یک مدیر اسبق آئودی از طرف مقامات آمریکایی و در آلمان بازداشت شد. این بازداشت در ادامه تحقیقات به خاطر رسوایی تقلب آلایندگی فولکسواگن (دیزل گیت) بوده است.
گفته شده این مهندس Zaccheo Giovanni Pamio نام دارد که مسئول بخش ترمودینامیک در دپارتمان توسعه پیشرانه آئودی بین سالهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۵ بوده است.
طبق گفتههای دیترویت نیوز، او به ساخت سیستم غیرقانونی برای دور زدن محدودیتهای قانونی تولید آلایندههای نیتروژن اکسید در آمریکا کمک کرده است.
ظاهراً Pamio این مسیر را به خاطر دستورات و تصمیمات مقامات بلندپایه شرکت اجرا کرده و فضای در نظر گرفته برای مخزن اَدبلوی خودرو را محدود کرده است. گفته میشود این فضای ایجاد شده برای سیستم صوتی خودرو بکار رفته است.
زمانی که اَدبلو به اگزوز پیشرانهی دیزلی اضافه شود به حذف آلاینده نیتروژن اکسید کمک میکند. برای ایجاد نتایج آلایندگی صحیح، رانندگان باید مخازن اَدبلوی خودرو را خارج از سرویسهای عادی در نظر گرفته شده پر کنند. ظاهراً این موضوع باعث ایجاد ترس در آئودی به خاطر آگاه شدن مصرفکنندگان شده بود.
به منظور حل این موضوع آئودی تصمیم گرفته تا مصرف اَدبلو را محدود و آلودگی بیشتر از حد مجاز ایجاد کند. همچنین از روشی پیچیده در شرایط تست آلایندگی استفاده شده است.
نیویورک تایمز معتقد است مقامات آمریکایی با هدف گرفتن کارمندان رده پایین امیدوارند اسناد لازم علیه مقامات ردهبالا را به دست آورند. ظاهراً مهندس دستگیر شده آئودی برنامه و جزئیات کافی درباره طرح خود را حداقل برای یکی از اعضای هیئتمدیره آئودی ارائه کرده است.
Pamio هشتمین نفری است که به خاطر دیزل گیت متهم میشود. او اهل ایتالیا بوده درحالیکه هفت نفر دیگر آلمانی هستند. آلمان تاکنون از تحویل دادن شهروندان خود به آمریکاییها خودداری کرده است.
MOBIN POURMAND
۲۴ تیر ۱۳۹۶بیان از مدیر سایپا یاد بگیرن.عذرخواهی کرد!!
peyman
۲۴ تیر ۱۳۹۶مملکت اینجوری پیشرفت میکنه تو قانون با هیج کی شوخی ندارن.اگه تو ایران واقعا بخوان قانون رو درست کنن باید اکثر سیاسیون و مدیران و یقیه سفید و… برن زندان ولی ….
aston martin
۲۴ تیر ۱۳۹۶هرجا نظارت دستگاه های حکومتی و رسانه های آزاد نباشن تقلب اتفاق میوفته حتی در قلب آلمان و آئودی
(ali(CHEVY NOVA
۲۴ تیر ۱۳۹۶((یک مدیر اسبق آئودی از طرف مقامات آمریکایی و در آلمان بازداشت شد. این بازداشت در ادامه تحقیقات به خاطر رسوایی تقلب آلایندگی فولکسواگن (دیزل گیت) بوده است.))
((گفته شده این مهندس Zaccheo Giovanni Pamio نام دارد که مسئول بخش ترمودینامیک در دپارتمان توسعه پیشرانه آئودی بین سالهای 2006 تا 2015 بوده است .طبق گفتههای دیترویت نیوز، او به ساخت سیستم غیرقانونی برای دور زدن محدودیتهای قانونی تولید آلایندههای نیتروژن اکسید در آمریکا کمک کرده است.))
arash66
۲۴ تیر ۱۳۹۶خب که چی ؟
اون آرم GM که میبینی کلا به آدم حس عدم اطمنیان میده … همین کافیه !
(ali(CHEVY NOVA
۲۴ تیر ۱۳۹۶ارش 66
الان بحث جى ام نىستش بلکه بحث بازداشت ىه مدىر ارشد هست
من فقط اىن متن رو نقل قول کردم
همىن
(ali(CHEVY NOVA
۲۴ تیر ۱۳۹۶راستى جناب ارش 66
جنرال موتورز هر چقدر هم از نظر فقط شما نشونه عدم اطمینان باشه کار مدیر ارشدش به بازداشت و سابقه دار شدن نکشىد
arash66
۲۴ تیر ۱۳۹۶مشکل همینه که آمریکا فکر میکنه رئیس همه است مگر نه خود امریکایی ها متقلب هستن !
در اشتباه تقلب دیزل گیت که شکی نیست …
Amir Schumacher
۲۴ تیر ۱۳۹۶.
آرش جان ایشون ( علی نوا) چیزی نگفته که شما ناراحت شدی.
اگه نظر منو میخوای ، علی نوا اینجا حتی یک کلمه از خودش هم اضافه نکرده و فقط متن رو نقل کرده.بالفرض اگر از خودش هم حرفی اضافه میکرد تا زمانی که به کسی توهین نمیشد هیچ اشکالی هم نداشت
این بخش برای تبادل نظره و علی هم یکی از کاربران این سایت.
به نظر من که حرفش هیچ جای ناراحتی نداشت.
اگر بخوایم سر این جور حرفا نارحت بشیم هر روز بحث درست میشه.
arash66
۲۴ تیر ۱۳۹۶دوست عزیز ، این کاربر علاقه زیادی به کل کل و خراب کردن برندای دیگه داره (مخصوصا آلمانی) و خودشم میدونه که برندهای خودروساز امریکایی عددی نیستن در مقابل آلمانی !
Amir Schumacher
۲۴ تیر ۱۳۹۶.
دوست عزیز به حرف ایشون هیچ چی عوض نمیشه.
ضرر این بحث ها نه به فولکس و بنز و آئودی و … ، بلکه ۱۰۰ درصد ضررش فقط به شخص شما میرسه که وقتت رو حروم جواب دادن میکنی.
arash66
۲۴ تیر ۱۳۹۶Amir sch …
ِیه نگاه به تعداد کامنت های خودت بنداز بعد یه نگاه هم به تعداد پست های من !
اینجور افراد میبایست حتما جوابشون رو داد !
MAHDI . TUNING
۲۴ تیر ۱۳۹۶امیدوارم دیگه شاهد بحث و پست های دیزل گیت نباشم که ناراحت میشم شرکت های بزرگ هر روز بحث اشتباهشون وسط باشه
دیروز یه طرفدار خودرو ساز ایرانی و چینی بهم گفت وقتی فولکس این وضعشه همون چینی ها بهترن حداقل تقلب نمیکنن
این حرف باعث شد برای اولین بار از فولکس دفاع کنم دیزل گیت دلیلی برای دفاع از ماشینای ایرانی و چینی به وجود اومده
امیدوارم زودتر این قضیه دیزل گیت بسته بشه
محمدرضا
۲۴ تیر ۱۳۹۶در روزهای آینده خبرهای بیشتری از بحران دیزل گیت به گوش خواهد رسید چونکه احتمالا غیر از فولکس واگن شرکتهای بزرگ دیگه ای هم از نرم افزار مشابه استفاده کرده اند، از قبیل رنو-نیسان (که قبلا تکذیب شد) و مرسدس بنز.
محمدرضا
۲۴ تیر ۱۳۹۶خودروی دیزلی که به ایران وارد نمیشه پس دیزل گیت ربطی به خودروی بنزینی نداره، پس با خیال راحت از محصولات فولکس لذت ببرید، اگر با قیمت مناسب عرضه بشه!
BMW
۲۴ تیر ۱۳۹۶علی آقا شما که اینقدر به فکر هوایی اون ماشینهای کلاسیکتو اوراق کن(اَرّه) چون هر دستگاه معادل هزار دستگاه فولکس دیزل گیت آلایندگی داره بنظرم آلودگی هوای تهران تقصیر شماهاست که با ماشین های کلاسیکتون آلودش کردین ??
و البته یادمون نره که لایه اوزون در زمان ماشینهای کلاسیک شما ضخامتش کم شد!
PaRHaM
۲۴ تیر ۱۳۹۶BMW
فرض کن فروختن
اصن اون همه کلاسیک با اون همه ابهت و قدرت و ….
از صحنه روزگار حذف شدن(غیر ممکن چون همه ارزشش اونا رو میدونن)
چی باید بخرن؟(تو ایران)
تهش میرن ی ماشین داخلی میخرن
یا چینی
مصرفشون از همون کلاسیک ها هم بدتره!
هیچ قدرتی هم ندارن
راحتی و امنیت و کیفیت هم ندارن!
پس کلاسیک صد ها بار بهتره از اون فجایع که قابل خریدن
فرشاد
۲۴ تیر ۱۳۹۶علی جان ما این متن رو بالا خوندیم، دقیقا چه لزومی داره بازم تو بخش کامنتها کپیش کردی؟!!
محمدرضا
۲۴ تیر ۱۳۹۶به نقل از نشریه آلمانی Süddeutsche Zeitung شرکت دایملر تولیدکننده محصولات مرسدس بنز از سالهای ۲۰۱۶-۲۰۰۸ از نرم افزار تقلب مشابه فولکس واگن در اتومبیل های خود استفاده کرده.
نماینده دایملر از پاسخ به این موضوع خودداری کرده ولی از همکاری دایملر با مقامات دولتی گفته است.
در بازرسی های اولیه به دو نفر از کارکنان دایملر به دلیل تغییر ایمیل هایشان مشکوک شده اند.
محمدرضا
۲۴ تیر ۱۳۹۶قصد من از انتشار این مطلب محکوم کردن فولکس واگن و دیزل نیست، چونکه خودم قبلا پاسات بنزینی داشتم و الان هم بنز سی کلاس دیزلی دارم به همین دلیل اخبار دیزل رو خوب دنبال میکنم.
چند ماه قبل که خبر پایان عرضه دیزل رو از مرسدس در آمریکا شنیدم، شک کردم که خبریه. دو هفته قبل هم ولوو اعلام کرد که از ۲۰۱۹ به بعد دیگه خودروی بنزینی و دیزلی تولید نمیکنه!
خب اینا یه نشانه ست که اکثر خودروسازان بزرگ از خیلی سالها قبل درگیر دیزل و کسب استانداردهای یورو ۶ بودن.