برای کسانی که خواهان نسخهٔ اسپرت آئودی Q5 هستند، هماکنون مدل SQ5 با پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 بنزینی ۳۵۵ اسبی در بازار وجود دارد اما بااینوجود حالا آئودی نسخهٔ دیزلی این کراساوور اسپرت را هم معرفی کرده است. این مدل جدید که SQ5 TDI نام دارد، به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربودیزل مجهز شده است. این پیشرانه از سیستم هیبریدی خفیف و همینطور یک توربوشارژر الکتریکی برخوردار است که این ویژگی برای اولین بار توسط آئودی در مدل SQ7 دیزلی معرفی شد.
این توربوشارژر الکتریکی با از بین بردن تأخیر توربو، گشتاور را بلافاصله در اختیار راننده قرار میدهد و درعینحال دور موتور را پایین نگه داشته و مصرف سوخت را کاهش میدهد. پیشرانهٔ دیزلی SQ5 قدرتی برابر با ۳۴۷ اسب بخار و گشتاور ویرانگری معادل ۷۰۰ نیوتن متر تولید میکند. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ کواترو به هر چهارچرخ انتقال پیدا میکند. SQ5 دیزلی به یک دیفرانسیل مرکزی هم مجهز است که میتواند تا ۸۵ درصد از نیروی پیشرانه را به اکسل عقب یا تا ۷۰ درصد آنرا به اکسل جلو منتقل کند اما در حالت رانندگی معمولی نیرو را با نسبت ۴۰ به ۶۰ بین محورهای عقب و جلو توزیع میکند.
سیستم تعلیق این کراساوور اسپرت در جلو و عقب از نوع پنج اتصالی بوده و رینگهای استاندارد آن ۲۰ اینچی هستند. برای محور عقب SQ5 نیز امکان سفارش دیفرانسیل اسپرت وجود دارد که بهمنظور افزایش پویایی خودرو در هنگام پیچیدن، گشتاور را بهصورت فعال میان چرخهای عقب توزیع میکند. سیستم فرمان پویا، رینگهای ۲۱ اینچی و سیستمهای کمکراننده هم از دیگر آپشنهای قابل سفارش برای این خودرو هستند. SQ5 دیزلی همانند همتای بنزینی خود در بیرون نیز از جلوپنجره با میلههای آلومینیومی دوتایی و قاب مشکیرنگ، سپرهای اسپرت و نشانهای SQ5 برخوردار شده است.
در این ماشین همچنین چراغهای جلو و عقب و راهنماها بهصورت استاندارد از نوع LED هستند. در کابین SQ5 فضای تاریکی ایجاد و ویژگیهایی چون رو رکابیهای چراغدار، صندلیهای اسپرت با روکش چرم و آلکانترا و دوخت متضاد، نشانهای منحصربهفرد SQ5، پدالهای فولادی ضدزنگ، پدالهای تعویض دندهٔ آلومینیوم مانند و… ارائه شده است. قیمت پایهٔ آئودی SQ5 TDI در آلمان از ۶۷,۷۵۰ یورو آغاز میشود و از تابستان آینده راهی نمایندگیهای فروش خواهد شد.
ایمان
۳ اسفند ۱۳۹۷این تکنولوژی آئودی و گشتاور فوق العاده به درد آفرودرها میخوره تا یک کراس اوور ولی بازم دمش گرم
علی رضا
۳ اسفند ۱۳۹۷چرا اینقدر خوبی لعنتی ؟
M
۳ اسفند ۱۳۹۷ای کاش یه خورده کورس پیستونو کوتاه تر میکردن !
این دیگه خیلیه !
700 نیوتون متر تو این کلاس؟واقعا نیازی نبود میشد گشتاورو 600 تا بزارن و از اون طرف
اسب بخارو بالا میبردن
امیر
۳ اسفند ۱۳۹۷وای چقد خوبه گشتاورش!!!!!
حرف نداره
اگه قرار باشه دنیای الکتریکی ها وارد صنعت خودرو بشه بهتره ک به این سبک وارد بشه
هم مزایای الکتریکیو داره هم جذابیت سابق!
saeed13R8
۳ اسفند ۱۳۹۷خیلی خفنه واقعا جای این برند بین خودروهای لوکس توی کشورمون حس میشه