در درگ دیگری از کارواو این بار دو کراساوور بسیار قدرتمند حضور یافتهاند که در همان باند فرودگاه همیشگی به مصاف هم میروند. در اینجا آلمان در برابر ایالاتمتحده قرار گرفته است زیرا آئودی RS Q8 حریفی به اسم جیپ گرند چروکی ترکهاوک را در مقابل خود میبیند. این نامها هرکدام اعتبار بسیار زیادی دارند و هردو با اعداد چشمگیری به این مسابقهٔ درگ آمدهاند.
آئودی با یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو وارد میدان رقابت شده است که ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. هرچند RS Q8 در این نبرد قدرت کمتری دارد اما از سوی دیگر، با وزن ۲۳۱۵ کیلوگرمی، از رقیب آمریکایی سبکتر است. البته نباید فراموش کرد که در سینهٔ ترکهاوک یک سلاح مهلک بنام هلکت پنهان شده است. این نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ، ۷۱۰ اسب بخار قدرت و ۸۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که ۱۱۰ اسب بخار و ۸۰ نیوتن متر از رقیب آلمانی بیشتر است اما این نیرو باید وزن بیشتری برابر با ۲۴۳۰ کیلوگرم را جابجا کند.
این ویدئو مثل همهٔ رقابتهای کارواو شامل مسابقههای درگ و رولینگ و همینطور آزمایش ترمز میشود. ما نمیخواهیم نتیجهٔ این جدال جذاب را لو دهیم ولی به یک سری کلیات اشاره میکنیم. در درگهای از حالت سکون، فاصلهٔ دو خودرو در انتهای ۴۰۰ متر بسیار به هم نزدیک است اما در آزمایش ترمز اختلاف بیشتر میشود. جزئیات بیشتر رقابت این دو کراساوور قدرتمند را در ویدئوی زیر تماشا کنید.
مقایسه مشخصات فنی
آئودی RS Q8 | جیپ ترکهاوک | |
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ |
قدرت | ۶۰۰ اسب بخار | ۷۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۰۰ نیوتن متر | ۸۸۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۳۱۵ کیلوگرم | ۲۴۳۰ کیلوگرم |
قیمت | ۱۲۰,۴۹۵ دلار | ۹۱,۶۶۵ دلار |
R@m!n
۲۳ دی ۱۴۰۰به احتمال خیلی زیاد اگر جیپ تراک هاوک جدید بیاد با موتور 6 سیلندر استلانتیس معرفی شه و این ماشین آخرین نمونه دارای موتور همی باشه.
A ... She just reminds Me of love ... A
۲۳ دی ۱۴۰۰حقیقت خرید suv performance رو خیلی منطقی نمیدونم ، خب سِدانِشو بخر دیگه.
کلا کار جالبی نیست.
خب جای ترک هاوک سوپر استاک بخر .
جای RS Q8 هم RS 7 . ( وقتی پرفورمنس میخوای )
ایلمان
۲۳ دی ۱۴۰۰درسته اما نظر هر کسی متفاوت و محترمه
🤍Audi rs e_tron gt🤍
۲۳ دی ۱۴۰۰بله درسته
اینجا شما نظرتون سدان پورفورمنسه
اما من اینجا بخاطر علاقه ام به suv ها انتخابم audi rsq8 است
نسبت به rs7 بیشتر بهش علاقه دارم یا الان کاین هم به پانامرا ترجیح میدم
حسین دهمرد
۲۳ دی ۱۴۰۰حالا شاید بخواد سالی یه بار یه شیطنتی بکنه.
ایلمان
۲۳ دی ۱۴۰۰درگ خیلی خوبی بود
جیپ با این که وزنش خیلی بیشتر از آئودی بود اما به لطف هلکت وحشت برانگیز خیلی خوب عمل کرد
آئودی هم با وزن کمتر عملکرد بحث برانگیزی داشت
اما توی قیمت ها تفاوت خیلی زیاده که آئودی ۱۲۰۰۰۰۰ هزار دلاره چون کابین خیلی شیک و مدرنی داره
در کل دوتاشونم عالی بودند و انتخاب دیگه سلیقه ای هستش و به خود خریدار بستگی داره
AMIR / ARMI
۲۳ دی ۱۴۰۰شدیداً لازم میبینم ترک هاوک نسل جدید ساخته بشه
ولی اینجا آئودی برای هر کیلو از وزن خودش 0.26 اسب بخار قدرت داره
و جیپ 0.29 اسب بخار برای هر کیلو
ائودی اصلا تو شتاب به پای جیپ نمیرسه
ولی خب ترمز های بهتری داره که بیشترش به خاطر وزن کم تر هستش
اصلا ارزش تا این حد هزینه رو نداره به نظرم ائودی
ایلمان
۲۳ دی ۱۴۰۰حرف شما صحیح
اما باید قبول کرد که آئودی کابین بهتری داره
M.Kkarimi
۲۳ دی ۱۴۰۰اگر تست و بررسی های ( همون review ) های خودرو های آمریکایی در قیاس با دیگر کشور ها اللخصوص رقیب اصلی یعنی آلمان دیده باشید خیلی پر واضحه که کیفیت مونتاژ ، کیفیت متریال ها ، دقت در ساخت و… در خودرو های آمریکایی همیشه مقداری از رقبای آلمانی ، ایتالیایی یا انگلیسی پایین تر بوده . و این موضوع برای اکثر خودرو های آمریکایی صدق میکنه. البته طی سال های اخیر واقعا تغییرات خوبی ایجاد کردن که امیدوار کنندست اما باید با ذات و فلسفه خودرو های هر کشور کنار اومد …
و بنظرم در کنار مقدار کمی که این کمپانی ها پول اسم و نامشون رو میگیرن بخش زیادی از این اختلاف قیمت ها بین آمریکایی ها و آلمانی ها به کیفیت و دقت ساختشون بر میگرده ، کما اینکه واقعا کابین آئودی با تراک هاوک قابل مقایسه نیست …!!
امیر
۲۳ دی ۱۴۰۰بنظرم نیازی به نسل جدید ترک هاوک نیس و هنوزم بی رقیبه
البته ک قطعا خوشحال میشیم!
فک میکنم همکاری همی با زد اف یکی از بهترین ها باشه
فوق العادس!
AMIN (M.A.S)
۲۳ دی ۱۴۰۰SRT Hellcat
چه میکنه این انجین
عملکرد این انجین روی هر ماشینی تحسین برانگیزه
هم ترک هاوک و هم هلکت دورانگو در درگ بسیار توانمند هستن
ولی هلکت دورانگو نسبت به ترک هاوک یه برتری داره
اونم داشتن حداکثر گشتاور در دور پایینتره
چلنجر و چارجر هلکت و همین ترک هاوک حداکثر 650پوند فوت (البته ظاهرا ترک هاوک 645پوند فوت هست) گشتاور رو در 4800RPM ازاد میکنن
و در هلکت دورانگو داج این انجینو طوری تنظیم کرده که همین مقدار گشتاور یعنی 645 رو در 4300RPM داره و این به معنی لانچ سریعتر و شتاب سریعتر هست
اما در رول ریس به خاطر داشتن وزن بسیار بیشتر هلکت دورانگو از ترک هاوک عقب خواهد موند
اما در عوض هلکت دورانگو ظرفیت یدک کشی بالاتر و ابعاد بزرگتری به عنوان یه شاسی بلند و کراس اوور فول سایز داره و باعث میشه خیلی کاربردی تر باشه
اما به هر حال
