مایه بسی تعجب است که آئودی A5 اسپرتبک، کدام شاخ غول را به جز ظاهر زیباتر و فضای داخلی بیشتر، شکسته است که A4 سدان قادر به انجام نباشد. اما پس از نشستن پشت فرمان A5 و رانندگی با آن، به شکسته شدن شاخ اکوان دیو توسط این رستم دویچلندی(آلمانی) پی خواهید برد. پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر خطی توربوشارژ آن جزء بهترین تفنگداران حاضر در لشکر آئودی است؛ شاسی A5، قرص و محکم انجام وظیفه مینماید، طراحی داخلی خوب به نظر میرسد و تجهیزات الکترونیکی از ظاهری مدرن به همراه سادگی در کاربرد، فیض بردهاند.
گونه اسپرتبک، حسن تعبیر آئودی نسبت به انواع هاچبک است که آن را در طراحی محصولات چهاردرب کامپکت خود به کار بسته است. همان طور که گونه بزرگتر A7 از درون مدل A6 به اهل دنیا درود فرستاده، A5 اسپرت بک نیز از سدان A4 مشتق شده است. موفقیت مدل A7 در بازار آمریکا، موجب شده تا برخی تغییرات در A5 جدید صورت پذیرد. این تغییرات شامل ارتفاع کمتر به میزان ۱.۶ اینچ و ظاهر شیکتر به همراه شیب بیشتر ستون انتهایی آن نسبت به A4 است.
قیمت این خودرو نسبت به هم خانواده سدان خود بیشتر است. آئودی A5 نسبت به همتای سدان خود ۲۱هزار دلار گرانبهاتر است و این در حالیست که نمونه شش سیلندر S5 تنها ۳هزار دلار از S4 گرانتر است. همچنین نوعی قوای محرکه دیفرانسیل جلو با قدرت کمتر نیز مختص A4 ارائه میشود که اسپرتبک از آن بیبهره است. بهای پرداختی برای مدل پایه A5 معادل ۴۳,۵۷۵ دلار است که نمونه مورد بررسی در این مقاله به پکیج سطح بالا با قیمت ۷۶۰۰ دلار نیز تجهیز شده است. از جمله امکانات کادوپیچ شده در این بسته میتوان به صندلیهای گرم شونده با تنظیم هشت حالته، نمایشگر نقاط کور، چراغهای LED، سیستم صوتی Bang & Olufsen، دوربین تاپ-ویو، هدآپ دیسپلی، سامانه مسیریاب و نمایشگر دیجیتال آئودی Virtual Cockpit، اشاره نمود.
در صورتی که احساس میکنید در رانندگی به یک همیار خوب نیاز دارید، ما به شما پکیج کمکی راننده با بهای ۱۸۰۰ دلار را پیشنهاد میدهیم. این بسته شامل گزینههای ذیل است:
کروز کنترل تطبیق یافته، نگهدارنده در مسیر، شناسایی علایم ترافیکی و نوربالای خوکار.
همچنین سامانه تعلیق تطبیقپذیر، صندلیهای عقب مجهز به گرمکن، غربیلک فرمان گرم شونده، تریم والنات فوق براق و رنگ آبی مهتابی، بهای کل این خودرو را به ۵۵,۴۰۰ دلار خواهد رساند.
اگرچه امروزه پیشرانههای چهار سیلندر توربو ۲لیتری بسیار فراگیر شدهاند اما فولکس واگن/آئودی از سالها پیش در این زمینه فعال بودهاند. پیشرانه A5 گشتاوری معادل ۳۷۰ نیوتن-متر تولید کرده و عملکرد سیستم گاز، بسیار سنجیده و قابل پیشبینی است. این پیشرانه، یک گیربکس هفت سرعته اس-ترونیک کلاچ دوبل را برای نیل به سوی آمال و آرزوهایش انتخاب کرده و متاسفانه خبری از جعبه دنده شش سرعته نیست. خبر خوب این است که گیربکس مجهز به کلاچ دوبل این خودرو عملکرد مناسبی داشته و به ندرت اشتباه میکند. علیرغم فقدان مبدل گشتاور، جعبه دنده اس ترونیک در سرعتهای پایین بسیار نرم و روان عمل میکند.
پیشرانه چهار سیلندر توربو با قدرت ۲۵۲ اسب بخار، در معیت گیربکس دو کلاچه، هنرپیشگانی شایسته در عرصه تئاتر خیابانی «شتاب گیر» هستند.
شتاب ۰-۹۶ این خودرو برابر ۵.۳ ثانیه بوده و در طی مسیر یک چهارم مایل نیز موفق به ثبت زمان ۱۴ ثانیه با نهایت سرعت 160km/h شده است.
هر دو زمان مذکور به میزان ۰.۱ ثانیه با رکوردهای متعلق به سدان A4 که به میزان ۳۹.۵ کیلوگرم سبک تر بوده و از پیشرانه مشابه سود میبرد، اختلاف دارد. همچنین آمار و ارقام مربوط به S5 اسپرتبک با پیشرانه شش سیلندر ۳۵۴ اسبی، آنچنان هم اختلاف فاحشی با A5 چهارسیلندر ندارد.
کارکرد پدال ترمز نیز استوار و آسان است. طراحی داخلی مناسب است، کاریرد نمایشگر پشت غربیلک فرمان و سیستم کاکپیت مجازی آئودی سهل و خوشایند بوده و در مسیریابی کمک شایانی به راننده مینماید. ترکیب دکمههای مختلف، موس چرخان، صفحه نمایشگر لمسی و کلیدهای کنترل قرار گرفته بر روی غربیلک فرمان، به طرز مطلوبی قابل درک است. صندلیهای جلو طراحی مناسبی دارند و از جناحین به خوبی بدن را حمایت میکنند.
نوع طراحی خطوط سقفی این خودرو موجب کاستن از میزان دید به بیرون آن شده است تا حدی که استفاده از دوربینهای پشتیبان ضرورت مییابد. همچنین فضای صندلیهای ردیف عقب به نسبت نمونه سدان کمی کاهش داشته و در کل برای مسافرت چهار نفر بزرگسال در یک مسیر طولانی کمی محدودیت ایجاد مینماید. محفظه حمل بار فضای مناسبی داشته و به ۶۲۳ لیتر در قسمت پشت صندلیهای عقب میرسد. با خواباندن صندلیها، این حجم تا ۹۹۱ لیتر افزایش خواهد یافت.
مشخصات آئودی A5 اسپرتبک مدل ۲۰۱۸
- قیمت پایه: ۴۳۵۷۵ دلار
- قیمت نسخه تست شده: ۵۵۴۰۰ دلار
- پیشرانه: ۴ سیلندر خطی توربوشارژر
- حجم موتور: ۱۹۸۴ سی سی
- قدرت: ۲۵۲ اسب بخار
- گشتاور: ۳۷۰ نیوتن متر
- گیربکس: ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه
- انتقال نیرو: ۴ چرخ
- فضای بار: ۶۲۲ لیتر
- وزن خالص: ۱۷۰۵ کیلوگرم
- شتاب ۰-۹۶: ۵.۳ ثانیه
- شتاب ۰-۱۶۰: ۱۴ ثانیه
- بیشینه سرعت: ۲۰۷ کیلومتر بر ساعت با محدودکننده الکترونیکی
- مصرف سوخت ترکیبی: ۸.۷ لیتر
منبع: caranddriver
امیر
۱۵ آبان ۱۳۹۶یکی دیگه از دلایل تنفر خودم از خودروسازی آمریکا رو براتون میگم
من اگه یه ماشین گرن کوپه کامل بخوام امریکا یه نمونه کامل هم نداره که هم شتابش زیر چهار و نیم ثانیه باشه هم لوکس باشه و خلاصه کامل باشه ولی آلمان سه نمونه داره که از هر نظر کامله ( بنزCLS63- آئودیRS7 – بی ام و M6 گرن کوپه)
اگه یه شاسی بلند کوپه کامل بخوام باز می بینم آمریکا هیچ گزینه کاملی نداره یعنی اگه بهتر نگاه کنم می بینم اصلا شاسی بلند کوپه نداره ولی آلمان ( بی ام و X6 و gle63 )
اگه یه شاسی بلند اسپورت کامل بخوام آمریکا هیچی نداره ولی آلمان ( بی ام و X5 – بنزgle – آئودی Q7s )
اگه یه شاسی بلند فوق لوکس فول سایز بخوام آمریکا هیچی نداره ولی آلمان ( بی ام و X7 – بنز GLS63 )
اگه یه سدان فوق لوکس فول سایز بخوام آمریکا هیچی نداره ولی آلمان ( بی ام و سری 7 – بنزS کلاس – آئودی A8 )
اگه یه کوپه فوق لوکس و کامل بخوام آمریکا هیچی نداره ولی آلمان ( بنزSL65 – بنزS65 کوپه – بی ام و M6 کوپه)
خلاصه کلام اگه از هر کلاسی یه خودرو خوب بخوام می بینم آمریکا یه گزینه درست و حسابی هم نداره ولی آلمان دست کم یک یا دو نمونه عالی داره دیگه چرا باید به دروغ بیام از ماشین های آمریکایی تعریف و تمجید الکی بکنم وقتی آمریکا یک نمونه خودرو کامل به زور داره دیگه از چی تعریف بکنم
mehdi
۱۵ آبان ۱۳۹۶به قیمتاشم نگاه کن تو ی خودرو با قدرت موتور امریکایی بخوای بخری باید قد دوتا خودروی امریکایی پول بدی یعنی به جای ی کوپه و شاسی امریکایی ی خودروی پر قدرت بخری شاید امریکاییا لوکس نباشند ولی قدرت و هندلینگ و ماسل کاری باهم دارند هر چیزی جای خود داره المانیا لوکس ترند امریکا پرقدرت و ارزان کره ارزان با امکانات لوکس ژاپن به غیر از لوکس سازاش ارزان و کم اصطحاک و با دوام تو امریکایی تو گزینه هایی ک گفتی بود باید تو محصولات کادیلاک و لینکن دنبالشون بگردی.
در هر صورت اگ ایرانی طرفداری از هر برندی هیچی نصیبت نمیکنه ما فقط اینجا میشینیم ی مشت عکس میبینیم مگ اینک اقازاده باشی و تو گروها ک هر برندی و هر ماشینی و بخوای کافیه سفارش بدی.
(Ali(Chevy Nova
۱۵ آبان ۱۳۹۶امىر
اولا با اکانت اصلىت مطلبت رو بگو
دوما تنفر تو از ماشىن امریکاى نشون میده خىلى ازشون عقده دارى و دارى حرص مىخورى ازشون
سوم ىه ماشىن کىفىت پاىىن خىلى بهتره تا ىه ماشىنى که مثل لوکوموتىو بخار الاىندگى داره(( اشاره به دیزل گىت))
چهارما شما بجا حرف هاى که از روى عقده مىزنى بهتره یه کم از شدت عقدت بکاهى و واقىعت رو ببىنى که نمىتونى هم ببىنى چون ماشىنهاى امریکایی خارى هستن تو چشمانت
پنجم تو مشکلت ماشىن امریکایی نىست
مشکل اصلى تو منم که واقىعتها رو بارها گفتم و تو تحمل نتونستى بکنى
بهتر همون پراید هاچ بک مدل84 خودت رو برونى که مىگفتى از جنسىس بهتره و دلت رو به همون خوش کنى چون بالاتر از اون رو نمىتونى سوار شى
(Ali(Chevy Nova
۱۵ آبان ۱۳۹۶راستى امىر
خبر دارى بىن زیر مجموعه هاى دغل واگن جنگ راه افتاده
پورشه از audi مبلغ 230 مىلىون خواسته چون audi سر پورشه هم کلاه گذاشته
از اون طرف که از لمانز هم انداختنش بىرون Audi رو و اگزوزهاى تقلبىش هم که چىزى نگم بهتره
در کل دغل واگن وضعىتش مشخصه برا همه
از اونو سلطان استهلاک بى ام و هستش که همه بهش این لقب طلایى رو دادن
بى ام و بصورت24/72 کار مىکنه ىعنى 24 ساعت کار مىکنه و 72 ساعت مىوفته گوشه تعمىرگاه
Hamid...Audi
۱۶ آبان ۱۳۹۶فکر کنم خیلی زور داره که امریکا نتونسته یه ماشین به خوبی و کیفیت آئودی A8 یا مرسدس اس کلاس تولید کنه نه؟!!!!!!
یا اینکه اکثر مدیران امریکایی هم ترجیح میدن ماشین لوکس آلمانی یا انگلیسی سوار شن تا تولیدات وطنیشون…
یا توی یه رسانه امریکایی مثل کار اند درایور تقریبا همه امریکایی زیر آلمانی ها هستن…
یه داستانی هم هست که یه عده مثه من ترجیح میدن مصرف صدی ۸ ماشینشون دروغ باشه و صدی ۱۰ در بیاد تا اینکه به صورت صادقانه بالای ۱۵ باشه.یا آلایندگی به صورت دروغین ۵۰ گرم بر متر مکعب کمتر گفته بشه.
امیر
۱۵ آبان ۱۳۹۶علی جان من یه امیر دیگم
استهلاک بی ام و فقط یه توهمه لابد بهترین انجین ساز جهان رو نمی شناسی
خروج آئودی از لمانز هیچ اشکالی نداره چون پورشه جاش رو پر می کنه در ضمن بنز رو یادت نره که توی فرمول یک یکه تازی می کنه
دیزل گیت هم تموم شد رفت لابد توی گذشته سیر می کنی
حامد
۱۵ آبان ۱۳۹۶باشه تو درست میگی جیگر /:
امیر
۱۵ آبان ۱۳۹۶خب معلومه که راست می گم
قشنگ
امیر
۱۵ آبان ۱۳۹۶امیر مجید دیگه کیه من خودم هستم اسمم امیره لابد منظورت اونیه که 10 هزار تا کامنت گذاشته ولی من اون نیستم من یه امیر دیگم
(Ali(Chevy Nova
۱۵ آبان ۱۳۹۶تو همونى شکى درش نىست ولى اونقدر با اکانتهاى مختلف مطلب گذاشتى که حواست نیست اکانت اصلىت کدومه
من بهت حق مىدم
Hosein
۱۵ آبان ۱۳۹۶خخ داداش چقد تابلو بود خخخخ
امیر
۱۵ آبان ۱۳۹۶علی جان تو چرا هر کامنتی می بینی فکر می کنی اون مجید 10 هزار کامنتیه لابد توهم داری
یه چیزی تو ذهنم بهم می گه الان با اسم همی چان و جلالیت میای و از خودت دفاع می کنی
(Ali(Chevy Nova
۱۵ آبان ۱۳۹۶اتفاقا مىگم تو اون مجىد هستى نگو نه
کاملا از جمله بندىت مشخصه
البته بهتره با اکانت موسى. ىا خسته شده بىاى و از خودت دفاع کنى
ىادت هست که اون اکانتها رو ؟؟؟
کسری
۱۵ آبان ۱۳۹۶کی گفته که همه خودرو ساز ها باید شاسی بلند کوپه بسازن؟ کدوم قانون میگه اگه در خودرو سازی کشوری شاسی بلند کوپه نبود، خودرو های ساخت اون کشور بدرد بخور نیستن؟
پس باید بگیم اگه یه پیکاپ تراک فوق سنگین با موتور 8 سیلندر 6200 بخوایم هم کل اروپا چنین پیکاپ تراکی نداره. ماسل کاری مثل کامارو یا موستانگ بخوام مگه اروپا داره؟ پس طبق استدلال شما باید نتیجه بگیریم کل خودرو سازی اروپا رو هواس چون پیکاپ تراک هایی مثل آمریکایی ها ندارن!!!!
آمریکا شاسی بلند فول سایز لوکس نداره؟ پس کادیکلاک اسکالید و لینکلن نویگیتور ساخت کجاس؟ (که قیمتشون خیلی کمتر از آلمانی ها هم هست، ایکس7 هنوز تولید نشده ولی تنها شاسی بلندی که از نظر سایز تا حدودی اندازه آمریکایی هاست GLS هست که یه جی ال اس در مقابل چندین شاسی بلند عظیم الجسه و لوکس آمریکایی قرار میگره)
آمریکا سدان فول سایز لوکس نداره؟ پس کادیلاک CT6 و CTX ساخت کجاس؟
پس دوست عزیز یک لطفی به همه کن مقایسه بی منطق نکن، … چیکار به آمریکا و اروپا داری !
یانکی
۱۵ آبان ۱۳۹۶کلاسه suv اسپرت jeep trac havek. با 707 اسب 0 تا 100 3.4 400 متر 11.6سرعت 290 کیلومتر پس کله آلمان لح شد داخلش مملو از چرم دوخته شده. فورد برانکو با نزدیک به 500 اسب تو راحه کدیلاک اسکالید با 420 اسب یه غوله اپرت و لوکس تو کلاسه فول سایز لینکلن نویگیتور 450 اسب ماورایه suv _ جمس یوکان دنالی 420 اسب مهشر ووو اینا suv واقعین که کله آلمان حتی1 نمونه نداره. سدانه فول سایز ct6 کدیلاک لینکلن کانتیننتال کدیلاک xts . اگر تراک بخای تو آلمان جز 2 آشغال چیزی نیست f150 f250 f350 f450 f650 سیلورادو داج رم اینا تا کلاسه هوی دیوتی نماینده دارن اینجا تسلا وجود داره که کسی نزدیکه رکورداش نمیشه اینجا ماسل وپونی هست دیمون هلکت ماستانگ کامارو با 650 اسب 707 اسب 840 اسب 530 اسب و رکوردهایی که آلمانیا اگر بخان هم ردیف اراعه کنند 3 برابر تو پاچه میکنند اینجا هنسی هست آلمانا خابش رو میبینند
M.us
۱۶ آبان ۱۳۹۶یانکی جان داداش حرفت حرف منه مخلصتم
Sajjad
۱۵ آبان ۱۳۹۶عزیزم کمبود اطلاعات نباید فضای سایت رو متشنج کنه
اول برو یکمی مطلب بخون
شاید تونستی حرف بزنی
مهدی
۱۵ آبان ۱۳۹۶الان دیگه دوران قدیم نیست برادر شزکت های بزرگ چند ملیتی هستن المانی کره ای زاپنی مال چهل سال پیش بود مراکز طراحی شرکت های زاپنی تو امریکاست مراکز تحقیقات امریکا تو اروپاست دیگه ملیت معنا نداره همین بی ام و مونتاز چینه قطعاتش هندی و مالزی هر چیزیش مال یک جاییه حتی چینی هام نگاه کنی پشتش طراحی و سرمایه گذاری اروپا موتور زاپنی گیربکس کره ای لاستیک تایوانی اسمبل ایرانی اصلا سرو ته ندارن
ارمان
۱۶ آبان ۱۳۹۶امیر جان تنفر یه احساس و شما اسسسسیییییر احساستی داداش تقریبا از منطق خیلی دوری اینقدر کامنت شما خالی و توهی محسوب میشه که جواب دادن بهش تلف کردن وقته
ضمن اینکه متوجه تنفر شما از برند های امریکایی نمیشم چون علاقه و دوست داشتن ها کاملا نسبی و سلیقیی! اما احتمالا امثال شما گاها اگر به جایی برسن میتونن برای بشر خطر ناک باشن خوشحالم که اینجا خودت رو تخلیه میکنی نمیری بیرون با یه راننده بیوک دست به یخه! بشی :))
علیx76
۱۶ آبان ۱۳۹۶شاسی بلند اسپرت چروکی هلکت
فول سایز لینکلن نویگیتور . اسکالید . یوکان دنالی
در هر حالی ک المان فقط G کلاس رو توی suv ها داره و بقیه کراس اورن
در ضمن اینا دلیل بر خوب یا بد بودن هیچ کشور یا شرکتی نیس
اینطور باشه بوگاتی و کونیخزگ هم هیچکدومو ندارن
Hosein
۱۵ آبان ۱۳۹۶چقد این آئودی خوشگل و خوش استایله.نمیدونم چرا هر چیزی که میرم تو نخش همش میاد جلو چشمم.هفته پیش یه آئودی ای ۴ آوانت سفید دیدم ،پریروزم یه ای ۵ دیدم با پلاک خارجی که واقعا عجیب بود واسم.نمیدونم چرا انقد کمیابه از بی ام و سرتر نباشه واقعا کم و کسری نداره.من که بعضی از مدلاشو خیلی بیشتر از بی ام و دوست دارم مخصوصا همین.
ایلیا
۱۵ آبان ۱۳۹۶ما ایرانیا لیاقت لذت بردن از هیچ لذتی رو نداریم
شاید سیستم هم اینو میدونه که ما رو محروم نگه میداره
نمونش همین صفحه ، بجای اینکه ملت بیان حداقل از دیدن عکسای این ماشین لذت ببرن، لذت رو به تنفر تبدیل کردن و دارن همدیگه رو گاز میگیرن
امیر
۱۵ آبان ۱۳۹۶من حرف حقیقت رو گفتم چیزی هم از خودم نگفتم
(Ali(Chevy Nova
۱۵ آبان ۱۳۹۶حقىقت از دید شما خىلى متفاوته تا دیگران
شما بغض دارى جانم
Sajjad
۱۶ آبان ۱۳۹۶اگر این حقیقته
بزار تا ابد ما توی دروغ و تباهی زندگی کنیم!
حقیقت همراه با بغض دیگه حقیقت نیست
عقده هست
Efk
۱۵ آبان ۱۳۹۶ماسل کار و بعضی از شاسی بلندای امریکایی محشرن
دوج چلنجر و چارجر و موستانگ و کامارو عالین
ی عشق بنز هستم و البته بی ام و
تعصب ی حرف مسخرست تو ماشین
ماها که عشق ماشینیم باید ببینیم چی ارضامون میکنه،حالا هرکی ی فلسفه ای داره
نت
۱۵ آبان ۱۳۹۶از این جور ماشینا که عقبش کشیده نیست و شیشه عقب ماشین چسبیده به صندوق عقب خوشم نمیاد مثل این ایودی a5=فقط سدان لوکس ایودی a8 که انقلابی به پا کرده تو سدان لوکس و باعث شکست بی ام و سری7 و بنز سری اس شده
نت
۱۵ آبان ۱۳۹۶ایودی a8 از عقب و جلو کشیده و زیبا هست
reza
۱۵ آبان ۱۳۹۶سلام
این مدل 2017 هست نه 2018
کارل شلبی
۱۵ آبان ۱۳۹۶ای خدااا خستمون کردین با این کامنتاتون هرروز خدا یه بازی درمیارین یه بار سر آمریکایی بحث میکنین یه بار سر آلمانی و….بس کنین تو رو خدا هرکی بیاد به هر ماشینی علاقه داره نظرشو بگه کسی هم حق نداره به شرکت خودروسازی دیگه توهین کنه چون فرهنگ پایین خودشو میرسونه الان من عاشق ماشین آمریکایی ام ولی هیچ وقت نشده بیام از شرکت دیگه ای گله کنم به جز ایرانی.
حسین باباپور
۱۵ آبان ۱۳۹۶سلام. لطفا به لینک منبع این مطلب مراجعه کنید.
Pooriya_German_BMW
۱۶ آبان ۱۳۹۶آقا اصلن کی گفته آمریکا با آلمان مقایسه میشه؟؟؟؟
آمریکا خیلی بتونه رقابت کنه با کره قابل قیاس هست
جنسیس رقیب ب ام و آئودی بنز پورشه نیست رقیب کادیلاک هست
اکثر تست های مجلات معتبر جنسیس رو با کادیلاک مقایسه می کنن
بحث تمام
(Ali(Chevy Nova
۱۶ آبان ۱۳۹۶والا ما تست جنسىس با بى ام و رو زىاد دیدىم
همىنطور Audi و جنسىس رو
Pooriya_German_BMW
۱۶ آبان ۱۳۹۶این آئودی هم خیلی خوبه کارشو خوب انجام میده خوب دلبری می کنه ولی ب ام و یه چیز دیگس