کیت سوپرشارژ با قیمت ۳۲ هزار دلار، قدرت R8 را به سطحی فراتر از انتظار میرساند. این ابتکار مهندسی، در روزگاری معرفی شده که همزمان با پایان تولید خودروی مشهور آئودی است.
رانندگی با یک سوپر اسپرت مدرن ساخت آلمان، با رونمایی از R8 در سال ۲۰۰۶ محقق شد. در آن دوران، صرفا پورشه ۹۱۱ به کلاس سوپراسپرت گرایش داشت و تولیدات کوپهی مرسدس بنز یا بیامو، از نظر سبک بدنه قابل مقایسه با تولیدات فراری و لامبورگینی نبودند. شاید خرید سهام لامبورگینی توسط فولکس واگن و تحویل برند ایتالیایی به مدیران آئودی، تولید R8 را واقعی کرد تا جهان خودرو شاهد ساخت یک سوپراسپرت آلمانی با تیراژ بالا باشد.
طی ۱۷ سال، آئودی R8 بارها توسط رانندگان حرفهای و رسانههای تخصصی خودرو تحسین شد؛ اما مطابق انتظار شرکت سازنده، پرفروش و سودآورد نبود. در ابتدای عرضهی نسل اول، سالانه ۴ تا ۵ هزار آئودی R8 به خریداران سراسر دنیا تحویل شد اما به مرور زمان، میانگین فروش ۲ تا ۳ هزار دلار باقی ماند. در پایان سال ۲۰۱۸، تقاضا برای R8 به ۱۷۶۴ دستگاه رسید و مدیران آئودی را نگران کرد. سرانجام، اتمام تولید R8 برای سال ۲۰۲۳ زمانبندی شد تا یکی از بهترین خودروهای اسپرت ساخت آلمان، به دلیل کمبود مشتری و سیاستهای برقیسازی آئودی، از بازار جهانی خداحافطی کند.
یک شرکت تیونینگ آمریکایی به نام VF کیت سوپرشارژ مخصوص R8 V10 معرفی کرده است. این مجموعه، دارای سوپرشارژ مدل TVS2300 از برند ایتون خواهد بود که همراه با سیستم خنککنندهی آب و پمپهای ویژه ارائه میشود. ابتکار VF به گونهای است که سوپرشارژ با کمترین نیاز فنی به متخصصان و فرایند پیچیده مهندسی، روی انواع آئودی R8 مجهز به موتور ۱۰ سیلندر نصب خواهد شد.
قدرت ۸۳۰ اسب بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتنمتر، حاصل کار VF برای آئودی R8 سوپرشارژ را نشان میدهد. مدل استاندارد با موتور V10 تنفس طبیعی، ۶۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۵ نیوتنمتر گشتاور دارد. قیمت کیت VF برای رسیدن به قدرت ۸۰۰ اسب بخار، ۳۲ هزار دلار خواهد بود؛ اما هزینه خرید مدل دوم با امکان دستیابی به ۸۳۰ اسب بخار هنوز اعلام نشده است.
آمار فنی از سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت و نهایت سرعت برای آئودی R8 سوپرشارژ مشخص نیست اما مدل V10 استاندارد در زمان ۳/۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و همراه گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته، نهایت سرعت ۳۲۰ کیلومتر برساعت فراهم میکند. میانگین مصرف سوخت این خودرو، حدود ۱۵ لیتر در صد کیلومتر است.
اعداد منتشر شده توسط VF براساس بنزین اکتان ۹۱ اندازهگیری شده و نیازمند سوختهای مسابقهای با اکتان بالاتر نیست. همچنین خدمات پس از فروش و گارانتی برای خریداران کیت سوپرشارژ ارائه میشود. تجهیزات مربوط به VF با سیستم خنککنندهی اختصاصی و منبع آب مستقل، جدا از قطعات فنی آئودی کار میکنند.
امروزه سفارش R8 V10 صفر کیلومتر با قیمت ۱۶۰ هزار دلار کارخانه مشکل است اما مدلهای سالم و کمکار با هزینهی پایینتر قابل خرید هستند. به همین دلیل، پرداخت ۳۲ هزار دلار برای افزایش قدرت تا ۸۰۰ یا ۸۳۰ اسب بخار، منطقی به نظر میرسد. شرکت تیونینگ VF، اداوات بدنه نیز برای R8 ارائه میکند. همچنین با پرداخت ۳ هزار دلار، رنگ سبز ویژه به سوپراسپرت آئودی اضافه میشود.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۶ تیر ۱۴۰۲انقدر نخریدین، جمعش کردن
محمد
۱۶ تیر ۱۴۰۲انقدر نخریدن که جمعش کردن….
امیدوارم منظور آقای اشتری رو متوجه شده باشین!
.
این عاقبت یه خودروی فوق العاده بود که اتفاقا از نزدیک هم دیدمش و تحسینش میکنم
ولی وقتی اقبال عمومی نباشه،،،،بهترینها هم محکوم به فنان
کاش میفهمیدیم چقدر قدرتمندیم….
Arshia m3csl
۱۶ تیر ۱۴۰۲آقای اشتری اگه مردم ما هم بوجود هلی کرمان موتور و بهمن خودرو و ایران خودرو و سایپا رو نخرن همین میشه جنع میشه کازه کازرون مردم باید به جای خرید ماشین دوچرخه بخرن یا موتور یا با وسایل نقلیه عمومی برن تا دیگه امثال ایران خودرو و سایپا و مدیران خودرو و بهمن موتور اشغال هاشون رو ندن به ما با قیمتای الکی گرون
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۶ تیر ۱۴۰۲البته قضیه خیلی پیچیده تر از این حرفاست
نخریدن خیلی خوبه ولی در نهایت فکر نمی کنم تاثیری بر رفاه مردم داشته باشه
چون رفاه مردم و نیاز به خودروی ارزان قیمت اصلا برا مافیای خودرو مهم نیست
سایپا و ایران خودرو نباشن، واردات با چندبرابر قیمت انجام می شه، چون انحصار دارن
Mohamad
۱۶ تیر ۱۴۰۲کاش مردم ایرانم این جوری بودن باخرید ماشین ایرانی🚶
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۶ تیر ۱۴۰۲اصلا معلوم نیست اگر مردم ماشین ایرانی نخرن، شرایط بهتر بشه
با تعطیلی سایپا و ایران خودرو، شاید پرورش اسب و الاغ در ایران رونق بگیره
فکر نکنین به همین راحتی اجازه واردات خودرو با قیمت جهانی صادر می شه
darkstar
۱۶ تیر ۱۴۰۲پرورش اسب و الاغ :))
خعلی جمله سنگینی بود آقتی اشتری
باید سه چهار لیوان دوغ بخوری تا بتونی هضمش بکنی😂😂
محمد
۱۶ تیر ۱۴۰۲فقط بحث نخریدن خودرو نیست
باید بپذیریم که ملت ایران رو معتاد خودرو کردن
اونم با کیفیت نازل
جوری که به قول یه بنده خدایی که تو همین پدال کامنت زده بود،واسه خرید یه سطل ماست از بقالی سر کوچه،ماشین میبرن
و حقیقت رو هم میگفت
گرایش به سمت دوچرخه و مطالبه ناوگان عمومی حمل و نقل چیزیه که باید پشت بند نخریدن خودرو انجام بشه
.
صدور گواهینامه موتورسیکلت برای خانمها چیزیه که باید اتفاق بیفته
خانمی که میتونه یه موتور سیکلت ۱۰۰ سی سی رو برونه و البته با اشتیاق،دیگه مجبور نبست حداقل ماشین پراید ۱۳۰۰ سی سی رو بیاره تو خیابون،،،،بماند ماشینهای با مصرف بالاتر
بپذیریم که یک سری از مسائل که حل فصل نمیشه،مثل همین گواهینامه موتورسیکلت خانمها،،،،به همین علت هست
و متعاقبش فروش بیشتر خودرو
مصرف بیشتر سوخت
آلودگی هوا
.
خودرو داخلی نمیخریم،،،،نه بخاطر واردات
بخاطر سلامت روح و روان و جسم خودمون در درجه اول
درجه دوم زدن پوز هرچی مافیا و دلال و بنگاهی بی انصاف
.
شک نکنید اتفاق خوب بعد این دوتاست
R@min
۱۶ تیر ۱۴۰۲کجا نخریدن پس این همه گالاردو و اوراکان چی بود. خود فولکس این ماشینو زیر لامبوها دفن کرد.
Alan
۱۶ تیر ۱۴۰۲🥲
میلاد دولتخواه
۱۶ تیر ۱۴۰۲دوسش داشتم حیف
Saman
۱۶ تیر ۱۴۰۲این ماشین پتانسیل بالایی داشت هم برای تیونینگ و هم برای ارتقایی که کارخانه میذاشت ولی به خاطر سیاست فولکس واگن و رقیب جدی نشدن برای اوراکان مورد کم لطفی قرار گرفت و زیادی بهش نرسیدن و یادم میاد وقتی اومد غوغایی به پا کرد
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۶ تیر ۱۴۰۲هر چی به نسل اول نگاه می کنم، واقعا یک نمونه عالی از طراحی سوپراسپرت مدرن هست
شاهکار والتر داسیلوا که آئودی TT هم طراحی کرده بود.
اون زمان R8 ترکیب جالبی شد از اثر یک هنرمند ایتالیایی و مهندسی آلمانی
Arshia m3csl
۱۶ تیر ۱۴۰۲ائودی r8 عالیه راستی ائودی r8 گذرموقت که پلاک ملی شده هم همین رنگ سبزه ائودی r8 بهترین رنگش همین سبزه حرف نداره👌🏽 ائودی r8 واقعا ماشین خوبی بود حیفه داره میره طرفدار r8 نیستم ولی این ماشین شاهکاره
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۶ تیر ۱۴۰۲یک خاکستری نسل اول در کیش دیدم
پلاک منطقه آزاد بود در سال 1392
Arshia m3csl
۱۶ تیر ۱۴۰۲بله تو کیش هست ائودی r8 مدل ۲۰۱۲ یا ۲۰۱۳ واقعا ماشین خوبیه آقای اشتری
محمد
۱۶ تیر ۱۴۰۲سال ۹۲ تا ۹۵ کیش بودم
اونموقع یه آئودی a8مشکی،،،یه R8نقره ای
جاگوار xjf سفید صدفی،آکورای mdx نوک مدادی و یه لامبورگینی نارنجی ،تو چشم ترین ماشینای جزیره بودن
.
آئودی a8 تو نمایشگاه پشت محل کارم بود….
من هر وقت حقوق میگرفتم،میرفتم از نزدیک نگاش میکردم😂😂😂
RTS
۱۶ تیر ۱۴۰۲قوی ترین و آخرین باس ( رئیس ) نید فور اسپید کربن .
یادش به خیر .
نسل اولش هنوزم خیلی زیباست . واقعا طراحش هنرمند بوده همچین طراحی موندگاری رو زده .
رامتین
۱۶ تیر ۱۴۰۲بینظیر بود این خودرو. حتی نسل اولش هم بسیار جذاب بود. آئودی بنظرم اشتباه میکنه. بخاطراینکه بر خلاف پورشه یا بی ام و خیلی سریعتر داره سمت الکتریکی میره.
BMW
۱۶ تیر ۱۴۰۲خیلی زیبا بود حیف نیست با این افسانه بی رحم خداحافظی بشه و هنوز ما هم در کف پراید هستیم
حسین
۱۶ تیر ۱۴۰۲قبول دارید طراحی های قبلی آئودی با اصالت و
شخصیت دار بودند
خیلی از خودرو ها هم این قضیه
داستانشون شده
Dead man95
۱۶ تیر ۱۴۰۲چرا مردم چیزای خوبو نمیخرن؟؟؟
R8
Lfa
Camaro
Nsx
…
علیرضا
۱۶ تیر ۱۴۰۲شاید دلیلش اینه مغز ما هم داره مثل ربات ها میشه و خیلی دنبال علایقمون نمیریم فقط دنبال بخور نمیر یا حرف مردم هستیم
JDM
۱۲ مرداد ۱۴۰۲بشدت موافقم مخصوصا با nsx و کامارو
امریکایی با اصالت که خیلی ماشین دم دست و قوی بود nsxهم شاهکار چه نسل یک یا دو
پدرام
۱۶ تیر ۱۴۰۲یادش بخیر
فقط هم باید با لامبورگینی مورچیه لاگو میزدیش
Siyavash
۱۸ تیر ۱۴۰۲قسم میخورم اگه شرایط خودرو در ایران یه جوری بود که حتی قیمت دلار مثلا مثل ۱۰ ۱۲ سال پیش بود یعنی ۱ تومن یا ۳ هزار تومن تک تگ این سوپر اسپرت و هایپر کار ها ورودشون آزاد بود از قیمت اصلی اگه دو برابر نهایت سه برابرم بود مردم ایران یه تنه رکورد خرید تمام ماشین هارو میشکندن همین r8 باور کنید تویه ایران فروش فضای دست پیدا میکرد…شما توجه کنید همین الان ما پول لامبورگینی اونتادور میدم حتی بیشترم ولی یه لندکروز میگیریم با پول فراری f8 میدیم پرادو سوار میشیم…حالا فکر کنید شرایت ایران رویایی و تخیلی شده…ببینید مردم چه ماشین هایی با قیمت حتی ۲ یا ۳ برابر جهانیش میخرن…