RS6 بیشک یکی از محصولات پرچمدار آئودی است. این خودرو بهترین ترکیب از پرفورمنس، طراحی ظاهری و فضای کابین و بار را ارائه میکند. آئودی سالهاست که به خاطر تولید استیشنهای سریع و باابهت شناخته میشود.
RS6 آوانت جدید بر پایه هشتمین نسل A6 آوانت ساخته شده و آشنا به نظر میرسد. نیروبخش این خودرو پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربویی است که با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک کواترو همکاری میکند؛ اما برخی تکنولوژیهای بکار رفته در این خودرو باعث بهبود پرفورمنس شده و در عین توانسته از عهده سخت گیرانه ترین استانداردهای آلایندگی هم برآید.
این نیروگاه ۴ لیتری هماکنون از توربوشارژرهای بزرگتری برخوردار بوده و میتواند قدرت ۵۹۲ اسب بخاری و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متری را تولید کند که نتیجهاش ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۶ ثانیهای برای یک استیشن است. اگرچه حداکثر سرعت خودرو به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده اما با پرداخت ۱۵۵۰ پوند میتوان آن را به ۲۸۰ یا ۳۰۵ کیلومتر در ساعت رساند. البته برای رسیدن به سرعت دوم باید ترمزهای سرامیک کربنی را نیز سفارش داد.
این پیشرانه ۸ سیلندر با سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی همکاری میکند که باعث کاهش مصرف سوخت شده و درعینحال خودرو میتواند نصف سیلندرهای پیشرانه را برای کاهش هرچه بیشتر مصرف سوخت غیرفعال کند.
اما این سواری RS6 است که جذابیت واقعی را نشان میدهد. غیرفعال سازی سیلندرها روی آرامش کلی خودرو هم تأثیر مثبتی داشته است. همهی اینها در تضاد با ورودیهای بزرگ هوا، رینگهای ۲۲ اینچی و… هستند که طراحی گیرایی را به ارمغان آوردهاند.
اگرچه نیروگاه ۸ سیلندر آئودی با غرشی خشن از خواب بیدار میشود اما در رانندگی نرمال صدای چندانی داشته و راحتی سواری نیز با توجه به ابعاد بزرگ رینگها کمی خشن و سفت است. البته برای قضاوت نهایی باید منتظر تست خودرو در جادههای مخملی بریتانیا بود.
اینجا به یک دوراهی میرسیم: سیستم تعلیق استاندارد خودرو دارای فنرهای بادی است که طبق گفته آئودی بهترین راحتی سواری را ایجاد میکند. با پرداخت ۱۳۰۰ پوند میتوان کنترل سواری دینامیک DRC را انتخاب کرد که از فنرهای پیچشی استاندارد و دامپرهای تطبیقی استفاده کرده و انتخاب اسپورت تری محسوب میشود.
ما هر دو نوع سیستم تعلیق را تست کردیم و اگرچه فنرهای بادی سواری نرمتری را در رانندگی نرمال ایجاد میکنند اما RS6 مجهز به DRC حداکثر پتانسیل خود را ارائه میکند. فرمان خودرو نیز دقیق و سبک بوده و البته حس طبیعی دارد. برای چنین خودروی سنگینی، چابکی بالا یک فاکتور برجسته و قابلتوجه است. کشش خودرو در پیچها بسیار خوب بوده و خودرو کاملاً پایدار حس شده و اکثر مواقع همچون خودرویی دیفرانسیل عقب حس میشود.
ترمزهای سرامیکی شاید آپشنی ۹۲۰۰ پوندی باشند اما حتی در بدترین شرایط هم اختلالی در عملکرد آنها مشاهده نمیشود. این ترمزها ۳۴ کیلوگرم سبکتر نیز هستند.
و زمانی که RS6 آماده مأموریت باشد واقعاً طوفان به پا میکند. غرشهای پیشرانه ۸ سیلندر همگام با عقربه تندی سنج خودرو بیشتر شده و در یک چشم بر هم زدن سرعتهای بالا را مشاهده خواهید کرد. حالتهای اسپورت تر رانندگی با نام های RS1 و RS2 شناخته میشوند.
قیمت خودرو از ۸۹۹۰۰ پوند آغاز شده و به ۹۷۸۰۰ پوند برای مدل کربن بلک و ۱۰۶۴۰۰ پوند برای مدل ورسپرانگ ادیشن میرسد. بله این مبلغی سنگین برای یک استیشن محسوب می شود اما RS6 چیز دیگری است…
RS6 قبلاً به عنوان یکی از بهترین خودروهای همهکاره آئودی شناخته شده و ارباب حلقهها توانسته بهطور موفقیتآمیزی جذاب این خودرو در نسل جدید را تکرار کند. قیمت خودرو بالاست اما افرادی که میتوانند چنین خودرویی را بخرند شاهد ترکیبی جذاب از پرفورمنس یک سوپرکار با آرامش یک لیموزین و فضای کابین زیاد خواهند بود. اگر یک خودرو وجود داشته باشد که بتواند چنین کاری را انجام دهد، نامش RS6 خواهد بود.
مشخصات آئودی RS6 آوانت
- قیمت: ۸۹۹۰۰ پوند
- پیشرانه: ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو
- قدرت/گشتاور: ۵۹۲ اسب بخار/۸۰۰ نیوتون متر
- گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۳.۶ ثانیه
- حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: ۱۲.۵ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
علی
۱۷ آذر ۱۳۹۸مگه ترمزهای قبلی چند کیلو بودن که این ۳۴ کیلو سبکتره؟
علیx76
۱۷ آذر ۱۳۹۸۳۴ کیلو در مجموع
ینی ۸.۵ کیلو تو هر چرخ
دیسک فولادی با توجه به ابعاد بزرگی که توی این ماشین داره فکر نمیکنم زیر ۲۵ کیلو در بیاد
علی
۱۸ آذر ۱۳۹۸تشکر
Shirko
۱۷ آذر ۱۳۹۸از بنز و ب ام و خیلی زیباتره .
Long Live PetrolHeads
۱۷ آذر ۱۳۹۸به تیم طراحی آئودی به خاطر این ماشین باید دست مریزاد گفت
یکی از زیباترین ماشین های حال حاضر جهانه.
عکس دوم آدمو دیوانه میکنه…
مجتبی
۱۷ آذر ۱۳۹۸ماشینهای آلمانی مختص اینن که ادرنالین خون ادمو بالا ببرن
ایمان
۱۷ آذر ۱۳۹۸این ماشین ، معجزه بخش پرفورمنس آئودی (RS) هست
جایی که پیشوند و پسوند RS روی محصولات آئودی باشه رقبا پشتشون به لرزه میفته ؛ کاردرست و درجه یک مثل آئودی
Jdm
۱۷ آذر ۱۳۹۸چندین سال بود بین اروپاییها طراحی مثه این چشمم رو نگرفته بود واقعا لذت میبرم از طراحی و خشونتی که داره.
به نظر من زیبایی نداره.ابهت داره عظمت داره.خشم خاصی داره.
مهرداد كمال
۱۷ آذر ۱۳۹۸عزیزانی که استیشن دوست ندارن دیگه وقتشه تجدید نظر کنن این اصل جنسه !!!! دلربا، با ابهت، جذاب و عملکردی در حد سوپراسپرت ها
علی
۱۸ آذر ۱۳۹۸اگر روی سوپر ماشین هم کار میکردن تمام بود
R8
مانی
۱۹ آذر ۱۳۹۸کسانی که با شاسی بلندشون اصلا آفرود نمیرن
چرا باید استیشنهای به این خوشگلی رو ول کنن
برن کراس اور عادی یا کوپه بخرن؟