جدیدترین محصول آئودی، طراحی اسپرت و پیشرانه الکتریکی با توان پیمایش ۴۸۰ کیلومتر دارد. کیو ۶ ای ترون، فناوریهای مدرن داخل کابین نیز ارایه میکند.
محصولات تمام برقی آئودی با نام ای ترون آئودی تولید میشوند و کیفیت ساخت بالا دارند؛ اما به دلیل قیمت بیشتر نسبت به رقبا، چندان پرفروش نیستند. از سویی دیگر، آئودی به مسیری که برای خود برنامهریزی کرده است پایبند مانده و خودروهای ایترون را با مدلهای متنوع، توسعه میدهد.
پلتفرم و اساس فنی Q6 ای ترون، مشابه ماکان EV است که چند هفته پیش رونمایی شد. معماری ۸۰۰ ولت همراه باتری ۱۰۰ کیلووات ساعت، سیستم دو موتوره با قابلیت تنظیم محرک عقب یا چهار چرخ، در نسخههای مختلف Q6 و SQ6 ای ترون وجود دارد. توان پیمایش SQ6 هنوز مشخ نیست؛ اما مدل پایه با شارژ کامل، شعاع حرکتی ۴۸۰ کیلومتر خواهد داشت. همچنین حدود ۲۰ دقیقه اتصال خودرو به ایستگاه شارژ DC، ظرفیت باتریها را از ۱۰ به ۸۰ درصد میرساند.
مدل پایه، ۴۲۲ اسب بخار قدرت خواهد داشت و ۴۸۳ اسب بخار برای SQ6 ای ترون فراهم خواهد بود. این خودروها، قابلیت افزایش قدرت کوتاه مدت برای پاسخ به رانندگی پرشتاب دارند و در این حالت، قدرت را به ۴۵۶ و ۵۱۰ اسب بخار میرسانند. براساس اطلاعات رسمی منتشر شده توسط آئودی، سرعت صفر تا صد کیلومتر برساعت برای Q6 و SQ6، به ترتیب ۵ و ۴/۲ ثانیه است.
نرمافزارهای هوش مصنوعی در Q6 ایترون، نقش مهمی دارند. این فناوری جدید، براساس نوع رانندگی با خودرو طی مدت مشخص، مدیریت شارژ، مصرف باتری و بسیاری دیگر تجهیزات فنی را تنظیم میکند. برای هوش مصنوعی Q6، تصویر انسانی روی نمایشگر مرکزی خودرو طراحی شده است تا مکالمه مستقیم با راننده سادهتر شود.
در کابین، مانیتور لمسی ۱۴/۵ اینچ وجود دارد. پشت فرمان هم، نمایشگر ۱۱/۹ اینچ نصب شده است. نسخههای سفارشی، مانیتور مخصوص شاگرد (کنار راننده) با ابعاد ۱۰/۹ اینچ نیز خواهند داشت. علاوهبر هوش مصنوعی که تجربهای جدید برای استفاده از امکانات مهم مثل مسیریاب ماهوارهای و رانندگی خودران محسوب میشود، فناوری نمایش اطلاعات روی شیشه (HUD) نیز با حالت پویا و گرافیک عالی در Q6 ای تورن وجود دارد. این سیستم، تا فاصله ۲۰۰ متری خودرو، جزئیات مسیر، اطلاعات مکان و قوانین رانندگی را اطلاعرسانی میکند. تمام این امکانات در خودروی برقی آئودی، با اتصال به اینترنت و بهروزرسانی از راه دور (over-the-air updates) میسر میشود.
اواخر سال ۲۰۲۴، عرضهی Q6 ای تورن برای امریکا و اروپا انجام خواهد شد. قیمت این خودرو هنوز مشخص نیست اما کارشناسان رسانههای خارجی، هزینه خرید مدل پایه را حدود ۶۶ هزار دلار پیشبینی کردهاند.
net
۲۹ اسفند ۱۴۰۲ائودی اعلام کرده ما در ایران نمایندگی نداریم چجوری ماشین برقی ما رو پیش فروش می کنند😀
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۹ اسفند ۱۴۰۲همون طوری که دارن سوزوکی و فیات و فولکس و بنز و بی ام و پیش فروش می کنن
از یک فروشنده در چین می خرن و میارن ایران
net
۲۹ اسفند ۱۴۰۲حیفه ماشین آئودی بیا ایران، ماشین ائودی برای امریکای شمالی و اروپای غربی و استرالیا ساخته شده نه ایران
ارسلان
۲۹ اسفند ۱۴۰۲از فروشنده تو چین نمیخوات بخری! از آلمان ام بخوان بخرند میفروشند بهشون….تحریم برا ملته ، نه برا کسی که باج میده و پول یه مملکت دستشه…..
فروشنده چین جرأت نمیکنه بهشون بفروشه اگر با رضایت خودشون نباشه !
