بهتازگی تعداد محدودی اسکچ کامپیوتری یا طرح اولیه دیجیتال از مدل کانسپت Q6 آئودی در مجله آلمانی اتومبیل منتشر شده است که از قصد آئودی برای یک مدل جدید و معرفی آن در سال ۲۰۱۸ خبر میدهد. این کراس اوور که مدتهاست اخبار ضدونقیضی درباره آن ردوبدل میشود همان مدل C-BEV است که قرار است در نمایشگاه خودرو فرانکفورت که سپتامبر ۲۰۱۵ برگزار میگردد معرفی شود.
این مدل که در پاسخ به بی ام و x6 ساخته و پرداخته شده، قرار است با مدلهای مطرح و مشهور بازار از جمله مرسدس GLE رقابت کند از خطوط تیز و چراغهای کشیده و نازک جلو عقب بهره میبرد. البته آئودی قول داده بود طراحی اسپرت و تازه e TRON را که با اقبال بسیاری همراه بود در مدل Q6 بهکار گیرد اما رندرهای اولیه نشانی از این طراحی ندارد. پیش از این خبرهای بسیاری درباره پیشرانه تماماً الکتریکی و ۵۰۰ اسبی Q6 منتشر شده بود که از مهندسی بالای گونه e TRON R8 استفاده میکرد که البته تاکنون تکذیب نشده است. آئودی گفته این کراس اوور بزرگ میتواند با این موتور بردی بیش از سیصد مایل یا ۵۰۰ کیلومتر را با یک بار شارژ طی کند. اولریش هاخنبرگ مدیر R&D این برند آلمانی اطمینان داده نسل جدید باتریهای الکتریکی این مدل، این توان را دارند تا بهراحتی بردی برابر با ۵۰۰ کیلومتر را برای خریداران Q6 به ارمغان آورند. آئودی وعده داده تا در نمایشگاه فرانکفورت، همزمان با ارائه کانسپت Q6، از نسل جدید چراغهای روشنایی خود که از تکنولوژی کاملاً جدیدی برخوردارند و آئودی نام Matrix OLED را بر آنها نهاده رونمایی کند. این تکنولوژی به آئودی کمک میکند تا با فعال کردن چراغها، یک سطح یکدست از روشنایی را که قبلاً دستنیافتنی بود ایجاد، و همزمان فرصتهای بیشتر و خلاقانهتری برای طراحی چراغهای خودرو مهیا کند. قیمت این آئودی الکتریکی در مدل پایه در حدود ۱۰۰ هزار دلار خواهد بود و اگر مباحث مربوط به موتور الکتریکیاش صحت داشته باشد احتمالاً رقابت سنگینی با تسلا Model X خواهد داشت که یک شاسیبلند تمام برقی با درهای پروانهای است. تسلا مدتهای مدیدی است که کار خود را بر روی تولید یک شاسیبلند تمام برقی شروع نموده و گفته شده کار تولید این مدل در مراحل پایانی قرار دارد. با توسعه تکنولوژی باتریهای الکتریکی، خودروسازان مختلف دنیا در تکاپو هستند تا مدلهای مختلف خود را به این تکنولوژی پاک و سبز مجهز نمایند. کشورهای ژاپن، آلمان و آمریکا بیشترین سرمایهگذاری و تحقیق را در این حوزه انجام دادهاند و هماکنون سهم عمده بازار خودروهای الکتریکی در اختیار خودروسازانی از این سه کشور است.۱۴ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
رضا
۱۰ مرداد ۱۳۹۴بازهم تکنولوژی برتر آلمانی و بازهم آئودی که نامش با تکنولوژی یکی شده.
این ماشین فوق العادست…
تسلا ایکس هم خیلی عالی و متفاوته. باید منتظر موند ….
Xman
۲۱ مرداد ۱۳۹۴به این میگن ماشین! این بیاد بیرون تسلارو میزاره تو جیب کوچیکش! ابهتش مثال زدنیه.
درود بر اوودی!
امين
۱۰ مرداد ۱۳۹۴مثل این که آئودی با این همه فعالیت و کانسپت های فوق العاده ای که طراحی می کنه واقعا عزمش رو برای به پایین کشیدن بنز و بی ام و جزم کرده ! رقابت این سه غول آلمانی باید خیلی جذاب بشه
AHMADREZA
۱۰ مرداد ۱۳۹۴آوودی عالیه حتما با مدل ایکس و ایکس 6 رقابت جالبی درست میشه
Xman
۲۱ مرداد ۱۳۹۴رقابت چیه؟ اوودی رو از همین الان برنده حساب کن!
