نه تنها خودروهای سنتی در حال واگذار کردن بازار به کراس اوورها و شاسی بلندها هستند بلکه برخی خودروهای اسپورت و سوپرکارها نیز زمینگیر شدهاند و مشتریان بیشتر به سمت خودروهای الکتریکی شده گرایش پیدا کردهاند. به نظر میرسد این روند در سالهای آتی با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت.
به همین خاطر خودروسازان شروع به بازنگری در سبد محصولات خود کردهاند و جدای از تولید شاسی بلندهای جدید، تمرکز زیادی روی خودروهای الکتریکی دارند. آئودی مثال خوبی برای ماجراست زیرا قبلاً برنامههای خود را اعلام کرده برنامههایی که به دنبال کاهش شدید هزینهها هستند.
این برند آلمانی میخواهد تا پیش از پایان سال ۲۰۲۲ تا ۱۵ میلیارد یورو در هزینههای خود صرفهجویی کند و از این میان ۱۲ میلیارد یورو به توسعه خودروهای الکتریکی اختصاص خواهد یافت. سه سال بعد نیز آئودی سرمایهگذاری ۳۷ میلیارد یورویی در بخش تحقیق و توسعه و کارخانهها و تجهیزات خود خواهد داشت. این برنامه توسط برام شات مدیرعامل اسبق آئودی کلید زده شده است. هماکنون مارکوس دوزمن وظیفه هدایت ارباب حلقهها را بر عهده دارد.
اگرچه آئودی هم همانند دیگر خودروسازان این روند جهانی را دنبال کرده و نمیخواهد از بقیه عقب بماند اما این برنامه با عوارضی همراه است زیرا دو محصول مشهور آن یعنی TT و R8 شاید بازنشسته شوند. اتوکار میگوید آینده این دو خودرو پیش از این هم زیر سوال بوده و احتمال تبدیل آنها به خودروهای تمام الکتریکی وجود دارد.
یکی از منابع ناشناس به این مجله گفته است:
خودروهایی همچون TT و R8 در گذشته به عنوان بخشی از فرایند کاهش هزینهها در نظر گرفته شدهاند. البته هماکنون تمرکز بیشتری روی این موضوع صورت گرفته است.
جزئیات نسل بعدی این دو خودرو مشخص نیست اما اگر آئودی تصمیم بگیرد همین برنامه را عملی کند قطعاً با پشتیبانی گروه فولکسواگن همراه خواهد بود حمایتی که شامل استفاده از پلتفرم الکتریکی و چندین قوای محرکه و باتری است.
رامین
۱۸ مرداد ۱۳۹۹اینارو دور ننداز اینا اونقدم بدردنخور نیستن.
Enzo
۱۸ مرداد ۱۳۹۹TT رو باشه ولی R8 واقعا حیفه حذفش کنن
علی
۱۸ مرداد ۱۳۹۹خودرو الکتریکی کجاش جذاب که آر8 افسانه ای میخوان حذف کنن دیگ دوره آخر زمان شده
Ho3ein
۱۸ مرداد ۱۳۹۹حذف نکننن r8 رو
حداقل هیبریدیش کنن
یه موتور هشت سیلندر با دوتا موتور برقی هم قوانین رو پاس میکنه و هم فروشش خوب میشه
یه فیس لیفت کلی هم انجام بدن تا چند سال لازم به تغییر نیست
محمد
۱۸ مرداد ۱۳۹۹حیفن ماشینای جذابین
nikzad
۱۸ مرداد ۱۳۹۹وای r8 ده سیلندر با اون صدای جاکوب کننده اش واقعا فوق العاده هست حتی این نسل از اون نسل افسانه ایی قبل بهتر بود برخلاف tt به نظرم نسل قبلش خیلی محبوب تر بود مخصوصا به عنوان یه ماشین اسپرت به نسبت کوچکتر.
nikzad
۱۸ مرداد ۱۳۹۹البته به نظرم r8یه فیس لیفت باید بشه مخصوصا کابینش چون حتی سیستم اطلاعاتی سرگرمی هم نداره و این باعث میشه رقبا پیشی بگیرن.
" Swedish Arrogant Tiger "
۱۸ مرداد ۱۳۹۹R8 رو حذف کنید که الکتریکی جایگزینش کنید؟!
لعنتی ها پول چقدر مهمه براتون که حتی به این
اسم بزرگ هم رحم نمیکنید…