آئودی

آئودی SQ7، اولین خودرو با توربوشارژر الکتریکی

در نمایشگاه ژنو امسال آئودی یک سورپرایز برای طرفدارانش داشت و آن معرفی عضو قدرتمند خانواده Q7 یعنی SQ7 بود. هرچند SQ7 هنوز هم قدرتی کمتر از SUV های اسپرت GLE63/GLS63 مرسدس بنز و X5M ب‌ام‌و دارد، اما به‌خوبی می‌تواند خلأ نمونه اسپرت Q7 را در بین محصولات آئودی پر کند.

Audi SQ7 TDI
Audi SQ7 TDI
این SUV قدرتمند مجهز به پیشرانه V8 دیزل ۴ لیتری است که قادر بتولید قدرتی برابر با ۴۳۵ اسب بخار و گشتاور عظیم ۹۰۰ نیوتن متر است که SQ7 را تبدیل به قدرتمندترین SUV دیزل بازار می‌کند. این گشتاور که در ۱۰۰۰ تا ۳۲۵۰ rpm قابل‌دسترسی است، توسط گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌گردد.
Audi SQ7 TDI
Audi SQ7 TDI
Audi SQ7 TDI
Audi SQ7 TDI
این پیشرانه دیزل قدرتمند، SQ7 را قادر می‌سازد تا ظرف ۴.۸ ثانیه از سکون به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست یابد درحالی‌که فقط ۷.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر گازوئیل مصرف کرده و ۱۹۴ گرم CO2 در هر کیلومتر تولید می‌کند. حداکثر سرعت آن نیز به‌صورت الکترونیکی بر روی ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدودشده است.
Audi SQ7 TDI
Audi SQ7 TDI
Audi SQ7 TDI
Audi SQ7 TDI
مزیت اصلی و ویژگی منحصربه‌فرد این خودرو به‌کارگیری توربوشارژر الکتریکی در آن است. آئودی SQ7 اولین خودرویی است که از این تکنولوژی استفاده می‌کند و این یعنی خداحافظی با پدیده تأخیر توربو. این توربوشارژر که EPC نام دارد (مخفف Electric Powered Compressor)، در مسیر هوای اینترکولر قرارگرفته و توانی برابر با ۷ کیلووات دارد. برای تأمین نیروی موردنیاز آن‌هم یک باطری لیتیوم یون ۴۸ ولتی در قسمت زیرین صندوق بار نصب‌شده است.
 V8 TDI Biturbo engine electric powered compressor (EPC)
V8 TDI Biturbo engine electric powered compressor (EPC)
در قسمت بیرونی SQ7 شاهد جلوپنجره خاص محصولات سری S آئودی به همراه تغییراتی در سپرها هستیم. ۴ سر اگزوز مستطیل شکل از زیر سپر عقب بیرون زده و رینگ‌های اسپرت ۲۰ اینچی با لاستیک‌های ۲۸۵ نیز خودنمایی می‌کنند. البته امکان سفارش رینگ‌های ۲۲ اینچی هم وجود دارد. چراغ‌های جلو در حالت استاندارد از نوع LED هستند درحالی‌که چراغ‌های LED ماتریکس را نیز می‌توان سفارش داد. همچنین ترمزهای کربنی نیز به‌صورت سفارشی عرضه می‌گردند.
Audi SQ7 TDI Cockpit
Audi SQ7 TDI Cockpit
Audi SQ7 TDI Interior
Audi SQ7 TDI Interior
این SUV اسپرت در دو نوع ۵ و ۷ نقره تولید خواهد شد و پذیرش سفارشات خرید آن از بهار امسال آغاز می‌گردد. قیمت پایه SQ7 از ۸۹,۹۰۰ یورو (۹۷,۶۱۸ دلار) در آلمان شروع می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. « شاهین . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (137 ديدگاه)

    قرار بود دوتا از چهار توربو بوگاتی شیرون هم الکتریکی باشن که متاسفانه انگار نیستن:|

    1. احسان(احسان سابق)

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (2876 ديدگاه)

      اره دیگه متاسفانه بوگاتی به وعده هاش عمل نکرد.واسه همین از خریدش منصرف شدم

  2. بهنام طیبی

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    زیباست و رنگ قشنگی هم داره

  3. علی -کیوج

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (173 ديدگاه)

    مصرف صدی 7/4 لیتر اونم با قدرت حدود 450 اسب! درسته مصرف کلی گازوییل نسبت به بنزین کمتره ولی بازم خیلی عالیه

  4. ali ayat

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (716 ديدگاه)

    اینه آقا خودروسازی و هنر خودرو ساختن به خدا اینه نه این که ده تا تو ربو با بوست هزار تا بببندی با یه عالمه سیلندر بعد بگی وااای معجزه ی قرن رسید بوگاتی سریع ترین ماشین دنیا هرچند همین آئودی بوده که طراحی داخلیش با بوگی ترکیب شده و مهندساشم کمک کردن تو ساختش ولی این جالب نیس باید با کمترین مواد ممکن بیشترین بازدهی رو از خودرو بگیری این توربو شارژ الکتریکی اگه خرابی نداشته باشه فوق العادس بدون لگ و تاخیر

  5. محمد

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    آئودی یعنی تکنولوژی …
    دسته دنده را عشق است !

  6. ПР

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (544 ديدگاه)

    محشره و کامل.بی نظیره.با این که آئودی برند مورد علاقم نیست ولی بیشتر از هر ماشین دیگه ای میخوامش

  7. mehran911

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2114 ديدگاه)

    خیلی هم عالی واقعا خوب کار کرده
    قبلا هم گفتم باز هم میگم
    از این به بعد بیشتر از آئودی خواهید شنید
    طبق سیاست های جدید فولکس واگن آئودی برگ برنده این شرکت برای رقابت شاخ به شاخ با حریفان آلمانی مثل مرسدس و BMW خواهد بود و برای این منظور پشتیبانی خواهد شد
    براش آرزوی موفقیت میکنم

    1. arash66

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (433 ديدگاه)

      درسته، ولی 30 ساله که شاهد رقابت هستیم …

      1. mehran911

        ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (2114 ديدگاه)

        باسلام
        درسته که خیلی وقته شاهد این رقابت هستیم
        اما هیچ وقت به اندازه ی امروز این رقابت جدی و حساس نبوده

  8. امیر.عارف

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (876 ديدگاه)

    لذت بردن از رانندگی و ماشین را تو این مدل از ماشینها میشه به معنای واقعی تجربه کرد

  9. احمد باقری

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    کلا ماشین خیلی خوبیه، ولی طراحی عقبش به اندازه نام آئودی، فاز نمیده.

    1. Archi KHAN

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (2198 ديدگاه)

      طراحی جلوش بهت فاز میده احمِدجون ؟!!

  10. سهیل

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (222 ديدگاه)

    من طرفدار آئودی نیستم ولی واقعا منو جذب خودش کرد دریک کلام عالی و بدون نقص همچیش عالیه مخصوصا اون توربوشارژالکتریکیش یک گام بزرگ دیگه درمسیر پیشرفت خودروسازی آلمان برداشته شد

  11. کورش

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    قیمت اصلی 54800 دلار . شما خودرو فروشان داخل ایران هنوز ماشین نیامده 35000 دلار روی قیمت بین الملیش میزارید بعد که وارد ایران شد 120 در صد گمروکی روی 89000 خودتان میکشید باز هم میخواهید بفروشید تا 350 میلیون و اینقدر پر رو هستید تا 400 میلیون میفروشید . حلال وحرام را هم نمیفهمید .

  12. hasan

    ۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    حالا تو بندر آزاد قیمتش چنده این مدل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا