ثبت سفارش آئودی Q4 e-Tron برای واردات به ایران انجام شده است و شرکت نادین خودرو، این کراساور برقی را برای بازار کشورمان عرضه خواهد کرد.
هنوز مشخص نیست آئودی Q4 ای ترون موجود در گمرک، از طریق طرح واردات مخصوص جانبازان پیشفروش میشود یا برای دیگر افراد جامعه قابل خرید خواهد بود. همچنین، کشور سازندهی خودروی مذکور، اعلام نشده؛ درحالیکه خطوط تولید آلمان و چین، مونتاژ آئودی Q4 e-Tron را انجام میدهند.
آئودی، در کنار پورشه و مرسدس بنز و بیامو، یکی از چهار ضلع خودروسازان لوکس آلمان محسوب میشود. آئودی، زیرمجموعهی گروه خودروسازی فولکس واگن است و سرپرستی لامبورگینی، بنتلی و دوکاتی را هم در اختیار دارد. تاسیس آئودی به سال ۱۹۰۹ برمیگردد و حالا با ۱۳ کارخانهی بزرگ در ۱۰ کشور فعالیت میکند. تیراژ تولید این برند آلمانی، حدود ۱/۸ میلیون دستگاه در سال است.
بیشتر بخوانید:
↵بایک BJ40 مونتاژ ایران؛ شاسی بلند دو دیفرانسیل دیار خودرو برای آفرود
↵تویوتا کرولا ۲۰۲۳ در ایران؛ مشخصات و قیمت سدان وارداتی
↵هیوندای توسان وارداتی؛ مشخصات و قیمت مدل ۲۰۲۴
↵میتسوبیشی اکلیپس کراس وارداتی؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند ژاپنی
↵کیا سلتوس ۲۰۲۳؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند کرهای در ایران
گروه فولکس واگن با کارخانههای متعدد در چین فعالیت میکند. اولین عضو این مجموعه (Volkswagen Group Chin: VGC)، حدود ۳۹ سال پیش تاسیس شد و حالا، بیش از ۱۰۰ هزار نفر پرسنل دارد. خطوط مونتاژ آئودی در چین، غالبا حاصل سرمایهگذاری مشترک فولکس واگن و فاو (FAW) هستند. دیگر نکتهی جالب اینکه، تقریبا ۴۰ درصد کل خودروهای آئودی در جهان، توسط کارخانههای چین، تولید میشوند و قطعات چینی دارند.
آئودی Q4 ای ترون، سال ۲۰۲۱ رونمایی شد و یک کراساور مدرن با پیشرانه تمام الکتریکی محسوب میشود. این خودرو، دو نوع بدنهی استاندارد و اسپرت بک (با طرح کوپه ) دارد. از نظر توان پیمایش، باتری و قوای محرک هم، مدلهای مختلف ارایه میدهد. آئودی Q4 e-Tron در سه ناحیه شامل اروپا و امریکا و چین، فروخته میشود.
طراحی بدنه و نمای بیرونی آئودی Q4 ای ترون
عامر وایا (Amar Vaya) و مارک لیشت (Marc Lichte) طراحان Q4 e-Tron هستند. این دو نفر در پروژههای آئودی e-tron_GT و سه نسل اخیر فولکس واگن گلف هم حضور داشتند.
در نمای اصلی، جلوپنجرهی کاملا بسته با رنگ متفاوت از بدنه استفاده شده است تا برداشت بیننده از Q4 ای ترون، چندان متفاوت از یک خودروی اسپرت بنزینی نباشد. لبهی کاپوت، به خوبی تا جلوپنجره کشیده شده و ظرافت در طراحی را نشان میدهد. حجمدهی سپر جلو و فرم تهاجمی برای چراغها، نقش مهمی در حس اسپرت آئودی Q4 ای ترون دارند.
براساس اطلاعات موجود، مدل استاندارد با بدنهی ساده برای صندوق عقب، وارد ایران خواهد شد. این محصول در نمای جانبی، یک کراساور اسپرت با شیب ملایم در انتهای سقف را تداعی میکند. پایین بدنه و بین چرخها، خطوط عمیق و ادوات سیاه روی رکاب دیده میشوند. خطوط کشیده شده روی گلگیرها در نزدیکی چراغهای طرفین جلو و عقب هم، تاثیر مثبت در افزایش حس عضلانی آئودی Q4 ای ترون دارند. چرخهای این خودرو، ۱۹ و ۲۰ اینچ هستند.
در نمای پشت، ادوات پلاستیکی سیاه، ارزش اقتصادی خودرو را کاهش میدهند. فرم کلی چراغها با ساختار پیوسته نیز، آنچنان که مخاطب از یک خودروی لوکس ساخت آئودی انتظار دارد، زیبا و عالی به نظر نمیرسد. البته حجمدهی بدنه، طراحی درپوش صندوق، جایگاه مخصوص پلاک، بال عقب و حتی قاب پلاستیکی پیرامون شیشه، رضایت بخش و چشمنواز است.
آئودی Q4 e-Tron با طول ۴,۵۸۸ و عرض ۱,۸۶۵ و ارتفاع ۱,۶۳۲ میلیمتر، همراه فاصله محوری ۲,۷۶۴ میلیمتر تولید میشود. با این شرایط، Q4 برقی کمی بزرگتر از کیا اسپورتیج و هیوندای توسان موجود در ایران است.
طراحی داخلی و نمای کابین آئودی Q4 ای ترون
طرح داشبورد، خروجی هوا و محصل نصب نمایشگرهای آئودی Q4 e-Tron متفاوت از دیگر کراساورهای دنیا، جلب نظر میکند. خطوط تیز با زاویههای تند، تقریبا در همه جای اتاق دیده میشود و حالت یک فضاپیمای عجیب با ساختار آیندهنگر را تشکیل میدهند.
آئودی Q4 ای ترون از معدود کراساورهایی است که فرمان ۶ ضلعی و چند حفرهای دارد. پنل دیجیتال ۱۰/۲۵ اینچ و نمایشگر لمسی ۱۰/۱ اینچ نیز برای این خودرو ارایه میشود. خروجیهای هوا، بسیار بزرگ و فراتر از انتظار به نظر میرسند. نمای کلی داشبورد، فاقد چرم و مواد نرم است.
کنسول میانی، حالت برجسته و جدا از داشبورد دارد. کلیدهای فیزیکی، کمتعداد هستند و صرفا در بخش زیر مانیتور برای کنترل تهویه مطبوع یا دیگر تجهیزات گرمایش –سرمایش دیده میشوند. طراحی دستگیرههای داخل در نیز، هماهنگ با دیگر اجزای داشبورد انجام شده است.
صندلیهای آئودی Q4 ای ترون، چرم باکیفیت و طراحی اسپرت دارند تا راحتی مورد انتظار از یک خودروی مدرن را فراهم کنند. این خودرو برای سفرهای بلند مدت چهار سرنشین بلندقد، مناسب است و ۵۲۰ لیتر فضای صندوق فراهم میکند. خواباندن صندلیهای عقب، ۱۴۹۰ لیتر برای حمل بار، در اختیار میگذارد.
پیشرانه و تجهیزات آئودی Q4 ای ترون
هنوز مشخص نیست کدام نوع محرک و باتری برای نسخهی وارداتی ارایه شود. گیربکس تک سرعته برای انواع مختلف، ثابت است اما ساختار چهار چرخ محرک، تجهیز سفارشی محسوب میشود.
احتمالا ضعیفترین نمونه با یک موتور برقی روی محور محور عقب به بازار ایران میرسد که البته تواناییهای قابل قبول دارد. این مدل، با ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتنمتر گشتاور، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۸/۵ ثانیه و نهایت سرعت۱۶۰ کیلومتر برساعت فراهم میکند. ارزانترین آئودی Q4 eTron، وزن خالص ۲۰۵۰ کیلوگرم دارد و همراه باتری ۵۲ کیلووات ساعتی، توان پیمایش ۴۰۰ کیلومتر ارایه میدهد. نسخههای مجهز به باتری ۷۷ کیلووات ساعتی، ۵۲۰ کیلومتر شعاع حرکتی دارند.
در چین، آئودی Q4 ای ترون با موتور برقی ۱۴۰ اسب بخار و باتری ۳۵ کیلووات ساعت نیز وجود دارد اما این مدل، از سال ۲۰۲۳ به بعد تولید نشده است. در بازار اروپا و امریکا، Q4 eTron مجهز به پیشرانههای ۲۸۶ تا ۳۴۰ اسب بخار، هرماه سیستم دو موتور دو دیفرانسیل، عرضه میشود. قویترین نمونه، در زمان ۵/۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد.
قیمت آئوی Q4 ای ترون در بازار جهانی و ایران
مدل ۲۰۴ اسب بخار (۱۵۰ کیلووات) محرک عقب، در کشور چین ۴۱ هزار دلار قیمت دارد. مدل دو دیفرانسیل، ۴ هزار دلار گرانتر است. نسخهی ۳۰۰ اسب بخار، به قیمت ۵۱ هزار دلار در امریکا فروخته میشود.
اگر فرض کنیم، وعدههای داده شده برای ۵۰ درصد تخفیف مالیات و عوارض گمرکی، جهت واردات خودروهای برقی به آئودی Q4 eTron اختصاص داده شود، هزینه خرید ۳/۵ میلیارد تومان برای ارزانترین نمونهی مونتاژ چین، قابل پیشبینی است. طبیعتا واردات کمتعداد و محدود این خودرو در ایران، منجر به قیمتهای نجومی خواهد شد. هماکنون، اندک نمونههای آئودی Q5 مدل ۲۰۱۶ پلاک ملی با کارکرد بیش از ۱۰۰ هزار کیلومتر، حدود ۶ میلیارد تومان قیمت دارند.
F22RAPTOR
۵ اسفند ۱۴۰۲چقد ارزون اونم با این تخفیف
Dark Knight
۵ اسفند ۱۴۰۲میخوان آئودی وارد کنن !! حتی شوخیش هم خنده دار نبود ، اینا همین کره ای ها و ژاپنی های ۲۰ هزار دلاری هم با هزار تا منت ، شک و البته تاخیر آوردن که تعدادشون به ۳۰۰۰ تا هم نمیرسه بعد بیان ماشین لوکس آلمانی بیارن !! و از اون خنده دار تا با ۶ میلیارد تومن وقتی که کرولا موتور ۱۲۰۰ ( که اندازه ۲۰۶ قدرت تولید میکنه ) گذاشتن ۴ میلیارد 😂😂 ( حداقل برای سیزده به در نگه میداشتین که جوک سیزده به در بشه )
فندق
۶ اسفند ۱۴۰۲شماها اول واردات میگفتین فقط چینی میاد
بعد ژاپنی کره ای اومد ضایع شدین
باز الان هی جو میدین مردم گارد بگیرن
فعلا که همرو وارد کردن
اینم وارد میشه
شما ها اینقدر تو فضای مجازی از همه چی مینالین که گند زدین به همه چی
از همه چی بزرگ نمایی میکنین
یه سری چیزا بده همه میدونن
ولی شماها از زمین و زمان فقط مینالین
مگه قبلا بی ام و و ائودی وارد نمیشد؟ خب الان ۵ سال واردات بسته بوده یعنی تا ابدالدهر وارد نمیشه؟
mercedes.benz.sl300 ( mercedes.benz سابق )
۷ اسفند ۱۴۰۲شما به مغزت فشار نیار خوشحال باش که کرولا با آپشنای ال نود و موتور پراید رو دارن ۴ میلیارد میفروشن ( النترا هم وضعیتش همینه ) به نظر منم طرح واردات باعث تنظیم بازار میشه 🤡🤡
Mr mercedes
۱۶ اسفند ۱۴۰۲فندوق، این واردات نیست اسمش قطره چکانی هستش با این حالت از آوردن ماشینا کلا ۵ هزارتا ماشین نهایت آوردند درصورتی که نیاز کشور ۷۰۰ هزارتا ماشینه این شکلی بازار هیچوقت تنظیم نمیشه
Mr
۶ اسفند ۱۴۰۲وارد میشه
ولی قیمت تو بازارش نجومیه حداقل ۱۰ تومن ولی خودم فکر میکنم تا ۱۵-۱۶ هم بره
در ضمن با اینکه ساندیسی نیستم
ولی قیمت بازار آزاد ربطی به دولت نداره
به هموطنان عزیز تر از جان آریایی حروم خور شما مربوطه
که ماشین رو ثبت نام میکنند یکسال بعد دوبرابر میفروشن! اینم تقصیر دولته؟
یارو چانگان رو خریده ۲.۵ قیمت گذاشته تو دیوار ۴ تومن!!!! خب فلان فلان شده به چه حقی چنین قیمتی میذاری
همشون هم با هم همدستن مافیا …. شده کل ایرانو گرفتن دستشون
املاکی هارو که نونشون آجر کردن خداروشکر (سامانه خودنویس)
ایشالله با بنگاه های ماشین هم همین کارو کنم که یکم وضع ایران بهتر شده
این دوتا قشر عوضی ترین اقشار ایران هستن و خون مردمو تو شیشه کردن مفت خورا
چرا بابت معامله یک خونه چند صد میلیون باید گیر املاکی بیاد؟ مگه چه … کرده؟
Mr
۷ اسفند ۱۴۰۲سه تا بنگاهی دیس کردن 😂
ممد
۲۰ اسفند ۱۴۰۲عزیز این که ماشینو بخری ایکس تومن سال بعد گرون تر بفروشی توی این مملکت چیز عجیبی نیست.
اصلا هم به ماشین محدود نمیشه شما تن ماهی و آجر هم نگاه کنی وضع همینه
این ماشینت نیست که گرون میشه بلکه واحد پوله که زباله است
Mr
۲۹ اسفند ۱۴۰۲داداش چی میگی
چانگان رو تحویل کرده ۲.۵ از گمرک دوهفته بعد داره دوبرابر میفروشن
دلار ۵ هزار تومنم تغییر نکرده تو این بازه
جوک نگو لطفا
کیا ۲.۵ میلیاردی رو هفته بعد از تحویل زیر ۴.۵ -۵ کسی نمیده چی میگی
با فرض شما دلار الان باید ۱۲۰ هزار تومان باشه
مسعود فرزاد
۳ دی ۱۴۰۳به نظر شما توی یکسال و نیم ارزش ریال چقدر کم شده ….۴ میلیارد همش منفعت نیست ، بخش زیادش بی لرزش شدن پوله
Soroush
۵ اسفند ۱۴۰۲باورش سخته که این ماشین بخوادبیاد…
قطعا بالای ۱۰میلیارده
Mercedes
۶ اسفند ۱۴۰۲قیمت سامانه زیر ۵ قطعا چون تعرفه برقی ها پایینه (واسه این مدل ۲۵ درصد گمرک)
ولی تو بازار قطعا بالای ۱۰ میره
خوش باحال کسایی که پولشو دارن میتونن از سامانه مستقیم بخرن
چه سودی میکنن 😂
OM.01
۵ اسفند ۱۴۰۲تقریبا حدود یک سال نیم پیش بود تابستون عکس های چانگان یونی تی تو سایپا منتشر شد و گفتن میخواهیم وارداتی بیاریم. بعد گفتن cs35 و cs55 پلاس هم میاریم بعد گفتن یونی کی هم میاریم بعد تو یه کنفرانسی نمیدونم اسمش چی بود مدیرعامل سایپا گفت چانگان یونی وی هایبرید هم میاریم
الان کلا هزارتا دونه چانگان cs35 پلاس تحویل دادن و 10 دستگاه چانگان cs55 پلاس!! تا آخر امسال فکر کنم فقط سایپا cs55 پلاس هارو تحویل بده
تقریبا 2 ساله میگن واردات و کلا فقط چانگان ها به تعداد بالا تحویل داده شده. بقیه وارداتی ها تعداد پلاک شدشون از تعداد انگشتان دو دست فراتر نیست.
خود من به شخصه کلا تو این مدت 4 ماهه تحویل چانگان ها کلا 4 تا دونه cs35 پلاس دیدم تو خیابون های تهران. 2تا سفید 2تا مشکی
واردات آئودی؟؟؟ واردات بنز؟؟ واردات مینی؟ واردات بی ام و؟ عجب…فقط من امیدوارم چانگان هارو به ثبت نام کننده ها تحویل بدن و دبه در نیارن بعد عید! بقیه خودروها بماند…
پویا
۵ اسفند ۱۴۰۲شسته رفته توضیح دادی
خوشا به حال اونایی که اینارو وارد میکنن
JaMsHiD
۵ اسفند ۱۴۰۲کیا هارو ترخیص کنید ، آئودی و بنز و ب ام و صندلی دستی نمیخوایم !
محمد حسین
۵ اسفند ۱۴۰۲این بنز و آئودی ها رو دارن برا کی وارد میکنند؟
۸۰ درصد مملکت زیر یک میلیارد هم نمیتونن هزینه کنن
Dark Knight
۵ اسفند ۱۴۰۲خداییش ملت چقدر ساده هستن !! اینا از همون اول فقط میخواستن چهار تا آشغال چینی دیگه بیارن و برای اینکه منتقدان لگن های چینی رو ساکت کنن اومدن ارزون مدل های هیوندا و تویوتا ( با میتسوبیشی و نیسان ) اونم تو ارزون تریم های ممکن تو کل دنیا وارد کردن تا دیگه مردم رو به خرید آشغال های چینی راضی کنن چون حداقل کروز کنترل یا سانروف و از اون مهم بیش تر از دو تا ایربگ دارن ( چیزی که ۹۵ درصد غیر چینی ها ندارن ) ، اون ع.ن زاده هایی که منظورته اصلا تو ایران ماشین خوب سوار نمیشن و برای اینکارا میرن کانادا یا انگلیس ! دیگه تا وقتی که اینا هستن قرار نیست هیچ ماشین درست و حسابی تو ایران بیاد و این واردات بنز یا آئودی ۲۰۲۴ همش سر و صدا رسانه ای تا مردم رو برای یه مقطع خیلی کوتاهی سرگرم رویا بافی کنن
ماکان
۵ اسفند ۱۴۰۲سلام .ببخشید با اینکه می دونم اون ماشین تا حد زیادی گران تر هستش ، اما در هر صورت من یکی از افرادی هستم که دوست دارند برخی از ماشین های تمام الکتریکی دیگر را مانند بی ام و i7 M70 را هم به تعداد زیادی به کشور وارد کنند انشاالله .
Golden cup
۶ اسفند ۱۴۰۲مینی کوپر نیست ها به تعداد بالا وارد کنن!
i7 M70 والا ترش نکنی حتما هم M70? مثلا مدل ۵۰ یا ۶۰ کفاف نمیده نه؟
یا شما چپت خیلی پره
یا تو فازی
چون مدلی که گفتی (مدل ۷۰ اِم) تو خود آلمان تک و توک میبینی
B
۵ اسفند ۱۴۰۲آلمانی که هیچی همون کره ای و ژاپنی هم بخوره تو سرتون ، همون چینی هارو حداقل به اندازه کافی بیارین بقیه پیشکش
الان یک درصد اینا خراب بشن یا مشکلی پیش بیاد براشون کی میتونه تعمیر کنه ؟ نصف بیشتر مکانیکا که تو سمند و ۲۰۶ موندن اینارو کی میخواد تعمیر کنه ؟ حالا خدا نکنه تصادف کنن …
Golden cup
۶ اسفند ۱۴۰۲چینی میاد میگین ، فقط چینی وارد میکنن چرا آلمانی لوکس نمیاد
ژاپنی کره ای میاد میگین لو اپشنه مفت نمیرزه (التبه این مورد خودمم قبول دارم)
آلمانی لوکس میاد میگین قطعاتش نیست
آلمانی لوکس با قطعات بیاد میگین مکانیک کار بلد نداریم
مکانیک بیاد میگین دستمزد مکانیک واسه تعمیر بالاست
فکر کنم امثال شما فقط یاد گرفتین غر بزنین
چون کسی که پول این ماشینو داره بده ، قطعاتش هم بلده گیر بیاره یا حتی از خارج وارد کنه مخصوص خودش حتی
شما غصه اونارو نخور ، یکم کمتر تو سایت و اینستا بچرخ رو پیشرفت خودت کار کن یکم پول در بیاری بتونی اینو بخری حداقل نگران قطعات هم نباش خدابزرگه
Ali
۵ اسفند ۱۴۰۲پسر یکیشون هوس آئودی کرده
Ali
۵ اسفند ۱۴۰۲آقازاده ها هوس آئودی کردن
۶ اسفند ۱۴۰۲بیان هوس اینو کنن
Mercedes
۶ اسفند ۱۴۰۲اونا که رفتن کانادا نسلشون کم شده
الان نوبت بلاگرا و تریدراست که تو وطن عزیز تر از جانشون موندن
اونا هوس هرچی کنند همون میشه
علی یوسفی
۵ اسفند ۱۴۰۲بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان سایت کلا وقتی نزدیک ایام افتضاحات(همون انتخابات) میشیم استراتژی خبر درمانی سکانداران که در بهترین دانشگاه های جهان هم تدریس میشه دوباره بکار گرفته میشه غافل ازینکه ورود آئودی و حتی بوگاتی و هنسی هم مشکل صنعت خودروسازی و حق انتخاب بسیار محدود مردمو حل نمیکنه مشکل فقط یکیه و اونم اینه که مردم برای انتخاب خودرو آزاد نیستن و سیستم هم دو راه بیشتر نداره یا موانعو برداره یا موانع برداشته میشه!
*##هوانوردان ایرانی##*
۵ اسفند ۱۴۰۲سلام بر هموطنان فعّال در سایت پدال ما خواسته ای از شما داریم و آن اینکه همانطور که احتمالا خود شما هم میدانید در سایت های پارسی زبان راجعبه هواپیماهای کوچک(اسپورت ، رد بول ، مسابقه ای ، ملخی و سبک و …) و نیز هلیکوپترهای با استفاده شخصی که بسیار هم مانور پذیر و مهیّج و زیبا هستند مطالب بسیار کم ، ناقص و انگشت شمار است بطور ویژه مطالب و معرفی های زیادی ار انواع این گونه وسیله ها را ارائه کنید زیرا این موضوعات هم علاقه مندان ، مستعدان و جویندگان بسیاری در کشور دارد ، اگر ممکن است در زیر همین پست پاسخ دهید.
با تشکر از همه شما
۵ اسفند ۱۴۰۲ض✅✅✅✅✅✅
۶ اسفند ۱۴۰۲اون ض اشتباه اومد😐
Genius
۵ اسفند ۱۴۰۲وقتی میگم توطئه ای عظیم در کار است یعنی همینکه بجای Audi A3 sport back که قطعا خوش قیمت تر و عوام پسند تر بوده رفتن این هیولای غولتشن رو آوردن چرا چون بازار بنجل مونتاژ کنان خودی یوقت حتی یه سرسوزن آسیب نبینه!
Mercedes
۶ اسفند ۱۴۰۲الان داری از q4 e Tron ایراد میگیری؟
از سایت لفت بده
۶ اسفند ۱۴۰۲آقای محمدرضا اشتری یه سوال
سمند و دنا بهتره یا آریو ؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۶ اسفند ۱۴۰۲سلامت باشید
به نظر من، آریو قدیمی شده و لوازم یدکی کم داره
دنا خرید منطقیتر هست
*##هوانوردان ایرانی##*
۶ اسفند ۱۴۰۲آقای اشتری به کامنت ما جواب ندادی ها!!؟!!!!!!
۶ اسفند ۱۴۰۲ممنون
علی جردن
۶ اسفند ۱۴۰۲از اون خودروهاست که واسه تعمیر ساده ترین لوازم مصرفیش یک دونه متخصص کار بلد پیدا نمی شه
Mercedes
۶ اسفند ۱۴۰۲آئودی Q4 e-Ttron در سه ناحیه شامل اروپا و امریکا و چین، فروخته میشود.
یعنی مثلا تو دبی نمیفروشن؟
Mr
۶ اسفند ۱۴۰۲مگه سقف واردات ۴۰ هزار نبود؟ این که کمترینش ۴۱ هزاره؟
آرین
۶ اسفند ۱۴۰۲بابا اینا نمیاد بیادم نه خدمات داره
برقی جایگاه شارژ نداره
خراب بشه قطعه نداره
بیش از 10 میلیارد قیمت داره
خیلی خیلی محدود وارد میشه
برای ثبت نام پاره میشی
و…..
اینا دوباره دم اتخاباته
Mr
۶ اسفند ۱۴۰۲آره ولی خب عجیب بود بالای 40 هزار حتی یدونه هم نباید وارد میشد
فندق
۶ اسفند ۱۴۰۲جالبه نسخه تولید آلمان 450 کیلومتر برد داره
نسخه ساخت چین 605 کیلومتر!
نسخه چینی هم قراره وارد ایران بشهبرای اولین بار چیزی که ما سوار میشیم از چیزی که غربی ها سوار میشن بهتره
اینه که میگم ورق داره بر میگرده یه سری فاز میگیرن
حالا صرفا با این کار ندارم چقدر وارد بشه شاید کلا ۲۰۰ تا وارد شد
ولی خب کلا تو برقی ها چین لوله کرده غرب رو نمونش همین که این ماشین تو بهترین نسخه تو آمریکا و اروپا ۴۵۰ کیلومتر برد داره
تو نسخه ساخت چین ۶۰۵ کیلومتر!
Mr
۶ اسفند ۱۴۰۲اونایی که دیسلایک میدن بلدن با عدد و رقم هم حرف بزنن؟
یا فقط بلدن دیس لایک بدن؟
فندق
۷ اسفند ۱۴۰۲با دلیل بگی حتما میذارم
رهگذر
۷ اسفند ۱۴۰۲کجا میخوای شارژ کنی؟ کجا میخوای خدمات بگیری؟ تو کدوم جاده میتونی بری ک ایستگاه شارژ داره؟ ایرانی مثل همیشه قبل داشتن زیرساخت میره سراغ اصل مطلب
zoomit_user_2021
۷ اسفند ۱۴۰۲من پارسال این خوردو رو تو محل زندگی خودم تست کردم. خودروی خوبیه اما در نهایت BMW ix1 رو انتخاب کردم با قدرت 313 اسب و گشتاور 495 نیوتن متر مدل چهارچرخ محرک.
چیزی که من متوجه نمیشم اینکه خرید این خودروها تو ایران اصلا توجیهی نداره به دلیل محدودیت در شارژ کردن. ما 2 نوع شارژر لازم داریم:
1- شارژر برای مصرف داخل شهر که یا باید داخل خونه انجام بشه و یا باید شارژرهای عمومی وجود داشته باشه. شارژرهای داخل خونه به جهت ساختار برق اکثر خونه های ایران که تک فاز هستند عملا بی استفاده هست چون سرعت شارژ خیلی کمی دارند و اصلا به درد نمیخوردند. ماکزیمم 1 کیلووات میشه ازشون توان کشید که بدون درنظر گرفتن اتلاف برای باتری 60 کیلوواتساعتی، 6 ساعت طول میکشه تا 10 درصد شارژ کنه. شارژرهای عمومی هم باید به تعداد بسیار فراوان وجود داشته باشند که تو ایران همچین ظرفیتی وجود نداره فعلا.
تازه همه که خونه شخصی ندارند و باید شارژرهای عمومی در سطح شهر انقدر زیاد باشه که کسانی که آپارتمان نشین هستند بتونن از اونها استفاده کنند.
2- برای مصرف جاده ای باید زیرساخت عظیمی به وجود بیاد. مساحت ایران خیلی زیاده و حداقل تو هر 50 کیلومتر تو همه مسیرهای اصلی بزرگراهی ایران و هر 100 کیلومتر تو جاده های اصلی باید التراشارژرها وجود داشته باشند. همچین چیزی ما نه تنها نداریم که در افق میان مدت هم تصورش بعیده.
بدون این دو مورد خرید خودرو تمام برقی در ایران تنها در صورتی توجیه داره که حتما خانواده حداقل یه خودرو دیگه به جز این خودرو داشته باشند که این کمبودهای زیرساخت شارژ رو با خودرو جانبی پوشش بدن که به نظر من این هم منطقی به نظر نمیرسه.
من که خودرو تمام برقی خریدم اول نگاه کردم به زیرساخت شارژ شهری و جاده ای نه تنها در کشور محل اقامتم بلکه تو کشورهایی که با خودرو ممکنه بهشون سفر کنم. وقتی زیرساخت رو دیدم اون موقع بودم که اقدام به خرید کردم.
آتش
۱۶ اسفند ۱۴۰۲موافق نیستم به این دلیل که هر کی برقی داشته می دونه که جایگاه ها خیلی وقت ها استفاده نمی شه و ۹۰ درصد وقت ها تو خونه ی خودت شارژ می کنی. تو یوتیوب پر از ویدیوست که مردم شاکی هستند که ۲۰-۳۰٪ شارژهای سریع DC معمولا کار نمی کنند و خیلی از اون ها که کار می کنند خطا می دند. وسط شارژ هم آمپر پایین می یاد و اون ۳۰ دقیقه ای که شرکت گفته طول می کشه می شه ۶۰ دقیقه. کلا شارژ سریع دی سی قابل اعتماد نیست. حرف من اینه که مردم خیلی به امید شارژ سریع برای سفرهای بین شهری نباشن. اگه فقط برای درون شهر می خوای و می تونی تو خونه ات شارژ کنی همین حالا هم می تونی بخری. برای بیرون شهر تو خارج هم شارژ سریع DC به خوبی جواب نداده گر چه دارن روش کار می کنند. نروژ از این جهت استثناست که کنار خیابون ها رو پر کرده از شارژرهای AC ۷ کیلو واتی که آروم شارژ می کنه. ولی حتیبا همه ی سوبسید هایی که دولت داده تا قیمت خودرو برقی رو پایین تر از بنزینی نگه داره درصد برقی ها از ۳۰٪ بالاتر نرفته و نروژی هایی که زیاد سفر می رن یه ماشین بنزینی برای سفر کنار گذاشته اند.
مجید
۲۴ اسفند ۱۴۰۲اینم کورش کمپانی جدیده و داره در باغ سبز نشون میده و کلاهبرداره