آئودی R8 همواره از همقطاران خود جدا بوده است چراکه به طرز زیبایی سنتی عمل کرده است. درحالیکه سایر رقبا از پیشرانههای کمحجمتر و کاراتر توربو استفاده کردهاند R8 همچنان به پیشرانهی ۱۰ سیلندری که کاملاً طبیعی نفس میکشد تکیه دارد.
بهروزرسانیهای R8 باعث شدهاند این پیشرانهی ۵.۲ لیتری کمی پرتوانتر شود. همچنین علاوه بر بازنگریهای ظاهری تغییرات مهندسی هم در این خودرو رخ دادهاند.
جلوپنجرهی تک فریم آئودی هماکنون پهنتر بوده و در ارتفاع پایینتری نصب شده است تا فضا برای طراحی سه حفرهی سنتی که اشارهای ظریف به کواتروهای دهه ۸۰ میلادی دارد باز شود. در نمای عقب نیز شاهد طراحی جدید سپر و خروجیهای اگزوز الهام گرفته از مدل مسابقهای GT3 خواهید بود.
زیر بدنهی بازنگری شدهی این سوپرکار پیشرانهی استاندارد ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی برگرفته از لامبورگینی قرار گرفته که قدرت آن با افزایش ۳۰ واحدی به ۵۶۴ اسب بخار رسیده است. مدل قدیمی V10 پلاس نیز با نام پرفورمنس شناخته میشود و قدرت آن از ۶۰۲ به ۶۱۳ اسب بخار رسیده است. تمامی این بازنگریها باعث شدهاند هیولای آئودی تنها در عرض ۳.۱ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.
تغییراتی در فنرها یا دامپرها اعمال نشده است. البته چیزی که جدید است آپشن میلههای ضد غلطش آلومینیومی تقویت شده با فیبر کربن است که جای میلههای فولادی را میگیرد و باعث کاهش ۲ کیلوگرمی وزن میشود.
فرمان نیز تیزتر بوده و سیستم الکتریکی-مکانیکی استاندارد بکار رفته در R8 فیس لیفت بهطور قابلتوجهی تیزتر و بااحساستر میباشد. همچنین دینامیک خودرو نیز مخصوصاً در حالت پرفورمنس بهبود یافته است. این خودرو از ترمزهای سرامیکی بزرگتر و لاستیکهای میشلین پایلوت کاپ ۲ سود میبرد.
به غیر از اینها تغییرات چندانی دیده نمیشود اما این به معنی ناقص بودن کار آئودی نیست. اگرچه نمیتوان گفت سواری خودرو در جاده نسبت به قبل کاملاً تغییر کرده اما حضور ما در پیست آسکاری اسپانیا نشان داد بهروزرسانیهای صورت گرفته کمی به هیجان کار افزودهاند. قدرت بیشتر خودرو به چشم نمیآید اما این قلب آهنین ۱۰ سیلندر هنوز هم یک شاهکار است.
مشخصات آئودی R8 V10 Performance S tronic
- قیمت: ۱۴۱۲۰۰ پوند (تخمینی)
- پیشرانه: ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری بنزینی
- قدرت/گشتاور: ۶۱۳ اسب بخار/۵۸۰ نیوتون متر
- گیربکس: ۷ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۳.۱ ثانیه
- حداکثر سرعت: ۳۳۰ کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: ۱۱.۷ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
Ahmad
۱۷ آذر ۱۳۹۷چجوری میتونن مصرف سوخت یک انجین 630 اسب بخاری اونم تنفس طبیعی رو تا یازده لیتر برسونن؟؟
امین
۱۷ آذر ۱۳۹۷دقیقا منم تو همین فکر بودم . سمند 12 میسوزنه . خخخخ
ایمان
۱۷ آذر ۱۳۹۷زیبایی که زیباتر شد ؛ برادر خونی اوراکان ??
علیx76
۱۸ آذر ۱۳۹۷برادر شیری :)))
از استایل R8 واقعا خوشم میاد
آئودی هم دقیقا طبق فلسفه ” اگه چیزی خوبه ، بهش دست نزن” از اولین مدل تا حالا از همین فرمول زیبا و جذاب استفاده کرده
فقط ای کاش سوپر اسپرت بودن رو میزاشت رو دوش هوراکان و R8 رو لوکس-اسپرت میساخت تا شخصیتش فاصله بیشتری از اوراکان بگیره
و ای کاش یه گرند تورر هم بزنه
کلا از گرند تورر ها بخاطر کاربردی تر بودنشون بیشتر خوشم میاد
مخصوصا DBS سوپر لگرا و سلطان این کلاس ینی ۸۱۲ سوپرفست با اون صدای نازش
Amirferrari
۱۷ آذر ۱۳۹۷خدایا r8 رو هیچ وقت از ما نگیر اونم با موتور 10 سیلندرش،امیدوارم نسل بعدشم با موتور ده سیلندر تنفس طبیعی باشه…
Amir
۱۷ آذر ۱۳۹۷در این که خاص و زیباست حرفی نیست اما اونقدر هم خوب نیست که بشه مثلا به هوراکان ترجیحش داد،اصلا صدای 10 سیلندر لامبو مسحور کنندست با هیچ چیز دیگه ای قابل تعویض نیست.
M
۱۷ آذر ۱۳۹۷آره واقعا هیچ موتوری صدای موتورای ایتالیایی مخصوصا فراری رو نداره
F22RAPTOR
۱۸ آذر ۱۳۹۷خب امیر خان موتور هردوشون یکیه
Amir
۱۸ آذر ۱۳۹۷درسته F22 عزیز اما لامبورگینی جادویی با اون موتور انجام داده عجیب.منظورم مشخصا صدای موتور هست که با صدای خروجی از R8 تفاوت نسبتا زیادی داره.
F22RAPTOR
۱۹ آذر ۱۳۹۷اون بخاطر کیت اگزوزش هست
که تنظیمات، خروجی صدای متفاوتی رو عرضه میکنه
Khosrow
۱۷ آذر ۱۳۹۷تنفس طبیعی ش رو مدیون لامبورگینی ه ..