نسل دوم آئودی Q7 به عنوان یک SUV لوکس از سال آینده روانه بازار خواهد شد. خودرویی که با وجود جدید و مدرن بودن، چهره ای آشنا دارد.
این روزها خودروسازان به شدت ایده کاهش وزن خودروها را دنبال میکنند. فورد از آلومینیوم استفاده میکند تا ۳۱۸ کیلو از وزن وانت F-150 مدل ۲۰۱۵ کم شود و بامو به سراغ فیبر کربن رفته است تا در خودروهای الکتریکی جدید خود از آن سود ببرد. لندروور هم ادعا میکند که ۴۲۰ کیلوگرم وزن نسل جدید رنجروور را کاهش داده است. در این میان آئودی هم نسل جدید Q7 را با ۳۲۵ کیلوگرم رژیم وزنی معرفی کرده است. برای رسیدن به این هدف از فولاد با مقاومت بالا در شاسی و آلومینیوم در طیف وسیعی از قسمتهای بدنه و تعلیق استفاده شده است. نسل جدید آئودی Q7 از پلتفرم مشترکی با فولکسواگن توآرگ و پورشه کاین یعنی MLB سود میبرد. بدین ترتیب به عنوان یک خودروی لوکس جاده ای از ساختاری بهره میبرد که میتوان زمانهای زیادی را در خارج از جاده و آفرود گذراند. در حالی که ابعاد این خودرو کمی کوچکتر از نسل قبلی است، اما عریض و طویلتر و کم ارتفاعتر به نظر میرسد. فرم بدنه در نمای پهلویی کاملاً مشابه خودروهای واگن است. آئودی از جلوپنجره و چراغهای جدیدی در نسل دوم Q7 استفاده کرده که آن را اسپرت تر و خشنتر کرده است. طرح جلوپنجره سه بعدی با حاشیه پهن و خطوط افقی موازی از مدل کانسپت Crosslane کوپه به عاریت گرفته شده است. چراغهای جلو با لامپهای LED و چینش گرافیکی خاص و منحصربهفرد نیز با وجود شلوغی و پیچیدگی، تبدیل به امضای جدید آئودی شدهاند. در قسمت عقب خودرو از ویژگیهای بصری اسپرت، نشان کمتری یافت میشود و چراغهای مستطیلی، اسپویلر سقفی و درب بزرگ عقب بیشتر تداعیگر یک خودروی استیشن میباشند. با این وجود این خودرو در مجموع همانند یک Q3 بزرگتر به نظر میآید. اوضاع در داخل کابین به مراتب بهتر است و طراحی جدید داشبورد با ورودیهای هوای عریضی که سرتاسر عرض داشبورد را دربر گرفتهاند، جلب نظر میکند. بعلاوه نسل جدید نمایشگرهای دیجیتالی داشبورد نیز بسیار کامل و جامع طراحی شده و تمامی اطلاعات لازم را به بهترین شکل ممکن به نمایش میگذارد. در قسمت کنسول و داشبورد میانی هم از اصول کاهش پیچیدگی زائد و سادهسازی تبعی شده است. یک تاچ پد لمسی نیز کار با نمایشگرها و ابزارهای دیجیتال را آسانتر میکند. فرمان خودرو نیز طراحی زیبایی دارد و طراحی تریم دو رنگ داخلی با حاشیه بسیار باریکی از رنگ قرمز نیز به جذابیت آن افزودهاند. فضای کابین نسبت به قبل افزوده شده و فضای سر و پا برای ردیف اول و دوم بیشتر شدهاند. فاصله بین دو محور خودرو هم به ۲۹۹۰ میلی متر رسیده است. هنوز یک جفت صندلی به عنوان ردیف سوم به شکل جمع شونده وجود دارند. فضای بار نیز اندکی افزایش یافته اما به لطف کاهش ارتفاع عرشه بارگیری، میتوان راحت تر از سابق، وسایل را در خودرو قرار داد. سیستم درب عقب بازشوی خودکار بدون دخالت دست، که با حرکت پا در زیر سپر، درب را باز مینماید نیز به صورت اختیاری قابل سفارش است. فضای صندوق عقب با سه ردیف صندلی، ۲۹۵ لیتر و در پیکرهبندی ۵ نفره ۸۹۰ لیتر است. تازه با خواباندن صندلیهای ردیف دوم این فضا تا ۲۰۷۵ لیتر افزایش مییابد. آئودی Q7 مدل ۲۰۱۶ از پیشرانههای متنوع و قدرتمندی سود خواهد برد. مدل اصلی بنزینی از پیشرانه ای شش سیلندر V شکل با حجم ۳.