شاید تصور بر این باشد که امروزه هیچکس به یک سدان لوکس پرچمدار نیاز نداشته باشد. دلیل این ذهنیت آن است که سدانهای لوکس میان سایز آنقدر بزرگ و مجلل شدهاند که بتوانند جای نمونههای فولسایز را بگیرند. به عنوان مثال کمتر فرد عادی پیدا میشود که امثال آئودی A6 یا ب ام و سری۵ نتوانند نیازش را برطرف نمایند. از نظر قیمتی نیز انسان میتواند یک سدان میان سایز تا دندان مسلح و مجهز را خریداری نماید تا اینکه به یک نسخه پایه از مدل پرچمدار بسنده کند.
با این تفاسیر، شما تنها به یک دلیل به سراغ خرید یک سدان فول سایز همچون A8 خواهید رفت، چرا که دلتان میخواهد که آن را بخرید. خب برای اینکه بدانید چرا دلتان یک آئودی A8 میخواهد، با ما همراه شوید تا با هم به بررسی این خودرو بپردازیم.
شاید شما احساس میکنید که با سوار شدن بر یک چنین خودرویی، در نظر دیگران خاص و مهم جلوه میکنید؛ البته باید عرض کنیم که اصولا اکثر خودروهای حاضر در این سگمنت دارای ظاهری تهاجمی و خیلی خاص نیستند، بلکه بیشتر از نظر تجهیزات، تکنولوژی، امکانات، طول زیاد و کابین لوکسشان است که مورد توجه قرار گرفتهاند.
با نگاهی به ظاهر خودرو متوجه طول زیاد A8 خواهید شد. برای ایالات متحده نسخه بزرگتر A8 L در نظر گرفته شده است که دارای طول ۵.۳ متر و فاصله محوری ۳.۱۳ متر است. در قیاس با A6، طول و فاصله محورهای A8 به ترتیب ۳۷.۶ و ۲۰.۳۲ سانتیمتر بیشتر است.
در داخل کابین شما با فضایی که بیشباهت به طراحی فضای داخلی A6 نیست، روبهرو هستید که البته به واسطه طراحی مدرن و بسیار باکیفیت هنوز هم تازه و بدیع احساس میشود. تریم چوبی داشبورد کیفیت بالایی دارد، سطوح ساخته شده از پلاستیک پیانوبلک نیز کیفیت درخوری داشته و اثر انگشت را تا حد امکان بر روی خود نشان نمیدهند. این سطوح در بسیاری از قسمتهای داشبورد و کنسول میانی مشاهده میشوند.
به واسطه بهرهگیری از دو عدد صفحه نمایشگر لمسی بزرگ متعلق به سامانه virtual cockpit، بر روی کنسول میانی A8 دکمهها و کلیدهای زیادی دیده نمیشود. عملکرد این سیستم تقریبا دقیق، سریع و پاسخگو به نظر میرسد. بنابراین وقفه چندانی در کار با آن مشاهده نخواهد شد. یک ریموت نیز برای سرنشینان ردیف عقب در نظر گرفته شده که کار با آن بسیار ساده و راحت است.
همچنین اگرچه در نهایت یک پیشرانه V8 نیز برای آئودی A8 در امریکا ارائه خواهد شد، اما فعلا این خودرو با موتور V6 توربوشارژ به حجم ۳ لیتر در ایالات متحده عرضه میشود. توان خروجی پیشرانه V6 برابر ۳۳۵ اسب بخار و گشتاور آن نیز به ۵۰۰ نیوتنمتر خواهد رسید. جعبهدنده ۸ سرعته اتوماتیک و سامانه استاندارد چهار چرخ محرک نیز اجزای اصلی سیستم انتقال قدرت را تشکیل میدهند. همچنین یک سیستم ۴۸ ولت نیم-هیبرید نیز برای A8 2019 در نظر گرفته شده است.
A8 در عبور از پیچها نسبتا خوب عمل میکند؛ اگرچه با یک R8 مواجه نیستید اما با توجه به ابعاد بزرگ و وزن ۲۱۳۲ کیلوگرمی، این سدان لوکس عملکرد خوبی در عبور از پیچها و مباحث مرتبط با هندلینگ از خود ارائه میدهد.
کابین A8 بسیار ساکت است و تقریبا کلیه نویزها با منشا بیرونی راهی به داخل نخواهند داشت. یک سیستم صوتی باکیفیت bang and olufsen به همراه باک سوخت ۸۲ لیتری نیز برای خودرو در نظر گرفته شده است.
سیستمهایی نظیر سامانه چهارچرخ فرمانپذیر و تعلیق فعال پیشگویانه، در اوایل سال آینده برای ایالات متحده عرضه خواهند شد. به کمک سیستم فرمانپذیری چرخهای عقب، آئودی A8 در شعاع کمتری دور خواهد زد و حتی نسبت به مدل کوچکتر A4 چابکتر خواهد بود.
همچنین سیستم تعلیق فعال قادر است تا هر کدام از چرخها را به طور مستقل و بر اساس اسکن سطح جاده بالا یا پایین بیاورد. بهای نسخه پایه A8 2019 از رقم ۸۴,۷۹۵ شروع شده و میتواند به راحتی و با سفارش تجهیزات مختلف، تا صدهزار دلار نیز افزایش یابد. در صورت سفارش دو سامانه فرمانپذیری چرخهای عقب و سیستم تعلیق فعال به همراه تعدادی آپشن دیگر، قیمت A8 حتی تا ۱۵۰ هزار دلار نیز خواهد رسید.
Sajjad
۱۳ آبان ۱۳۹۷ظاهر یه سدان کشیده چقدر میتونه جذاب باشه
اونم وقتی که آئودی باشه
چراغ های عقبش خیلی زیباست
Amir
۱۳ آبان ۱۳۹۷هر چقدر از ویژگی های فوق العاده ی این ماشین گفته بشه کمه.فقط کابینشو میشه ساعت ها نگاه کرد و از این همه جذابیت و کیفیت لذت و برد و سازنده اون رو تحسین کرد.یه ماشین لوکس همه چیز تمامه اگر به فرض میتونستم سدان لوکس فول سایز بخرم قطعا اولین انتخابم این ماشین بود.شاهکار مهندسی آلمانی…
net
۱۳ آبان ۱۳۹۷Amir واقعا ایودی a8 زیباست در کلاس سدان لوکس هر چی در مورد زیبایی a8 بگیم کمه
Amir
۱۴ آبان ۱۳۹۷دقیقا همینطوره
Ferrari
۱۳ آبان ۱۳۹۷فوق العادست.
Bideski
۱۳ آبان ۱۳۹۷این آلمانیا آخر با این ماشیناشون مارو یا دیوونه می کنن یا به کشتن میدن!!!!
یکم ماشینارو کمتر خوب بزنین!!!!
Bideski
۱۳ آبان ۱۳۹۷این آلمانیا آخر با این ماشیناشون مارو یا دیوونه می کنن یا به کشتن میدن!!!
یکم ماشینارو کمتر خوب بزنین!!!
مهدی
۱۳ آبان ۱۳۹۷حیف این ماشین که سراگزوز نداره. حداقل ایکاش براش سراگزوزهای تزیینی میذاشت نه اینکه با پلاستیک کروم رنگ یه خط بکشه.البته در مدلS8 سراگزوز واقعی خواهد داشت.بنز هم درمدل های غیرAMG سراگزوزهاش واقعی نیست اما حداقل تزینی داره ولی آیودی فقط باکروم یه خط میکشه که اصلا درشان این کلاس و این خودردساز برگ نیست
Bideski
۱۳ آبان ۱۳۹۷این آلمانیا آخر با این ماشیناشون مارو یا دیوونه می کنن یا به کشتن میدن!!!
یکم ماشینارو کمتر خوب بزنین!!! ???
David
۱۳ آبان ۱۳۹۷عالیه فلسفه ی آئودی از اولم لوکس گرا بوده رقابت برای سدان لوکس آلمانی بین A8 و s کلاس بی نظرم خیلی نزدیکن
Amin
۱۳ آبان ۱۳۹۷واقعا آلمانی ها متخصص در این سطح خودرو ساختن هستن،کلاسیه که غیر آلمانی ها سخت بتونن عرض اندام کنن
..::Majidio Lamborghini::..
۱۳ آبان ۱۳۹۷اگر به دنبال خودرویی هستید تا موفقیت های خود را جشن گرفته و آن را به رخ دیگران بکشید، خب پس دیگر صرفه جویی مالی معنا ندارد…
????
این جمله رو باید با طلا نوشت … من اگه 150 هزار تا میخواستم واسه یه سدان لوکس هزینه کنم انتخاب اول و آخرم A8 فول آپشن بود … از بس که خوب و دوست داشتنیه این ماشین … اقیانوسی از تکنولوژِ رو با خودش حمل می کنه
محمد رضا
۱۳ آبان ۱۳۹۷همچنین سیستم تعلیق فعال قادر است تا هر کدام از چرخها را به طور مستقل و بر اساس اسکن سطح جاده بالا یا پایین بیاورد.
این یکی از کوچک ترین دلایل خرید یه سدان لوکسه فول سایزه که اپشن هایی درش ارایه میشه که تو هیچ خدروی دیگری اراییه نمیشه
Achtung
۱۳ آبان ۱۳۹۷البته بجز اس کلاس
Kian70
۱۳ آبان ۱۳۹۷دیونمون کردن آلمانیا
mahdy
۱۳ آبان ۱۳۹۷رقیب گردن کلفتیه حتی برای S کلاس و سری هفت
شاهين
۱۳ آبان ۱۳۹۷من باید اعتراف کنم این مدل رو به سری۷ ترجیح میدم،شاید بتونم بگم مساوی با اس کلاس
net
۱۳ آبان ۱۳۹۷شاهین از زمانی که ایودی a8 به عنوان تولید شده دوران بنز کلاس اس و بی ام و سری ۷ به پایان رسید.الکی نیست که لقب ایودیa8 گذاشتند کوه تکنولوژی.واقعا ایودی a8طراحی داخلی و بیرونی زیبایی داره مخصوصا رنگ مشکی a8 خیلییییییی قشنگه
net
۱۴ آبان ۱۳۹۷اصلاحیه شاهین از زمانی که ایودیa8 به عنوان سدان لوکس تولید شده
شاهين
۱۴ آبان ۱۳۹۷در عالی بودن آئودی آ۸ شکی نیست،خودم طرفدارش شدم شدیدا، ولی در رابطه با پایان دوران اس کلاس دعوتت میکنم آمار فروش اون اسطوره از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۸ مطالعه کنی
net
۱۴ آبان ۱۳۹۷امار فروش ولش کن پراید هم پرفروشترین ماشین جهان هست.ایودی a8 دو سال هست معرفی شده
net
۱۳ آبان ۱۳۹۷ایودی a8 مدل ۲۰۱۹ زیباترین و بهترین سدان لوکس جهان هست.ایودی a8 باعث شد که مردم جهان بنز سری s و بی ام و سری ۷ رو فراموش کنند. ایودی a8 کشیده و زیبا و لوکس و طراحی داخلی و بیرونی زیبا و بینقصی داره مخصوصا رنگ مشکی a8 خیلی قشنگه و رینگ زیبایی داره چراغ جلو و عقب و جلوپنجره عالی هست و ……… مدلهایی که طراحی داخلی کاملا مشکی هست خیلی قشنگتر هست
net
۱۳ آبان ۱۳۹۷عاشق طراحی داخلی و بیرونی هیوندای گرنجور مدل۲۰۱۷ نسل قبلی و هیوندای سانتافه اسپرت مدل ۲۰۱۸ و ایودیa8 مدل ۲۰۱۹ و فورد f150مدل ۲۰۱۹ لیمیتد و بی ام و سری ۸ مدل ۲۰۱۸کابریولت هستم=در حال حاضر این ۵ ماشین زیباترین ماشین دنیا هستند و زیباترین طراحی داخلی و بیرونی ماشین دنیا رو دارند= منظورم از این ۵ ماشین رنگ یکپارچه مشکی طراحی داخلی و بیرونی این ۵ ماشین هست که خیلییییی زیباست رنگهای دیگه از این ۵ ماشین دوست ندارم