فندق
۲۹ اسفند ۱۴۰۲دقیقا
چندین بار گفته بودم
تحریم فقط قشر ضعیف و متوسط ایرانو فلج کرد
پولدار ها ، مافیا و …(خودتون میدونید اسم نمیبرم) خوشبخت شدن و حتی از تورم هم شدیدا سود میبرن
۲۹ اسفند ۱۴۰۲از نمایندگی چین به صورت عمده حدود کمتر از ۵۰۰۰ عدد سفارش میدن میارن ایران
بعد مردمو چربه اشغالای خودشون میکنن 💪
ولی من خشک هستم و میرم لندکروز و ولوو xc90 و یا لکسوس LX570 میخرم 💪
محمد ۱
۲۹ اسفند ۱۴۰۲یه چیزی هست که هیجان را از خودروهای برقی میگیره…..
.
و اون اینه که به شکل کلی ما شاهد جذابیت و حس تفاوت خاصی در پیشرانه ها بین مدلهای متفاوت در برندهای مختلف نیستیم…
و در نهایت تا حد زیادی در بخش پیشرانه .. تفاوت در تعداد موتورهای الکتریکی………..
البته این اتفاق شاید همیشه هم بد نیست…
و باعث بشه تا با وجود این وقت اضافی… مجال بیشتری برای کار روی موارد دیگه پیدا بشه و از اون نظر دقیق تر عمل کرد…
و اینجوری به جذابیت بیشتر خودروهای برقی در زمینه های دیگه بیشتر پرداخته بشه… و جای دیگه ای جبران بشه…
Sohrab
۲۹ اسفند ۱۴۰۲به احتمال زیاد به عنوان ماشین بعدی خواهمش خرید. هیچ چیز نمی تونه جایگزین ماشین آلمانی بشه. کی می تونه درک کنه: فقط کسی که یک ماشین آلمانی داشته…
mahan
۲۹ اسفند ۱۴۰۲بله کاملا درسته. خیلی از مخصوصا ژاپنی بازا ماشینای آلمانی رو به چشم اصطحلاک بالا میبینن و مشکل اینه دیدشون مصیبت طور هست! به خاطر همین ماشین المانی عشق علاقه میخواد اگه مدام به چشم مصیبت بهش نگا کنی اونم همین کارو میکنه.
sohrab
۲۹ اسفند ۱۴۰۲کته ماشین آلمانی اینه که باید فقط بری نمایندگی برای سرویس، دست هیچ تعمیرگاه متفرقه نباید بهش بخوره. اونوقت هم لذت رانندگی رو میبری و همیشه هم مثل ساعت منظم و بیدردسر برات کار میکنه. سالی یکبار ببر نمایندگی اونوقت ببین از تویوتا هم کمتر اذیتت میکنه. در واقع هیچ اصطحلاکی نداره. اینکه میگن کاشین آلمانی پرخرجه واسه اینکه توش خروار خروار تکنولوژی میریزمن و وقتی میدی این ماشین رو دست یک تعمیرکار سنتی برای سرویس و تعمیر، مشکلساز میشه …
Taha Ayoobi
۲۹ اسفند ۱۴۰۲خوشگله
۲۹ اسفند ۱۴۰۲برا لندکروز رقیب آوردن
دوستان شما اینو ترجیح میدید یا لندکروز و LX570 ؟؟
من لندکروز و LX570 رو ترجیح میدم
یا ولوو xc90
چون حوصله ماشین برقیو ندارم
مهدی
۲۹ اسفند ۱۴۰۲به نظرم طراحی مدلهای ئی ترون آئودی خیلی بهتر از مدلهای ئی کیو بنز هست.
𝐀𝐥𝐢
۲۹ اسفند ۱۴۰۲خدارو شکر هنوزم زیبایی تو چهره محصولات ائودی هست
Amir
۱ فروردین ۱۴۰۳بعضی شرکتا میان گند میزنن به زبان طراحیشون به بهونه برقی کردن ولی آئودی اومده همون زبان طراحی رو استفاده کرده و فقط جلو پنجره رو بسته طراحی کرده موتور برقی انداخته روش و این یکی از زیباترین خودروهای برقی که تا حالا دیدم در کنار ریمک نورا و پورشه تایکان و نیسان آریا
خورشیدخان
۱ فروردین ۱۴۰۳خوبی ماشینهای برقی برای تمام دنیا،کیفیت سوخته که دیگه شما بهش نیازی نداری ،الان خودروهای بنزینی جدید بدرد ایران نمیخورن،بخاطر سوختمون،ولی این ماشین توی تمام کشورها برق براش هست و همه چی فراهمه…بنظرم این خودروهای برقی اگر خدمات پس از فروش خوبی داشته باشن عالی میشه
امین فاریابی
۵ فروردین ۱۴۰۳هرچی ائودی هر روز خوشگلتر میشه و لوس تر بی ام و ار میزنع ب طراحیش
علی شلبی
۹ تیر ۱۴۰۳ماشین بسیار زیبایی هست