آئودی

خودنمایی آئودی R8 پایه با نسخه سفارشی کواترو لیمیتد ادیشن

آئودی در حال معرفی نسخه‌ای سفارشی از سوپرکار پایه R8 V10 با پسوند کواترو لیمیتد ادیشن است. این خودرو فقط به تعداد ۳۰ دستگاه و در رنگ‌های آبی، نقره‌ای و سبز تولید خواهد شد. این نمونه‌ها از کابین منحصربه‌فرد و برخی عناصر بدنه خاص سود برده و از تابستان سال جاری میلادی با قیمت پایه ۱۸۶ هزار دلار برای نسخه کوپه و ۱۹۵ هزار دلار برای نسخه اسپایدر عرضه خواهند شد.

در همین اثنا نسخه پرفورمنس V10 نیز به عنوان مدل سال ۲۰۲۱ در بازار آمریکا قابل سفارش خواهد بود.

اما این مدل‌های سفارشی در بخش پیشرانه تغییری نداشته و همچنان به نیروگاه ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی دیگر مدل‌های R8 V10 کواترو مجهز هستند. این پیشرانه قدرت ۵۶۲ اسب بخاری و گشتاور ۵۵۰ نیوتون متری‌اش را از طریق یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ ها منتقل می‌کند.

اما این مدل‌های سفارشی کمی سبک‌تر بوده و از سیستم اگزوز اسپورت برگرفته از مدل R8 پرفورمنس استفاده کرده‌اند.

از نظر بصری این خودروها دارای رنگ‌های سفارشی آئودی Exclusive و پوشش آینه‌های متمایز هستند. تریم پایین‌تر، بخش پیشرانه و تیغه‌های جانبی از جنس فیبر کربن بوده و کالیپرهای ترمز نیز برای ایجاد ظاهری اسپورت تر رنگ قرمز را به خود گرفته‌اند.

در نظر داشته باشید که ۱۵ دستگاه از این خودروها در نسخه کوپه دارای رنگ بدنه آبی با کابین نقره‌ای، ۵ دستگاه با رنگ بدنه نقره‌ای و کابین مشکی و دوخت های قرمز و ۵ نمونه دیگر نیز دارای بدنه سبز رنگ با کابین مشکی و دوخت های خاکستری خواهند بود. تنها ۵ دستگاه از این خودرو به‌صورت اسپایدر و همگی با رنگ بدنه آبی و کابین نقره‌ای تولید خواهد شد.

تمامی مدل‌ها از کف‌پوش‌های سفارشی و دوخت های همرنگ به همراه رینگ‌های ۲۰ اینچی با طرح نقره‌ای سود می‌برند که این طرح برای اولین بار در R8 بازار آمریکا بکار رفته است.

در کابین نیز تریم فیبر کربن براق برای کاکپیت مجازی و ورودی‌های هوا بکار رفته است. نسخه‌های کوپه R8 کواترو لیمیتد ادیشن همچنین با پوشش سقف آلکانترا در دسترس هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. جواد خطر

    ۲۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (255 ديدگاه)

    قَیمَتِش چَندِ؟؟

    1. 917

      ۲۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (311 ديدگاه)

      مفت، ۱۸۶ هزار دلار برای نسخه کوپه و ۱۹۵ هزار دلار برای نسخه اسپایدر

      1. Dna

        ۲۸ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (297 ديدگاه)

        طراحی داخلی آر8 چرا مث بقیه مدلهاش نیس خیلی قدیمی شده؟

      2. مهدی موتورز

        ۲۸ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (1232 ديدگاه)

        دیگه اینقدر مفتم نیست

  2. ارش

    ۲۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    چقدر خوشگله!!؟

  3. ارشیاsvj

    ۲۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    چراغاش با نسخه های دیگه فرق داره.
    دقت کنین نوکش صاف تره.

  4. net

    ۲۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3397 ديدگاه)

    چرا طراحی بیرونی این ماشین ایودی شبیه ماشینهای سوپر اسپرت نیست؟

  5. مک وال

    ۲۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (217 ديدگاه)

    جلوپنجره اس اصلا جالب نیست. از آئودی بودن فاصله گرفته!

  6. Hadi

    ۲۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    قیمتش خیلی بالاست…
    ولی بازم ارزششو داره ?

  7. mehran.Jy

    ۲۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (232 ديدگاه)

    بعضی وقت ها باید تو اوج خداحافظی کرد.
    این r8 و نیسان gtr اینقدر خوبن که دوست ندارم پیر شدنشونو ببینم.
    ای کاش تا معرفی نسل بعد دیگه تولید نشن. الان کلی انتقاد بهشون وارده چون مثلا طراحی داخلی و امکاناتشون مال ۱۰ سال پیشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا