نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳ : اوایل سال ۲۰۱۳ میلادی بود که آئودی اسپرتبک RS7 در دیترویت ۲۰۱۳ رونمایی شد و حالا این بار در ژنو برای اولین بار در قاره سبز در معرض دید علاقمند قرار گرفته است . این خودرو با موتور ۴.0TSFI رقیبیی جدی برای محصول جدید باواریایی ها ، ب ام و M6 گرن کوپه محسوب می شود .
این موتور به کمک توربوشارژرهای اسکرول دوقلو با ۵۶۰ اسب بخار قدرت ، حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد ۳.۹ ثانیه ای را برای سدان اسپرت آئودی به ارمغان آورده است . همچنین گشتاور تولیدی ۷۰۰ نیوتن متر است . این پیشرانه در ارتباط با جعبه دنده ی ۸ سرعته ی تیپ ترونیک که با تکنولوژی جدید آئودی ، چهار چرخ محرک کواترو تلفیق شده قدرت را به تمام چرخ ها منتقل می کند . نقطه ی قوت این محصول پیشرانه ی آن است . بنا بر گفته ی آئودی با تغییر بار و تلفات جریان در این موتور ۴لیتری ، توانسته اند که قدرت خروجی را خود به خود به میزان زیادی افزایش دهند . از دیگر تغییرات مهم در این موتور می توان به تغییر جایگاه توربوشارژرها و همچنین کوتاه تر شدن مسیر لوله های گاز اشاره کرد .
با استفاده از فلپ های متغیر در سیستم اگزوز در هنگام شتابگیری صدایی متفاوت به گوش می رسد البته اگر مشتریان به این صدا هم بسنده نکردند می توانند با سفارش یک سیستم اگزوز اسپرت به همان صدای دلخواهشان برسند . نوآورانه ترین تکنولوژی در سدان لوکس و اسپرت آئودی ، سیستم COD است . هنگامیکه موتور در سرعت و بارگذاری کم تا متوسط قرار دارد ، به کمک عملگرهای الکترومکانیکی دریچه ورودی هوای سیلندرهای شماره ۲، ۳ ، ۵ و ۸ بسته می شود و آن ها از سیکل خارج می شوند تا RS7 به یک خودروی ۴ سیلندر تبدیل شود . اما با فزایش فشار ۴ سیلندر دیگر دوباره به کار گرفته می شوند تا عملکرد بهبود پیدا کند . به کمک سیستم تعلیق بادی انطباقی که بیشتر در خوردوهای کوپه اسپرت استفاده می شود ارتفاع خودرو ۲۰ میلی متر کاهش پیدا کرده است . همچنین با سیستم دمپینگ تطبیقی پاسخ سیستم تعلیق به جاده قابل تنظیم هست .
برای تزیین نمای بیرونی مشتریان می توانند در میان ده رنگ ارائه شده رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنند . همچنین برای جلو پنجره یکی از حالت های کربنی و یا آلومینیومی مات که نشان quattro برروی آن ها نصب شده قابل سفارش است . با سفارش پکیج کربنی نیز اسپلیتر و دیفیوزر به نمای جلو اضافه می شود که چهره ی خودرو را جسورتر می کنند .
در کابین ادوات اندازه گیری در زمینه ای سیاه با عقربه ای قرمز در پشت فرمان و در بین دو صفحه نمایش لوگوی سه بعدی RS7 خودنمایی می کند . پس از آن به فرمان سه شاخه باروکش چرم می رسیم که هدایت سیستم اطلاعات راننده به کمک دکمه هایی که برروی آن قرار گرفته ممکن می شود . سیستم اطلاعات راننده برای تغییر میزان نور و آگاهی از تغییرات دمای روغن و فشار ، به کمک راننده می آید . روکش چرم مشکی و آلکانترا با دوخت های الماسی و یا پوشش هایی از چرم Valcona برای صندلی های اسپرت RS7 قابل انتخاب هستند .
a-x1
۲۱ اسفند ۱۳۹۱بی او تی فول
ابوالفضل
۲۱ اسفند ۱۳۹۱آخه چرا من باید پراید بخرم ای خدا……
مصطفي
۲۱ اسفند ۱۳۹۱ملت فهیم و شریف ایران.. من از همین سایت و بازدید کننده ها تقاضای عاجل دارم و التماس میکنم خرید خودرو رو تحریم کنید تا بدونند مردم ایران گاگول نیستند که با 500 هزار تومن پایین اومدن قیمت ماشین صف بکشند در نمایندگی برای خرید ماشین بنجل و بی کیفیت. موقع گرون کردن میلیونی میبرند بالا موقع ارزونی 500 هزار تومن اونم با هزار منت. من خواهش میکنم اطلاع رسانی کنید کسی ماشین نخره و نفروشه اقا ما میخوایم تعرفه واردات صفر بشه ما خودکفایی در خودرو رو نمیخوایم اگه قرار بود خودکفا بشیم توی این 30 سال که همه رقم از خودروسازها حمایت میشد شده بودیم این همه کشته در خیابان و جاده.. این همه الودگی هوا و غیره همه محصول حمایت از خودروسازهای تن پرور بوده وقتی که جون مردم برای خوروسازها ارزش نداره ملت غیور و فهیم هم باید متقابلن با نخریدن و تنبیح کردن خواستار برداشتن تعرفه ی سنگین واردات خودرو بشن. به امید روزی که هر ایرانی ماشین بروز ایمن و کم مصرف سوار بشه.
علی
۲۱ اسفند ۱۳۹۱RS7 نه ولی A7 تو از نزدیک دیدم از نزدیک صد برابر قشنگتر و با ابهت تر از عکسشه به گریه میندازه آدمو
سعید
۶ فروردین ۱۳۹۴تو گریه کردی؟
Arash66
۲۱ اسفند ۱۳۹۱به این میگن خون آشام
Rip M6
yanni
۲۱ اسفند ۱۳۹۱عاشقشم
محمد
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲نسبت به پورشه و ماشینای دیگه ی اسپورت طراحی داخلیش ضعیفه.به عنوان مثال گیربکس پورش و اینا مقایسه کنید… ولی ظاهر و موتوری درجه1.اگه طراحی داخلیش قویتر بود بی نظیر میشد
parsa
۱۴ مرداد ۱۳۹۲این ماشین واقعا محشره و هم یه ماشین لوکسه و هم یه ماشین پر سرعته
خاوری مزراتی
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳لوکس وحشی یعنی این آئودی خوشگل!!