مارکوس دوزمن مدیرعامل آئودی معتقد است خودروهای الکتریکی آیندهی ارباب حلقهها را میسازند و شاید این امر به معنی احیای R8 E-Tron یا خودرویی شبیه آن باشد. البته انتظار نداشته باشید چنین خودرویی را به این زودیها ببینید.
آئودی سدان الکتریکی E-Tron GT جدید را در همان خط تولید R8 مونتاژ میکند و بنابراین این کارخانه قبلاً آماده تولید محصولات الکتریکی شده است. تاپ گیر از دوزمن درباره جنبههای مختلف تولید R8 الکتریکی پرسیده و او پاسخ داده است:
این ایده اصلی نبوده است؛ اما شاید منطقی باشد. ما اگر بخواهیم میتوانیم چنین خودرویی را بسازیم.
آئودی R8 E-Tron اولین بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵ معرفی شد. دو پیشرانه این خودرو قدرت ۴۵۶ اسب بخاری و گشتاور ۹۲۰ نیوتون متری تولید میکنند. با وزن ۱۸۴۰ کیلوگرمی، این خودروی الکتریکی بهطور قابلتوجهی سنگینتر از R8 با وزن ۱۵۵۵ کیلوگرم در نسخه پایه بوده است.
خودروی یاد شده به یک شکست کامل تبدیل شد زیرا آئودی فقط کمتر از ۱۰۰ دستگاه آن را توانست بفروشد. قیمت ۱ میلیون یورویی هم دیگر نقطهضعف R8 E-Tron محسوب میشد.
مدیر تولید آئودی R8 پس از آن اتفاق اعلام کرد این شرکت تا زمانی که تکنولوژی باتری بهتری در دسترس نباشد اقدام به تولید نسخه الکتریکی این سوپرکار نخواهد کرد. مشکل عمده این خودرو هزینهی باتریها بوده است.
دوزمن همچنین جزئیاتی از پروژه آرتمیس آئودی را منتشر ساخته است. او گفته است:
این یک خودروی الکتریکی با شبکه ارتباطی جدید و سطح رانندگی خودکار ۴ است.
این محصول خبرساز در سال ۲۰۲۴ از راه خواهد رسید و نسخههای مربوط به بنتلی و پورشه هم بعدها معرفی خواهد شد. دوزمن میگوید تکنولوژی خودران سطح ۴ شاید در زمان عرضه آرتمیس در دسترس نباشد. البته خودروی مربوط به پروژه ترینیتی فولکسواگن نیز برخی از این ویژگیها را در خود جای خواهد داد.
دانیال
۲۹ بهمن ۱۳۹۹آرتمیس اسم قدیمی و اصیل ایرانیه
امیرحسین
۲۹ بهمن ۱۳۹۹هوروش چی اونم فک کنم هست
شبیه کوروش???
امیرحسین
۲۹ بهمن ۱۳۹۹دوستان این قضیه نیسان آبی ۳ چرخه چیه؟
۳ تا لاستیک داره؟
همون نیسانی آبی ای که یه دانشگاهی این طرحو روش پیاده کرده
اگه ۳ تا لاستیک داشته باشه که شبیه این ماشینای هندی میشه?
هه اون دانشگاهه بجای این که بیاد ۲ لاستیک بهش اضافه کنه و دوبلش کنه تا بار بیشتری ببره و کاربردی تر بشه میاد یکی هم ازش کم میکنه
نمیدونه اینجا همه واسه اینکه اندازه یه خاور بار بکننش میخرنش میان نه اینکه اندازه پراید وانت بار باهاش جابجا کنند?
داند برمیگردند به اون موتور ۳ چرخه های قدیم?
مهدی موتور
۲۹ بهمن ۱۳۹۹قبول دارین که ار ۸ نسبت به رقبا ضیفه
البته تایمش تو پیست باید خوب باشه فکر کنم
چرا تو نسخه etron گشتاور دوبرابر اسب بخاره????؟
دانیال
۳۰ بهمن ۱۳۹۹الکتریکی ها گشتاور بسیار زیادی تولید میکنن
علی
۲۹ بهمن ۱۳۹۹??
پدر خودرو سازی جهان
۲۹ بهمن ۱۳۹۹اگه این کارا بکنند خودشون را زیر سوال بردند
فکرش را بکنید به جای v10 تنفس طبیعی موتور الکتریکی باشه!!!
اصلا قابل درک نیست
- A M I R -
۲۹ بهمن ۱۳۹۹آدم این روزا اصلا رغبت نمیکنه بیاد اخبار دنیای خودرو رو دنبال کنه از بس که توی دوتا موضوع خلاصه شده:
1-الکتریکی کردن
2-از بین بردن یه سدان محشر تا جا باز بشه برای کراس اوور مزخرف دیگه.
امیدوارم این ایده در حد همون یه نسخه فرعی از R8 باقی بمونه و باعث نشه که R8 با موتور بنزینی کاملا حذف بشه.آئودی R8 تا زمانی اصیل و محبوب میمونه (حداقل برای شخص من) که صدای موتور 10 سیلندرش همه جا بپیچه.
MOHAMMAD
۲۹ بهمن ۱۳۹۹R8 نمونه خاصش یعنی گرین هل ادیشن عالیه
خودشم همینطور
حیفه صداش از دست بره اونم با موتور ۱۰ سیلندر
Benz
۲۹ بهمن ۱۳۹۹R8 یکی از بهترین محصولات آئودی است
پرهام و رهام
۲۹ بهمن ۱۳۹۹R8 یکی از بهترین های ائودی هستش و یکی از بهترین های دنیا
مهدی
۲۹ بهمن ۱۳۹۹ای بابا اه
علی
۲۹ بهمن ۱۳۹۹این همه محصول دارند دست گذاشتن روی پرچمدار
این دنیا دیگه ارزش نداره??♂️
ماکان
۲۹ بهمن ۱۳۹۹سلام . من به سلیقه شخصی خودم خیلی دوست دارم که انشاالله نسخه تمام الکتریکی آئودی R8 را تا جایی که امکان دارد هرچه زودتر ببینم .
SRT
۲۹ بهمن ۱۳۹۹یک میلیون یورو ار هشت؟اینا چی میزنن خدایی
Sina
۲۹ بهمن ۱۳۹۹دوباره برقی شدن…..
آئودی R8 فقط ۱۰ سیلندر
?Ali Hossein?
۳۰ بهمن ۱۳۹۹اینم از یه اسطوره ی دیگه که برقی شد….
هی هی روزگار چرا پرچمدار ها دارن از بین میرن؟…