آئودیپورشهنیسان

مسابقه درگ جذاب نیسان GT-R، پورشه 911 توربو S و آئودی R8

به تازگی سه خودروی مشهور و اسپرت دنیا یعنی نیسان GT-R، پورشه ۹۱۱ توربو S و آئودی R8 در مسابقه درگ هیجان‌انگیزی شرکت کرده‌اند. نکته مهم اینکه سه خودروی یاد شده با پکیج‌های تیونینگ خود قدرت بسیار بیشتری تولید می‌کنند.

نیسان GT-R، آئودی R8 و پورشه ۹۱۱ توربو S جزو شناخته‌شده‌ترین خودروهای پرفورمنس دنیا هستند که در حالت استاندارد قدرت زیادی دارند اما گاهی اوقات خروجی پیشرانه در حالت استاندارد کافی نیست و می‌بایست کار را به یک تیونر سپرد. هر سه خودروی موردبحث ما چنین سرنوشتی داشته‌اند و با قدرت بالای خود در مسابقه درگ شرکت کرده‌اند.

GT-R قوی‌ترین خودروی گروه و البته سنگین‌وزن‌ترین آن‌هاست. پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربوی گودزیلا هم‌اکنون ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند و گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه نیز وظیفه ارسال این نیروی قابل‌توجه به‌ تمامی چرخ‌ها را بر عهده دارد. وزن این کوپه ژاپنی نیز به ۱۸۶۰ کیلوگرم می‌رسد. آئودی R8 به پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری مجهز است اما حالا از کیت توربوشارژر و به‌روزرسانی ECU سود می‌برد که حاصل آن کسب قدرت ۹۵۰ اسب بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متر است. با وزن ۱۵۹۵ کیلوگرمی، محصول اسپرت ارباب حلقه‌ها سبک‌وزن‌ترین عضو گروه خواهد بود.

نوبت به پورشه ۹۱۱ توربو S می‌رسد که کمترین قدرت را در این مسابقه درگ دارد. پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری تخت پورشه با کیت تیونینگ ۸۸۸ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند و نیروی تولیدی نیز همانند دو رقیب دیگر راهی همه چرخ‌ها می‌شود. وزن پورشه نیز به ۱۶۴۰ کیلوگرم می‌رسد تا در میانه گروه قرار گیرد. ما نتیجه درگ هیجان‌انگیز این سه خودرو را لو نمی‌دهیم اما باید گفت نیسان و پورشه رقابت تنگاتنگی دارند و شاید حدس زدن نتیجه نهایی کار آسانی نباشد. رکورد هر سه خودرو در طی مسافت ۴۰۰ متر نیز بسیار نزدیک است هرچند شاید خطای رانندگان نیز روی نتیجه نهایی تأثیرگذار باشد. در خاتمه نیز تست ترمز برگزار می‌شود که وزن بالا پاشنه آشیل GT-R است و مانع از برتری آن می‌شود. تماشای این ویدئوی جذاب را از دست ندهید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. مهران

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (601 ديدگاه)

    ژاپن لعنتی👌

    موافقم 59
    مخالفم 5
  2. Soltan

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    اه اه نیسان جی تی ار با پژو ۴۰۵ زدیمش 😏

    موافقم 8
    مخالفم 68
    1. Shahab

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (90 ديدگاه)

      داداش با ۴۰۵ تو نیسان Joke هم نمیتونی بزنی🤣
      چه برسه به Gtr که خیلی از اروپایی ها هم حریفش نمیشن

      موافقم 49
      مخالفم 5
      1. Sotan moamad sadeh

        ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (4 ديدگاه)

        نیسان جوک رو با ای ال ایکس سلتان می‌زنیم 😂😂😔😔😎😎
        تویوتا جی تی ۸۶ هم با ۴۰۵ زدیم 😎😎 لندکروز هم با زانتیا زدیم😎😎😎😎

        موافقم 4
        مخالفم 32
        1. فرشاد

          ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (928 ديدگاه)

          یه کام دیگ بگیری sf90رو شاخته

          موافقم 35
        2. ❤BMW❤

          ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1245 ديدگاه)

          یه جوری میگی لندکروز انگار ماشین فرمول یک رو زدی ،
          زحمت کشیدی تونستی یه شاسی بلند ۳ ردیفه غول پیکر رو با زانتیا جونت بزنی ،😒

          موافقم 28
          مخالفم 2
      2. ایلیا

        ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        باشه تو راس میگی

        موافقم 15
    2. Shahab

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (90 ديدگاه)

      Juke

      موافقم 10
      مخالفم 0
    3. حیدر نزله نژاد

      ۱ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      جی تی ار شیش سیلندر رو جلو زدی قبلول ولی شاهکار نکردی بری با چهار سیلندر های ژاپنی یا هندا سیویک یا میتسوبیشی 4g63 🤫🔥☠️

      موافقم 1
      مخالفم 2
    4. ram1500trx

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (214 ديدگاه)

      لابد جی تی ار تو خط پایان وایستاده چایی با سیگار بزنه تا پژو برسه😂

  3. نشناسی بهتره

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (506 ديدگاه)

    پورشه:لایک
    آئودی:دیس لایک
    گودزیلا:تو این کامنت ریپ‌لای کنین🙏

    موافقم 52
    مخالفم 16
    1. HFball

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (213 ديدگاه)

      هر سه عالی بودن فقط یه چیزی که نظرمو جلب کرده انگار اون وسط پورشه براش مهم نیست که قدرتش از بقیه کمتره و وزنشم از آئودی بیشتره فقط میگه بیگی که رفتیم 😂👌

      موافقم 16
      مخالفم 6
    2. sinasvj

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (426 ديدگاه)

      just godzilla

      موافقم 23
      مخالفم 3
  4. فرشاد

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (928 ديدگاه)

    پورشه بنظرم خوب تیون نشده بود ماشینای تک ارت خیلی بهتر ازین میرن حتی با اینک مث این اسب کمتری داشته باشن
    اما بازم لانچلای خوبی زد
    رولینگ و زد
    ترمزارم که ترکوند
    اما بازم دم هرسه شون گرم عل الخصوص گودزیلا

    موافقم 27
    مخالفم 1
    1. NISSAN

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (35 ديدگاه)

      دمت گرم گودزیلا عالیهههه

      #-NISSAN

      موافقم 19
      مخالفم 1
  5. امیرحسین

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (241 ديدگاه)

    پورشه ۹۱۱😘😘😘😘

    موافقم 15
    مخالفم 14
  6. الف.ی

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1784 ديدگاه)

    خیلی دوست دارم این مسابقه رو با نسخه های عادی ماشینا ببینم
    واقعا چیه این 911 در هر حالتی لانچش از همه بهتره
    از R8 انتظار بهتری داشتم
    کاش یه دوربین فیکس رو R8 نشونمون میدادن از صدای V10 اش لذت ببریم
    چرا انقدر از GTR دود میومد؟

    موافقم 20
    مخالفم 3
  7. Sobhan

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (422 ديدگاه)

    دیدی لامبور چی ساخته 🤔

    موافقم 7
    مخالفم 1
  8. دیجی

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (419 ديدگاه)

    چه ماشینای امشب رونمایی شد از لامبورگینی تاpininfarina

  9. دکتر

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (335 ديدگاه)

    جی تی ار گشتاور ثانویه فوق العاده ای داشت، لامصب این ماشین با اینکه سالخورده شده،ولی جادویی ژاپنی ها پایان یافتنی نیست،هر چند انتخاب خودم قطعا ۹۱۱ هست.

    موافقم 24
    مخالفم 1
  10. دکتر

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (335 ديدگاه)

    جی تی ار گشتاور فوق العاده ای داشت، این ماشین با اینکه سالخورده شده،ولی جادویی ژاپنی ها پایان یافتنی نیست،هر چند انتخاب خودم قطعا ۹۱۱ هست.

    موافقم 12
    مخالفم 1
  11. نویدی

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (397 ديدگاه)

    به ژاپنیا حق میدم برنامه ای برای معرفی نسل جدید GTR نداشته باشن…اصلا نیازی نیست.

    موافقم 26
    مخالفم 1
  12. Enzo Ferrari 2008

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1199 ديدگاه)

    جونم پورشه و آئودی که نیسان جی تی آر
    می خورن

    موافقم 2
    مخالفم 32
    1. بهنام

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (909 ديدگاه)

      تازه جنسیس کوپه اگه بیاد هر سه تاشونو میخوره 😂😂😂

      موافقم 18
      مخالفم 4
  13. Kian

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (23 ديدگاه)

    جی تی ار و ۹۱۱ بهترین پرفورمنس رو دارند و تیون پذیری عالی دارن که نمونه هاش رو دیدیم، انتخاب من پرچم دار قاره آسیا گوزدیلای افسانه ای 😎

    موافقم 17
    مخالفم 1
  14. aryan

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    جی تی ار لامصب چ طوفانی پشت سرش بود

    موافقم 20
  15. Kian

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (23 ديدگاه)

    جی تی ار و ۹۱۱ پرفورمنس عالی برای تیون کردن دارن که شاهد دو نمونه اش بودیم انتخاب من سوپراسپرت پرچمدار آسیا گودزیلای افسانه ای هست

    موافقم 11
    مخالفم 1
  16. مهدی دهقانی

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (47 ديدگاه)

    تایم هاشون چند شد؟؟؟

  17. بهنام

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (909 ديدگاه)

    منم مثل طراح کونیگزگ انتخابم بین تمام سوپراسپرتها گودزیلای ژاپنی.

    موافقم 13
  18. اذرگون

    ۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    بین این خودروهای رنگی کدومش، پورشه ۹۱۱بود

  19. اذرگون

    ۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    والا ما چشمامون به دیدن پراید عادت کرده ، بقیه ماشینها رو می بینیم تشخیص نمیدیم اسمشون چی هست انگلسی ما هم خوب نیست خدارو شکر ،

  20. ram1500trx

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (214 ديدگاه)

    هر سه عالی بودن
    انتخابم گودزیلا
    ولی صدای ائودی یه چیز دیگه بود واقعا صدای یه ده سیلندر پر ابهتی بود

  21. mopar1996

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (42 ديدگاه)

    همشون عالین
    ولی خداوکیلی vr38 ک روی gtr ی چیز افسانه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا