نهتنها در بازار آزاد، قیمت باورنکردنی برای Q5 وارداتی دیده میشود؛ رقم تعیین شده توسط معین خودرو نیز فراتر از انتظار عامه مردم است.
با گذشت نزدیک به ۲ سال از وعدههای مسئولان کشور برای افزایش واردات خودرو، این برنامه همچنان پرابهام و فاقد کارایی عمل میکند. حالا برای شهروندان ایرانی واضح است که اندک خودروهای وارد شده به کشور، هرگز تاثیری بر بازار نمیگذارند و حتی مدلهای دست دوم قدیمی، کاهش قیمت ندارند.
بیشتر بخوانید:
آئودی Q4 وارداتی معین خودرو؛ مشخصات و قیمت
اسفند ماه ۱۴۰۲ در پدال، به معرفی آئودی Q4 و Q5 برقی پرداختیم و قیمت این خودروها را بانرخ ارز آن زمان، ۳/۵ تا ۴ میلیارد تومان پیشبینی کردیم. این فرضیه، متاسفانه به واقعیت تبدیل شد و حالا معین خودرو برای ارزانترین نمونهی Q5 موجود در بازار جهانی، قیمت ۳/۹ میلیارد تومانی را اعلام کرده است. مدل ۲۰۴ اسب بخار (۱۵۰ کیلووات) محرک عقب، در کشور چین ۴۰ هزار دلار قیمت دارد.
نام خودرو | آئودی Q5 ای ترون |
قیمت نهایی | ۳,۹۲۳,۷۷۸,۰۰۰ |
قیمت بازار | ۷ میلیارد تومان |
برای مدلهای تمام برقی مثل آئودی Q4، تخفیف مالیات و عوارض گمرکی اعمال شده است. چنانچه خودروی بنزینی با قیمت ۴۰ هزار دلار برای ورود به ایران انتخاب شود، برای مشتری ایرانی نزدیک به ۵ میلیارد تومان هزینه خرید خواهد شد. از سویی دیگر، اندک نمونههای Q5 واردشده در بازار آزاد، حدود ۷ میلیارد تومان قیمتگذاری شدهاند.
آئودی Q5 و Q4 برقی معین خودرو از نظر فنی مشابه هستند و صرفا ابعاد متفاوت دارند. مدل Q5 با ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتنمتر گشتاور، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۸/۵ ثانیه و نهایت سرعت۱۶۰ کیلومتر برساعت فراهم میکند. ارزانترین آئودی Q4 eTron، وزن خالص ۲۰۵۰ کیلوگرم دارد و همراه باتری ۵۲ کیلووات ساعتی، توان پیمایش ۴۰۰ کیلومتر ارایه میدهد اما ظاهرا نسخههای وارداتی مجهز به باتری ۷۷ کیلووات ساعت هستند و نزدیک به ۵۵۰ کیلومتر شعاع حرکتی دارند.
همچنین میتوانید برای اطلاع از جدیدترین قیمت خودرو و آخرین تغییرات بازار، به صفحه مربوطه مراجعه کنید.
امکانات آئودی Q5 شامل هدآپ دیسپلی با واقعیت مجازی، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، نمایشگر لمسی ۱۲ اینچ با قابلیت پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کارپلی، پنل دیجیتال پشت فرمان، سیستم صوتی حرفهای با هشت بلندگو، نورپردازی داخلی، صندلی های جلو برقی مجهز به گرمکن، کروز کنترل تطبیقی، سیستمهای ترمز کمکی EBA ،BAS و BA، همراه ABS و EBD، فناوری ضد لغزش و کنترل پایداری، سیستم هشدار خروج از خط و هدایت بین خطوط، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی و سراشیبی، استارت از راه دور، پیشگرمایش باتری در هوای سرد، حسگر نور و باران، بلوتوث، سیستم تهویه جداگانه برای سرنشینان عقب هستند.
Ben
۷ آبان ۱۴۰۳تا ۴/۵ قیمت آزادش میاد پایین ولی بازم مشتری نداره.
