در درگ U شکل یا رفت و برگشتی، دوج دورانگو هلکت با ۷۱۰ اسب بخار قدرت سریعتر خواهد بود یا آئودی RS Q8 با ۶۰۰ اسب بخار؟
U-Drag ادموندز رقابت بسیار جذابتر و کاملتری از یک درگ معمولی است. در این مسابقه، خودروها پسازاینکه ۴۰۰ متر را طی کردند، بشدت ترمز میکنند و پس از یک چرخش ۱۸۰ درجه دوباره به خط شروع بازمیگردند. حال دو شاسیبلند بزرگ و قدرتمند در این رقابت به مصاف هم رفتهاند که بسیار باهم متفاوت هستند. آئودی RS Q8 تجسمی از مهندسی اروپایی گروه فولکسواگن است درحالیکه دوج دورانگو هلکت قدرت سنتی آمریکایی را نشان میدهد. زیر کاپوت RS Q8 یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته که توسط آئودی و پورشه توسعه پیدا کرده و در خودروهای مختلف گروه فولکسواگن مثل لامبورگینی اوروس و بنتلی کانتیننتال استفاده میشود.
هرچند این موتور در اوروس پرفورمانته ۶۶۶ اسب بخار قدرت تولید میکند اما فولکسواگن اجازه نمیدهد RS Q8 هم همینقدر قدرت داشته باشد و به همین دلیل، خروجی پیشرانهٔ ۴ لیتری موردبحث برای آئودی روی ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تنظیم شده است. از سوی دیگر، در سینهٔ دورانگو نیروگاه عظیم ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ هلکت قرار گرفته است که ۷۱۰ اسب بخار قدرت و ۸۷۵ نیوتن متر گشتاور دارد. هرچند این اعداد بهاندازهٔ چارجر هلکت ردآی یا چلنجر دیمن نیستند اما هنوز هم دورانگو را به یکی از قویترین شاسیبلندهای جهان تبدیل میکنند. با وجود ابعاد بزرگتر دورانگو، وزن دو خودرو با ۲۴۹۰ کیلوگرم برای آئودی و ۲۵۲۵ کیلوگرم برای دوج، خیلی باهم اختلاف ندارد.
انتقال نیروی موتور نیز در هردو خودرو توسط گیربکس هشت سرعتهٔ 8HP90 ساخت ZF صورت میگیرد. بااینحال، بزرگترین مشکل دورانگو پلتفرم قدیمی است. نسل سوم این خودرو در سال ۲۰۱۰ با قطعاتی که از مرسدس بنز ML نسل W166 و GL نسل X166 به ارث برده بود معرفی شد. به همین دلیل، شاسیبلند دوج در پیچیدن چابکی آئودی را ندارد و با وجود بهرهمندی از ترمزهای برمبو، در ترمز گیری هم با مشکل مواجه میشود. به این خاطر، در U-Drag هرچند دورانگو در ۴۰۰ متر ابتدایی پابهپای آئودی پیش میرود اما هنگام پیچیدن بهوضوح تلاش این غول آمریکایی برای چرخش مشهود است و به همین دلیل در مسیر برگشت عقب میافتد. بهترین زمان آئودی در این رقابت ۳۵.۵ ثانیه و دوج ۳۶.۱ ثانیه است.
مقایسه مشخصات فنی
دوج دورانگو هلکت | آئودی RS Q8 | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۷۱۰ اسب بخار | ۶۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۷۵ نیوتن متر | ۸۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
وزن | ۲۵۲۵ کیلوگرم | ۲۴۹۰ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۹۳,۳۳۵ دلار | ۱۲۳,۹۹۵ دلار |
قیمت تستشده | ۱۰۶,۴۲۰ دلار | ۱۴۷,۷۸۰ دلار |
Taha Ayoobi
۱۶ خرداد ۱۴۰۳انتخابم بدون هیچ شکی دورانگو.
Bmw
۱۶ خرداد ۱۴۰۳البته درستش اینه بگی انتخابم بنز از رده خارجِ تو متن گفته دوج از پلتفرم از رده خارج بنز استفاده میکنه
بنز چه شهرتی با پلتفرمای از رده خارجش برای دوج رقم زد اون از چلنجر دیمون اینم از دورانگو برعکس دوج که کلی ضرر زد به دایملر
سوشیانت
۱۶ خرداد ۱۴۰۳تو متن گفته قطعات نه پلتفرم اتفاقا پلتفرم بنز بر اساس wk2 کرایسلر ساخته شده
سوشیانت
۱۶ خرداد ۱۴۰۳در ضمن پلتفرم lx که چلنجر و چارجر بر اساس اون ساخته شدن متفاوت با پلتفرم e کلاس هست اون رو بار ها لینکش رو فرستادم ولی خب آلمانی فن ها تعصبشون نمیداره که واقعیت رو ببینن
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://blog.wenxuecity.com/myblog/41792/201807/33309.html&ved=2ahUKEwj5vvjQjMWGAxXu8LsIHdkfD8sQFnoECD8QAQ&usg=AOvVaw1DWwcYYUobFTJGa6-d3WVt
این هم لینکی که اثبات میکنه w166 بنز بر اساس پلتفرم wk2 کرایسلر ساخته شده
Taha Ayoobi
۱۶ خرداد ۱۴۰۳آخ آخ دیمن بد سوزونده انگار.
خیلی سوز داره ببینی یه ماشین با گیربکس AT و دیفرانسیل عقب بتونه همچین شتابی بزنه.
ببین دوج گقدر کارشو خوب بلده که به قول تو از یه پلتفرم رده خارج بنز همچین ماشینی ساخته.
۱۶ خرداد ۱۴۰۳اینا جای تیگو هفت پرو و لاماری رو تو خارج دارن
ایودیه لاماریه دورانگو هم مثل تیگو هفت پرو میمونه براشون
البته اونا آنقدر ماشین ندیده نیستن که با اینا بیان پوز بدن
BlackWing
۱۶ خرداد ۱۴۰۳خیلی نزدیک بود رقابت. وزن اینا هم مهم نیست چون تعادل وزن و قدرت به درستی رعایت شده.
میشه گفت اینجا بحث سیستم چهارچرخ متحرک و آیرودینامیک بهترین فاکتورها هست.
دورانگو فان رانندگی بیشتری داره ، انتخابم داجه
زیزیگولو
۱۶ خرداد ۱۴۰۳دوج دورانگو هلکت یکی از سریعترینا و قدرتمندترینا تو کلاس SUV ها هستش ………. این ماشین زیبا و استثنایی با توجه به کلاس بدنه و شاسی بلندش و شتاب صفر تا صد زیر ۴ ثانیه واقعاً شگفت انگیزه و من بدون تردید میگم که دوج دورانگو هلکت بهترین تو کلاس خودش هستش👌👌👌
Mohammad hasan
۱۶ خرداد ۱۴۰۳خوب یه رقیب درون سازمانی داره و اون جیپ گرند چروکی ترک هاوک که تفاوت قدرتشون فقط ۳ اسب بخار!
باید یه قیاس بین این دو هم بشه
لاستیک های داج یا همون دوج خودمون هم چندان چسبنده و پهن نبودن به مصابه ائودی
زیزیگولو
۱۶ خرداد ۱۴۰۳اشتباه میکنی چون دوج دورانگو SRT هلکت مدل 2024 همچنان بدون هیچ تغییری تو پیشرانه نسبت به مدل 2021 هستش یعنی همون موتور 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ 710 اسب بخاری …….. ولی جیپ گرند چروکی با موتور 3.6 لیتری V6 با 293 اسب بخار هستش
پیام
۱۶ خرداد ۱۴۰۳دوج
شمال
۱۶ خرداد ۱۴۰۳بازم خوبه نگفتی سانتافه
Kurosh33
۱۶ خرداد ۱۴۰۳خب اینجا دیگه انتخابه چون تو کراس اوور برای سرعت نمیخری و اصلا برای این کار هم ساخته نشدن. اگه امریکایی فن باشی که خودم هستم انتخاب :دورانگو
اگه المانق فن باشی انتخاب:ایودی کیو ۸ ار اس
AMIN (M.A.S)
۱۶ خرداد ۱۴۰۳به نظر میرسه که تایم تو محدوده ۱۱ ثانیه زدن با دورانگو خیلی مشکل نباشه اما بازم میبینیم که این ادموندز نمیتونه همچین کاری بکنه و به قول خودش بهترین تایمش اینقدر هست
نکته دوم وزن این ماشیناست که فک نمیکنم اختلافشون اینقد باشه دورانگو بالای ۲۵۰۰ کیلو هست فک کنم از ۲۵۵۰ هم بیشتره اما اون آئودی تا جایی که من میدونم باید زیر ۲۴۰۰ کیلو باشه (چقدم خوشگله)
به نظرم کاربرد دورانگو هلکت بیشتره با سه ردیف صندلی ظرفیت یدک کشی بیشتر فضای بیشتر و قیمت کمتر اما با یه ذره بیشتر از پولش میشه دورانگو RT فول و چلنجر اسکات پک ۱۳۲۰ (البته زمانی که تولید میشد 😕) خرید که اون پکیجم میتونه ارزشمند باشه هرچند که این یه ماشین با پرفورمنس و کاربرد هردوشون + موتور هلکته
i love Deutschland
۱۶ خرداد ۱۴۰۳یاشاسین آلمان اوشاخلاری :))))
جرمی کلارکسون
۱۶ خرداد ۱۴۰۳این درگ مثل مقایسه یه لات گردن کلفت با یه کارمند نمونه شرکته
johnmarston
۱۶ خرداد ۱۴۰۳یعنی واقعاً سبک کامنت گذاشتنت به ادبیات کلارکسون میخوره
مازیار
۱۶ خرداد ۱۴۰۳شایدم خودشه
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۶ خرداد ۱۴۰۳فقط برام سواله که چجوری یه ماشینی که هزار بار باهاش تایم بزنی ۴۰۰ متر رو در ۱۱.۵ ثانیه طی میکنه و ۰تا ۱۰۰ رو هم در ۳.۵ ثانیه به همچین دایمی میرسونن.آئودی که عددی نیست اوروس هم قبل پرفورمانته حریف دورانگو نشد حالا آر۸ با ۶۰۰ اسب حریفش شد.دورانگو srt با ۴۷۵ اسب تایمش ۱۲.۵ هست.
ابوالفضل
۱۶ خرداد ۱۴۰۳عملکرد آئودی خوب بود
ولی نمیتونم از دورانگو بگذرم
سوشیانت
۱۶ خرداد ۱۴۰۳دورانگو هلکت با اینکه یه کراس اوور فول سایز سه ردیفه هست شتاب و قدرتش از آئودی بهتره🇺🇲💪🔥
آلمانی باز
۱۶ خرداد ۱۴۰۳تعریف شتاب بهتر میدونی چیه؟🤔
سوشیانت
۱۶ خرداد ۱۴۰۳تعریف شتاب بهتر
دوج دورانگو هلکت: ۳.۵
آئودی rs کیو ایت: ۳.۸
آلمانی باز
۱۷ خرداد ۱۴۰۳نتیجه شتاب بهتر
با دو ماشین اختلاف باختن…
(با ۱۰۰ اسب بیشتر تازه)
سوشیانت
۱۷ خرداد ۱۴۰۳راجب مسیر رفت و برگشت صحبت نمیکنم شتاب صفرتاصد رو میگم
آلمانی باز
۱۷ خرداد ۱۴۰۳راست میگیا یادم رفته بود پیچ میپیچه دوج نمیپیچه😂
حله
Taha Ayoobi
۱۸ خرداد ۱۴۰۳مگه درگ اول رو دوج نبرد؟
علی
۱۶ خرداد ۱۴۰۳دورانگو طراحی زشت و قدیمی داره مال ده سال پیش انتخاب من آئودی
Mahan mjp
۱۹ تیر ۱۴۰۳زشت همون المانیه که به گرد پای دوج هم نمیرسه
Taha Ayoobi
۱۶ خرداد ۱۴۰۳مگه درگ اول دوج برنده نشد؟
پس چجوری تایم های آئودی بهتر بود؟