سدان پرچمدار آئودی A8 سرانجام با قوای محرکه پلاگین هیبریدی وارد بازار شده است. این مدل ویژه که با نام ۶۰ TFSI e شناخته میشود نتیجهی تلاشهای احساسبرانگیز ارباب حلقههاست، تلاشهایی که کمی دیرتر به بار نشسته است. چهار سال است که ب ام و سری ۷ بهصورت پلاگین هیبریدی در دسترس بوده و مرسدس S کلاس نیز سالهای سال است خودش را در این بازار تثبیت نموده است؛ اما آیا A8 میتواند خودش را به عنوان رقیبی قدرتمند نشان دهد؟
خودرویی که ما تست کردیم از نوع طویل یا L بود که فرمول مشابه رقبا را دنبال کرده است. باتری کوچک و ۱۴ کیلووات ساعتی A8 یک پیشرانه الکتریکی را تغذیه کرده و در زمان رانندگی نرمال باعث بهبود پرفورمنس خودرو میشود. همچنین در حالت الکتریکی نیز میتوان تنها با تکیه بر الکتریسیته خودرو را جلو برد.
این پیشرانه الکتریکی قدرت ۱۳۴ اسب بخاری دارد اما منبع قدرت اصلی آئودی A8 پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری است که در کل قدرت ۴۴۳ اسب بخاری و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری را در اختیار راننده قرار میدهند.
به عنوان نتیجه شاهد پرفورمنس فوقالعادهی A8 هستیم. در دسترس بودن آنی گشتاور باعث شده سبقت گرفتن با این سدان لوکس کار راحتی باشد. خودرو بسیار آرام و راحت بوده و سکوت کامل پیشرانه الکتریکی به همراه متریال سرکوب کنندهی صدای عالی باعث شدهاند خودرو در بزرگراهها بسیار ریلکس باشد. حتی در سرعتهای بالا خبری از صداهای لاستیکها و باد نیست و پیشرانه ۶ سیلندر نرم نیز هر دقیقه آماده عمل به دستورات راننده است.
البته همکاری قوای محرکه پلاگین هیبریدی با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک میتوانست بهتر باشد. پیشرانه در زمان نیاز بهصورت خودکار از خواب برمیخیزد و اینجا تا حدی متوجه وارد مدار شدن پیشرانه درونسوز خواهید شد.
گیربکس هم هر از گاهی تعویضهای کندی داشته و این امر معمولاً زمانی دیده میشود که با رسیدن به یک تقاطع پای خود را از روی پدال گاز برمیدارید. اگرچه این یک انتقاد کوچک است اما خب از خودروی سطح بالایی همچون A8 L چنین چیزی را انتظار نداریم.
آئودی مدعی است برد الکتریکی خودرو ۴۶ کیلومتر است که تقریباً مشابه رقبای اصلی خود یعنی مرسدس و ب ام و است. این شعاع حرکتی برای اکثر افرادی که مسیرهای شهری کوتاه را طی میکنند کفایت میکند. A8 پلاگین هیبریدی در سرعتهای زیر ۲۰ کیلومتر در ساعت نیز صدایی مصنوعی تولید میکند تا عابران را از حضور خود آگاه سازد.
برخی تکنولوژیهای جالب نیز برای بهره بردن حداکثری از باتری پیش بینی شده است. A8 از سیستم ناوبری پیشبینی کننده استفاده میکند که به حفظ شارژ باتری در بخشهای پرسرعت مسافرت کمک میکند و بنابراین باتری میتواند در سرعتهای پایین خودرو را به پیش براند که از جمله این موقعیتها میتوان به ترددهای شهری اشاره کرد. پدال گاز نیز در صورت عبور از محدودیت سرعت پیشبینی شده خواهد لرزید تا به بهبود راندمان خودرو کمک کند.
اگرچه باتری خودرو را میتوان از طریق ترمزهای احیا شونده دوباره شارژ کرد اما این امر با عوارض جانبی کوچکی همراه شده است. عملکرد پدال گاز در A8 پلاگین هیبریدی به نرمی نسخههای استاندارد نیست.
همین داستان درباره کیفیت سواری نیز صدق میکند. واضحتر باید گفت آئودی یکی از راحتترین خودروهای بازار است اما پشت سر بهترینهای این کلاس یعنی S کلاس و سری ۷ قرار میگیرد. سیستم تعلیق A8 نمیتواند به خوبی سری ۷ از عهده کنترل حرکات شدید بدنه برآید و این امر خودش را در جادههای پردستانداز بیشتر نشان میدهد. مرسدس هم با نرمی بیشتری میتواند در جادههای خشن عمل کند.
مسیر تست ما ناهمواریهای زیادی داشت و حتی دستاندازهای کوچک نیز باعث میشدند لرزشهایی به کابین وارد شود. در چنین کلاس فشرده و رقابتیای وجود نقصهایی هرچند اندک کاملاً به چشم میآید و با توجه به قیمت قابلتوجه این خودرو، خریداران قطعاً خواهان بهترینها خواهند بود.
احتمالاً از شنیدن اینکه آئودی هیجانانگیزترین سواری را ندارد هم سورپرایز نخواهید شد. فرمان بسیار کرخت بوده و این امر به همراه کنترل ضعیف حرکات بدنه باعث میشود شما فکر نشستن پشت فرمان را از ذهن بیرون کرده و به دنبال راننده شخصی باشید؛ و البته که کابین فضایی خیالانگیز برای گذران وقت است. بخش داخلی شاید کمی بیش از حد شبیه A6 ارزانتر است اما در کل یکی از بهترین فضاها را دارد.
در کابین تکنولوژیهای زیادی وجود دارد که از جمله آنها میتوان به سه صفحهنمایش، بسته ایمنی کامل و پکیج راننده ۲۹۹۵ پوندی و صفحات نمایش برای صندلیهای عقب اشاره کرد. برای راحتی بیشتر میتوان آفتابگیرهای برقی و سقف پانورامیک را نیز سفارش داد.
فضای پای عقب فراتر از نیازها بوده و درست مشابه رقبای طویل آئودی است. کیفیت کابین نیز در حد انتظارات از چنین سدان هایی است؛ اما اگر میخواستیم چیزی را تغییر دهیم آن چیز حذف تمامی پلاستیکهای مشکی براق روی داشبورد بود زیرا با اندکی تماس یا گرد و غبار هم کثیف میشوند.
شما میتوانید اکثر عملکردهای A8 را از بیرون خودرو کنترل کنید. خریداران با استفاده از برنامه مای آئودی میتوانند میزان باتری و شعاع حرکتی را کنترل کرده و فرایند شارژ را از راه دور انجام دهند.
همچنین میتوان سیستم تهویه مطبوع و حتی صندلیهای گرم شونده را به همراه فرمان، آینهها و… کنترل کرد.
قوای محرکه پلاگین هیبریدی باعث شده آئودی A8 گزینهای برای مالکانی باشد که به دنبال راننده شخصی هستند. البته این تازهوارد در برخی بخشها پشت سر رقبای صاحبنام خود قرار میگیرد که از جمله این بخشها میتوان به کیفیت سواری اشاره کرد. این خودرو در کل عملکرد خوبی دارد اما به پای سنگ محکهای کلاس نمیرسد.
مشخصات آئودی A8 L 60 TFSI e کواترو اسپورت
- قیمت: ۸۸۱۹۵ پوند
- پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری بنزینی هیبریدی
- قدرت/گشتاور: ۴۴۳ اسب بخار/۷۰۰ نیوتون متر
- گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۹ ثانیه
- حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: ۲.۷ لیتر در هر صد کیلومتر
MAHDI
۶ خرداد ۱۳۹۹اتفاقا مجله AUTO ZEITUNG آلمانی همین چندوقت پیش رقابتی رو بین همین نسخه آئودی A8 و ب ام و سری7 رقیبش در همین زمینه انجام داده.
MAHDI
۶ خرداد ۱۳۹۹https://www.autozeitung.de/audi-a8-bmw-7er-vergleichstest-197978.html
رقابت آئودی A8 و ب ام و سری7 همین نسخه تست شده.
♤Angus_812♤
۶ خرداد ۱۳۹۹ضلع سوم خودرو سازی آلمان
ولی این مدل تنها ایرادی که داره سراگزوزش هست که فقط A8 اینجوره و در S8 این مشکل حل شده
یه فیلم از کابینش دیدم به حدی ساکت بود که صدای چرخ ماشینا اطرافش میومد ولی خودش اصلا صدایی نداشت
MASIHA
۶ خرداد ۱۳۹۹POWERED BY TECHNOLOGY???
آرمان
۶ خرداد ۱۳۹۹به نظرم بزرگترین ایرادش اینه که فرمونش شبیه ماشین های 20 سال پیشه و مطمینا با این قیافه و قیمت اصلا نمی ارزه وقتی اس کلاس و حتی سری 7 هستن پرا ادم باید اینو بخره واقعا خداییش اس کلاس کجا این کجا واقعا نمی ارزه
MAHDI
۶ خرداد ۱۳۹۹چرم سیاه در کابینش خیلی خیلی جذاب هستش و همینطور میشه کیفیت بالای کابین رو کاملا حس کرد.یکی از بهترین سدان های دنیاستA8 مخصوصا در نسخه S8 که خیلی جذاب تره از هر نظر!!!
شاید تنها نقطه ضعف آئودی A8 و البته تمامی آئودی های نسخه غیر RS اینه که سراگزوز ندارن و فقط جای سراگزوز خط های کرومی کشیده شده که این به هیچ وجه قابل قبول نیست واسه شرکت خیلی بزرگ و لوکس و اسپرت سازی مثل آئودی.
MAHDI
۶ خرداد ۱۳۹۹چندوقت پیش مجله معتبر WHAT CAR در رقابتی که بصورت کلیپ هستش آئودی A8 و ب ام و سری7 فیس لیفت و مرسدس S کلاس فیس لیفت رو مقابل هم قرار داد.
نقاط قوت این خودروها در بخش های مختلف به این شکل بود.
ب ام و سری 7 دارای بهترین کیفیت کابین بود، بهترین سیستم اطلاعات سرگرمی رو داشت،اسپرت ترین سواری و هندلینگ رو داشت بهمراه قوی ترین پرفومنس. در مقابل سری7 ضعیف ترین ماساژور های صندلی رو داشت،و همینطور راحتی سواری پشت سره دو رقیب.
مرسدس S کلاس تجملی ترین طراحی کابین رو داشت، بهترین صندلی های بین این 3 رقیب رو داشت، در مقابل مرسدس S کلاس پایین ترین کیفیت کابین رو بین این 3 رقیب داشت.
آئودی A8 مدرن ترین کابین رو داشت، ووو راحت ترین و بهترین سواری بین این 3 خودرو. و البته چون سیتم های اطلاعات سرگرمی A8 مثل سری7 و S کلاس کنترل های فیزیکی نداشت این رو ضعف بحساب آوردن بیشتر در حالت رانندگی چون باعث پرت شدن حواس راننده میشه.
(( خوب این مجله راحت ترین و نرم ترین و در کل بهترین سواری رو برای آئودی A8انتخاب کرد اما AUTO EXPRESS اینجا میگه که آئودی A8 در این زمینه پشت سره دو رقیب دیگه اش قرار میگیره!!! البته من تست های دیگه ای هم از A8 دیدم که گفتن بهترین و راحت ترین سواری رو بین رقبای خودش داره.در هرصورت این احتمال هم وجود داره که اونجا سیستم های تعلیق متفاوت باشه و سیستم های قابل سفارش وجود داشته باشه که در تست های مختلف نتایج باهم متفاوت بوده))
mercedes benz
۶ خرداد ۱۳۹۹سلام عرض ادب
داداش یک بار هم گفتم بهت این کامنت های تو باعث بحث میشه
یا علی مدد
net
۶ خرداد ۱۳۹۹mahdi
ایودی a8 خیلی زیباتر از ایودی s8 هست و s8 در دسته سدان لوکس مثل ایودی a8 و بنز سری اس و بی ام و سری ۷ قرار نمیگیره . ایودی s8 چهار اگزوز داره جالب نیست و دو اگزوز کافی بود و رینگ s8 بد هست. اگر ایودی برای a8 دو اگزوز دایره ای s8 قرار میداد دیگر کسی نمیتوانست از ایودی a8 عیبی بگیره
Farzad
۶ خرداد ۱۳۹۹چه ایرادهای مسخره ای از ارباب حلقه ها گرفته ؟ برید راننده ی شخصی بگیرید !!! خخخخخ
این ماشین فقط باید بنزینی باشه ، مشکی خیلی به آئودی میاد هر وقت میبینم یاد سری فیلمهای transporter میفتم …
AMIR
۶ خرداد ۱۳۹۹همین دیروز مجله خیلی پرطرفدار و معتبر GRIP رقابتی بین BMW M760 و AUDI S8 و MERCEDES S63 در همه زمینه ها انجام داد توی پیست LOUSITZRING هم رقابتی انجام داد که نتیجه ها به این صورت بود :
رده اول : آئودی S8 زمان ثبت شده : 1:44:247 ثانیه
رده دوم : مرسدس S63 زمان ثبت شده : 1:45:167 ثانیه
رده سوم بی ام و M760 زمان ثبت شده : 1:46:557 ثانیه
توی نتیجه گیری نهایی هم نتایج به این صورت بود :
رتبه اول : BMW M760
رتبه دوم : MERCEDES S63
رتبه سوم : AUDI S8
AMIR
۶ خرداد ۱۳۹۹ببخشید نتایج نهایی به لین شکل بود :
مرسدس S63 با کسب 16 امتیاز رده اول
BMW M760 با کسب 15 امتیاز رده دوم
آئودی S8 با کسب 12 امتیاز رده سوم
MAHDI
۶ خرداد ۱۳۹۹بله منم دیدمش البته چون نت نداشتم فقط زمان گیری در پیست رو نگاه کردم.
در قسمت زمان گیری در پیست تعجب کردم که آئودی سریع ترین زمان رو ثبت کرد.در اینکه M760 کندترین زمان رو داشت که هیچ شکی نیست چون پیشرانه V12 داره در حالی که S63 و S8 پیشرانه های V8 داشتن که برای پیست عملکرد بهتری رو ماشین دارن.
اما اصل موضوع اینه که من انتظار داشتم که مرسدس S63 سریع ترین زمان رو ثبت کنه چون S63 یک AMG واقعی هستش در حالی که M760 یک M واقعی نیست و همینطور S8 که یک RS نیست.
یعنی سیستم تعلیق و خیلی چیزهای دیگه S63 رو AMG طراحی کرده اما M760 و S8 اینطور نیستن. در مقابل آلپینا B7 که موتور V8 داره در پیست از M760 سریع تره.
برای درگ بهتر مثل اینه که M550 و S6 به مصاف E63 برن با این تفاوت که قدرت های نزدیک بهم دارن اینجا.
درکل عملکرد آئودی A8 عالی بود?
net
۶ خرداد ۱۳۹۹در حال حاضر زیباترین و بهترین سدان لوکس جهان با اختلاف نسبت به بنز سری اس و بی ام و سری ۷ ،ایودی a8 مدل ۲۰۲۰ هست واقعا طراحی داخلی و بیرونی ایودی a8 مدل ۲۰۲۰ زیباست مخصوصا رنگ یکپارچه مشکی طراحی داخلی و بیرونی ایودی a8 خیلیییی زیباست و من اصلا نتوانستم از طراحی داخلی و بیرونی ایودی a8 مدل ۲۰۲۰ عیبی بگیرم و اولین ماشینی هست که من نتوانستم عیبی بگیرم و ۹۹ درصد منو راضی کرد
net
۶ خرداد ۱۳۹۹این مدل رینگ ۵ پره ایودی a8 پلاگین هیبریدی که مثل رینگ ۵ پره s8 هست بد هست و رینگ ۵ پره بخاطر اینکه وسط پره ها باز هست روی هر ماشینی باشه بد هست و همان رینگ ایودی a8 بنزینی خیلی زیباتر هست
Saeed
۶ خرداد ۱۳۹۹آخ عجب تیپی زده ارباب حلقه هاااااااااا
زندگی یعنی این:88هزار پوند داری میتونی یهA8 L بگیری یا با همون قیمت یه R8 V10 Plus بگیری!
جواد خطر
۶ خرداد ۱۳۹۹این ماشین هر جور امکاناتو آپشنایی که راننده بِخات داره ولی نمیدونم چرا با ماشین برقی زیاد حال نمیکنم حتی با اینکه تا حالا یه ماشین برقیَم از نَزیک ندیدم…….داشتم عکسای این ماشینو نِگا میکردم مانیتورشو که دیدم یاد مغازه های تزیینات فروشی ماشین تو تِرون افتادم که بَضیا میان یه مانیتورایی میخرن که حتی کمپانی فراری رو لوکسترین مدلاش نمیبنده!!! یَنی نمونَشو فقط تو سفینه فضایی میشه دید!!! بعد این آدما این مانیتورا رو میبندن رو پرایداشون!! و حتی یِسِری آپشنای خندِدارو و عجیبو غریب دیگه که رو پرایداشون میبندن!!
Saeed
۷ خرداد ۱۳۹۹جناب مطلب رو درست بخون
این ماشین پلاگین هیبریدیه
برقی نیست!ولی میشه به حالت برقی هم روندش!
جواد خطر
۸ خرداد ۱۳۹۹حالا اینی که گفتی گاف منه ﯾﺎ ﺍﯾﺮﺍﺩاﯼ ﺍﻟﮑﯽ حضرتعالی؟خوبه خودتم داری میگی این ماشینه نصفیش برقیه دیگه!
Hadi
۷ خرداد ۱۳۹۹هرچیزی که از ماشین میخوای رو داره…
اصالت،کیفییت،قدرت و زیبایی…
این نسل a8 با اینکه حدود ۳ سال از معرفیش میگذره هنوز جدید و تازست…
اوایل که معرفی شد تا حدود یکی دو ماه مات و مبهوتش بودم…
مرتضی
۷ خرداد ۱۳۹۹آقا نسخه دیفرانسیل جلو این ماشین موجود هست؟?
Rayan13r8
۷ خرداد ۱۳۹۹جای خالی ائودی به شدت توی ایران حس میشه
مانی
۷ خرداد ۱۳۹۹در مقابل این نسل اس کلاس پیروز نشد
۴ روز دیگه که نسل جدید اس میاد چه خاکی به سرش بریزه؟
به نظر من زمان بندی آئودی خوب نیست