۰ لیتر و با کمک سوپرشارژر بهرهمند است که ۳۲۸ اسب بخار نیرو و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این مدل با گیربکس هشت سرعته خودکار شتابی ۶.۱ ثانیه ای دارد. در بین دیزلیها هم، مدل توربودیزل ۲۶۸ اسبی و ۶۰۰ نیوتن متری در ابتدای فهرست قرار میگیرد. شتاب صفر تا صد این مدل ۶.۳ ثانیه است. همچنین یک مدل دیزلی ۳.۰ لیتری TDI با قدرت ۲۱۵ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر قابل انتخاب است. وزن این مدل به ۱۹۹۵ کیلوگرم میرسد. در کمال تعجب، برای اولین بار، Q7 را میتوان با یک موتور چهار سیلندر ۲.۰ لیتری توربو نیز خریداری کرد که نیروی آن ۲۴۸ اسب بخار و تورک آن ۳۷۰ نیوتن متر میباشد. یک مدل پلاگین هیبریدی هم که از ترکیب موتور دیزلی ۲۵۸ اسبی شش سیلندر و یک موتور الکتریکی استفاده میکند با خروجی مجموع ۳۶۸ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر، مدل e-tron کواترو را تبدیل به سریعترین عضو این خانواده میکند. باتریهای لیتیوم یون با انرژی ذخیره ۱۷.۳ کیلووات ساعت، این خودرو را تا ۵۶ کیلومتر مسافت بدون نیاز به قطره ای سوخت، پشتیبانی میکنند. شتاب صفر تا صد مدل e-tron تنها ۶ ثانیه است. در حالت الکتریکی خالص در ۶.۱ ثانیه میتوان از سکون به سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت رسید. نهایت سرعت این مدل هم ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت میباشد. مصرف سوخت این مدل در حالت ترکیبی، تنها ۱.۷ لیتر در صد کیلومتر میباشد و میزان آلاینده تولیدی آن نیز ۵۰ گرم CO2 در هر کیلومتر است. سیستم انتقال نیرو با گیربکس هشت سرعته خودکار نیز برای این مدل در نظر گرفته شده است. در بازار آمریکا، انتقال نیرو به هر چهار چرخ یا کواترو به صورت استاندارد ارائه میشود. دیفرانسیل مرکزی با کنترل الکترونیکی باعث انتقال نسبتهای متفاوت نیرو از ۷۰/۳۰ و ۴۰/۶۰ تا ۱۵/۸۵ بین محورهای جلو و عقب میشود. چرخهای عقب فرمان پذیر نیز به صورت یک آپشن ارائه میشوند که افزایش ثبات در سرعتهای بالا و پارک راحتتر خودرو در فضاهای تنگ از مزایای این سیستم است. سیستمهای ایمنی کاملی از جمله هشدار خروج از خط، کروز کنترل تطبیقی، ترمز خودکار و پیشگیری از تصادف و کنترل ثبات تریلر هم در این خودرو مورد استفاده واقع شدهاند. این خودرو در ماه ژانویه در نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی خواهد شد. مشخصات کامل و قیمت این خودرو نیز متعاقباً اعلام میشوند.۳۱ خواندن این مطلب 4 دقیقه زمان میبرد
ایمان
۲۳ آذر ۱۳۹۳نظرسنجی
آئودیQ7 لایک
ولوو xc90 دیسلایک
سپهر
۲۳ آذر ۱۳۹۳به نظر بنده از نظر طراحی خارجی خیلی هماهنگه به خصوص چراغ های عقب وجلو که واقعا هم خونی خاصی باهم دارن وهم میشه گفت چهره ی یک ماشین لوکس رو به آدم القاء میکنه وهم چهره ی یک ماشین اسپرت رو کابینشم به نظرم اصلا نقصی نداره به خصوص این که همه چیز به صورت دیجیتالی عرضه شده من جمله صفحه آمپر ونمایشگرهای عقب هم خیلی بزرگ و زیبا هستند. باتوجه به توضیحات داده شده از موتور قوی هم بهره میبره.
MAFIA
۲۳ آذر ۱۳۹۳خودرو عامه پسندی هست.من دوسش دارم.حتی از GL و X6
E 36
۲۴ آذر ۱۳۹۳MAFIA کلا تو همه تلاشتو میکنی هرچه بیشتر دیس بگیری!
آخه این حرفه تو میزنی؟؟؟
Zonda R
۲۳ آذر ۱۳۹۳@.F
با عرض پوزش
ایمان عزیز
بسیار چلنج هوشمندانه ای رو گذاشتی
احسنت
ایمان
۲۴ آذر ۱۳۹۳خیلی ممنون داداش
mazaher
۲۳ آذر ۱۳۹۳سلام دست المانیها به هر ماشینی بخوره فوق العاده میشه.
Frankenstein
۲۳ آذر ۱۳۹۳همه شرکتا واسه این که کم نیارن زدن تو خط هیبردی شدید….
اون که bmw
اون از volvo
اینم از audi
تویوتا و لکسوس هم که تو هیبریدی ید طولایی دارن
نمیدونم مرسدس میخواد چیو رو کنه واسه رقابت تو این تیپ از ماشینا
Predator
۲۴ آذر ۱۳۹۳زده تو کار داداش خبر نداری…
خیلی وقته هم که زده ;-)
رضا :: فقط مرسدس بنز :: فقط رئال
۲۳ آذر ۱۳۹۳احساس می کنم داخلش یذره شبیه BMW شده
نمیدونم شایدم قبلا اینطوری بوده….!!!!!
سام سامی
۲۳ آذر ۱۳۹۳در یک کلام “فوق العاده”…
واقعا جای آیودی کنار باقی هموطن هاش ( بی ام و- بنز- پورشه) تو ایران خالیه…
درود بر عاشقان خودرو
مرتضی
۲۳ آذر ۱۳۹۳بخصوص ایودی از نوع آئودیش :D
Predator
۲۴ آذر ۱۳۹۳سخت نگیر بابا
با گوشی و تبلت اومدن بدیش اینه دیگه باید ایودی بنویسی عین من…. :(
نیما
۲۳ آذر ۱۳۹۳عشق است به قول mazaher دست آلمانی ها به هر ماشینی بخوره فوق العاده میشه
علیرضا
۲۳ آذر ۱۳۹۳دوستان دقت کنن، این ماشین رقبای خفنی داره به نام بنز و بی ام و داره !!!
AliZeus
۲۳ آذر ۱۳۹۳خوب شد گفتی! :D
رضا :: فقط مرسدس بنز :: فقط رئال
۲۳ آذر ۱۳۹۳Great LIKE
Zonda R
۲۳ آذر ۱۳۹۳@.F
این Q7 همه چی تمومه
McLaren Automotive
۲۳ آذر ۱۳۹۳به نظر میاد مثل بقیه ژرمن ها بینهایت با کیفیت باشه . و اینکه طراحی تمام قسمت های ماشین خیلی با هم جوره مخصوصا چراغ ها
محمدرضا ♥BMW♥
۲۳ آذر ۱۳۹۳داخل و جلوش فوق العادس اما عقبش چرا اینجوریه :-/…نمیدونم چرا Audi اندازه Benz و BMW مطرح نیس…
امیرحسین
۲۷ آذر ۱۳۹۳کی گفته مطرح نیست ؟ آئودی اگه از اینایی که گفتید بیشتر نباشه ابدا کمتر نیست! چون تو ایران نیومده مردم کمتر باهاش اشنایی دارن…
AliZeus
۲۳ آذر ۱۳۹۳بسیار عالی و شیک…ضمنا جادار تر از سایر مدل های مشابه هستش لذا گزینه ای است بعنوان خودروی خانواده…
حمید
۲۳ آذر ۱۳۹۳اون مدل قدیمیه عالی بود.
خودرو با حال فقط آلمانی.
نمی دونم چرا جامعه ما همش این کره ایها رو گرفته.
البته با موج ماشینهایی چینی فکر کنم دلمون برا کره ایها هم تنگ بشه.
Ahmad..F12
۲۳ آذر ۱۳۹۳محشره…
همه چیزش عالیه
مدل e-tron و سیستم های ایمنیش فوق العادهست که از S7 به ارث برده، مصرف سوختش که دیگه حرفی برا گفتن نمیذاره
گیربکس 8 سرعته، سیستم کوارتز و سیستم تغییر زاویۀ چرخهای عقب هم عالیه…
طراحیش هم محشره خصوصاً داخل کابین
فقط بهتر بود طراحی خارجی بهتر و جسور تری میداشت، یکم خسته است.
4MATIC
۲۳ آذر ۱۳۹۳نظرسنجی:
بنز ML500=لایک
ایودی Q7=دیسلایک
4MATIC
۲۳ آذر ۱۳۹۳از نسل قبلیش بیشتر خوشم می اد البته نظردوستان محفوظه
مرتضی
۲۳ آذر ۱۳۹۳عجب کابین محشری داره
mahdi
۲۳ آذر ۱۳۹۳این شد یه suvدرست وحسابی واقعا لذت بردم
E 36
۲۴ آذر ۱۳۹۳کاش عکس رنگای دیگشم میزاشت
AMIN
۲۴ مرداد ۱۳۹۴طراحی داخلی و نمای جلوش زیاد جالب نیست
کورش
۳۱ فروردین ۱۳۹۵باشه . پخشش نکن . ولی خدا همه جا و در هر زمان و مکان هست . همه را میبیند .