کف مرطوب پیست مسابقه اثر بسیار منفی روی کشش میگذارد اما این باعث نشده کانال یوتیوب آرچی همیلتون ریسینگ مسابقه درگی بین آئودی RS6 آوانت و پورشه تایکان توربو S برگزار نکند. چه کسی از این فرصت استفاده خواهد کرد؟ خب بازهم با یک درگ ناهماهنگ روبرو هستیم چراکه پورشه تمام الکتریکی قدرت بیشتری نسبت به آئودی درونسوز دارد. هرچند استارت خوب همیشه کلید موفقیت بوده و شرایط بارانی روز مسابقه هم کمکی به دو رقیب نمیکند.
تایکان توربو S قدرت ۶۱۶ اسب بخاری و گشتاور ۱۰۴۹ نیوتون متری دارد اما استفاده از عملکرد اوربوست باعث میشود این سدان برای لحظاتی قدرت ۷۵۰ اسب بخاری پیدا کند. آئودی با پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی خود که به سیستم هیبریدی ملایم هم مجهز شده خیلی خوششانس نیست. این خودرو قدرت ۵۹۱ اسبی و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متری دارد. هر دو خودروی هموطن از سیستم چهار چرخ محرک سود میبرند که باعث میشود در شرایط بارانی عملکرد بهتری داشته باشند؛ اما واضح است که تایکان برتری محسوسی را نشان میدهد.
این برتری در آغاز مسابقه اول مشهود نیست زیرا پورشه استارت خوبی ندارد. در عوض آئودی شروع خوبی داشته اما این شروع خوب پایدار نیست. تایکان سریعاً هموطن خود را پشت سر گذاشته و با فاصله نسبتاً زیادی از RS6 آوانت به خط پایان میرسد. پورشه در مسابقه دوم استارت بهتری داشته و آئودی هم توان رقابت با قوای محرکه تمام الکتریکی تایکان را ندارد.
مسابقه رولینگ که از سرعت ۴۸ کیلومتر در ساعت آغاز میشود کمی منصفانهتر بوده هرچند بازهم آئودی شکست سختی را متحمل میشود. پورشه از همان ابتدا پیش افتاده اما خب همانند دو مسابقه قبلی نمیتواند شکاف زیادی را ایجاد کند. برگزاری درگ رولینگ با خودرویی قویتر از RS6 آوانت میتواند تایکان را به دردسر بیندازد. پورشه به خاطر پرفورمنس محصولاتش مشهور شده و با محصولات الکتریکی خود علاقهای به از دست دادن این شهرت ندارد.
MASIHA
۲۲ آبان ۱۴۰۰هردوتاشون عالین…🌹
به شخصه انتخاب کاملا مشخصی ندارم بینشون.
البته این که پول ندارم هم بی تاثیر نیس.
new RAMIN
۲۲ آبان ۱۴۰۰متاسفانه طی 2 روز گذشته یه عده مرز های تعصب فراتر رفتن و بر پایه هوا سخن گفتن!
متاسفانه کامنت های تخصصی به هیچ وج مشاهده نمیکنم و این سبب شد تو این پست کامنتی فنی بدم هم یه کم اطلاعاتتون زیاد شه هم بفهمید دنیا دست کیه هم بفهمید مهندسی تکنولوژی یعنی چه! نمیخواستم اینجا این کامنتمو بدم چون ربطی نداره ولی این رخ تایکان (+مهندسیش البته) مجبورم کرد این کامنتو بدم! از همین الان میگم دوست دارید بخونید دوست ندارید خب برید کامنت های تعصبی مرگ بر بنزین مرگ بر الکتریکی بدید…
خوندن این مطلب تقریبا 10 دقیقه زمان میبرد!
نسل جدیدی از کلکسیونرهای فوق العاده برای شکستن نفرین زمستان…
امروزه خودروهای برقی محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند و نسبت خودروهای سواری داخلی نزدیک به 15 درصد است. (منظورم چینه )این سرعت رشد خودرو های برقی در واقع بسیار سریعتر از انتظارات است. اما این کاستی های وسایل نقلیه الکتریکی را همیشه پنهان نمی کند، یعنی اضطراب مسافت پیموده شده، به ویژه خجالت از عمر کوتاه باتری لیتیوم آهن فسفات در زمستان// اگرچه صنعت از فناوریهای گرمایش مختلفی برای بستههای باتری و تهویه مطبوع پمپ حرارتی استفاده کرده است که میتواند مصرف برق را تا حد زیادی کاهش دهد، اما به طور قابلتوجهی نقص مورد انتقاد خودروهای الکتریکی را تغییر نداد متاسفانه خودرو های الکتریکی در سرما به مشکلات متعددی برمیخورن اما مثل اینکه بازی عوض شده است! چانگان اخیراً یک فناوری جدید گرمایش پالس با فرکانس بالا فناوری سیاه را معرفی کرد…
همانطور که همه می دانیم، برای رقابت شرکت های خودروسازی سنتی در زمینه انرژی های نو، یک کانال آماده تبدیل خودروهای بنزینی اصلی به برق است. این برای تمام شرکت های خودروسازی سنتی مستثنی نیست. اما تغییر از نفت به برق فقط آزمایش آب است!! هنگامی که می خواهید یک مبارزه بزرگ را شروع کنید، هنوز باید قوانین مسیر انرژی جدید را دنبال کنید. مهمترین چیز ایجاد یک پلت فرم اختصاصی برای خودروهای الکتریکی و خارج کردن آن تحت ساختار جدید است. این مورد برای تولد یک محصول کاملاً جدید – چانگان C385است، زیرا از معماری دیجیتال SDA تازه منتشر شده چانگان، نماینده اتومبیل های تعریف شده با نرم افزار می آید…
از آنجایی که C385 تا سال آینده در دسترس نخواهد بود و جزئیات بیشتری در آن زمان فاش نخواهد شد، همه فقط می توانند دو فناوری سیاه را درک کنند که برای اولین بار فاش شدند.
چانگان درحال حاضر 2 تکنولوژی جدید و ابداعی خودش را رونمایی کرده.یکی سیستم اتوپارک APA7.0 که 2 لول بالاتر از تمام اتوپارک های کنونی چانگان هست و بالاتر از سیستم اتوپارک تسلا است. و دیگری سیستم سوپرخنک کننده باتری خودرو که در زمستان است که بسیار کاربرد دارد و شاید انقلابی کند! البته چانگان نسل جدید موتور های الکتریکی هم معرفی کرده که ابتدا به آن نگاهی خواهیم انداخت:
نسل جدید درایو الکتریکی سوپرکلکتور چقدر قوی است؟
همانطور که همه ما می دانیم، وسایل نقلیه الکتریکی بیشتر و بیشتر از مجموعه درایو الکتریکی سه در یک، و در قسمت هسته سه الکتریکی استفاده می کنند، مانند درایو الکتریکی سه در یک Nidec که توسط GAC و Geely استفاده می شود، یا درایو الکتریکی یکپارچه توسعه یافته توسط BYD. سیستم درایو، هدف چیزی جز صرفه جویی در فضا و بهبود کارایی سیستم نیست. این برای چانگان مستثنی نیست. سیستم محرک الکتریکی یکپارچه خود توسعه یافته سه سال پیش نصب شده است.
اما راندمان سیستم های محرک الکتریکی یکپارچه جریان اصلی در حال حاضر حدود 85٪ است. اما آیا جایی برای بهبود بیشتر وجود دارد؟پاسخ مطمئناً “بله” است، زیرا نسل جدید سیستم محرک الکتریکی فوق مجموعه ای که چانگان در طی نمایشگاه اسمارت اکسپو معرفی کرد، حداکثر راندمان سیستم را به بیش از 95٪ افزایش داده است(متوسط راندمان شرایط کارکمتر از 90 درصد است)
برای اهمیت عملی این رقم راندمان، ما میتوانیم آن را از زاویه دیگری نیز درک کنیم، طبق الگوریتم صنعت، درایو الکتریکی سه در یک جریان اصلی دارای راندمان سیستم 85٪ است و در طی 10 سال و پیمایش300000 کیلومتر در طی این مدت چرخه عمر کامل به معنای کاهش تولید 18 تن کربن است. در حال حاضر Changan وارد خواهد شد حداکثر بازده به بیش از 95٪ افزایش یافته است، به این معنی که می تواند کاهش 2 تن کربن دی اکسید نسبت به موتور های الکتریکی کنونی داشته باشد
چانگان چگونه این کار را انجام می دهد؟
بر اساس گزارشها، نسل جدید سیستم محرک الکتریکی سوپر کلکسیون، عملکردهای متعددی مانند موتور، کاهنده، کنترلکننده موتور، DCDC، DCAC، تقویت DC، انشعاب ولتاژ بالا، شارژ AC و غیره را عمیقاً در مقایسه با سه مورد قبلی یکپارچه میکند- در یک سیستم محرک الکتریکی، علاوه بر بهبود راندمان، حجم آن 5٪ کاهش می یابد، وزن آن 10٪ کاهش می یابد، چگالی توان تا 37٪ افزایش می یابد و نویز تا 15٪ کاهش می یابد.
علاوه بر این، نسل جدید سیستم محرک الکتریکی ابر مجموعه چانگان دو سری محصول 450 ولت و 800 ولت توسعه داده است که می تواند محدوده ولتاژ فوق العاده وسیع 240 ولت-800 ولت را پوشش دهد، نیازهای برق 160-300 کیلو وات را برآورده کند و نیاز پیمایش 400 الی 1000کیلومتر را فراهم میکند در میان آنها، پلت فرم محرک الکتریکی 800 ولت با یک هسته شارژ سریع با نرخ بالا مطابقت دارد که می تواند 200 کیلومتر را در 10 دقیقه در سریع ترین حالت شارژ کند. به بیان صریح، این سیستم در مصرف انرژی صرفه جویی می کند و قابلیت شارژ سریع فوق العاده ای دارد که کاربر پسندتر می شود
اینها همه نیستند، زیرا سیستم محرک الکتریکی نسل جدید چانگان مجهز به گرمکن پالس فرکانس بالا است – یک فناوری سیاه رنگ که می تواند باعث شود دیگر نگران محدوده سفر در زمستان سرد نباشید. حالا به اصل ماجرا میرسیم!
برخلاف گرمایش آب (روش گرمایش خارجی) که معمولاً در صنعت استفاده می شود، Changan اکنون از پالس های فرکانس بالا برای پیش گرم کردن سیستم باتری، یک فناوری گرمایش داخلی، استفاده می کند.
این اصل مبتنی بر پالس های الکترومغناطیسی با فرکانس بالا است و ویژگی های اندوکتانس و سوئیچینگ درایو الکتریکی را در بر میگیرد. برای تولید فرکانس بالا بین باتری و درایو الکتریکی استفاده می شود. جریان پالس از طریق مقاومت داخلی باتری، گرمایش خود را انجام می دهد. در مقایسه با روش گرمایش خارجی سنتی، این روش گرمایش دارای راندمان گرمایش بالاتر، صرفه جویی در مصرف انرژی و گرمایش یکنواخت تر است. (درحال حاضر ماشین های استاندارد برقی از نیسان لیف تا تسلا حتی پورشه تایکان ! سیستم خنک کننده باتری بیرون باتری هست اما نسل جدید سوپر خنک کننده چانگان سیستم خنگ در درون باتری قرار دارد!!!)
با توجه به تست اتصال ویدئویی توسط مهندسان چانگان، تنها در 5 دقیقه، بسته باتری از -30 درجه سانتیگراد به حدود -8 درجه سانتیگراد رسیده و حداکثر توان تخلیه باتری از حدود 10 کیلو وات به 59 کیلووات رسیده است. این تأثیر کاملاً قابل توجه است.
گفته می شود که با استفاده از این فناوری گرمایش پالس با فرکانس بالا، همراه با استفاده همزمان از فناوری بازیابی گرمای اتلاف درایو الکتریکی، نه تنها می توانید سرما رو از خودرو برقی خود را تنها در چند دقیقه بیرون کنید، بلکه می توانید میزان پیمایش خودرو را نیز افزایش دهد! این تکنولوژی تا دمای منفی 70درجه زمستان کار میکند!!
علاوه بر این، فعال کردن این عملکرد گرمایش پالس با فرکانس بالا نیز بسیار راحت است. چند دقیقه قبل از بیرون رفتن، راننده می تواند در یک خانه گرم بنشیند و از راه دور آن را از طریق تلفن همراه فعال کند!
سیستم اتوپارک علمی تخیلی APA7.0چانگان چیست!؟
پس از درک فناوری سیاه چانگان (منظورم سیستم خنک کننده باتری در زمستان است) چشمان ما به پارک خودکار معطوف شد، زیرا “APA” چانگان هر سال ریتمی دارد و به دوران 7.0 تکامل یافته است.
در نیمه اول سال، اگر هنوز تصوری دارید، صحنه ای که چانگان فناوری پارکینگ هوشمند از راه دور APA6.0 را از طریق ماشین جدید UNI-K منتشر کرد، قبلاً کاملاً مست کننده بود! – مردم در Jiefangbei بودند و تلفن های همراه خود را بیرون آوردند و خودرو را پارک کردن… عملا شوکه کننده بود! خودروی پارک شده در مرکز نمایشگاه ملی به داخل فضای پارکینگ انداخته شد. این دو مکان 20 تا 30 کیلومتر از هم فاصله دارند، درست مردم مانند بازی با ماشین کنترل از راه دور چانگان UNIK رو کنترل کردن! اما تنها کمتر از نیم سال است که حتی APA6.0 نیز ماه آینده به طور رسمی تولید و بارگذاری نخواهد شد. چانگان نمی تواند منتظر اعلام شود: فن آوری APA دوباره ارتقا یافته است، این بار تحقق پارکینگ بدون سرنشین از راه دور است. به طور خاص، راننده می تواند مستقیماً خارج از گاراژ از ماشین پیاده شود، سیستم به طور مستقل در صف قرار می گیرد، وسیله نقلیه را از موانع عبور می دهد، به طور مستقل یک فضای پارک پیدا می کند و به طور مستقل پارک می کند. این بار دیگر حتی به ریموت کنترل هم نیازی نیست و ماشین خود به خود متوقف می شود! گوشی و ریموت خود را کنار بگذارید… به آینده خوش آمدید!
علاوه بر این، این فناوری علمی تخیلی را می توان بیشتر گسترش داد.
به عنوان مثال، هنگامی که کاربر در ورودی آسانسور رانندگی می کند، کاربر از قبل قرار ملاقات می گذارد و سیستم ماشین را خارج از فضای پارکینگ پارک می کند و به سمت ورودی آسانسور حرکت می کند تا شما را در زمان مقرر تحویل بگیرد. حتی برای رانندگی خارجی در گاراژ، سیستم می تواند در صف قرار بگیرد و به طور مستقل از انبار خارج شود و شما اصلاً نیازی به ورود ندارید. یک ماشین در گاراژ پیدا کنید. مثال دیگر پارکینگ نوکر در منطقه خدمات بزرگراه است. پس از پیاده شدن راننده از ماشین در دروازه منطقه خدمات، سیستم به تنهایی فضای پارک را پیدا می کند. همچنین می توانید از تماس یک کلیدی برای سوار شدن به ماشین هنگام استارت زدن استفاده کنید…
با دیدن اینها باید آه بکشیم چون که صحنه هایی که در فیلم های علمی تخیلی دیده ایم به زودی وارد زندگی واقعی ما می شود؟
گفته می شود که چانگان تلاش زیادی برای تحقق تجاری سازی APA7.0 انجام داده است که در چهار جنبه خلاصه می شود:
اولین مورد، یک سیستم سخت افزاری فوق حسگر قدرتمند سوار بر خودرو، با مجموعا 27 حسگر، از جمله 5 رادار موج میلی متری تصویربرداری 4 بعدی که برای حل ادراک پارکینگ طراحی شده اند، 12 رادار اولتراسونیک کدگذاری شده نسل جدید، 10 دوربین با کارایی بالا و و یک دوربین با 8 میلیون پیکسل برای برسی دقیق تر محیط! البته این وسط نباید سیستم هوش مصنوعی چانگان که 2 سالی میشود در محصولاتش هست را فراموش کرد…
چانگان معتقد است چه در خودران و چه در اتوپارک خودرو باید تمام تکنولوژی لازم رو داشته باشد و نباید صرفا روی یکی از آن ها تمرکز کند. چانگان معتقد است این ها مثل حواس پنجگانه هستند و در کنار همدیگر بهتر کار میکنند پس بهتر است یه سری کمپانی ها آن هارا حذف نکنند! 🙂
نتیجه گیری نهایی
از طریق چندین خودروی جدید که توسط چانگان در دو سال گذشته منتشر شده است، بدون استثنا شاهد بهبود محتوای فنی این برند خودروی چینی، به ویژه در مورد علاقه ترین هوش مصرف کننده فعلی بوده ایم و همیشه هسته اصلی محصولات خودرو خواهیم بود. از نظر پیشرانه، چانگان همیشه برای ما شگفتی ایجاد کرده است. به عنوان مثال، قدرت نهنگ آبی NE، عملکردهای کمک رانندگی هوشمند که با فناوری APA تکرار شونده نشان داده شده است، و نسل جدید درایوهای الکتریکی فوقالعادهای که اکنون در صنعت خودرو پیشرو هستند، که واقعاً قدرت تحقیق و توسعه عمیق چانگان و توانایی تکرارشونده خود را احساس کردهایم.
البته، روند تکامل تکنولوژی مورد توجه مصرف کنندگان عادی نیست و برایشان اهمیتی ندارد! بنابراین، بی صبرانه منتظر دیدن changan c385 در سه ماهه دوم سال آینده باشیم. در آن زمان، نویسنده همچنین از طریق اندازه گیری های واقعی وسیله نقلیه با شما به اشتراک خواهد گذاشت.
پایان
منبع= inf.news
حالا شاید براتو سوال باشه changan C385 چیست… خب این اسم فعلا کد است اما طراحیش را اقای bertrand bach انجام داده است و اولین خودرو استراتژی برقی چانگان است. که در کنار avita E11 قدرت CH را به جهان نشان خواهد داد.avita E11 به طور رسمی در 15 نوامبر 2021 روز دوشنبه ساعت 20 به وقت شانگهای معرفی خواهد شد.هیچ چی از این خودرو نمیدونیم ولی چندتا عکس تار از این خودرو اومده که عکس هاشو پایین خدمتون میدم.البته دیدن عکس های C385 نیز خالی از لطف نمیباشد…
https://p3-tt-ipv6.byteimg.com/origin/motor-article-img/36177ad2ed104448bab1cac0a560de7b.jpg
https://p3-tt-ipv6.byteimg.com/origin/motor-article-img/4cf067b623684090af2ddc02e4320a05.jpg
https://p3-tt-ipv6.byteimg.com/origin/motor-article-img/4a6985a98c244eab922185386301e0ea.jpg
https://p3-tt-ipv6.byteimg.com/origin/motor-article-img/2c02e94155e148ccba53987e5f0a1544.jpg
https://p3-tt-ipv6.byteimg.com/origin/motor-article-img/e90339a605a04aa1969ee4c357c7755d.jpg
https://p3-tt-ipv6.byteimg.com/origin/motor-article-img/5bef759766bc4917b2e56c6faeece993.jpg
https://p3-tt-ipv6.byteimg.com/origin/motor-article-img/057ea54a8302423da946ee74749cd095.jpg
خب بد نیست عکس های avita E11 هم ببنیم.
https://electricvehicleweb.com/wp-content/uploads/2021/08/Changan-Avatar-E11-electric-car.jpg
https://www.huaweicentral.com/wp-content/uploads/2021/08/Avita-e11-img-1.jpg
https://p5-tt.byteimg.com/origin/pgc-image/9e84b673f0524b71892d5df1815beb73.jpg
حالا که عکس های c385 و E11 هم دیدید بد نیست یه نگاهی به عکس های تکنولوژی هم بی اندازیم!
موتور الکتریکی
https://p3-tt-ipv6.byteimg.com/origin/motor-article-img/590b9750dad04e119c2f647db2b31e08.jpg
سیستم سوپر خنک کننده باتری در دماهای سرد
https://p3-tt-ipv6.byteimg.com/origin/pgc-image/6ed62e3ac0ad4cd984f84c0754428e86.jpg
https://p3-tt-ipv6.byteimg.com/origin/pgc-image/8888ed4fb65d4821b4d8e5159e52bff1.jpg
راستی سلطان دیتا فن! اینقدر به باتری های تسلا افتخار نکنن! اینو ببین
https://p3-tt-ipv6.byteimg.com/origin/motor-article-img/07258b87d0fc4cb0b126853f52e8945b.jpg
ممکنه یه عده بگن C385 تخیلی هست و وجود نداره.این هم عکس های واقعی خودرو!
https://cdn.motor1.com/images/mgl/Y16Ge/s1/changan-c385.jpg
https://www.formacar.com/storage/images/8/38026/f99541c68404c294ee353641c24da26403.jpg
https://www.formacar.com/storage/images/8/38026/d46410de3a62ccd453fd2cef5823f38504.jpg
خب دوستان شرمنده مطلب خییلییی طولانی شد. امیدوارم لذت برده باشید
ترجمه و نوشتن این مطلب تقریبا نزدیک 1 ساعت زمان برد. انصافا مترجم ها و نوسینده های پدال کارشون سخته. نمیخوام کار خاصی کنید و نمیخوام ازم تشکر کنید. فقط زیر کامنتم بی احترامی نکنید🙏 این خودش از هزار تقدیر تشکر برام باارزشتره! بی زحمت کامنت های فنی بدید. و روی هوا حرف نزنید سپاس که کامنتو خوندید. فکر کنم این طولانی ترین کامنت عمرم هست…واقعا خسته نباشید میگم به دست اندرکاران پدال ترجمه و تبدیل به فارسی انصافا سخته. امیدوارم مطلب مفید بوده باشه اگه هم نبوده شما به بزرگی خودتون ببخشید
ABOLFAZL.RAHMANI
۲۳ آبان ۱۴۰۰عالی دست میرزا
Sam
۲۴ آبان ۱۴۰۰اینی که ترجمه و تایپیش یک ساعت زمان برد صحیح نیست.بیشتر از اینها زمان نیاز داره .
ABOLFAZL.RAHMANI
۲۲ آبان ۱۴۰۰معلوم بود پورشه تایکان هم مثل پورشه ۹۱۱ داره میترکونه توی بعضی از راند های آئودی rs6 آوانت شتاب اش بهتر بود ولی بعدش تایکان با اختلاف زیاد خودشو مینداخت جلو
Reza Waffen SS
۲۳ آبان ۱۴۰۰چقدر خوشگله این RS6
ABOLFAZL.RAHMANI
۲۳ آبان ۱۴۰۰توی رونمایی با اون رنگ و خط زیبایی که روی آئودی کشیده شده بود خیلی قشنگ بود ولی اینجا فقط یک رنگ سبز بسیار زشت هستش و هرکس که پولیش داشت بخره که امیدوارم همه داشته باشند بهتره بره رنگ اولیه اش رو بخره ولی خدایی چقدر زود خیلیا این ماشین رو خریدن و الان درگ اش پخش شده
Porsche
۲۰ شهریور ۱۴۰۱چقدر این rs6 زیباست
بی شک اگه استیشنی بخوام بخرم آئودی در صد انتخاب های من خواهد بود
از اون طرف طراحی تایکان رو دوست دارم
در برابر بقیه الکتریکی ها طراحی خیلی قشنگی داره