به تازگی نسخهی S5 کابریولت به برادران کوپه و اسپورت خود در طیف محصولات آئودی S5 پیوسته و هدف این کمپانی محبوب از تولید آن رقابت با خودروهایی چون مرسدس-ای ام جی C 43 و ب ام و 440i کانورتیبل میباشد.
همانند آئودی A5 کابریولت، این خودرو نیز از جدیدترین پلتفرم MLB Evo آئودی استفاده کرده و ابعاد خارجی آن بزرگتر است اما وزن آن نسبت به مدل قبلی کاهش یافته است. S5 جدید ۴۰ کیلوگرم سبکتر است اگرچه که نسبت به مدل کوپه هنوز هم ۲۲۵ کیلو سنگینتر بوده و این موضوع به دلیل استحکام موردنیاز به خاطر حذف سقف است. آئودی ادعا میکند این خودرو ۴۰ درصد مستحکمتر از نسل قبلی است.
اضافهوزن این خودرو نسبت به مدل کوپه به این معنی است که عملکرد خودرو ضعیفتر خواهد بود؛ حداقل روی کاغذ اینگونه است. پیشرانهی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی این خودرو اگرچه قدرت ۳۴۹ اسبی دارد اما شتاب صفر تا ۱۰۰ خودرو در ۵.۱ ثانیه ثبت میشود که چهار دهم ثانیه کندتر از مدل سقف سخت است.
البته در اکثر بخشها به سختی میتوان تفاوتی را پیدا کرد. این خودرو قوی و سرزنده احساس میشود که به لطف گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری است.
البته فکر نکنید که این صدا باعث میشود خودرویی مخصوص راننده داشته باشید آئودی سیستم تعلیق را اندکی نرمتر کرده تا تکانهای بدنه که در اثر حذف سقف به وجود میآیند کاهش یابد. سواری خودرو با سفتی همراه است اما در اکثر اوقات کنترل شده بوده ولی هنوز هم کمی لرزش در مسیرهای واقعاً ناهموار دیده میشود. سیستم تعلیق نرمتر نیز باعث میشود تکانهای بدنه بیش از پیش به چشم آیند.
در باقی موارد جای گلهی چندانی وجود ندارد. سقف نرم فابریک خودرو به سرعت باز شده و تا سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت میتوان آن را باز و بسته کرد. کابین خودرو نیز هوشمند بوده و کیفیت ساخت آن درجه یک است. حتی فضای زیادی برای چهار سرنشین بالغ وجود دارد.
مشخصات آئودی S5 کابریولت
قیمت: 51385 پوند
پیشرانه: 6 سیلندر ۳ لیتری توربوی بنزینی
قدرت: 349 اسب بخار
گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 5.۱ ثانیه
حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 7.۸ لیتر در هر صد کیلومتر
KING 918 (سلطان اشتوتگارت)
۱ فروردین ۱۳۹۶اصلا استایل خوب رو ائودی تعریف میکنه …………………
peyman
۱ فروردین ۱۳۹۶باریک به ائودی طوفان کرده
Carbonado Aventador
۱ فروردین ۱۳۹۶آئودی با کمترین شلوغ کاری بدنه , زیباترین استایل رو به وجود میاره…
ماشین هایی که طراحی شلوغ تر و رادیکال تر دارن شاید درنگاه اول جذابتر باشن ولی خیلی زود دلتون رو میزنن….
ولی طراحی نرم آئودی جوریه که هم در نگاه اول جذابه هم بعد 4 5 سال مثل روز اول جذابه!
حسین
۱ فروردین ۱۳۹۶ولی انصافا سری 2 یه چیز دیگس .
رامتین
۱ فروردین ۱۳۹۶نه برادر. سری2 فعلا عقبتر از سری3 یا 4 هست. نمای عقبش هم جالب نیست. آئودی یه لول بالاتره. شما RS7 را از نزدیک ببینی، به سری 2 اصلا نگاه هم نمیکنی. سری 2 الان تو دهکوره های دارقوزآباد هم دیده میشه. ONLY AUDI
ب ام و سلطان
۱ فروردین ۱۳۹۶توهین نکنید لطفا
رامین
۱ فروردین ۱۳۹۶باشه برادر.
حالا اگه مدل بی ام و سری 2 مدل 230i که 2لیتری 250 اسبی است بیاد ایران و قیمتش حدود 300تومن باشه، برای خریدش باهاتون مشورت میکنم. (مدلهای 218 یا 220 با موتور زیر 200اسب ارزش ندارن).
البته اگه بین مسکن و خودرو آدم اشتباه کنه و انتخاب بی ارزش خودرو را برگزینه. اونم در کشور ایران. اونم در شهرستان. اونم محصول پراستهلاک آلمانی که اگه به مشکل بخوره، باید تهران بیای.
توصیه میکنم زیاد دلبسته خودرو نباشیم و سعی کنیم به خریدنش نائل بشیم. ممنون
Hamid...Audi
۲ فروردین ۱۳۹۶سری 2 رقیب آئودی A3ه…
رقیب مستقیم A5 سری4 و سری 4ه کانورتیبل هستن.
مهدی
۱ فروردین ۱۳۹۶زبان طراحی جدید ائودی معرکست انصافا وقتی یه آئودی از نزدیک میبینی تا چند دقیقه با روح و روانت بازی میکنه و به این فکر میکنی که هنر طراحی تا کجا پیشرفت داشته
سیاوش
۱ فروردین ۱۳۹۶طراحی ائودی خیلی هارمونیک متقارن منطقیه یعنی دقیقا همونیه که باید باشه انحنای بیش از حدی تو قسمت های مختلفش نداره خلاصش بگم
ساده ولی بسیار زیبا
از طراحی آئودی زده نمیشی
مهدی
۱ فروردین ۱۳۹۶البته با اینکه محصولات فولکس منظورم با خود برند vw هست، یه سر و گردن از آئودی پایین ترن ولی رگه های این طراحی تو اونا هم دیده میشه یا بهتره بگم رگه های اونا تو ائودی دیده میشه کلا بدون اغراق و ساده و در عین حال بسیار چشم نواز و لوکس
ali
۲ فروردین ۱۳۹۶کیفیت از عکسش داد میزنه…
محمد
۲ فروردین ۱۳۹۶استایل audi واقعا فوق العادست
بحث فنی و هندلینگ و شتاب و…. بماند!