فیلم Race for Glory آئودی در برابر لانچیا داستان واقعی مسابقات رالی قهرمانی جهان سال ۱۹۸۳ است که در آینده نزدیک اکران خواهد شد.
رقابت سنگین لانچیا و آئودی در مسابقات رالی قهرمانی جهان ۱۹۸۳ موضوع فیلم جدید لاینزگیت خواهد بود. این فیلم که با نام Race for Glory AUDI vs Lancia بر رویدادهای واقعی رقابت دو تیم برای کسب عنوان قهرمانی تمرکز دارد. کارگردان فیلم استفانو موردینی است.
- زمان اکران
فیلم در روز پنجم ژانویه ۲۰۲۴ برابر با جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲ اکران خواهد شد. علاوه بر اکران در سینماهای آمریکا در پلتفرمهای نمایش دیجیتال نیز قابلدسترس خواهد بود. اگرچه زمان اکران مسابقه برای افتخار: آئودی در برابر لانچیا در بعضی کشورها مثل بریتانیا هنوز اعلام نشده اما استودیو لاینزگیت دارای پلتفرم نمایش دیجیتال است و میتوان از این طریق نیز به تماشای فیلم نشست.
- بازیگران فیلم
دانیل برول در این فیلم نقش رولند گامپرت را ایفا خواهد کرد، مهندسی که به کسب ۲۴ پیروزی در مسابقات رالی و ۲ عنوان قهرمانی رالی جهان برای تیم آئودی کمک کرد. برول شاید چهره آشنایی برای شما باشد چراکه نقش نیکی لائودا قهرمان فرمول یک را نیز در فیلم سینمایی Rush بازی کرده است. این بازیگر اسپانیایی-آلمانی در فیلم سینمایی کاپیتان آمریکا نیز حضور داشت.
نقش سزار فیوریو مدیر تیم رالی لانچیا را نیز ریکاردو سامارسیو بازی خواهد کرد. فیوریو همچنین مدیر اسبق فرمول یک فراری بود. سامارسیو نیز قبلاً در فیلمهای جان ویک و سامر هاوس حضور داشته است. از دیگر بازیگران این فیلم میتوان به ولکر براش در نقش والتر رول راننده آلمانی اشاره کرد. رول پس از رانندگی برای فیات، اوپل، لانچیا و آئودی ۱۴ پیروزی کسب کرد که شامل ۲ عنوان قهرمانی رالی سازندگان است.
- داستان فیلم
ریس فور گلوری: آئودی در برابر لانچیا داستان واقعی رالی قهرمانی جهان در سال ۱۹۸۳ را روایت میکند. آئودی با خودروی چهار چرخ محرک کواترو تسلط بیچون و چرایی بر مسابقات داشت هرچند خودروی تک دیفرانسیل لانچیا ۰۳۷ نیز به دنبال عرضاندام در برابر رقیب آلمانی بود. تولید آئودی کواترو در سال ۱۹۸۰ و پس از تولید خودرویی مشابه فولکسواگن تایپ ۱۸۳ برای ارتش آلمان شروع شد. کواترو آئودی را به عنوان قهرمانی سازندگان رالی در فصل ۱۹۸۲ رساند. لانچیا نیز خودروی ۰۳۷ را در سال ۱۹۸۲ معرفی کرد اما موفقیت چندانی به دست نیاورد. والتر رول راننده آلمانی قبل از پیوستن به لانچیا در فصل ۱۹۸۳ مسابقات توانسته بود با اوپل پیروزیهای دلچسبی را کسب کند. لانچیا با والتر رول و مارکو آلن و پنج راننده دیگر راهی مسابقات شد. این دو در مقابل میشله موتون و هانو میکولا از تیم آئودی قرار گرفتند. یازده راننده دیگر آئودی در خودروهای کواترو A1 و A2 نیز به دنبال قهرمانی بودند.
آئودی با سرمایه زیادی وارد مسابقات شد و با هدایت رولند گامپرت مهندس آلمانی به توسعه خودروی خود در طول فصل ادامه داد. مدیر تیم لانچیا نیز سزار فیوریو بود که اگرچه تلاشهای زیادی انجام داد اما بودجه محدود لانچیا باعث شد دست این تیم در برابر رقیب آلمانی بسته باشد. ایتالیاییها پیش از این چهار بار قهرمان رالی جهان شده و در فرمول یک نیز حضور داشتند. این تیم قبلاً از خودروهای استراتوس و فولویا استفاده میکرد، خودروهایی که چندین عنوان قهرمانی را کسب کردند. اولین مسابقه رالی سال ۱۹۸۳ در مونتکارلو برگزار شد جایی که تصور میشد لانچیا ۰۳۷ از آئودی عقب بماند. فیوریو دراینباره گفت:
من فکر میکنم بزرگترین سورپرایز برای ما پیروزی در رالی مونتکارلو بود. این اولین مسابقه فصل بود و طبیعتاً باید به خاطر وضعیت برفی مسیر میباختیم اما بههرحال قابلیتهای خود را نشان دادیم. اینجا بود که میدانستیم رقابتی ظاهر میشویم.
فیوریو ۳۰۰ تن نمک از ایتالیا سفارش داد تا در مسیر مسابقه پاشیده شود و برف را ذوب کند. تیم لانچیا سپس توانست از لاستیکهای چسبندگی بالا استفاده کند و تایرها را در اواسط رالی تعویض نماید. آئودی چیزی درباره برفهای یخزده نمیدانست و خودروهای خود را با لاستیکهای زمستانی راهی مسابقات کرد و در ادامه فهمید که بخشهای زیادی از جاده فاقد برف است. این تاکتیک لانچیا جواب داد و رانندگان تیم ۱۱ دقیقه از رقیب جلو افتادند و پیروزی را کسب کردند.
آئودی و لانچیا از ۱۲ رالی برگزار شده ۱۰ رالی را پیروز شدند و توانستند از ۳۶ پودیوم مسابقات ۳۰ پودیوم را به دست آورند. لانچیا برای اولین بار از زمان پیروزهای متوالی ۱۹۷۴ تا ۱۹۷۶ توانست عنوان قهرمانی سازندگان رالی جهان را به دست آورد و این اتفاق در حالی رقم خورد که در برخی مسابقات حضور نداشت. آئودی در نیمه دوم فصل کامبکی نصفه و نیمه داشت و توانست از چهار مسابقه پایانی در سه مسابقه پیروز شود اما این پیروزیها برای کنار زدن لانچیا کافی نبود. پیروزی ۰۳۷ همچنین به معنی آخرین پیروزی یک خودروی تک دیفرانسیل در رالی قهرمانی جهان به شمار میرود.
فیلم ریس فور گلوری: آئودی در برابر لانچیا اولین فیلمی نیست که رالی قهرمانی را به تصور میکشد. در سال ۲۰۲۱ نیز مستند ملکه سرعت به نمایش درآمد که به بررسی زندگی و حرفه میشله موتون میپرداخت. در این مستند به تلاشهای موتون در مسابقاتی میپردازد که کاملاً تحت سلطه مردان قرار دارد. او توانست ۴ پیروزی را در رالی به دست آورد و به تنها خانمی تبدیل شود که چنین کاری را انجام داده است. ردبول تی وی نیز مستند سباستین اوژیه مشهور را منتشر کرده است. این فیلم ۸۰ دقیقهای به بررسی عملکرد راننده فرانسوی در مسابقات سال ۲۰۲۱ به عنوان آخرین فصل حضور کاملش در رالی میپردازد. اوژیه به اتو اسپرت گفته است:
من درباره جزئیات بسیاری که بتواند عملکرد من را ارتقا دهد بسیار دقیق بودم اما گنجاندن ۱۵ سال تجربه رانندگی در مستندی ۸۰ دقیقهای یک چالش است. البته من این فیلم را بسیار دوست دارم.
۲۴ آذر ۱۴۰۲هیچی رجب ایودیک نمیشه
هزار تا از این ویدیو ها و سینمایی ها بزار ولی رجب ایودیک از همشون سرتره😎💪 اینو من نمیگم اینو کل ایران میگن
shetab-car
۲۴ آذر ۱۴۰۲شما حالت خوبه ؟ این فیلم راجع به داستان واقعی دو تا از ماشین ها ساخته شده رجب وات د فاز؟؟؟
۲۴ آذر ۱۴۰۲کلا رجب ایودیک بهتره و در سراسر جهان طرفداران زیادی داره😐💪
رجب ایودیک هم ماشینشو آتیش زدن وقتی رفته بود تو خونه ای که بهش ارث رسیده بود 😐
این ۲۵ نفر که دیسلایک کردن هم چیزی از سینمایی و احساسات و یک فیلم عالی نمیفهمند چون نیمی از زندگیشون رو تو شبکه پویا گذروندن
NAVID۰۰۹۸
۲۴ آذر ۱۴۰۲دوستانی که سنشان 18+ هست حتماً فیلم RED DED رو ببینند !
قکر کنم برا ۱۵ سال پیش باشه ولی خیلی توپ بود !
شغل ایتالیایی 👌
بیبی درایو 👌
فورد علیه فراری 👌👌👌
بَرَره ( وضع امروز ماها همه با هم )👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👋🏻.
parhamiof
۲۶ آذر ۱۴۰۲برره رو خوب اومدی :)
ممد ژانگولر
۲۴ آذر ۱۴۰۲دمش گرم عجب فیلمی باشه. دوتا از اسطوره ها که مرزهای ساخت اتومبیلو جابجا کردن . نبرد بین مهندسی دقیق آلمانی و مهندسی همراه روح ایتالیایی
نمیدونم چرا اسم آئودی میاد یاد بسم الله میوفتم 😉
Arshia m3csl
۲۴ آذر ۱۴۰۲ای جان یک شاهکار دیگه راجب اتومبیل رانی و کواترو افسانه ای😍👌🏼 مثل فورد در برابر فراری شاهکاره مطمئنم
EODE
۲۴ آذر ۱۴۰۲رقابت آئودی کواترو چهار چرخ محرک و لانسیا ۰۳۷ محرک عقب !!! 🔥🔥🔥
پیام رحمانی
۲۴ آذر ۱۴۰۲حیف واسه برند لانچیا
ارسلان
۲۴ آذر ۱۴۰۲امیدوارم لانچا پرقدرت برگرده
Hadi
۲۴ آذر ۱۴۰۲چه خوب که فیلم های ماشینی جذاب هر روز دارن بیشتر ساخته میشن 🔥👌🏼
حسن
۲۴ آذر ۱۴۰۲من که هر موقع رالی میبینم که تماشاگر داره از استرس تماشاگرا حواسم به ماشینا نیست تماشاگرا خیلی جاهای خطرناکی ایستادن و حرکات خیلی بدی برای فیلم گرفتن انجام میدن
Siyavash
۲۴ آذر ۱۴۰۲در واقع لانسیا در واقعیت یه کار غیر ممکن رو انجام داد و با یه ماشین دف عقب تویه یه مسیر سخت و در زمستان تونست آئودی که یکی از قدرت هایه اون زمان رالی بود رو شکست اون موقع ماشین آئودی چهارچرخ محرک بود و تویه مسیر لغزنده اون زمان حرف اول رو میزد..ولی لانسیا یه کار غیر ممکن رو با ماشینش انجام داد..باید مستند این مسابقه رو ببینید که بفهمید لنسیا چه کار بزرگی رو انجام داده…نا گفته هم نمونه یه تقلب کوچلو هم انجام داد…💯💯
Siyavash
۲۴ آذر ۱۴۰۲در واقع لانسیا در واقعیت یه کار غیر ممکن رو انجام داد و با یه ماشین دف عقب تویه یه مسیر سخت و در زمستان تونست آئودی که یکی از قدرت هایه اون زمان رالی بود رو شکست بد،اون موقع ماشین آئودی چهارچرخ محرک بود و تویه مسیر لغزنده اون زمان حرف اول رو میزد..ولی لانسیا یه کار غیر ممکن رو با ماشینش انجام داد..باید مستند این مسابقه رو ببینید مستندش تویه برنامه گرندتور و با مجری گری جیمز می ریچارد هموند و جرمی کلارکسون انجام شد، که بفهمید لانسیا چه کار بزرگی رو انجام داده…نا گفته هم نمونه یه تقلب کوچلو هم انجام داد…💯💯
علی یوسفی
۲۴ آذر ۱۴۰۲بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان سایت یکی از نکات مهم در مورد این فیلم و متن شما رولند گامپرت هست شخصی که در اوایل قرن بیست و یکم خودروی بسیار سریع و زیبا و قدرتمند گامپرت آپولو رو تولید کرد و تجربه کار در آئودی و بلند پرواز و جاه طلب بودنش نقش اساسی در خلق یک هایپر کار داشت.
BMW
۲۴ آذر ۱۴۰۲واقعا دنیای ماشین چیز عجیبی هست😊👍
Taha Malek
۲۴ آذر ۱۴۰۲امیدوارم با محبوب شدن این فیلم اتفاقایی واسه این برند با اصالت با تاریخچه غنی موتوراسپرت، لانسیا بیفته
پوریا چالش
۲۴ آذر ۱۴۰۲امیدوارم مثل فیلم لامبو نباشه واقعا داغون بود