آئودی در ادامه معرفی مدلهای کانسپت پرولوگ، بهعنوان نسل بعدی خودروهای لوکس این کمپانی، پرولوگ آلرود را در نمایشگاه شانگهای رونمایی کرد. این خودروی کراساوور، که درواقع یک واگن بلندقامت محسوب میشود، میتواند پیشنمایشی از نسل آینده آئودی A6 Allroad کواترو نیز به شمار آید.
در نمایشگاه ژنو نیز نسخه آوانت پرولوگ رونمایی شده بود. نسخه آلرود به عنوان سومین عضو خانواده پرولوگ از کابینی مدرن همانند مدلهای قبلی اما با تفاوتهایی در طراحی سود میبرد که سه صفحه نمایشگر لمسی از نوع OLED جایگزین بسیاری از کنترلها و دکمههای فیزیکی در آن شده است. صندلی های اسپرت، فضای زیاد و حجیم و طراحی مینیمالیستی با الگوهای اسپرتی درهم آمیخته اند و کابینی کمنظیر را خلق کرده اند. طراحی بدنه نیز با ارتفاع ۷۷ میلیمتر بیشتر نسبت به نسخه آوانت و با چراغهای جلوی ماتریس لیزری، چراغهای عقب LED، سقف شیب دار و چرخهای بزرگ آلیاژی که دیسکهای ترمز کربن سرامیکی ۲۰ اینچی را در خود جای داده اند، جلوه ای باشکوه را به نمایش می گذارد. پیشرانه مدل آلرود پرولوگ برخلاف نسخه آوانت که از موتور توربو دیزل ۳.۰ TDI استفاده میکند، شامل یک موتور هشت سیلندر ۴.۰ لیتری با توربوشارژر دوقلو TFSI همراه با یک موتور الکتریکی به صورت هیبریدی است که با یک گیربکس هشت سرعته تیپ ترونیک جفت میشود. خروجی این پیشرانه در حالت ترکیبی ۷۳۴ اسب بخار و گشتاور آن ۹۰۰ نیوتنمتر میباشد که ارقامی شگفتآور محسوب میشوند. بدین ترتیب این خودرو بسیار قدرتمندتر از پرولوگ آوانت با نیروی ۴۵۵ اسب بخار و گشتاور ۷۵۰ نیوتنمتر خواهد بود. با چنین نیروی حیرتآوری، این خودروی ۵.۱۳ متری قادر است صفر تا صد را در تنها ۳.۵ ثانیه طی کند. با این وجود مصرف سوخت آن نیز ۲.۴ لیتر در صد کیلومتر برآورد شده و میزان آلاینده تولیدی آن ۵۶ گرم گاز دی اکسید کربن میباشد. باتریهای مورد استفاده از نوع لیتیوم یون ۱۴.۱ کیلووات ساعتی بوده که در قسمت عقب خودرو جاسازی شده و با نیروی آنها به تنهایی میتوان ۵۴ کیلومتر مسافت را درصورت شارژ کامل طی کرد. نسل آینده A6 در سال ۲۰۱۷ و نسخه آلرود آن یک سال بعدتر معرفی خواهد شد. اگر بتوان این خودرو را حتی نزدیک به معیارهای پرولوگ هم دانست باید در انتظار یک خودروی استثنایی در این کلاس باشیم.
:| وات !!!! کجاش شبیه ماکانه ؟ طراحیش عالیه ، کلا من به این نتیجه رسیدم سدان استیشن خیلی راحت تر و کاربردی تر از سدان های معمولیه ، به خاطر فضای اضافه و تعادل وزن عقب خودرو
سلام ممنونم از صادق و شروین ومحمد عزیز که زحمت کشیدن و روز گذشته در مورد درخواستی که از بچه های پدال داشتم کمکم کردن اما از اونجایی که انتظار خیلی بیشتری از دوستان داشتم باز هم اینجا این مطلبو (درخواستمو) میزارم تا نظرات واطلاعات بیشتری ازتون بگیرم دوستان ***مهم(لطفا)*** ازهمه بچه های پدال(« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز » و Ahmad..F12 و شاهین وP.G وحسین و(((RETOLEX(((REZA واحسان(احسان سابق) وفرید و سعید وشایان وE 36 و سجادو باربد وسامان از تبریز وعلیرضا وreza nur و مک میسل و*…دیگر دوستان پدالی…*) و دوستانی که زحمت ترجمه ی مطالبو میکشن (امین قوام صفری وفرید حنیفه زاده ومهرداد فراهانی و مسعود انیس حسینی و مهدی نیک سیرت وفریا سهرابی و )خواهش میکنم اگه مطالبی در مورد موضوعی که ذکر میکنم دارین ارائه بدین (نظر شخصیتون هم میتونه کمک شایانی بکنه) وقتی میخونیم :فیات در سال ۱۹۶۸ لانچیا را بدست آورد، در ۱۹۶۹ فراری و در ۱۹۸۶ شرکت آلفا رومئو را از دولت ایتالیا خریداری نمود، در ۱۹۹۳ خودروسازی مازراتی را تصاحب کرد، در سال ۲۰۱۱ نیز بهترتیب کرایسلر، دوج و جیپ را بدست آورد. تو قسمت انتهایی پاراگراف میخونیم (فیات ، کرایسلرودوج وجیپ را خریداری کرده) : حالا میخوام بدونم آیا سودی از فروش محصولات کرایسلرودوج وجیپ به دست امریکا میرسه یا نه ویا اینکه کلا سود و منفعتی برای امریکا باقی میمونه ویا اینکه تماما به فیات میرسه؟ و بنتلی در سال ۱۹۹۸ توسط گروه فولکسواگن خریداری شد. حلا همون سوالو اینجاهم دارم که آیا سود ومنفعتی (مخصوصا مالی) به انگلیس میرسه یانه؟ و بوگاتی(یک شرکت خودروسازی فرانسوی با عملکرد بالاست که در سال ۱۹۰۹ توسط یک صنعتگر نابغه ایتالیایی به نام اتوره بوگاتی به منظور تولید خودروهای سفارشی تاسیس شد) در سال ۱۹۹۸ توسط گروه فولکسواگن خریداری شد . وباز همون سوال که آیا سودی به فرانسه میرسد یانه؟ و در جون ۲۰۰۹، شرکت چینی Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery Company ، هامر را خریداری کرد . وباز همون سوال ؟ و در سال ۱۹۹۰ تمامی سهام جگوار، توسط شرکت آمریکایی فورد خریداری شد، ودر ۲۰۰۸ شرکت تاتا موتورز، جگوار را از فورد خریداری نمود. سپس با ادغام لندرور و جگوار، گروه جگوار لندرور را راهاندازی کرد . وباز همون سوال ؟ و لامبورگینی در سال ۱۹۹۸ توسط گروه فولکسواگن خریداری شد . وبازهم همون سوال؟ و رولزرویس در ۱۹۸۷ توسط گروه فولکسواگن خریداری شد، که در نهایت در سال ۱۹۹۸ به ب ام و واگذار گردید. وباز همون سوال ؟ و ولوو در سال ۱۹۹۹ اقدام به فروش بخش خودروهای سبک خود، تحت نام ولوو کارز، به ارزش ۶٫۴۵ میلیارد دلار، به شرکت آمریکایی فورد نمود. در سال ۲۰۱۰ میلادی فورد نیز ولوو کارز را با قیمت ۱٫۸ میلیارد دلار به شرکت چینی جیلی فروخت. وبازهم هون سوال ؟ کلا میخوام بدونم چیزی به کشورهایی که این خودروها توشون به وجود اومدن میرسه.واگه میرسه فقط مالیه ویا هر چیز دیگه ی که میخوام کمکم کنید تا منم مطلع باشم، وباز ازهمتون خواهش میکنم اگه اطلاعاتی دراین مورد دارین بهم بدین باتشکر از همه ی شمااا راستی شما سردبیر محترم هم یکی دیگه از عزیزانی هستین که ازشون نام بردم و دیگر دوستان که امکان گذاشتن نام همشون تو لیستم نبود
نه مثل ایران که طرف با پورشه درست میره تو درخت ، خاک بر سر ها ،ظرفیت سوار شدن به همچین ماشین هایی را هم ندارند ، در سفری که به اردبیل داشتیم یک ماشین دیدم که پلاک خارجی بود فکر کنم روسی یا اکراینی ، باور کنید به رانندگیش دقت می کردم با اینکه کشور خودش نبود ولی تمام قوانین رانندگی رعایت میکرد ولی ما ایرانی ها که اکثرا مسافر هم بودند بسته به قیمت ماشینشون فرهنگشون کم میشد ، البته پلاک تهران و کرج بدتر یعنی کسی که ماشین قیمت بالاتری داشت بدتر رانندگی می کرد، جالب بود فکر میکردم فقط این یک نفر روسی همینطوره ولی بعدا دیدم افرادی هم که مثلا از باکو یا ترکیه آمده بودند همینطورفرهنگ رانندگی خوبی داشتن ،
شاید به این خاطر دوستان نظر نمیزارن که تو قسمت آخر نتونستم درست منظورمو برسونم. دوستان منظورم از ( کلا میخوام بدونم چیزی به کشورهایی که این خودروها توشون به وجود اومدن میرسه ) همون کشوریست که اول اون خودروساز تو اون کشور به وجود اومده برای مثال : هامر امریکا را شرکت چینی Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery Company خریداری کرده. حالا امریکا چه میزان و از چه نوع وراهی سود میبره؟
دوست عزیزمall cars من یه سوال از شما دارم ؟توی تمام کشورهایی که کمپانی های اتومبیل سازیش خصوصی هستند مثل 99درصد کمپانی هایی که شما نام بردی سهم دولت از کسب و کار این شرکت ها چیه ؟؟؟؟؟؟جوابش واضحه فقط و فقط مالیاتی که اون ها میپردازن همین . چیزای جانبیش هم اینه که کلی از افراد اون کشور میرن سر کار صنایع جانبی مثله قطعه سازی ها /جمل و نقل /و هزاران شغل جانبی که در کنارش ایجاد میشه به رشد صنعت و اقتصاد اون کشور کمک میکنه بنابراین برای کشوری که اقتصاد ازاد توش وجود داره و عضو سازمان تجارت جهانیه اصلا مهم نیست سهامدار اصلی کجاییه و اصلا سود سالانه به جیب کی میره تازه اگر هم یه بخشی از سهام دولتی باشه سود سالانه ی شرکت به اندازه تعداد سهمش میره تو جیبش .وقتی یه صنعتی دولتی باشه توش دزدی میاد رانت میاد رشوه میاد و….که همه از پیامد های اقتصاد دولتیه این مطلب هم خیلی روشن و واضحه که بودن کارخونه تو خاک اون کشور تو اولویته .البته درمورد ایران صدق نمیکنه چون اگه بیاد بر فرض محال سهام اییران خودرو رو بخره انگار با هلیکوپتر تو مزرعه ای که گله ی ملخ بهش زده سم بریزی کلی ادم زالو صفت به خاک سیاه میشینن امیدوارم کمک کرده باشم
ALL CARS جان شرمنده داداش این روزا سرم خیلی شلوغه! اما در مورد سوال شما بزرگوار باید بگم که در همون مورد اول،بله صد در صد سودی هم به فیات میرسه اما ماشینای پرفروشی مثل چارجر و چلنجر تو آمریکا بیشتر تولید میشن سودش هم به شرکت های آمریکایی میرسه و سودی که برای فیات به دست میاد فقط از طریق محصولاتی مثل جیپ رنگید که در اروپا هم به فروش میرسن به دست میاد و هم چنین هم طرف آمریکایی و هم طرف ایتالیایی در بخش هایی از ساخت گیربکس و شاسی همکاری میکنن و از این راه هم سود خودشون رو میبرن که این مورد شایع تره اما در محصولات کرایسلر و دوج آمریکا به صورت انحصاری تولیدشون میکنه و سودش رو میبره و سود کمتری به فیات میرسه چون سیاست ساخت خودرو در این دو شرکت متفاوت است. هرچند با توجه به مالکیت فیات امکان داره هر لحظه شاهد تغییر در شرکت های زیر مجموعه ی اون باشیم.
باربد جان شرکت فیات 100 درصد سهام کرایسلر رو خریداری کرد و این شرکت از هر ساخته ی کرایسلر سود و زیان میبره و انحصار کامل دست خودش هست. گروه FCA که قرارداد نهایش همین چند ماه پیش بسته شد، از تشکیل و ادغام فیات و کرایسلر بوجود اومد.
حق با شماست بهزاد جان فکر کنم نتونستم منظورمو درست برسونم بله دقیقاً همینطوره که شما بزرگوار میفرمایید اگه اشتباه نکنم این شرکت(FCA) تو اکتبر 2014 تشکیل شد منظورم این بود که خودروهایی مثل چلنجر و چارجر نمونه هایی هستند که خود شرکت آمریکایی از سودشون میبره هرچند فیات توانایی این رو داره که سهم بیشتر رو از ساخت این محصولات و سودش ببره اما با توجه به اطلاعات بنده سودی که کرایسلر و دوج از ساخت این محصولات میبرن معمولاً صرف برنامه های شرکت خودشون میشه هرچند که به قول شما خود فیات در این سود و ضرر ها سهیمه و میتونه هر لحظه تمامی سرمایه ی کرایسلر رو استفاده کنه و در ساخت،طراحی و سود این محصولات کاملاً سهیم باشه ضمن اینکه تمامی سرمایه ی کرایسلر متعلق به فیات هست ممنون از شما بهزاد جان.
از همتون ممنونم دوستان ***(((RETOLEX(((REZA و مجتبی(ساروی) و باربد.فقط شورولت.فقط کامارو و « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز » و بهزاد و شروین و محمد وصادق*** ودرجواب دوستمون آقا مجتبی ساروی میخوام بگم خصوصی بودن ونبودن ملاک نیست چون اگه شما مالک صددرصد یک خودرو سازی هم باشین ، تمام دارایی های شما در چرخش درون همون کشورن.برای مثال مبالغ مالی ای که تو بانک ها نگهداری میشه وتمام حساب های خود شرکت ویا خود شخص مالک تماما در اختیار کشورش هستند ودر حال چرخش واستفاده پس نمیشه گفت سودی برای دولتها نداره.اگر سودی نداشت که کشورها رو نمی آوردند به خصوصی سازی.چون سود بیشتر با چرخش مالی بیشتری وتنوع ونوآوری های بیشتر برای کشورها همراه خواهد بود که باعث پیشرفتشون میشه.واگر خصوصی سازی نبود(که سود بسیاری برای دولت ها همرا داره) این همه پیشرفتو تو کشورهای غربی ودولت هاشون نمیدیدم بازم از نظر همتون وهمه ی اونایی که به نظر دوستان لایک ودیس لایک دادن هم ممنونم چون شامل افرادی هستند که نظر دادن راستی آقا « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز » متوجه نشدم منظورتون از علی کیه ؟ چون تا به اینجا تمومی نظرات مربوط به افرادی بود که همشون نامی داشتن وتو شون علی ندیدم
دوست گرامی اگر شرکتی فروخته بشه و در مالکیت یک شرکت دیگر بیوفته از نظر قانونی تمامی امتیازات از قبیل دارایی ها و حقوق معنوی و… در اختیار خریدارش قرار میگیره. تنها منفعتی که دولت ها میبرند مربوط به مالیات های اخذ شده هست و منفعت مردم حقوقی هست که دریافت میکنند و همه ی اینها از درآمد و فروش شرکت تامین میشه. اگر شرکتی که زیر مجموعه هست به سوددهی برسه کل سود خالص در اختیار مالک قرار میگیره و شرکت مالک هم تشکیل شده از سهامداران که به نسبت هر سهم به اونها پرداخت میشه. امروزه در فعالیت های صنعتی در مقیاس های بزرگ افراد و شرکتهای زیادی هستند که با سرمایه گذاری خودشون به دنبال کسب سود هستند و دیگر مثل سابق به صورت محلی و خاص انجام نمیشه؛ مثلا شرکت x میاد و طرح خرید شرکت y رو مطرح میکنه و مدیران اون هم با برآوردهای خودشون اقدام به جمع آوری سرمایه میکنند که بیشتر این منابع بانک ها و دولت ها و افراد متمول و فروش سهام هستند. اصولا بنگاه های اقتصادی که دچار بحران شدند به عنوان آخرین راه حل اقدام به فروش مجموعه میگیرند تا با تزریق منابع و ورود مدیریت جدید بتونند که مجموعه را سر پا نگه دارند و دولت ها هم در بازار آزاد معمولا دخل و تصرفی در این امر ندارند مگر اینکه اون مجموعه شرایط خاصی داشته باشه مثل رنو برای فرانسه و GM برای آمریکا و… نکته بعدی که شاید کمک زیادی برای شما باشه این هست که با تملک بر شرکتی میتوان از ظرفیت های موجود در اون به نفع خودمون استفاده کنیم؛ میتوان پیمانکاران تامین کننده را تغییر دهیم و از پیمانکاران محلی استفاده کنیم یا با استفاده از حق معنوی برند، کارخانه ای در کشور خودمون بزنیم یا به بازارهای جدید نفوذ کنیم یا کل مجموعه را از جای اصلی به جای دیگر منتقل کنیم و سهام مجموعه را به سرمایه داران و بانک های خودمون بسپاریم و در کل همه چیز به نفع مالک هست که چگونه عمل کند.
مصطفی خان خیلی زحمت کشیدی گفتی شبیه پورشه ماکان هست. چقدر فکر کردی یا چقدر دقیق نگاه کردی که این جمله رو گفتی. حالا درسته میگن کسی که عاشق یک چیزی هست به هر جا نگاه کنه همون رو می بینه ولی دیگه اینجوریش رو ندیده بودیم. آخه کجاش شبیه پورشه هست! دقیق تر نگاه کن عزیز برادر. به هر جا بنگری تو پورشه بینی برو نزدیکتر شاید آئودی بینی
البته همون لحظه که داشتم این متن رو می نوشتم این تک بیتی رو سرودم. شاد باش و شاد زی
تادانو جان درست میفرمایید. آمار مربوط به 100 کیلومتر اول در خوشبینانه ترین حالت در نظر گرفته شده، چون نصف این میزان حرکت فقط با موتور برقی هست اعداد و ارقام بسیار کمتر از واقعیت در میاد ، در صورتی که اگر طول حرکت بیشتر از 100 کیلومتر باشه و شارژ باطری ها تمام ، ماشین برای ادامه راه مجبوره فقط از موتور احتراقی سود ببره و میزان مصرف و دی اکسید منتشر شده بیشتر خواهد شد. تنها راه پی بردن به اعداد واقعی تست و آزمون جامع هست و به دست آمدن میانگین واقعی و این اعداد کاتالوگی هستند و هیچوقت به اون نزدیک هم نخواهند شد.
درود . باز هم یک کلاس جدید خودرویی . اما من این کلاس آلرود رو بیشتر از شاسی بلند های کوپه قبول دارم . تا نیاد نمیشه نظر قطعی در مورد آلاینده و میزان مسافت طی شده . اما همیشه امار های اعلام شده ی خودروسازها با واقعیت فاصله داره . بعضی خودروساز ها بیشتر و بعضی کمتر .
واقعا حرف نداره. البته این که داشبورد جلوی سرنشین را تبدیل به نمایشگر کرده خیلی ایده ی خوب و قشنگی بود در ضمن آقایی که می فرمایی این اعداد دروغ محضه؟؟؟ اولا که طبیعی که شذکت بیاد بهترین آمارش رو ارائه بده اما اختلاف با واقعیت بیشتر برمی گرده به نحوه ی استفاده از ماشین و نگهداری آن
خیلی ماشین زیبا و باحالیه عقبش ک معرکس ولی برا رسیدن به سرعت ۱۰۰در۳.۵یه خورده جسش سنگینه ولی اگه تو تست(تاپ گیر و موتو ترند) ک بعدا حتما انجام میدن ثابت بشه واقعا خودرو بی نقصیه،در کل برا سوخت و همه چی شرکت های اتوموبیل سازی از لحاظ تئوری اعداد و ارقامشون دقیق نیست ولی خوب در بهترین شرایط به چیزی ک میگن خیلی نزدیکه
Mostafa&S
۳ اردیبهشت ۱۳۹۴شبیه پورش ماکان…
reza
۳ اردیبهشت ۱۳۹۴:| وات !!!!
کجاش شبیه ماکانه ؟
طراحیش عالیه ، کلا من به این نتیجه رسیدم سدان استیشن خیلی راحت تر و کاربردی تر از سدان های معمولیه ، به خاطر فضای اضافه و تعادل وزن عقب خودرو
amin
۳ اردیبهشت ۱۳۹۴عجیب مجذوبش شدم
عجب چیزی ساختن
ALL CARS
۳ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام
ممنونم از صادق و شروین ومحمد عزیز که زحمت کشیدن و روز گذشته در مورد درخواستی که از بچه های پدال داشتم کمکم کردن
اما از اونجایی که انتظار خیلی بیشتری از دوستان داشتم باز هم اینجا این مطلبو (درخواستمو) میزارم تا نظرات واطلاعات بیشتری ازتون بگیرم دوستان
***مهم(لطفا)***
ازهمه بچه های پدال(« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز » و Ahmad..F12 و شاهین وP.G وحسین و(((RETOLEX(((REZA واحسان(احسان سابق) وفرید و سعید وشایان وE 36 و سجادو باربد وسامان از تبریز وعلیرضا وreza nur و مک میسل و*…دیگر دوستان پدالی…*) و دوستانی که زحمت ترجمه ی مطالبو میکشن (امین قوام صفری وفرید حنیفه زاده ومهرداد فراهانی و مسعود انیس حسینی و مهدی نیک سیرت وفریا سهرابی و )خواهش میکنم اگه مطالبی در مورد موضوعی که ذکر میکنم دارین ارائه بدین (نظر شخصیتون هم میتونه کمک شایانی بکنه)
وقتی میخونیم :فیات در سال ۱۹۶۸ لانچیا را بدست آورد، در ۱۹۶۹ فراری و در ۱۹۸۶ شرکت آلفا رومئو را از دولت ایتالیا خریداری نمود، در ۱۹۹۳ خودروسازی مازراتی را تصاحب کرد، در سال ۲۰۱۱ نیز بهترتیب کرایسلر، دوج و جیپ را بدست آورد.
تو قسمت انتهایی پاراگراف میخونیم (فیات ، کرایسلرودوج وجیپ را خریداری کرده) : حالا میخوام بدونم آیا سودی از فروش محصولات کرایسلرودوج وجیپ به دست امریکا میرسه یا نه ویا اینکه کلا سود و منفعتی برای امریکا باقی میمونه ویا اینکه تماما به فیات میرسه؟
و
بنتلی در سال ۱۹۹۸ توسط گروه فولکسواگن خریداری شد. حلا همون سوالو اینجاهم دارم که آیا سود ومنفعتی (مخصوصا مالی) به انگلیس میرسه یانه؟
و
بوگاتی(یک شرکت خودروسازی فرانسوی با عملکرد بالاست که در سال ۱۹۰۹ توسط یک صنعتگر نابغه ایتالیایی به نام اتوره بوگاتی به منظور تولید خودروهای سفارشی تاسیس شد) در سال ۱۹۹۸ توسط گروه فولکسواگن خریداری شد . وباز همون سوال که آیا سودی به فرانسه میرسد یانه؟
و
در جون ۲۰۰۹، شرکت چینی Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery Company ، هامر را خریداری کرد . وباز همون سوال ؟
و
در سال ۱۹۹۰ تمامی سهام جگوار، توسط شرکت آمریکایی فورد خریداری شد، ودر ۲۰۰۸ شرکت تاتا موتورز، جگوار را از فورد خریداری نمود. سپس با ادغام لندرور و جگوار، گروه جگوار لندرور را راهاندازی کرد . وباز همون سوال ؟
و
لامبورگینی در سال ۱۹۹۸ توسط گروه فولکسواگن خریداری شد . وبازهم همون سوال؟
و
رولزرویس در ۱۹۸۷ توسط گروه فولکسواگن خریداری شد، که در نهایت در سال ۱۹۹۸ به ب ام و واگذار گردید. وباز همون سوال ؟
و
ولوو در سال ۱۹۹۹ اقدام به فروش بخش خودروهای سبک خود، تحت نام ولوو کارز، به ارزش ۶٫۴۵ میلیارد دلار، به شرکت آمریکایی فورد نمود. در سال ۲۰۱۰ میلادی فورد نیز ولوو کارز را با قیمت ۱٫۸ میلیارد دلار به شرکت چینی جیلی فروخت. وبازهم هون سوال ؟
کلا میخوام بدونم چیزی به کشورهایی که این خودروها توشون به وجود اومدن میرسه.واگه میرسه فقط مالیه ویا هر چیز دیگه ی که میخوام کمکم کنید تا منم مطلع باشم، وباز ازهمتون خواهش میکنم اگه اطلاعاتی دراین مورد دارین بهم بدین
باتشکر از همه ی شمااا
راستی شما سردبیر محترم هم یکی دیگه از عزیزانی هستین که ازشون نام بردم و دیگر دوستان که امکان گذاشتن نام همشون تو لیستم نبود
(((RETOLEX(((REZA
۳ اردیبهشت ۱۳۹۴در هر کشوری که خودرو تولید بشه بدون در نظر گرفتن مالک از اونها مالیات و از اینجور چیزا گرفته میشه
مهدی
۳ اردیبهشت ۱۳۹۴نه مثل ایران که طرف با پورشه درست میره تو درخت ، خاک بر سر ها ،ظرفیت سوار شدن به همچین ماشین هایی را هم ندارند ، در سفری که به اردبیل داشتیم یک ماشین دیدم که پلاک خارجی بود فکر کنم روسی یا اکراینی ، باور کنید به رانندگیش دقت می کردم با اینکه کشور خودش نبود ولی تمام قوانین رانندگی رعایت میکرد ولی ما ایرانی ها که اکثرا مسافر هم بودند بسته به قیمت ماشینشون فرهنگشون کم میشد ، البته پلاک تهران و کرج بدتر یعنی کسی که ماشین قیمت بالاتری داشت بدتر رانندگی می کرد، جالب بود فکر میکردم فقط این یک نفر روسی همینطوره ولی بعدا دیدم افرادی هم که مثلا از باکو یا ترکیه آمده بودند همینطورفرهنگ رانندگی خوبی داشتن ،
ALL CARS
۳ اردیبهشت ۱۳۹۴شاید به این خاطر دوستان نظر نمیزارن که تو قسمت آخر نتونستم درست منظورمو برسونم.
