتاب بالایی هم برخوردارن مدلاش
به طراحی چراغ های عقب این آئودی نگاه کنید تا محو زیبایی طراحی و ظرافت این شرکت بشید
من دیگه حرفی ندارم…
MohammaD
۱۹ آبان ۱۴۰۱آئودی RS7: گرن کوپه با راحتی بسیار بیشتر نسبت به رقبا با همون لذت رانندگی و قیمت بسیار کمتر
آئودی RS6: بهترین استیشن واگن در کنار e63 استیشن
آئودی RS3 : بهترین هاچ بک داغ دنیا و موتور 5 سیلندرش هم اونو خاص ترین کرده به علاوه اینکه در نظر اکثر مجلات جزو بی نقص هاست در رده قیمتی و انتظاراتی که ازش میره
آئودی a6 : ایمن ترین و با پرستیژ ترین و خوش تراش ترین سدان اجرایی
آئودی R8 : پیشرانه مشترک با لامبورگینی اوراکان که اونو خوش صدا ترین آلمانی در حال تولید کرده
آئودی RSQ8 : شاسی بلند پرفورمنس قابل احترام که از نظر من حتی کمی بهتر از X5 M و GLE 63 هست
آئودی SQ7 : به صرفه ترین شاسی بلند اسپرت به علاوه اینکه پکیج کاملی هم هست
آئودی SQ5 دیزلی : شاسی بلند کامپکت با 700 نیوتون متر گشتاور
( بماند که کلا کراس های آئودی توانایی آفرود سبک بهتری نسبت به اکثر کراس های لوکس دارن )
تازه اینا رو بذار کنار اینکه آئودی رتبه پنجم فروش بین 17 برند لوکس آمریکا بود تو سال 2021 _ موتور 5 سیلندر فعلا فقط تو انحصار خودش هست _ از بیست سال پیش تا حالا در طراحی فقط پیشرفت کرده و زمانی از نظر تکنولوژی و امکانات بهترین برند لوکس بوده که به قول علی بخردی زمانی که هنوز تسلا بولد نشده بود همون دسته افرادی که تسلا میخرن ، اون موقع آئودی می خریدن و کلی صحبت های دیگه که الان مجالی نیس
حالا بنظرت اینا موفقیته یا نیم ثانیه زودتر به خط پایان رسیدن
اگه فک می کنی ماشینای فولکس واگن با بزک دوزک و ارائه مدل R و GTI میتونن از آئودی جلو بزنن بدون که پشم آئودی هم نمیشن . مگه فولکس مرض داره که فروش زیر مجموعه خودشو کم کنه ( البته این صحبتا برای گلف صدق نمی کنه فقط )
اصن همون لکسوس که منم خیلی بهش احترام میگذارم و تو هم یه بار گفتی که بجز lx تو همه سگمنتا بهترینه رو بیار تک تک مدلاشو با آئودی حتی مدلای پایه مقایسه کن ببین کدوما بهتره و آیا سر حرفت می مونی یا نه
نمیخواستم کامنتم اینقدر طولانی بشه اما من همیشه با تعصب و سطحی نگری تا این حد توی کامنتا مشکل داشتم و دارم کما اینکه شما اگه منبعت فقط هم پدال باشه اگه تعصب نداشته باشی به خیلی از این حرفا خواهی رسید نه اینکه بیای ارزش این برند رو به رشد و زحمت کش رو تا این حد پایین بیاری و با اینفینیتی در یک سطح قرار بدی .
❤BMW❤
۱۹ آبان ۱۴۰۱در مورد مطلبی که جلوی RS6 نوشتی ، باید آلپینا B5 TURING رو هم اضافه کن
جای RS7 باید سری هشت بزاری
جای آئودی A6 بیامو سری ۵ بزار
خب در مورد بهترین صدای خودرو های آلمانی ، بیامو ام ۵ سی اس رو فراموش کردی
آئودی آراسکیوهشت از نظر پرفورمنس زیر بیامو ایکس پنج ام ایکس درایو هست
بیامو هم فروش خیلی خوبی داشته
خب تسلا الان لوکس نیس که قبلا آئودی میخریدند. پس آئودی لوکس نیس و زیر بنز اس ۵۰۰ هست بنز هم زیر سری هفت ۲۰۲۳ هست سری هفت هم زیر بنتلی و بنتلی هم زیر رولز گوست و گوست هم زیر فانتوم ( که رولزرویس هم زیر مجموعه بیامو هستش )
منم نمیخواستم پیامم طولانی باشه ولی لازم بود اینا رو بگم
و یه چیز دیگه :
وقتی فن بیامو باشی ، نیاز به تعصب نداری . چون بدون تعصب هم میتونی از بقیه ماشینا بیشتر دوسش داشته باشی . :)
hamidreza
۱۹ آبان ۱۴۰۱البته راجب R8 بگم که درسته انجینش با اوراکان یکیه ولی پرفورمنس اونو نداره و انجین اوراکان حدود ۷۰ اسب بخار بیشتر… در کل که عاشقشم ولی از هم رده هاش پایین تر متاسفانه
احمدرضا
۱۹ آبان ۱۴۰۱مشخص بود آئودی شانسی نداره
اما انتخاب منه
Poria
۲۵ آبان ۱۴۰۱پانامرا به عنوان به خودرو لوکس و تشریفاتی درحد مرسدس و حتی s8 قبول ندارم