HILUX
۱۰ مرداد ۱۳۹۴بیشتر شبیه یه استیشن واگن گندست تا کراس اوور البته تا تولید راه زیادی داره…
Xman
۲۱ مرداد ۱۳۹۴استیشن واگنه اوودی به صد تا BMW M6 میا رزه! هرکی موافقه لایک کنه!
ارش
۱۰ مرداد ۱۳۹۴دوستان ببینید المان چندتا شرکت خودرو سازی داره که همشون تو دنیا واسه خودشون اسم رسمی دارن.چرا؟چون شرکتا خصوصی هستن چون بینشون رقابت هست چون هر شرکتی مهندساشو مجبور میکنه تکنولوژی جدیدی بیارن تا از رقبا عقب نمونن ولی شرکت های خودروسازی ایران دولتی هستن و هر کاری (باشگاه داری و سهام داری و بنگاه داری و…)میکنن جز خودرو سازی به معنی واقعی!حضرت علی ع میگه بزرگترین استاد تجربه هست پس چرا دولت از تجارب دیگر کشورها که تو صنعت موفق بودن استفاده نمیکنه؟؟
شایان
۱۰ مرداد ۱۳۹۴جوابت سادست چون نونش تویه این کاره عزیزه من بذار یه مثال برات بزنم ژاپن میگه پیشرفته فوتبال من در گرو پیشرفت سایر رقبای منه ولی ایران میگه پیشرفت فوتبال من در گرو عقب موندگیه بقیه هست(چون خودش اصلا پیشرفتی نداره) دید آسمون تا زمین فرق داره گرچه این دید در اروپا هم بود که کشورهایی بودن که منم ازشون بدم میاد که چشمه دیدن پیشرفت صنعتی و تکنولوژی بقیه و نداشتن و به هر طریقی خواستن جلویه پیشرفتشو بگیرن ولی آخرشم نتونستن در هر صورت ایران خودرو و سایپا نونشون تویه باره بنجوله انتظار چیزی هم نداشته باش ازشون
ALiHidden
۱۰ مرداد ۱۳۹۴پشتش شبیه سامورایی شده :D
Xman
۲۱ مرداد ۱۳۹۴سامورایی ها که اینقدر خوشگل نیستن!
امیر
۱۰ مرداد ۱۳۹۴بچها یه موضوعه که خیلی وقته فکر منو مشغول کرده . چرا مسئولین ما نمیخوان ما ایرانیها ماشین خوب سوار بشیم . چرا نمیزارن ماشین وارداتی مثل کشورهای دیگه به قیمت معقول وارد بشه . چرا ماشین تولید داخل رو یک سوم قیمت ایران به خارجیها میدن . چرا مسئولین سیاسی نمیتونند با خودروسازها مقابله کنند . چرا ما ایرانیها برای آنها اینقدر بی ارزشیم . لطفا اگه کسی به جواب رسید . با همه به اشتراک بزاره
ژاپنی اصیل
۱۰ مرداد ۱۳۹۴یکی از هزاران دلیلش این که دولت از خودروسازان سو سرشاری نصیبش میشه و از اونجا که ثروت قدرت میاره و سیاست وابسته به قدرته حالا چطور اینو تو افکار عمومی جا میندازن با رسانه های که در اختیار دارن پشت دروغ بزرگ اشتغال افرینی قایم میشن
دو راه پیش روی ماست عزیزان راه اول ادامه همین راه شوم و قاتل پروره پولی که با مشقت و سختی بدست میارم بریم از کسانی که بزرگترین ناقضان حقوق مصرف کننده در جهان هستن خرید کنیم که اینده چنین رفتاری از الان مشخصه و راه دوم که رهایی بخشه و پر از امیده ولی احتیاج به شکیبایی و پافشاری داره نه بزرگ به کسانیست که حق انتخاب رو از ما و هموطن ما سلب کردن__خدایا تو خود شاهدی که ما جز حق خود چیزی بیشتر نخواستیم” آگاهی کلید رهایی”
ALL CARS
۱۰ مرداد ۱۳۹۴از چی بگم برات…
انتظار داری چه چیزی از جیب من درآد…
:) … :) … :)