اخیراً چهار شاسیبلند برجسته دنیای خودرو یعنی کاین توربو GT، اوروس پرفورمنته، RS Q8 و X5 M در تست داینو شرکت کردهاند تا قدرت خود را به رخ همدیگر بکشند.
قدرت تولیدی خودروها یکی از روشهای جلبتوجه عموم توسط خودروسازان است. یک شاسیبلند خانوادگی با قدرتی فراتر از ۶۰۰ اسب بخار پیشنهادی کامل برای افرادی خواهد بود که به دنبال قدرت و فضای کابین و بار زیاد هستند. البته همانطور که خواهید دید همه شاسی بلندهای پرفورمنس عملکرد یکسانی ندارند. در تست داینوی زیر میتوانیم مقایسه آئودی RS Q8، بی ام و X5 M کامپتیشن، لامبورگینی اوروس پرفورمنته و پورشه کاین توربو GT را تماشا کنیم.
آئودی میگوید پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی RS Q8 در میللنگ قدرت ۶۰۰ اسب بخار را تولید میکند؛ اما تست داینو رقم ۶۴۳ اسب بخار را نشان میدهد که پس از رسیدن به چرخ ها قدرت نهایی برابر با ۵۳۰ اسب بخار خواهد بود. البته باید گفت این خودرو سنگینتر از ارقام اعلامی ارباب حلقههاست و وزنش به ۲۴۱۲ کیلوگرم میرسد که نسبت قدرت به تن ۲۶۶ را ایجاد میکند. این عدد بهتر از نسبت اعلامی ۲۶۰ خود آئودی است.
رقیب بعدی بی ام و X5 M کامپتیشن است که با پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربوی خود قدرت ۶۲۵ اسب بخار ادعایی را ارائه میکند. این خودرو پس از حضور در تست داینو قدرت ۶۶۸ اسب بخار را در میللنگ و قدرت ۵۵۲ اسب بخار را در چرخ ها به نمایش میگذارد. با وزن ۲۳۴۴ کیلوگرم، نسبت قدرت به وزن شاسیبلند باواریا برابر با ۲۸۶ خواهد بود که بهتر از رقم ۲۷۲ اعلامی خود بی ام و است.
پورشه میگوید کاین توربو GT از پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو با ۶۴۰ اسب بخار قدرت استفاده میکند اما تست داینو چیز دیگری را نشان میدهد. شاسیبلند مشهور پورشه در چرخ ها و میللنگ قدرت ۵۶۷ و ۶۸۶ اسب بخار را تولید کرده و با وجود وزن ۲۲۳۲ کیلوگرم نسبت قدرت به وزن ۳۰۷ را بر جای گذاشته است. این رقم با توجه به مشخصات اعلامی خود پورشه برابر با ۲۸۸ بوده است.
نهایتاً به لامبورگینی اوروس پرفورمنته با پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو و قدرت ۶۶۶ اسب بخار میرسیم. این خودرو در تست داینو قدرت ۷۰۴ و ۵۸۲ اسب بخار را در میللنگ و چرخ ها نشان داده است. با توجه به وزن ۲۲۷۵ کیلوگرمی، اوروس نسبت قدرت به وزن ۳۰۹ خواهد داشت که اندکی بهتر از پورشه است. اگرچه لامبورگینی، پورشه و آئودی اعضای گروه فولکسواگن هستند و از پیشرانه مشترکی استفاده میکنند اما برخی ویژگیهای خاص خود را دارند. مقایسه منحنی اسب بخار هر خودرو در انتهای ویدئو نشان میدهد که هریک در چه بخشی میدرخشند.
Carbonado Aventador
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ظاهرو بیخیال…
چقدر صدای انجین اوروس زیبا و گیرا هست..
هرکسی هر کدوم از این ماشینا رو بخره قطعا اوج لذت خالص و زیبایی نسیبش میشه..
ولی از نظر من اوروس پادشاه سوپر اس یو وی ها هست..
از نظر زیبایی ظاهری و داخلی
پرفومنس و صدای اگزوز واقعا بی نقصه!!
((( پورسانگوئه رو نمیشه شاسی بلند حساب کرد اون یه سگمنت جدیده)))
Reza Waffen SS
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲اوروس پرفورمنته انتخابم 👍
مهردادکمال
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲هر کدوم رو ادم انتخاب کنه پشیمون نمیشه همشون عالین
Huracan Performante
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲همینارو یه درگ ریس بذاره مت واتسون. البته فک کنم گذاشته ولی اوروس معمولی بوده
Shahab
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲واقعا چطوری پورشه با قدرت کمتر و نسبت قدرت به وزن کمتر از لامبورگینی ، ازش سریع تره؟ چیکار می کنه پورشه ؟!
joojoo
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲فقط لانچ….
پورشه بین اسپورت سازا قویترین لانچو داره
اولش جلو میفته….حالا بقیه باید جون بکنن تا بهش برسن
❤BMW❤
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲هر چهار تاشو میخوام به شدت
R/T
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲همه شون عالین
Siyavash
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲به نظرم انتخاب بین این چهارتا سخته وافعا هرکدوم از دیگری بهتر هست و خیلی پرفورمنس نزدیکی دارن…
به نظرم تویه پیست پورشه بهتر باشه..ولی استفاده روز بی ام و ولی برایه خودنمایی لامبو و نصبت به قیمت آئودی بهتر باشه در کل واقعا هر چهارتا عالی هستن به اضافه استون که غایبه…
فرشاد
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ژرمنا همیشه محافظه کارانه عمل میکنن سیاستشون جالبه
اوروس عجب صدایی داشت
فريد
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲X5
LAMBORGHINI
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲اوروس پرفورمنته فوق العاده س
Sobhan
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲اوروس رو که میدونستیم که قدرتش بیشتره باید dbxرو میآورد
Amir
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲فقط RS Q8
عارف رضاییان
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲به نظرم لامبورگینی از متریال بهتری در ساخت موتور استفاده میکنه. برای همین قدرت بیشتری داره. لامبورگینی و فراری دو غول تکنولوژی هستند که همیشه جلوتر از رقیباشون حرکت میکنن