آئودیتسلا

درگ تسلا مدل 3 پرفورمنس با آئودی RS7 پرفورمنس، برق در برابر V8

در خط مستقیم، آئودی RS7 پرفورمنس بنزینی با ۶۳۰ اسب بخار قدرت سریع‌تر است یا تسلا مدل ۳ پرفورمنس با ۴۶۰ اسب بخار؟

در مسابقات درگ بین خودروهای الکتریکی و بنزینی که قدرت‌هایی نزدیک به هم دارند، معمولاً مدل‌های الکتریکی به‌راحتی پیروز می‌شوند ولی آیا الکتریسیته می‌تواند حریف خودروهای بنزینی بسیار قوی‌تری شود؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، کارواو تسلا مدل ۳ پرفورمنس جدید را در برابر آئودی RS7 پرفورمنس قرار داده است. این دو خودرو سرعت را با رویکردی بسیار متفاوت ارائه می‌کنند، یکی ساکت و آرام و یکی با عصبانت و غرش V8.

زیر کاپوت آئودی RS7 پرفورمنس همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی آشنای EA825 گروه فولکس‌واگن را می‌بینیم که در اینجا ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور را به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF و سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو تحویل می‌دهد. این آئودی بزرگ، وزن سنگینی برابر با ۲۰۶۵ کیلوگرم دارد و با قیمت ۱۳۱ هزار دلار، خودروی گران‌قیمتی است. از سوی دیگر، مدل ۳ پرفورمنس تنها ۵۶ هزار دلار قیمت دارد و در قبال این رقم دو موتور الکتریکی را ارائه می‌کند که در نسخهٔ بازار آمریکا ۵۱۰ اسب بخار قدرت دارند ولی در نسخهٔ بازار اروپا این رقم ۴۶۰ اسب بخار است.

هرچند مدل ۳ از رقیب آلمانی بسیار ضعیف‌تر است ولی وزن سبک‌تر ۱۸۴۰ کیلوگرمی دارد و از مزیت گشتاور فوری موتورهای الکتریکی بهره می‌برد. بااین‌وجود، تسلا نتوانست حریف قدرت بالا و لانچ کنترل آئودی شود و در پایان ۴۰۰ متر مجبور به تماشای چراغ‌های عقب RS7 شد. حتی در درگ دوم که آئودی لانچ خیلی خوبی نداشت هم توانست تسلا را مغلوب کند هرچند که مدل ۳ در ابتدا کمی جلو افتاده بود. درنهایت، آئودی موفق شد ۴۰۰ متر را در ۱۱.۴ ثانیه طی کند درحالی‌که تسلا این کار را در ۱۱.۸ ثانیه انجام داد.

سپس نوبت به مسابقهٔ رولینگ رسید تا تسلا شاید بتواند باخت‌های قبلی را جبران کند. با شروع مسابقه از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت، مدل ۳ به لطف گشتاور فوری موتورهای الکتریکی ابتدا جلو افتاد و تا ۴۰۰ متر همچنان جلو بود ولی در ادامه آئودی خود را به رقیب رساند و درست قبل از خط پایان ۸۰۰ متر از تسلا سبقت گرفت. RS7 همچنین در آزمایش توقف از سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت هم برنده شد تا جای هیچ شک و شبهه‌ای باقی نگذارد.

مقایسه مشخصات فنی

آئودی RS7 پرفورمنس تسلا مدل ۳ پرفورمنس
پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو الکتریکی دو موتوره
قدرت ۶۳۰ اسب بخار ۴۶۰ اسب بخار
گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر ۶۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک تک سرعته
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۰۶۵ کیلوگرم ۱۸۴۰ کیلوگرم
قیمت ۱۳۱,۱۹۵ دلار ۵۶,۶۳۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. صامورایی از قله فوجی

    ۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (413 ديدگاه)

    تکراری و بی معنا. طراحی جذاب آئودی و موتور ۸ سیلندرش رو با هیچ برقی نمیشه قیاس کرد. نتیجه مسابقه هم اهمیت نداره چه این ببره چه اون.

    موافقم 50
    مخالفم 5
  2. علی

    ۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (241 ديدگاه)

    واتسون عوضی از قصد دیر گاز میده که هیجان بده 😂

    موافقم 13
    مخالفم 5
  3. ☠🅵🅾🆁🅳 🅼🆄🆂🆃🅰🅽🅶☠

    ۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    تروقرآن یکی بیاد به من بگه که واتسون مرض داشته ماشین ۵۰ هزار دلاری رو داره با ماشین ۱۳۰ هزار دلاری مقایسه میکنه؟

    موافقم 7
    مخالفم 8
  4. ممد بالا

    ۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (30 ديدگاه)

    تایتل 😂😂

    برق دربرابر V8

    موافقم 2
    مخالفم 2
  5. همایون

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (976 ديدگاه)

    کلا با درگ خودرو برقی با بنزینی موافق نیستم ابدا.هیبریدی با بنزینی اوکیه ولی برقی با بنزینی هیچ ربطی بهم ندارند این مش‌واتسون فکر کرده با اینکار طرفدارهای موتورهای بنزینی خوشحال میشن و میتونه درگ بین برقی و بنزینی رو عادی جلوه کنه تا بعدا سوپرکارهارو جلوی برقیها تحقیر کنه ولی کور خونده

    موافقم 4
    مخالفم 1
  6. shetab-car

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (314 ديدگاه)

    مقایسه ماشین کارمندی با پرفورمنس
    این تسلا فقط تو مسیر مستقیم می تونه آئودی رو بزنه اما آیا تو هندلینگ، کیفیت سواری و لذت رانندگی هم می تونه؟
    شما وقتی ماشین می خری فقط که مسیر مستقیم نمی خوای باهاش بری قاعدتا
    برگ برنده تسلا قیمتش هست البته که می تونه وسوسه انگیز باشه

    موافقم 3
    مخالفم 1
  7. آقا مِهدی

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (17 ديدگاه)

    برقی در مقابل بنزینی😂
    این حرفو من نمی گم سالار بررسی کننده ماشین میگه اکثرتونم شاید بشناسید
    میگه ۶۰۰ اسب المانی ها میخوره ب ۷۵۰ اسب امریکایی ها
    در ترمز گرفتن بهتر بود در هر درگی ک انداخت بهتر بود شاید عقب جلو میشد ولی پرچم و میگرف اخر دستش آئودی
    آئودیم ماشاﷲ تو دوام بهتر از بنز و بی ام وس
    دمش گرم♡

    موافقم 6
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا