نسخهی سفارشی از آئودی Q4 با پیشرانهی قویتر و سیستم دو دیفرانسیل کواترو عرضه خواهد شد. شرکت نادین خودرو واردکنندهی این کراساور برقی خواهد بود.
آئودی، در کنار پورشه و مرسدس بنز و بیامو، یکی از چهار ضلع خودروسازان لوکس آلمان محسوب میشود. آئودی، زیرمجموعهی گروه خودروسازی فولکس واگن است و سرپرستی لامبورگینی، بنتلی و دوکاتی را هم در اختیار دارد. تاسیس آئودی به سال ۱۹۰۹ برمیگردد و حالا با ۱۳ کارخانهی بزرگ در ۱۰ کشور فعالیت میکند. تیراژ تولید این برند آلمانی، حدود ۱/۸ میلیون دستگاه در سال است. خطوط مونتاژ آئودی در چین، غالبا حاصل سرمایهگذاری مشترک فولکس واگن و فاو (FAW) هستند و تقریبا ۴۰ درصد کل خودروهای آئودی در جهان، توسط کارخانههای چین با قطعات چینی، تولید میشوند.
بیشتر بخوانید:
آئودی Q4 ای ترون، سال ۲۰۲۱ رونمایی شد و یک کراساور مدرن با پیشرانه تمام الکتریکی محسوب میشود. این خودرو، دو نوع بدنهی استاندارد و اسپرت بک (با طرح کوپه ) دارد. از نظر توان پیمایش، باتری و قوای محرک هم، مدلهای مختلف ارایه میدهد. آئودی Q4 e-Tron در سه ناحیه شامل اروپا و امریکا و چین، فروخته میشود. آئودی Q4 e-Tron با طول ۴,۵۸۸ و عرض ۱,۸۶۵ و ارتفاع ۱,۶۳۲ میلیمتر، فاصله محوری ۲,۷۶۴ میلیمتر دارد. با این شرایط، Q4 برقی کمی بزرگتر از کیا اسپورتیج و هیوندای توسان ۲۰۱۶ موجود در ایران است.
نسخهی وارداتی نادین خودرو همراه بادی کیت BLACK EDITION عرضه خواهد شد. این مدل،دارای نشان تجاری آئودی به رنگ سیاه است. همچنین رینگهای ۲۱ اینچی و لاستیکهای پهن دارد. آئودی Q4 e-tron 50 با قدرت ۳۱۳ اسب بخار و گشتاور ۴۷۲ نیوتنمتر، یکی از قویترین خودروهای برقی بازار ایران خواهد بود که همراه سیستم دو دیفرانسیل و فناوری کواترو ارایه میشود. سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۷ ثانیه و توان پیمایش ۵۶۰ کیلومتر با یک شارژ، دیگر ویژگیهای مهم آئودی Q4 e-tron 50 هستند.
هرچند که خودروی برقی آئودی در ایران، نسبت به کراساورهای پلاگین هیبرید چینی مثل اکستریم RX قدرتمند و پرشتاب نیست، امکانات لوکس و فناوریهای الکترونیک در سطح اول اروپا فراهم میکند. صندلیهای اسپرت با چرم آلکانتارا، سیستم صوتی ۱۲ بلندگو از برند SONOS، نمایشگرهای بزرگ در مرکز داشبورد و پشت فرمان، کروز کنترل هوشمند با ترمز اضطراری برای آئودی Q4 e-tron 50 وارداتی ارایه میشوند.
فهرست مشخصات انواع آئودی Q4 e-tron شرکت نادین خودرو در کاتالوگ رسمی قابل مشاهده است. قیمت نهایی برای خریدار نسخهی e-tron-50 هنوز مشخص نیست اما با توجه به هزینه خرید ۵۵ تا ۶۰ هزار دلاری این کراساور برقی در بازار جهانی، مشتری ایرانی نیازمند بودجهی ۵ تا ۶ میلیارد تومان خواهد بود.
mmd@
۲۳ اسفند ۱۴۰۳Q4 برقی اومد قیمتش بالا بود Q5 دیگه چه کنیم
Puriya
۲۳ اسفند ۱۴۰۳این ماشینیه که اگر به تعداد بالا وارد بشه قیمت گذاف وارداتی هارو تو بازار میشکنه
صامورایی
۲۳ اسفند ۱۴۰۳شکستن قیمت خودروها با اومدن تنها یه مدل خاص؟!
اونم خودرویی که ۵ تا۶ میلیارد قیمتشه؟!
خوش خیالی همینه دیگه.اولا به تعداد کم میاد و دوما حتی انبوه هم بیاد قیمتا پایین نمیاد. اینم میره قاطی لیگ +۵ میلیاردیا.با این سیستم واردات و نرخ دلار ارزونی درکار نیست بلکه گرانی ها وارد سطح جدید میشه.
فقط و فقط و فقط در یک حالته که قیمت ها میشکنه. اونم آزاد شدن واردات خودروی کارکرده به تعداد انبوهه که عمرا آزاد بشه. چون نفس این صنعت مافیایی به همین گره خورده.(مگه اینکه دوستان مافیایی، یه سازوکار پیدا کنن که خودروسازان از این راه هم نون بخورن. مثلا ثبت واردات کارکرده فقط از طریق خودروسازان داخلی به عنوان کارگزار صورت بگیره یا همچین چیزی)