تاکنون هیچ تصویر جاسوسی از نسل بعدی آئودی A4 منتشر نشده اما برخی اخبار جالب درباره نسل B10 این خودرو به گوش رسیده است. اول اینکه گفته میشد ارباب حلقهها در A4 جدید از پلتفرم MQB استفاده خواهد کرد چراکه عدم استفاده از پلتفرم MLB باعث صرفهجویی حدود ۱ میلیارد دلاری برای این شرکت خواهد شد؛ اما ظاهراً قرار نیست اینگونه باشد.
چیزی که بهصورت قطعی رخ خواهد داد استفاده از قوای محرکه پلاگین هیبریدی برای مدل پرچمدار RS4 آوانت خواهد بود. آئودی اسپورت برنامههای خود برای الکتریکی سازی گل سرسبد خانواده A4 را اعلام کرده و اتوکار در خبری جدید مدعی شده این استیشن اسپورت همچنان پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری توئین توربوی خود را حفظ نموده و یک پیشرانه الکتریکی را نیز پذیرا خواهد شد. نیازی به گفتن نیست که این خودرو در صورت تولید قدرت و گشتاوری فراتر از ۴۴۴ اسب بخار و ۶۰۰ نیوتون متر مدل فعلی خواهد داشت.
موضوع جالب اینکه اتوکار ادعا میکند نسخه تمام الکتریکی RS از نسل بعدی A4 نیز در حال توسعه است. این محصول تمام الکتریکی یک خودروی ویژه با پلتفرم PPE خواهد بود و از پلتفرم MLB استفاده نخواهد کرد.
حالت منطقی این است که RS4 شکل بدنه استیشن خود را حفظ کرده و A4 RS E-Tron (این نام تائید نشده) شکل متفاوتی خواهد داشت. رسانه بریتانیایی میگوید A4 الکتریکی شکل کاربردیتر لیفت بک خواهد داشت و مشابه A6 E-Tron خواهد بود. انتظار میرود این مدل دارای دو پیشرانه الکتریکی با قدرت تائید نشده ۴۶۹ اسب بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متر باشد.
همچنین خبر رسیده A4 سنتی همان ابعاد نسل کنونی را داشته اما ساختار عقب آن برای جای دادن مجموعه باتری لیتیوم-یونی ۱۴.۴ کیلووات ساعتی حالت متفاوتی به خود خواهد گرفت. نسخههای پلاگین هیبریدی این خودرو در حالت تمام الکتریکی برد ۱۰۰ کیلومتری خواهند داشت. همچنین آئودی روی قوای محرکه هیبریدی ملایم و نمونههای بنزینی و دیزلی پاکتر برای پاس کردن قوانین یورو ۷ نیز کار میکند.
باور بر این است A4 B10 از فرمان پذیری چهار چرخ و سیستم خودران بهتر سود برده و سیستم تعلیق بادی نیز برای مدل E-Tron در نظر گرفته شود. گیربکس دستی نسل فعلی در برخی بازارها دیگر در نسل جدید وجود نخواهد داشت و این مدل فقط با گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه یا ۸ سرعته مبدل گشتاوری عرضه خواهد شد.
اتوکار میگوید آئودی از سال ۲۰۲۳ نسل جدید A4 را عرضه خواهد شد و بنابراین احتمالاً معرفی رسمی آن تا پایان سال جاری میلادی انجام میشود. در نظر داشته باشید که نسل بعدی A4 آخرین نسل دارای پیشرانه درونسوز خواهد بود زیرا مارکوس دوزمن رئیس آئودی قبلاً گفته A4 و A6 تا سال ۲۰۳۰ کاملاً الکتریکی خواهند شد.
UNIVERS
۵ خرداد ۱۴۰۰پدال جان مثل اینکه امروز یه نفری از دنده **** بلند شده اوضاش خیلی خراب بود.
پیشنهاد میکنم یه سری به کامنت هاش بزنید ببیند عجب توهین هایی کرده که اصلا آدم وا میمونه اینجا سایت خودرو هست یا نیست. مخصوصا قسمت جنسیس و همچنین قسمت بنز منصوری و چندتا قسمت دیگه. خواهشا این کامنت هارو حذف کن چون مثل اینکه بعضی ها امتحاناشونو خراب کردن میخوان بیان سر پدال خراب کنن.
اون دوستمون دیروز دیدگاهاش 800 خورده ای بود اما الان جو گیر شده و همه
رو به**** میبنده ! و الان شده 1000 و خورده ای دیدگاه ! سریع بی زحمت پیگیری کنید
واقعا برای پدال متاسفام میگذاره چنین کامنت های****منتشر بشه(خودم ستاره گذاشتم.) امسال این کرونا اومدش مدارس رو نگذاشت باز شه. انشا الله زودتر این 3 ماه تابستون بیاد این واکسن ها هم بزنن زودتر از دست یه سری افراد زیر 20 سال و چه بسا زیر 16 سال و حتی ممکنه زیر 12 سال که اصلا ادب ندارند راحت بشیم. وقتی مجازی این همه بی احترامی و توهین میکنن…. پس در دنیای واقعی چی کار میکنن. ?
مازیار
۵ خرداد ۱۴۰۰موافقم
آقای پدال لازمه در برخی موارد از طرف شما “ورود” صورت بگیره چیزی فراتر از اصلاح و یا پاک کردن کامنتها چون ظاهرا کافی نیست
توهین کردن به کسی که صرفا با شما هم نظر نیست نشونه عدم بلوغ فکری و اجتماعی هست که روا نیست تاوانش رو یه جمع بپردازه
ممد ژانگولر
۵ خرداد ۱۴۰۰چرا خود آلمانها بیشتر آئودی میخرن جالبه ها ?
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۵ خرداد ۱۴۰۰آئودی مگه ماشین بدیه که نخرن؟
ممد ژانگولر
۵ خرداد ۱۴۰۰نگفتم بده داداش آبتین
میگم خیلی فروش بالایی داره تو خود آلمان نسبت به جاهای دیگه
البته من حدسم رو تخفیفه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۵ خرداد ۱۴۰۰میدونم که نگفتی بده،منم منظورم این بود که ماشین خیلی خوبیه همه خریداراشم از خریدش راضی هستن…
امیر
۵ خرداد ۱۴۰۰چون که اگر ماشین های تولید داخل رو بخرن قیمت اون ماشین براشون کمتر تموم میشه یعنی تخفیف میدن این حرف نمی دونم صحت داره یا نه چون یه جا خوندم و شنیدم دلیل دوم هم به کیفیت و قدرت محصولاتشون مربوط میشه حالا آئودی و بنز دیگه فرقی نمی کنه.
دلیل سوم هم به طراحی های مرسدس بنز و ب ام و مربوط میشه که هر دوشون زدن جاده خاکی به همین خاطر مردم روی آوردن به آئودی که طراحی های بسیار زیباتری
داره.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۵ خرداد ۱۴۰۰اون a4(عکس سوم از بالا)خیلی خوشگله…
جمشید
۵ خرداد ۱۴۰۰آبتین داداش آهسته تر برو ! روزی صدتا کامنت میزاری و هنوز دو ماه نشده که این اکانت رو ساختی ۱۰۰۰ تا کامنت گذاشتی ! اینجوری پیش بری تا پایان سال ۱۴۰۰ یه میلیون کامنت رو هم رد میکنی !! ولی با همه اینا دمت گرم??
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۵ خرداد ۱۴۰۰آقا جمشید انگار نمیدونی که من ۷ماهه این اکانتو تشکیل دادم،قبل این دوماه هم سه ماه نبودم اما همین اکانت رو داشتم و یه نکته دیگه،برای من بی اهمیت ترین چیز اینجا همین سوابق یا لایک و دیسلایکه،من دارم حرفمو میزنم برام مهم نیست سوابقم چندتا باشه،چندین بارم به پدال گفتم این سوابق رو حذف کنه چون خیلی از بچهها میان اینجا بخاطر همین سوابق سایتو به گند میکشن،توی سایتایی مثل زومیت و اسب بخار و خودروبانک خبری از سوابق نیست و به همین خاطر اونجا حرفای بیخود کمتری زده میشه،اما اینجا بعضیا فکر میکنن اگه سوابقشون بره بالا جایزه میگیرن!
محمد رستمی نژاد
۵ خرداد ۱۴۰۰آهای خبر دار….
ماشین داریم تا ماشین ….
یکی مثل گُل … یک عشق گاز …
مرد داریم تا مرد…. یکی آپشن باز …. یکی اگزوز خواست ..یکی باتری باز……..
توی کوچه ها یه شِوی رفته پی ولگردی
توی اتوبان من رو دق میده ، صداش برگردی….
پاییز اومده،… پاییز اومده …..
دنبال بدبختی (ما ماشین بازا)
محمد رستمی نژاد
۵ خرداد ۱۴۰۰آهای باتری که مثل یه بختک ….
روی انجین من شده یه آوار……
از اگزوز من ، دستاتو بردار…..
گاراژ های شهر ….
پر ماشینهِ…..
پر جارو بقیه ..
توی کوچه نغمه مردِ .. نیست دیگه مرده…
توی جاده ها ، سلطان نیست دیگه ، جارو هَستِش
هِععیییی!!
RezaRs
۵ خرداد ۱۴۰۰بسسسس کن محمد جان من بس کن کاری میکنی کل خاطراتم با این البومو بندازم دور سی دیشم بشکنم اخه رگ خواب کجا دنیا یرخودرو کجا
RezaRs
۵ خرداد ۱۴۰۰ارزش معنوی آلبوم رگ خواب خیلی بیشتر از دنیای خودرو بود یکجا بمب خوشه ای زدی بهش
محمد رستمی نژاد
۵ خرداد ۱۴۰۰من فازَم اینه!!!!!
RezaRs
۵ خرداد ۱۴۰۰داری دقیقا به روحم چنگ میزنی اینو خیلی دوست داشتم
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۵ خرداد ۱۴۰۰عجب شعری! به به!
RezaRs
۵ خرداد ۱۴۰۰کاری کردی برم یک ضرب سیدیه رگ خواب رو بشکونم بس کن
این یه مورد رو ول کن جان رضا
زیزیگولو
۵ خرداد ۱۴۰۰به زودی هزینه های تولید ماشینای برقی با بُرد مسافت خیلی بالا از هزینه های تولید ماشینای بنزینی، ارزون تر میشه …… و این یعنی آینده روشن ماشینای برقی
Hamid
۵ خرداد ۱۴۰۰آئودی باید ی اسطوره خلق کنه ! یه همه فن حریف! به شدت همچین محصولی احساس میشه توش!
ماکان
۵ خرداد ۱۴۰۰سلام . خدا کنه انشاالله از مدل A8 هم تا جایی که امکان داره هرچه زودتر یک نسخه RS8 با مجموع قدرت حد اقل 630 اسب بخار بسازند و تولید کنند . البته مدل Q7 هم اگر که نسخه RS آن را تولید نکرده اند ، با Q7 هم همین کار را بکنند .
mahan
۵ خرداد ۱۴۰۰مثل اینکه ائودی هم تصمیم داره تمام برقی بشه!دیگه کی میمونه؟