Saji
۷ آبان ۱۴۰۳گلپسر جذاب این الانترا یا کرولای آپشن و موتور در حد پارس نیست…
یا برند ناشناخته چینی نیست که بخواد افت سنگین کنه این برند که هیچ آپشنی و امکاناتی هم حساب کنی هیچ دخلی به بقیه وارداتیا نداره
یه وارداتی آدموار بوده تا حالا اونم k5 توربو ک قیمتش ۵ میلیارد مونده تو این ۳ ماهی ک وارد بازار شده بدون تفییر مشتریم شاید کم باشه ولی اینکه میگن کلا نیست توهماته
محمد
۸ آبان ۱۴۰۳K5 شده امروز ۵.۴میلیارد !
Sara
۷ آبان ۱۴۰۳من اگه ماهی 30 میلیون درآمد داشته باشم که ندارم
20 میلیون سیو کنم که نمیتونم
حدود 200 ماه طول میکشه تا بتونم از شرکت بخرم که میشه تقریبا 17 سال
حدود 350 ماه طول میکشه که بتونم از بازار آراد بخرم که میشه تقریبا 29 سال
تازه اگه قیمت تغییر نکنه که محاله
تشکر ویژه از مسولین کشور
Siyavash
۷ آبان ۱۴۰۳عالی نواختی …👌👌
پژمان
۷ آبان ۱۴۰۳پسر عمو من از سال ۸۸ عسلویه کار میکنه
اون زمان حتی ماشین هم نداشت
با یه لیسانس از دانشگاه آزاد دارقوز آباد سفلی
الان دو تا خونه چند طبقه داره
ماشین و….خرج و مخارجی هم که میکنه برای بچه هاش به کنار
کسی که نمیشناستش فکر میکنه اونجا برجی ۱۰۰ تومن بهش میدن که اینقدر سرمایه جور کرده
در صورتی که همه کاری در کنار شغل کارمندی انجام میده
انواع دلالی ماشین سبک و سنگین و….
در اصل از بچگی کف خیابون بزرگ شده
کسی صرفا با یه شغل به جایی نمیرسه ، مخصوصا کارمندی
محمد
۸ آبان ۱۴۰۳متاسفیم. ولی صداتون به آقای پزشکیان برسونید.🙏
Hamidr
۸ آبان ۱۴۰۳تنها شغل باقی مانده تو کشور ، ثبت نام ماشین و فروش به قیمت ازاد ! این رانتی که به طبقه متوسط داره داده میشه تا صداش خیلی درنیاد
Amirhossein
۸ آبان ۱۴۰۳ساجی داداش تو اگه داری برو بخر:)
قیمت بالای این ماشین نشون میده که واردات خودرو های اروپایی(به جز چینی) فایده نداره چون قیمت ها خیلی بالا هست
کدوم مردم عادی رو دیدی که ۴ میلیارد داشته باشه اون وقت لنگ پراید دمپایی باشه؟!
SS
۸ آبان ۱۴۰۳این فرضیه درست نیست
اتفاقا در صورتی که طی سالیان واردات ادامه دار و با قیمت درست انجام میشد افت قیمت شدید در بازار دست دوم پیدا میشد و الان وضعیت مثل همه کشورهای درست حسابی میشد که همه افراد میتونن به جای پراید صفر کیلومتر که هیچ استانداردی نداره کرولای 15 سال کارکرد بخرن که استانداردهای کیفی و ایمنی لازم رو داره و کم استهلاک هم هست. نه اینکه کرولای 15 سال کارکرد از نمونه صفر کشورهای همسایه هم گرونتر باشه.
هیچ جای دنیا ماشین 5 هزار دلاری تولید نمیشه (البته محصولاتی مثل تاتا نانو هست که به نظرم سه چرخه هست نه خودرو) و بر اساس همین سیستم پیش میرن که قشر متوسط ماشین های مناسب میخرن و بعد از چند سال با افت قیمت همه افراد جامعه میتونن از همون ماشین با کیفیت استفاده کنن.
در کشورهای توسعه چینی ها دقیقا چنین جایگاهی رو هدف گرفتن که با قیمت خودروی دست دوم بهتون یه خودروی نو میدن که ممکنه عمرش حتی از اون دست دو هم کمتر باشه اما برای چند سال با گارانتی خیال صاحبش راحت هست. همون ماشین های کم کیفیت در کشور ما به عنوان خودروی لوکس فروخته میشه!