خودروهای به اصطلاح سبک زندگی از الگوی کاملاً آشنایی پیروی میکنند. این خودروها چند سال پس از معرفی بهروزرسانی سنگینی را تجربه میکنند. بر همین اساس ما انتظار داشتیم آئودی Q7 چهار سال پس از آخرین بهروزرسانی طراحی خود جذابتر از هر زمان دیگری باشد.
البته بررسی لیست تغییرات Q7 2020 برخی سؤالات را به وجود میآورد. با وجود پیشرانهای جدید، ظاهر و کابینی بهروزتر و همچنین نسل جدید تکنولوژیهای ایمنی و رفاهی، آیا Q7 بیش از یک بهروزرسانی ساده را تجربه کرده است؟
برای بررسی کامل آئودی Q7 مدل ۲۰۲۰ ما زمان بیشتری را نیاز داشتیم و به همین خاطر برای اولین بار پشت فرمان این خودرو در پالم اسپرینگ کالیفرنیا نشستیم.
چندین سال است که آئودی پیشروی تکنولوژیهای رفاهی بوده است. این خودروساز آلمانی در سال ۲۰۱۴ با معرفی کاکپیت دیجیتال خود تحولی در این زمینه به وجود آورد و جدیدترین نسل سیستم اطلاعات سرگرمی MMI با بازخورد هپاتیک جزو خلاقترین سیستمهای بازار میباشد. این خودرو برای مدل سال ۲۰۲۰ خود از نسل جدید کاکپیت مجازی و ماژول MMI شاسیبلند پرچمدار Q8 استفاده کرده است.
دومین نسخه از کاکپیت مجازی آئودی دارای صفحهنمایش HD برجسته با سرعت پردازش بالاتر است و بنابراین شما میتوانید بدون هرگونه مکثی، عملکردهای گوناگون را در صفحهنمایش ۱۲.۳ اینچی آن انتخاب کنید. رانندگان میتوانند طرح پشت آمپرها را از طریق صفحهنمایش مرکزی تغییر دهند اما تمامی تنظیمات روی فرمان نیز وجود دارند.
سومین نسل ماژول MMI دارای صفحهنمایش ۱۰.۱ اینچی بوده و زیر آن نیز صفحهنمایش ۸.۶ اینچی قرار گرفته است. صفحهنمایش بالاتر مدیریت تمامی تنظیمات رفاهی، سواری و ایمنی را بر عهده داشته و صفحهنمایش پایینی نیز برای کنترل سیستم تهویه مطبوع و برنامهریزی میانبرها بکار میرود. جدایی این دو صفحه به این معنی است که شما نیازمند صرف وقت زیاد برای تنظیم چیزهایی همچون دمای کابین و… نخواهید بود.
روش خلاقانهی آئودی بازخورد هپاتیک و صدای کلیکی است که با انتخاب هر منو به گوش میرسد. در زمان رانندگی سیستم به گونهای حس میشود که شما نیازی به بررسی دوباره دستور خود نخواهید داشت و بجای آن میتوانید چشم را به جاده بدوزید. قطعاً فشار دادن یک دکمه فیزیکی همیشه سریعتر خواهد بود اما سیستم آئودی یکی از قابل تطبیقترین صفحات نمایش لمسی در بازار میباشد.
معرفی اپل کارپلی بیسیم در Q7 هم باعث شده شما ارتباطات بهتری داشته باشید؛ و اگر هنوز هم نیازمند شارژ باشید پد شارژ بیسیم سفارشی در اختیارتان خواهد بود. افراد دارای گوشیهای اندرویدی نیازمند کابل ویژه خواهند بود اما وای فای هات اسپات هم وجود دارد. از جمله آپشن های این خودرو نیز میتوان به هدآپ دیسپلی رنگی بزرگتر و سیستم صوتی بنگ اند اولوفسن با ۲۳ بلندگو اشاره کرد.
برخی افراد با ناراحتیهای خاص شاید مستثنا باشند اما راندن Q7 2020 باعث نخواهد شد بهانههای زیادی برای توقف در یک سفر جادهای داشته باشید. شاسیبلند نونوار شدهی آئودی به پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی جدید، سیستم تعلیق بادی، سیستمهای دستیار راننده و کابینی راحت و آرام مجهز شده است.
این پیشرانه جدید جایگزین نسخه ۶ سیلندر سوپرشارژردار قبلی شده و قدرت ۳۳۵ اسبی و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری دارد. به لطف وجود دامپرهای تطبیقی و سیستم تعلیق کواترو عبور از پیچها راحتتر صورت خواهد گرفت اما موضوع اصلی در اینجا نرمی پیشرانه است. این نیروگاه آهنین با گیربکس ۸ سرعته نرم همراه شده و البته تأخیر چندانی هم در توربو دیده نمیشود. ظرفیت یدک کشی مناسب Q7 هم باعث میشود در کشیدن یک تریلر نسبتاً بزرگ مشکل چندانی نداشته باشید. مصرف سوخت این پیشرانه کمی بالاست اما اگر خیلی نگران مصرف سوخت Q7 هستید میتوانید مدل ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با قدرت ۲۴۸ اسب بخار را انتخاب کنید.
صرفنظر از پیشرانه انتخابی، Q7 کیفیت سواری فوقالعاده خوب حتی با وجود فنرهای فولادی استاندارد و دامپرهای تطبیقی دارد. این سیستم تعلیق بدترین دستاندازها را جذب کرده و هفت نفر را با راحتی بالایی حمل میکند؛ اما اگر سیستم تعلیق بادی را سفارش دهید کیفیت سواری Q7 در حد محصولات رنجروور خواهد بود. این سیستم تعلیق باعث تنظیم ارتفاع خودرو در زمان آفرود و یا بارگیری خواهد شد.
این خودرو همچنین به طیف وسیعی از سیستمهای کمکراننده فعال مجهز شده است. ترمز اضطراری خودکار و هشدار خروج از مسیر بهصورت استاندارد وجود داشته و تشخیص علائم ترافیکی، دوربین ۳۶۰ درجه و هشدار نقاط کور نیز در دسترس هستند؛ اما این خودرو در مدل سال ۲۰۲۰ خود از دستیار اضطراری آئودی سود میبرد که در ابتدا به راننده هشدار میدهد و اگر در نهایت پاسخی حاصل نشود خودرو بهطور آهسته متوقف میشود. خوشبختانه ما نیازی به تست این سیستمها نداریم اما کروز کنترل تطبیقی آئودی و دستیار حفظ خودرو بین خطوط عملکرد بسیار خوبی نشان دادند.
آئودی Q7 سال پیش خودروی جذاب و قابلاحترامی بود اما همان جذابیت نسخه کوپه و مدرن Q8 را نداشت. برخی چیزها تکرار نشدهاند اما Q7 2020 از نظر طراحی هم پیشرفت کرده است.
در نمای جلو شاهد جلوپنجرهای با میلههای عمودی هستیم که طرح کرومی یا مشکی دارند. اسپویلر جلو نیز بازنگری شده است. چراغهای LED بهصورت استاندارد در Q7 2020 وجود داشته و البته میتوان چراغهای لیزری را نیز سفارش داد.
در پروفایل جانبی حداقل تغییرات رخ داده است. آئودی از رینگهای جدید ۱۹ تا ۲۱ اینچی استفاده کرده اما در بخش عقب نوار کرومی باعث ارتباط چراغهای بهروز به همدیگر شده است. بخش پایینی سپر نیز با خروجیهای یکپارچه اگزوز همراه شده است. این تغییرات خیلی چشمگیر نیستند اما قطعاً همه را تحت تأثیر قرار میدهند.
داخل کابین بهبودهای بیشتری وجود دارد. کنسول مرکزی بازطراحی شده فاقد کنترلهای زیاد میباشد. صفحات نمایش و نورپردازی جذاب نیز از دیگر ویژگیهای Q7 هستند. همانند Q8، در کنسول مرکزی و داشبورد از تریم پیانو بلک و فلز برس خورده استفاده شده و البته میتوان تریم چوب یا فلز را نیز سفارش داد. سانروف پانورامیک استاندارد باعث ورود نور بیشتر به کابین میشود. در نهایت باید به صندلیهای چرمی و راحتی اشاره شود که از عملکرد ماساژ نیز برخوردار هستند.
این را یک فیس لیفت میانه عمر بنامید یا چیزی بیشتر فرق نمیکند زیرا آئودی Q7 2020 بیشک رقیبی سرسخت برای ب ام و X7 و مرسدس بنز GLS میباشد. اگر مبلغ پرداختی مهم نباشد شاید به سمت مرسدس و ب ام و متمایل شوید اما ویژگیهای پیشروی Q7، طراحی تازهتر و بهبودهای قوای محرکه باعث میشود این خودرو گزینهای جذاب برای خریداران شاسی بلندهای لوکس باشد.
مشخصات آئودی Q7 3.0T 2020
- پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی بنزینی
- قدرت/گشتاور: ۳۳۵ اسب بخار/۵۰۰ نیوتون متر
- گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۶.۹ ثانیه
- مصرف سوخت ترکیبی: ۱۳ لیتر در هر صد کیلومتر
- قیمت پایه: ۶۱۷۹۵ دلار
محمد
۱۸ فروردین ۱۳۹۹کاریزمای فوقالعاده ای دارن محصولات آئودی
یادش بخیر،،، q7 w12
مهرآیین
۱۸ فروردین ۱۳۹۹بنظرم بهتر است دست اندرکاران سایت به جای ارایه این اطلاعات که واقعا نه تشابهی با حال ما داشته نه دانستن یا ندانستن آن به ما کمکی می کند و صرفا موج آه و حسرت را به دلمان بار می کند، به ارایه اطلاعاتی شبیه به روش افزایش قدرت موتور پراید پس از گازسوز کردن، چگونه سمند خود را دوست داشته باشیم!، تیبای من بهترین خودروی دنیا!، دنا پلاس کوپه، محصول جدید ایران خودرو!، تجهیز خودروهای سایپا به آپشن ضبط با 6 بلندگو! و از این قبیل مسایل بپردازند. اینطوری زیاد حرص هم نمی خوریم!!
Hamidreza
۱۸ فروردین ۱۳۹۹اون موقع من دیگه پام رو تو این سایت نمی ذارم
نویدی
۱۹ فروردین ۱۳۹۹مهرآیین زدی تو خال
دیگه خوندن این مطالب هم جذابیت نداره،حتی اگر پول خریدشم داشته باشیم واردات همچین خودروهایی به کشور ممنوعه.
Ahmad
۱۸ فروردین ۱۳۹۹طراحی چراغ های عقبشو با یک من عسل هم نمیشه خورد
GERMANY
۱۸ فروردین ۱۳۹۹به جرئت میتونم بگم گرافیک چراغای آئودی رو هیچ ماشینی نداره
(با احترام به نظر همه)
چقدر با ابهته این ماشین از پشت…
صب کن ببینم حاجی…
اگزوزاش فیکن!!!!
ای خدا
از تو دیگه انتظار نداشتم
Saeed13r8
۱۸ فروردین ۱۳۹۹اونوقت ما توی ایران نصف همچین مبلغی رو باید هزینه کنیم برای یه مشت پشم چینی??♂️
♤Angus_812♤
۱۸ فروردین ۱۳۹۹رقیباش X5 و GLE هستن
فکر کنم اشتباه نوشته X7 و GLS
Joker
۱۸ فروردین ۱۳۹۹نخیر درسته،Q7 شاسی فول سایز آئودی هستش که رقباش x7 و GPS هستن…
♤Angus_812♤
۱۸ فروردین ۱۳۹۹رقیب X7 و GLS
Q9هست که در آینده قراره ساخته بشه
همین چند ماه پیش مطلبشو تو سایت گذاشته بود
MAHDI
۱۸ فروردین ۱۳۹۹چون آئودی Q7 سه ردیف صندلی داره هم با GLS و Q7 مقایسه اش میکنن و هم با X5 و GLE. حتی مجله AUTO EXPRESS رقابتی رو بین این مدل Q7 و GLS جدید برگزار کرده که Q7 رو در جایگاه اول و GLS رو در جایگاه دوم قرار داده. هرچند از روی نظر یک مجله نمیشه قضاوت کرد چون معمولا خیلی از رقابت ها در مجلات مختلف نتیجه متفاوت دارن.
MAHDI
۱۸ فروردین ۱۳۹۹آئودی Q7 یه SUV جذاب و مدرن و خیلی باکیفیت هستش که در تمام زمینه ها حرف های خیلی زیادی واسه گفتن داره.
رزیتا
۱۸ فروردین ۱۳۹۹آئودی زیبایی رو همراه با مدل Q7 ارائه داده و فقط میشه گفت که این ماشین شاهکار مهندسی هستش
Ali
۱۸ فروردین ۱۳۹۹هر چی بنز روز به روز طراحیاش زشت تر میشه آئودی و زیرمجموعه هاش(اشکودا و سئاتو…)طراحیای بهتری دارن
یه زمانی طراحی کره ای هام داشت خوب میشد که اون ها هم خراب کردند
Hamidreza
۱۹ فروردین ۱۳۹۹آئودی خودش زیر مجموعست (شوخی)
همایون
۱۸ فروردین ۱۳۹۹چقد خوبه ائودی
Zonda R
۱۸ فروردین ۱۳۹۹جالب ترین موضوع اینه تمام محصولات رده بالای Audi دقیقا کابین یک شکل دارن و این بنظرم جالب نیست
زیبایی و ارگونومیک بودن کابین ک توش حرفی نیست ولی شما q7 بخری a7 بخری انگار تو یه ماشین نشستی
روزی BMW به یکشکل بودن و کمبود تنوع متهم میشد که اون هم تغییرات داد
البته این رو در تسلا هم میبینیم که بدلیل کمتر کردن هزینه ها هست ولی بنظرم برای مصرف کننده جالب نیست