با وجود داشتن شتاب بهتر ولی هنوزم به نظرم همچین شتاب هایی در شاسی بلند لازم نیست
من نسخه R/T Tow n go رو بیشتر میپسندم اما هلکت هم فوق العاده هست مخصوصا برای کسایی که منتظر یه هلکت با سیستم AWD بودن
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۳ دی ۱۴۰۰تو بحث ترمز هلکت همیشه تو تستها خوب یاد کردن اینجا احتمالا مشکلی وجود داره.نکته بعدی تایم رسمی ترک هاوک 11.5 هست شتاب هم 3.5 تعجب کردم واتسون اجازه داد یه آمریکایی برنده بشه.تو درگ قبلی ترک هاوک که بالای 12 براش ثبت میکرد.اول دورانگو هلکت بعد ترک هاوک جیپ.بزودی هم کدیلاک اسکالید بلک وینگ وارد گود میشه
Pooriya.BMW_Germany
۲۳ دی ۱۴۰۰آمریکاییا فقط یه موتور گنده میندازن تو ماشین به هیچی دیگه فکر نمیکنن نه ترمز نه هیچی دیگه حتا همین ترک هاوک از X4 M کامپتیشن ۵۰۰ اسبی خورد
A ... She just reminds Me of love ... A
۲۳ دی ۱۴۰۰باشه تو خوبی با جلوپنجره خوکی🐷🐷
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۲۳ دی ۱۴۰۰اههه
چقد الکی حرف میزنید در مورد بی ام و جدیدا
فروشش از بقیه بیشتر بوده پس لطفا سکوت را رعایت کنید که شرط عقله
نظر شما یا چهار تا مثلا کارشناس به هیچ وجه مهم نیست خریداری که اینو میخره باید بپسنده
راستی وقتی این معرفی شد من پدال نبودم تو چند تا سایت دیگه بودم که چقد ایراد میگرفتن بعد آمار فروشش اومد همه غیب شدن و باید دوباره ببینیم کی سرو کله شون پیدا میشه (البته من دیگه اون سایتا رو دنبال نمیکنم و ولشون کردم)😂😂
غرب و افراد خریدار این ماشین پسندیدن پس لطفا بس کنید
ارین صاحب جمعی
۲۳ دی ۱۴۰۰عزیزم همین خوکی که میگی پر فروش ترین برند امریکا و کانادا و چین هست و نیاز و مارکتینگ بازار این بوده که این جلوپنجره اینجوری باشه
seyedjavadrouhani-mercedesbenz
۲۳ دی ۱۴۰۰پوریا این حرفت رو در مورد آمریکایی های گروه فیات کرایسلر میشه قبول کرد که البته دلیلشم اوضاع نابسامان این گروه در چند سال اخیر بوده و توان مالی توسعه پلتفرم و موتور جدیدی رو تا الان نداشتن که امیدوارم به لطف استلانتیس بتونن یه سر و سامانی به گروه خودشون ( ایتالیایی مثل مازراتی و آلفا و آمریکاییا مثل دوج و جیپ ) بدن ، البته اثراتش داره کم کم خودشو نشون میده مثل ساخت جیپ گرند چروکی و واگونییر جدید با کیفیت بالاتر و دقت بیشتر ، ساخت مازراتی ام سی ۲۰ و در آینده هم اتفاقات بهتر دیگه مثل پلتفرم های جدید و بهتر و موتور های جدید و تکنولوژیک تر برای آمریکاییها که این مشکل بهره وری و درگستر بودن و چسبندگیشون تا حد زیادی برطرف میشه ، در کل این موضوع یه چیزیه که تو سالهای آتی یا با توسعه و یا با الکتریکی شدن حل میشه ، در مورد بقیه آمریکایی ها هم به نظرم وضعیت نرماله ، خصوصا در مورد فورد
Porsche 911
۲۳ دی ۱۴۰۰باز به همون جلوپنجره خوکی…
چیز دیگه ای بغیر از جلوپنجره یادتون نمیاد ؟
ارین صاحب جمعی
۲۳ دی ۱۴۰۰نه پورشه جان اخه اصلن حرف قشنگی نیست یعنی چی خوکی اگه زشته پس ملت روانین میخرن که فروش m3 و m4 دو برابر شده تو انگلیس و کانادا و ایالات متحده آمریکا
Porsche 911
۲۳ دی ۱۴۰۰نه برادر من عاشق طراحی های جدید ب ام و هستم ولی یه سری واسه اینکه بگن منم بلدم منم هستم خیلی رو مخ میرن
وگرنه همین که به قول این ها خوکیه از هزارتا ماشین بهتره که فقط قدرت دارن…
Porsche 911
۲۳ دی ۱۴۰۰انتخابم اینجا آئودیه
اعتقادی کلا به suv پرفورمنس ندارم اما اینجا آئودی با اینکه گرونتره زیبا تره شکیل تره قدرت مناسبی هم داره و کارایی و فضای خوبی هم داره
M.Kkarimi
۲۳ دی ۱۴۰۰(( در سینهٔ ترکهاوک یک سلاح مهلک بنام هلکت پنهان شده است )) نه تنها برای رقبا بلکه برای قلب ها …! 😍❤️😂
خب بازم بهتره اول یه نگاهی به تایم های رسمی بندازیم :
آئودی RSQ8 : بین 11.8 و 11.9 اختلاف هست اما اکثر تایم ها بین 11.85 تا 11.96 بود.
جیپ تراک هاوک : 11.7 ( البته طبق چیزی بنده تحقیق کردم بعضا تایم های پایین ترین مثل 11.6 ، 11.3 هم زده شده )
_جیپ تراک هاوک تیونینگ هنسی : 9.66
بنظرم تو بحث ترمزگیری جیپ یکم بیش از حد نسبت به آئودی عملکرد بدی داشت که واقعا نمیشه ازش چشم پوشی کرد ، امیدوارم تو نسل بعد حتما رفع بشه. اما انتخاب شخصیم قطعا تراک هاوک هست…
در بحثی که دوستان در مورد SUV های پرفورمنس مطرح کردن بنظرم واقعا جذابیت های خودشونو دارن ، کما اینکه در کنار این پرفورمنس وحشیانه ، عملکرد قابل قبول و مورد انتظار آفرود هم ارائه میدن ، اکثرا با سه ردیف صندلی ارائه میشن و کاملا نیاز های یه خانواده 5 تا 8 نفره رو پاسخگو هستن و معمولا نسبت به مدل های سدان خودشون از سطح رفاهی بالاتری برخوردارن. و در آخر بنظرم حس و حال عجیبی دارن ! به شخصه واقعا وقتی درگ ها و شتاب گیری های دورانگو ، تراک هاوک ، اوروس و… رو میبینم واقعا حس خوبی بهم دست میده ! نمیدونم ولی واقعا جذابیت منحصر به فرد و فوق العاده ای دارن !
ارین صاحب جمعی
۲۳ دی ۱۴۰۰درگ بین آلمان و امریکا نیست بین آلمان و آلمان چونکه اون امریکایی داره از گیربکس zf آلمان استفاده میکنه و بنظر من مهمترین چیز یک ماشین گیربکسشه چون اگر اون نباشه انتقال قدرت اصلن شکل نمیگیره و موتور میشه یک طبل توخالی و دیگه برای همه واضحه که بهترین گیربکس دنیا zf
شاهین
۲۳ دی ۱۴۰۰هیچی برام جذاب نبود بجز اون لحظه که داشتن صدای ماشین هارو تست میکردن و موقع گاز دادن به جیپ از داخل کابین مشخص بود ماشین به سمت چپ خودش مایل میشه
این حرکت فقط مخصوص ماشین های هشت سیلندر امریکاییه و نمیدونم تجربش کردین یا نه خیلی لذت بخشه وقتی بدونی زیر کاپوت یه موتوریه که میخواد ماشینو بارانداز کنه