دوستان منظورم از ( کلا میخوام بدونم چیزی به کشورهایی که این خودروها توشون به وجود اومدن میرسه ) همون کشوریست که اول اون خودروساز تو اون کشور به وجود اومده
برای مثال : هامر امریکا را شرکت چینی Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery Company خریداری کرده. حالا امریکا چه میزان و از چه نوع وراهی سود میبره؟
مجتبی(ساروی)
۳ اردیبهشت ۱۳۹۴دوست عزیزمall cars
من یه سوال از شما دارم ؟توی تمام کشورهایی که کمپانی های اتومبیل سازیش خصوصی هستند مثل 99درصد کمپانی هایی که شما نام بردی سهم دولت از کسب و کار این شرکت ها چیه ؟؟؟؟؟؟جوابش واضحه فقط و فقط مالیاتی که اون ها میپردازن همین .
چیزای جانبیش هم اینه که کلی از افراد اون کشور میرن سر کار صنایع جانبی مثله قطعه سازی ها /جمل و نقل /و هزاران شغل جانبی که در کنارش ایجاد میشه به رشد صنعت و اقتصاد اون کشور کمک میکنه بنابراین برای کشوری که اقتصاد ازاد توش وجود داره و عضو سازمان تجارت جهانیه اصلا مهم نیست سهامدار اصلی کجاییه و اصلا سود سالانه به جیب کی میره تازه اگر هم یه بخشی از سهام دولتی باشه سود سالانه ی شرکت به اندازه تعداد سهمش میره تو جیبش .وقتی یه صنعتی دولتی باشه توش دزدی میاد رانت میاد رشوه میاد و….که همه از پیامد های اقتصاد دولتیه این مطلب هم خیلی روشن و واضحه که بودن کارخونه تو خاک اون کشور تو اولویته .البته درمورد ایران صدق نمیکنه چون اگه بیاد بر فرض محال سهام اییران خودرو رو بخره انگار با هلیکوپتر تو مزرعه ای که گله ی ملخ بهش زده سم بریزی کلی ادم زالو صفت به خاک سیاه میشینن امیدوارم کمک کرده باشم
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ALL CARS جان شرمنده داداش این روزا سرم خیلی شلوغه!
اما در مورد سوال شما بزرگوار باید بگم که در همون مورد اول،بله صد در صد سودی هم به فیات میرسه اما ماشینای پرفروشی مثل چارجر و چلنجر تو آمریکا بیشتر تولید میشن سودش هم به شرکت های آمریکایی میرسه و سودی که برای فیات به دست میاد فقط از طریق محصولاتی مثل جیپ رنگید که در اروپا هم به فروش میرسن به دست میاد و هم چنین هم طرف آمریکایی و هم طرف ایتالیایی در بخش هایی از ساخت گیربکس و شاسی همکاری میکنن و از این راه هم سود خودشون رو میبرن که این مورد شایع تره اما در محصولات کرایسلر و دوج آمریکا به صورت انحصاری تولیدشون میکنه و سودش رو میبره و سود کمتری به فیات میرسه چون سیاست ساخت خودرو در این دو شرکت متفاوت است.
هرچند با توجه به مالکیت فیات امکان داره هر لحظه شاهد تغییر در شرکت های زیر مجموعه ی اون باشیم.
بهزاد
۴ اردیبهشت ۱۳۹۴باربد جان شرکت فیات 100 درصد سهام کرایسلر رو خریداری کرد و این شرکت از هر ساخته ی کرایسلر سود و زیان میبره و انحصار کامل دست خودش هست.
گروه FCA که قرارداد نهایش همین چند ماه پیش بسته شد، از تشکیل و ادغام فیات و کرایسلر بوجود اومد.
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۴ اردیبهشت ۱۳۹۴حق با شماست بهزاد جان فکر کنم نتونستم منظورمو درست برسونم بله دقیقاً همینطوره که شما بزرگوار میفرمایید اگه اشتباه نکنم این شرکت(FCA) تو اکتبر 2014 تشکیل شد منظورم این بود که خودروهایی مثل چلنجر و چارجر نمونه هایی هستند که خود شرکت آمریکایی از سودشون میبره هرچند فیات توانایی این رو داره که سهم بیشتر رو از ساخت این محصولات و سودش ببره اما با توجه به اطلاعات بنده سودی که کرایسلر و دوج از ساخت این محصولات میبرن معمولاً صرف برنامه های شرکت خودشون میشه هرچند که به قول شما خود فیات در این سود و ضرر ها سهیمه و میتونه هر لحظه تمامی سرمایه ی کرایسلر رو استفاده کنه و در ساخت،طراحی و سود این محصولات کاملاً سهیم باشه ضمن اینکه تمامی سرمایه ی کرایسلر متعلق به فیات هست ممنون از شما بهزاد جان.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳ اردیبهشت ۱۳۹۴درود .
واقعا موندم که چرا علی جان دیسلایک گرفتی . خدا مریض هارو شفا بده .
اقا بهزاد و دیگر دوستان هم که جواب های درست رو به شما دادند .
ALL CARS
۵ اردیبهشت ۱۳۹۴از همتون ممنونم دوستان ***(((RETOLEX(((REZA و مجتبی(ساروی) و باربد.فقط شورولت.فقط کامارو و « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز » و بهزاد و شروین و محمد وصادق***
ودرجواب دوستمون آقا مجتبی ساروی میخوام بگم خصوصی بودن ونبودن ملاک نیست
چون اگه شما مالک صددرصد یک خودرو سازی هم باشین ، تمام دارایی های شما در چرخش درون همون کشورن.برای مثال مبالغ مالی ای که تو بانک ها نگهداری میشه وتمام حساب های خود شرکت ویا خود شخص مالک تماما در اختیار کشورش هستند ودر حال چرخش واستفاده
پس نمیشه گفت سودی برای دولتها نداره.اگر سودی نداشت که کشورها رو نمی آوردند به خصوصی سازی.چون سود بیشتر با چرخش مالی بیشتری وتنوع ونوآوری های بیشتر برای کشورها همراه خواهد بود که باعث پیشرفتشون میشه.واگر خصوصی سازی نبود(که سود بسیاری برای دولت ها همرا داره) این همه پیشرفتو تو کشورهای غربی ودولت هاشون نمیدیدم
بازم از نظر همتون وهمه ی اونایی که به نظر دوستان لایک ودیس لایک دادن هم ممنونم چون شامل افرادی هستند که نظر دادن
راستی آقا « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز » متوجه نشدم منظورتون از علی کیه ؟ چون تا به اینجا تمومی نظرات مربوط به افرادی بود که همشون نامی داشتن وتو شون علی ندیدم
بهزاد
۳ اردیبهشت ۱۳۹۴دوست گرامی اگر شرکتی فروخته بشه و در مالکیت یک شرکت دیگر بیوفته از نظر قانونی تمامی امتیازات از قبیل دارایی ها و حقوق معنوی و… در اختیار خریدارش قرار میگیره.
تنها منفعتی که دولت ها میبرند مربوط به مالیات های اخذ شده هست و منفعت مردم حقوقی هست که دریافت میکنند و همه ی اینها از درآمد و فروش شرکت تامین میشه.
اگر شرکتی که زیر مجموعه هست به سوددهی برسه کل سود خالص در اختیار مالک قرار میگیره و شرکت مالک هم تشکیل شده از سهامداران که به نسبت هر سهم به اونها پرداخت میشه.
امروزه در فعالیت های صنعتی در مقیاس های بزرگ افراد و شرکتهای زیادی هستند که با سرمایه گذاری خودشون به دنبال کسب سود هستند و دیگر مثل سابق به صورت محلی و خاص انجام نمیشه؛
مثلا شرکت x میاد و طرح خرید شرکت y رو مطرح میکنه و مدیران اون هم با برآوردهای خودشون اقدام به جمع آوری سرمایه میکنند که بیشتر این منابع بانک ها و دولت ها و افراد متمول و فروش سهام هستند.
اصولا بنگاه های اقتصادی که دچار بحران شدند به عنوان آخرین راه حل اقدام به فروش مجموعه میگیرند تا با تزریق منابع و ورود مدیریت جدید بتونند که مجموعه را سر پا نگه دارند و دولت ها هم در بازار آزاد معمولا دخل و تصرفی در این امر ندارند مگر اینکه اون مجموعه شرایط خاصی داشته باشه مثل رنو برای فرانسه و GM برای آمریکا و…
نکته بعدی که شاید کمک زیادی برای شما باشه این هست که با تملک بر شرکتی میتوان از ظرفیت های موجود در اون به نفع خودمون استفاده کنیم؛
میتوان پیمانکاران تامین کننده را تغییر دهیم و از پیمانکاران محلی استفاده کنیم یا با استفاده از حق معنوی برند، کارخانه ای در کشور خودمون بزنیم یا به بازارهای جدید نفوذ کنیم یا کل مجموعه را از جای اصلی به جای دیگر منتقل کنیم و سهام مجموعه را به سرمایه داران و بانک های خودمون بسپاریم و در کل همه چیز به نفع مالک هست که چگونه عمل کند.
GT-R'
۳ اردیبهشت ۱۳۹۴این جور طراحی ها آلان زوده.
اگه منصفانه نگاه کنیم زشته
احمد باقری
۳ اردیبهشت ۱۳۹۴مصطفی خان خیلی زحمت کشیدی گفتی شبیه پورشه ماکان هست. چقدر فکر کردی یا چقدر دقیق نگاه کردی که این جمله رو گفتی. حالا درسته میگن کسی که عاشق یک چیزی هست به هر جا نگاه کنه همون رو می بینه ولی دیگه اینجوریش رو ندیده بودیم. آخه کجاش شبیه پورشه هست! دقیق تر نگاه کن عزیز برادر.
به هر جا بنگری تو پورشه بینی برو نزدیکتر شاید آئودی بینی
البته همون لحظه که داشتم این متن رو می نوشتم این تک بیتی رو سرودم.
شاد باش و شاد زی
Mostafa&S
۳ اردیبهشت ۱۳۹۴داداش گلم منظور من این نیست که شکل ماشین شبیه ماکان هست منظورم پلتفورمش هست که به نظر با ماکان یکیه…
با تشکر از شعر زیبات
ارادت
سعید
۳ اردیبهشت ۱۳۹۴این پرولوگ خیلی عالیه،شیک و لوکس و قشنگ،اصالت آئودی توش موج میزنه
tadano
۳ اردیبهشت ۱۳۹۴مصرف سوخت و تولید دی اکسید کربن ادعایی شرکت دروغ محضه.
بهزاد
۳ اردیبهشت ۱۳۹۴تادانو جان درست میفرمایید.
آمار مربوط به 100 کیلومتر اول در خوشبینانه ترین حالت در نظر گرفته شده، چون نصف این میزان حرکت فقط با موتور برقی هست اعداد و ارقام بسیار کمتر از واقعیت در میاد ، در صورتی که اگر طول حرکت بیشتر از 100 کیلومتر باشه و شارژ باطری ها تمام ، ماشین برای ادامه راه مجبوره فقط از موتور احتراقی سود ببره و میزان مصرف و دی اکسید منتشر شده بیشتر خواهد شد.
تنها راه پی بردن به اعداد واقعی تست و آزمون جامع هست و به دست آمدن میانگین واقعی و این اعداد کاتالوگی هستند و هیچوقت به اون نزدیک هم نخواهند شد.
behdad
۳ اردیبهشت ۱۳۹۴جووووووونم صفر تا صد
برای این ماشین با این هیکل عالیه
شاهین
۳ اردیبهشت ۱۳۹۴“چرخهای بزرگ آلیاژی که دیسکهای ترمز کربن سرامیکی 20 اینچی را در خود جای داده اند”
یا امامزاده بیژن ۲۰ اینچ دیسک ترمز!!!!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳ اردیبهشت ۱۳۹۴درود .
باز هم یک کلاس جدید خودرویی .
اما من این کلاس آلرود رو بیشتر از شاسی بلند های کوپه قبول دارم .
تا نیاد نمیشه نظر قطعی در مورد آلاینده و میزان مسافت طی شده .
اما همیشه امار های اعلام شده ی خودروسازها با واقعیت فاصله داره . بعضی خودروساز ها بیشتر و بعضی کمتر .
حامد قدسی
۳ اردیبهشت ۱۳۹۴واقعا حرف نداره.
البته این که داشبورد جلوی سرنشین را تبدیل به نمایشگر کرده خیلی ایده ی خوب و قشنگی بود
در ضمن آقایی که می فرمایی این اعداد دروغ محضه؟؟؟
اولا که طبیعی که شذکت بیاد بهترین آمارش رو ارائه بده اما اختلاف با واقعیت بیشتر برمی گرده به نحوه ی استفاده از ماشین و نگهداری آن
احسان(احسان سابق)
۴ اردیبهشت ۱۳۹۴عقبش زیبا نیست
شهریار
۴ اردیبهشت ۱۳۹۴خوب چیزیه…مجذوبش شدم به شدت…
یه جور هیبتی داره آئودی که بقیه خودروها ندارن
عالی
BMW7
۴ اردیبهشت ۱۳۹۴خیلی ماشین زیبا و باحالیه عقبش ک معرکس ولی برا رسیدن به سرعت ۱۰۰در۳.۵یه خورده جسش سنگینه ولی اگه تو تست(تاپ گیر و موتو ترند) ک بعدا حتما انجام میدن ثابت بشه واقعا خودرو بی نقصیه،در کل برا سوخت و همه چی شرکت های اتوموبیل سازی از لحاظ تئوری اعداد و ارقامشون دقیق نیست ولی خوب در بهترین شرایط به چیزی ک میگن خیلی نزدیکه
american muscle
۷ اردیبهشت ۱۳۹۴برا مسافرت خوبه خخخ