آئودی

یادی از آئودی A8 کوپه سال 1997

این فتوشاپ نیست، این ماشین واقعاً ساخته شده است

امروز ساخت نسخهٔ کوپهٔ آئودی A8 ایدهٔ جذابی است تا جایی که رندرهای زیادی هم از آن طراحی شده است اما شاید جالب باشد بدانید که دو دهه پیش، آئودی این ایده را عملی کرده است. این شرکت در سال ۱۹۹۷ نسخهٔ کوپهٔ سدان فول سایز و پرچم‌دار A8 خود را با همکاری شرکت IVM Automotive تولید نمود و برای اولین بار در نمایشگاه ژنو همان سال به نمایش درآورد.

برای ساخت این خودرو، تغییراتی در A8 معمولی سدان ایجاد شده بود. A8 کوپه کمی کوتاه‌تر از نسخهٔ سدان بود، تقریباً تمامی پانل‌های بدنهٔ جدید آن از آلومینیوم ساخته شده بود و مجهز به چهار صندلی بود که از آئودی کابریولت گرفته شده بودند. فقدان ستون B نیز موجب شده بود که A8 کوپه به میزان قابل‌توجهی شیک‌تر از نسخهٔ سدان به نظر برسد درحالی‌که سقف شیب‌دار آن‌هم موجب ایجاد پروفیل جانبی زیبایی شده بود.

بااین‌حال متأسفانه نهایتاً آئودی به دلیل نگرانی از عدم فروش مناسب تصمیم به لغو پروژهٔ تولید A8 کوپه گرفت. ارباب حلقه‌ها می‌ترسید که A8 کوپه هم به سرنوشت ب‌ام‌و سری ۸ دچار شود؛ یعنی خودرویی که آن‌هم یک کوپهٔ بزرگ لوکس بود که هرگز فروش مناسبی را تجربه نکرد هرچند که امروزه بسیار محبوب شده است. به همین دلیل از A8 کوپه تنها یک دستگاه ساخت شده و در حد همین یک پروتوتایپ باقی ماند. این در حالی است که از سرنوشت این خودرو هم اطلاعات دقیقی در دسترس نیست اما برخی میگویند از سال ۲۰۰۲ تاکنون این A8 کوپه دیده نشده و هم‌اکنون در شرکتی که ساخته شده بود یعنی IVM Automotive نگهداری می‌شود.

اما درحالی‌که تاکنون هیچ‌گاه نسخهٔ کوپهٔ A8 به‌صورت رسمی و تولیدی ساخته نشده است، اوضاع می‌تواند در نسل جدید A8 که به‌تازگی معرفی شده تغییر کند. مدت‌ها است شایعاتی در رابطه با ساخت نسخهٔ کوپهٔ این سدان لوکس با نام A9 دست‌به‌دست می‌شوند که حتی این شایعات در اواخر سال ۲۰۱۴ توسط آئودی با معرفی کانسپت پرولوگ تقویت شدند؛ اما بااین‌وجود هنوز مشخص نشده است که این لوکس‌ساز آلمانی برای ساخت A8 کوپه یا همان A9 چه تصمیمی دارد. آیا آئودی برای رقابت مستقیم با مرسدس بنز S کلاس و نسل جدید ب‌ام‌و سری ۸ که به‌زودی پس از چندین سال غیبت مجدداً بازخواهد گشت، نهایتاً تصمیم به تولید A9 خواهد گرفت یا نه؟ فعلاً معلوم نیست.

 

منبع: Motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. ماتهويس

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (694 ديدگاه)

    یه لیوان اب قند لطفن ?

    1. aston martin

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      کاش جای پژو 405 این ماشین رو اون سالها وارد و منتاژ میکردن. اون وقت تا صد سال دیگم نمیگفتیم باید از رده خارج بشه هرچند باز هم حقمون این نبود. ولی اقلا یه ماشین اصیل داشتیم دستمون
      حتی اگر همین رو هرچند وقت یه بار فیس لیفت های واقعی میکردن باز هم وضعیت بهتر میشد

      1. MOBIN POURMAND

        ۲۰ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (78 ديدگاه)

        موافقم باهات.اما اگر اینو مونتاژ میکردن قیمتش بالای ۴ برابر اون لگن میشد

  2. Amir

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    چه طراحی بی نظیری داره. ❤❤❤❤

    از نسل اول A8 ,عکس زیاد دیده بودم هیچ وقت فکر نمیکردم اینقدر که تو این عکس ها دیدم نسخه ی کوپش قشنگ باشه.

    آئودی قبل از آ۸ پرچم داری به اسم AUDI V8 داشت ، من با دیدن عکس های V8 عاشق طراحی آئودی شدم.

    طراحی این ماشین دقیقا همون چیزیه که من می‌خوام. دقیقاً همون چیزیه که من بهش میگم طراحی اروپایی و عاشقش هستم ‌‌و به مکتب طراحی اتومبیل آسیایی ترجیحش میدم .

    ساده، متین و بی نهایت شیک و دوست داشتنی ❤

    درود بر ارباب حلقه ها

    1. arash66

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (433 ديدگاه)

      آخ امیر عزیز گل گفتی ….
      دقیقا منم عاشق طراحی Audi V8 هستم و مطمئنا یه روزی سوارش میشم …
      فوق العادس، این مدل رو هم اگر معرفی میکردن خیلی بهتر بود. عالیه

      1. Amir

        ۱۹ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        .
        مرسی دوست عزیز
        معلومه آئودی بازی ، آئودی بازها خیلی خاصن !!!
        خودم برات مشخصاتش رو خلاصه مینویسم

        آئودی وی۸
        از ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۳ تولید شد
        در آلمان و‌ ژاپن ( توکیو) مونتاژ میشد !
        ۴۲۰۰ سی سی وی۸ تنفس طبیعی
        ۱۸۰۰ کیلو وزن
        ۳ دستگاه آئودی وی۸ در سال ۱۹۹۰ و ۶ دستگاه در سال ۱۹۹۱ در مسابقات DTM شرکت کردند و به ترتیب اول، دوم ، سوم در ۱۹۹۰ و اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم، ششم در سال ۱۹۹۱ شدند !!!!!!!
        آئودی در این ۲ سال رکورد ۳ و‌۶ رتبه ی پیاپی رو بر جا گذاشت که بی سابقه بود !

        اولین ماشین آئودی که جلو بنز تمام قد ایستاد و یک رقیب جدی شد

        ۰ تا ۱۰۰ در ۶/۸
        ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور
        سقف سرعت +۲۵۰

        لیست بلند بالایی از آپشن که حتی شامل گرم کننده ی دستگیره ی هر ۴ در (از داخل و‌خارج) و‌ گرم کننده ی سوراخ کلید ( نمیدونم به چه دردی میخوره !!! ) هست‌.

        طراحی آئودی بی نظیره ، سرم خلوت شه در مورد مدل هاش در هفته های آتی کامنت خواهم گذاشت‌ مفصل در مورد آئودی ۱۰۰ و بقیه ی مدل ها توضیح میدم‌

        1. arash66

          ۱۹ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (433 ديدگاه)

          لطف داری
          امیر جان چطور میتونم باهات ارتباط برقرار کنم ؟

        2. Amir

          ۱۹ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          رفیق جان تلگرام ، اینستا ، هستم‌
          شمارم رو پایین در یک کامنت جدا میذارم اگر پدال تایید کرد که چه بهتر ، اگر تایید نشد ایمیلم رو میدم‌

  3. Behnam.xan

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (156 ديدگاه)

    عجب چیزی بود?

  4. ایلیا

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (731 ديدگاه)

    آئودی حتی توی این مدل که به بیست سال پیش برمیگرده عادت حسنه و همیشگی خودش یعنی استفاده از رینگ های بزرگ رو رعایت کرده، خواهشا یبار برگردید و ببینید رینگ و لاستیک ماشین چقدر ماشین رو خوشفرم کردن،عکس اول.
    آئودی جان مرسی که هستی.

  5. ebi V16 bi turbo

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (30 ديدگاه)

    شرکت Audi از ابتدا تاکنون شاهکار ساخته واقعا ارباب حلقه هاست

  6. ارش

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    بازار دهه 90 خیلی مزخرف بود از تولید نشدن همچین ماشینی میشه فهمیدچه شرایط سختی داشتن خودرو سازان لامبورگینی رولزرویس بوگاتی چاگوار وخیلیهای دیگه تو این دهه ورشگست شدن

  7. عدول

    ۳۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    مشکل اینجاست که فقط فرانسه و چین اجازه مونتاژ ماشینای از رده خارجشو به ایران میده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا