منصوری با تیونینگ آئودی RS Q8، شاسیبلندی با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۲۵۰ نیوتن متر گشتاور خلق کرده که حتی از لامبورگینی اوروس SE هم قدرتمندتر است.
نسخه بهروزر شدۀ RS Q8 که سال گذشته معرفی شد، عنوان قدرتمندترین مدل بنزینی تاریخ آئودی اسپرت را به خود اختصاص داد. نسخه پرفورمنس این شاسیبلند با ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور، رکورد سریعترین شاسیبلند نوربرگرینگ را هم از پورشه کاین ربود؛ اما منصوری، تیونر آلمانی معروف، این اعداد را کافی ندانسته و RS Q8 را به سطحی دیوانهوار ارتقا داده است. نسخه منصوری RS Q8 حالا ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۲۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که ۳۶۰ اسب بخار و ۴۰۰ نیوتن متر بیشتر از مدل استاندارد است! این اعداد نهتنها از پروژه قبلی منصوری روی RS Q8 با ۷۸۰ اسب بخار قدرت پیشی میگیرند، بلکه لامبورگینی اوروس SE با پیشرانه پلاگینهیبریدی ۸۰۰ اسب بخاری را هم پشت سر میگذارند.
برای دستیابی به این اعداد خیرهکننده، منصوری دست به تغییرات گستردهای در پیشرانه زده است که شامل استفاده از توربوشارژرهای ارتقاءیافته با توربین و کمپرسور بزرگتر، تقویت یاتاقانها، اصلاح سنسورهای فشار بوست، فیلتر هوای اسپرت، ارتقاء سیستم اگزوز و اینترکولرهای جدید میشود. منصوری هنوز شتاب و حداکثر سرعت این نسخه را اعلام نکرده اما با توجه به اینکه RS Q8 پرفورمنس و اوروس SE در ۳.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسند، انتظار میرود نسخه منصوری سریعتر باشد. حداکثر سرعت RS Q8 استاندارد ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت و اوروس هیبریدی ۳۱۲ کیلومتر بر ساعت است و بنابراین احتمالاً منصوری سقف سرعت را بازهم بالاتر برده است.
طراحی منصوری RS Q8، مانند همیشه، پر سروصدا و جنجالی است. بدنه به رنگ مشکی مات با تزئینات زرد، کیت بدنه تهاجمی و قطعات فیبر کربنی، ظاهری خشن و لوکس ایجاد کرده است. اگرچه این سبک ممکن است برای برخی بیشازحد شلوغ به نظر برسد اما ترکیب مشکی و زرد برای طرفداران تیونینگهای جسورانه جذاب خواهد بود. در داخل کابین، تم زرد روشن در همهجا از کفپوشها و روکشهای چرم گرفته تا تزئینات داشبورد دیده میشود و قطعات فیبر کربن در کنسول مرکزی و فرمان هم ویژگیهای داخلی را تکمیل کردهاند. این طراحی پرزرقوبرق، کابین RS Q8 را به یک فضای پارتی مانند تبدیل کرده که یا عاشقش میشوید یا از آن متنفر خواهید شد!
منصوری هنوز قیمت این نسخه را اعلام نکرده اما با توجه به تغییرات گسترده در پیشرانه، بدنه و کابین، انتظار میرود قیمتی نجومی داشته باشد. RS Q8 استاندارد پرفورمنس قیمتی حدود ۱۳۰ هزار دلار دارد، بنابراین نسخه منصوری احتمالاً به محدوده ۲۰۰ هزار دلار یا بیشتر نزدیک خواهد بود.
ارسلان
۲ اردیبهشت ۱۴۰۴لامبورگینی داره میخنده 😂
میگه کدوم گوش مخملی من و ول میکنه و میره قزن قورتک منصوری و بخره!!!
KOP
۲ اردیبهشت ۱۴۰۴از واقعیت عقبی هموطن.
منصوری هر سال در حال افزایش فروش است.
در ضمن این خودرو تیونینگ هست برای اهداف و افراد خاص تیون میشه و هدفش رقابت با مدلهای کارخانه ای نیست.
منصوری برابوس نوییتک جی پاور ABT , … بازار هدفشون با مدلهای تولیدی عادی فرق داره و با این قیمت فضایی تبدیل شده اند به یک بیانیه برای افراد خاص و بسیار ثروتمند برای نمایشی خاص از خودشون. مدلهای منحصر بقرد برای افراد خاص.
بیژن
۲ اردیبهشت ۱۴۰۴احتمالا اونی که یه دونه لامبورگینی داره و دلش میخواد با بخش ناچیزی از پولش اینم داشته باشه.
amir
۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ای کاش فقط انقدر رنگای زاغارت برای اتاق ماشینا مثل زرد صورتی آبی خمیردندونی و …انتخاب نمیکرد آدم دو دقیقه تو این کابینا بشینه چشم درد میگیره
Bmw
۲ اردیبهشت ۱۴۰۴آبی خمیر دندونی 😂
BlackWing
۲ اردیبهشت ۱۴۰۴نمای پشت ماشین اینطوریه 😮
Siyavash
۲ اردیبهشت ۱۴۰۴کیت بدنش مثل کیت اوروس منصوری هست مخصوصا نمای عقب و اگزوز ها..قدرتش واقعا هوش از سر میبره..
علی Shelby
۲ اردیبهشت ۱۴۰۴رنگ بندی داخلش خیلی بده به قول آقا امیر چشم آدم درد میگیره
مهردادکمال
۲ اردیبهشت ۱۴۰۴کاری با ظاهرش ندارم ولی اعداد خیره کننده اس.یه بوگاتی ویرون در قالب یه شاسی بلند لوکس
محمد ب
۲ اردیبهشت ۱۴۰۴اگه قیمتش 200هزارتا باشه باز هم از لامبو ارزونتره
رامتین
۲ اردیبهشت ۱۴۰۴اروس گزینه تقریبا بی بدیلی هست.