آئودی

تجربه رانندگی با آئودی SQ7 جدید مدل 2020

حلقه‌های پرقدرت...

این جدیدترین نسخه از آئودی SQ7 است، مخوف‌ترین نسخه از بزرگ‌ترین شاسی‌بلند این شرکت…

آئودی SQ7

آئودی پیشرانه ۸ سیلندر دیزلی قبلی را کنار گذاشته و از نیروگاه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی جدیدی در رقیب رنجروور اسپورت SVR استفاده کرده است. این خودرو با در نظر گرفتن مشتریان اروپایی توسعه نیافته بلکه بیشتر تمرکز خود را روی آمریکای شمالی و چین گذاشته جایی که خودروهای دیزلی پرفورمنس خواهان چندانی ندارند اما تشنه‌ی شاسی بلندهای بزرگ و قدرتمندی همچون SQ7 هستند.

آئودی SQ7

پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری جدید در اکثراً محصولات آئودی و گروه فولکس‌واگن از RS7 گرفته تا پورشه پانامرا، بنتلی کانتیننتال GT و حتی لامبورگینی اوروس دیده می‌شود.

آئودی SQ7

اما این نیروگاه آهنین در SQ7 جدید قدرت ۵۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۷۷۰ نیوتون متری تولید می‌کند. قدرت بیشتر پیشرانه روی شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت تأثیر مثبتی داشته و آن را از حدود ۵ ثانیه در نسخه قبلی به ۴ ثانیه نزدیک‌تر کرده است. بهبودهای پرفورمنس این قدبلند اسپورت چشمگیر بوده و اینجاست که شخصیت قدرتمند پیشرانه ۸ سیلندر در یک شاسی‌بلند هفت نفره خودش را نشان می‌دهد.

آئودی SQ7

SQ7 اگرچه قدرت بیشتری داشته اما مصرف سوخت آن تقریباً به اندازه قبل بوده و البته سر و صدای تولیدی نیز نسبت به مدل دیزلی قبلی کاهش یافته است. اگر بخواهیم انتقادی از این پیشرانه داشته باشیم باید به شخصیت آن اشاره کنیم که به پای پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری مرسدس-ای ام جی، نیروگاه ۴.۴ لیتری ب ام و X5 M50i و پیشرانه ۵ لیتری سوپرشارژردار جگوار اف پیس SVR نمی‌رسد.

آئودی SQ7

البته SQ7 جانور متمایزی نسبت به دیگر شاسی بلندهای داغ بازار بوده و نام آن نیز همین موضوع را نشان می‌دهد. عدم استفاده از نشان پرچم‌دار RS باعث شده فضای کافی برای ارائه راحتی و آسایش در کابین وجود داشته باشد. برخی رقبا از این نظر عمده تمرکز خود را روی حداکثر پرفورمنس گذاشته‌اند. نتیجه اینکه SQ7 نرم‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کردید.

آئودی SQ7

سواری خودرو نرم بوده و سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس ۸ سرعته مبدل گشتاور هماهنگی خوبی با کل مجموعه دارند؛ اما کیفیت سواری خودرو ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. سیستم تعلیق بادی تطبیقی به همراه تنظیمات خاص S به‌صورت استاندارد وجود داشته و وقتی حالت رانندگی کامفورت را انتخاب کنید SQ7 سواری بهتری نسبت به مرسدس یا ب ام و خواهد داشت.

آئودی SQ7

و این سواری نرم بدون قربانی کردن کنترل حرکات بدنه به دست آمده است. با انتخاب حالت دینامیک رانندگی سواری خودرو کمی سفت تر خواهد شد اما هنوز هم راحت‌تر از رقبا خواهد بود. شاسی بلندهای پرفورمنس معدودی در پیچ‌ها حس خاصی دارند و SQ7 نیز از این قضیه مستثنا نیست اما این خودرو به لطف فرمان پذیری تمامی چرخ ها پایداری مثال‌زدنی و اعتمادبه‌نفس بالایی دارد.

آئودی SQ7

برسیم به کابین که ترکیبی از صفحات نمایش مرکزی و کاکپیت مجازی ۱۲.۳ اینچی می‌باشد. صندلی‌های اسپورت با لوگوی S و فرمان جدید نیز جزو ویژگی‌های برجسته کابین هستند. در بدنه نیز کیت اسپورت تری بکار رفته است. سطح تجهیزات این خودرو نیز از نسخه‌های S لاین مدل عادی گرفته شده است.

آئودی SQ7

SQ7 به‌صورت پنج و هفت‌نفره در دسترس بوده و فضای بار ۷۰۵ لیتری آن نیز قابل‌توجه است. نسخه‌های فول این خودرو بلک ادیشن و ورسپرانگ هستند که از تجهیزات بیشتر و ظاهر متمایزتری برخوردار هستند.

اگر هنوز هم راحتی را به سرعت ترجیح می‌دهید آئودی SQ7 گزینه قابل تاملی در بازار شاسی بلندهای پرفورمنس خواهد بود. این خودرو به اندازه مرسدس یا ب ام و هیجان‌انگیز نیست اما کروزری مناسب برای فواصل طولانی بوده و افزودن پیشرانه ۸ سیلندر بنزینی نیز باعث شده شخصیتی سریع‌تر و قوی‌تر از قبل داشته باشد. البته هزینه‌های نگهداری چنین خودرویی نیز بیشتر شده و این موضوعی طبیعی است.

مشخصات آئودی SQ7 TFSI کواترو تیپ ترونیک

  • قیمت: 78190 پوند
  • پیشرانه: 8 سیلندر ۴ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: 500 اسب بخار/۷۷۰ نیوتون متر
  • گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 4.۱ ثانیه
  • حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 12.۱ لیتر در هر صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. ماکان

    ۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (788 ديدگاه)

    سلام . انشاالله که هرچه سریعتر نسخه ی RSQ7 آئودی را هم بسازند و تولید انبوه کنند. البته جوری که قدرت آن حد اقل 600 اسب بخار باشد . در ضمن نسخه ی RS8 که مال A8 هستش را هم بسازند و تولید انبوه کنند .

    موافقم 8
    مخالفم 5
  2. مهدی موتورز

    ۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1239 ديدگاه)

    آئودی محصول کم قیمت واسه عموم مردم داره یا همشون قیمت اندازه ۷۰۰۰۰ پوند دارن؟

    موافقم 14
    مخالفم 1
    1. Hussein

      ۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (361 ديدگاه)

      نه باو دادا مدل های ارزون هم داره
      پایه همین ماشین( Q7)حدود پنجاه هزار پونده البته با تخفیف

      موافقم 18
    2. علی

      ۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (164 ديدگاه)

      آئودی a3 :
      33 هزار دلار

      آئودی q3:
      36 هزار دلار

      دلار خیلی کم تر از پونده

    3. سهند

      ۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (670 ديدگاه)

      چرا فروش آئودی نسبت به رقبایش کمتره (حداقل تو آمریکا با بنز و بی ام و اختلاف زیادی داره در فروش)حتی فروش تسلا از آئودی در آمریکا بیشتر شده! آئودی چه چیزی ندارد که فروشش کمترهست نسبت به بنز و بی ام و؟

      موافقم 10
      مخالفم 3
    4. Hamid...Audi

      ۱۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (713 ديدگاه)

      مدل های کوچک A1 , S1 قیمتی تو رنج ۲۰۰۰۰ دلار دارند.

  3. MAHDI

    ۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    کاربردی، راحت، لوکس و جذاب هستش?

    موافقم 31
    مخالفم 1
    1. Hadi

      ۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2199 ديدگاه)

      آئودی رو دست نداره تو طراحی و نوآوری ?
      با این که تمام محصولاتش از یک زبان طراحی استفاده میکنن در طول زمان خسته کننده و قدیمی نمیشن درست مثل لکسس و پژو

      موافقم 15
      مخالفم 4
  4. Hussein

    ۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    یه دونه از همین ماشین تازه نسخه پایه تصادف کرده بود
    اصلا حال کردم‌ فقط نگاش کنم لامصب تو چقد ایمنی و سفت (شبیه نیسان گاویی خودمون میمونه ??
    از درو پنجره فقط ایربگ ریخته بود بیرون انگار داخل ایربگ بودن نه ماشین

    موافقم 16
    مخالفم 2
  5. h!$@//

    ۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (947 ديدگاه)

    طراحیشو با جدیدای بنز و بیمر مقایسه کنین????
    با این که خودم بیمر فنم ولی ارباب خلقه ها داره میشه ارباب طراحی المان
    البته در کنار پورشه چون اونم اصالت ازش میباره.
    البته شاسی های بنز و بیمر هم خوبن مثلا x5m?
    افرین ائودی❤

    موافقم 13
    مخالفم 4
  6. فلکی

    ۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (5 ديدگاه)

    واقعا خیلی راحت و جاداره. از وقتی خریدم تفاوتش با لندکروز روز به روز بیشتر برام آشکار میشه.
    خدارو شکر از تویوتا به سمت آئودی رفتم. واقعا ماشین آلمانی یه چیز دیگست.

    موافقم 9
    مخالفم 2
  7. زیزیگولو

    ۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (6038 ديدگاه)

    انتخاب بین ﺁﺋﻮﺩﯼ SQ7 و ﺁﺋﻮﺩﯼ Q7 سخته چون هر دوتاشون عالین

    موافقم 8
    مخالفم 1
  8. ارشیاSVJ

    ۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    چرا من فک میکردم دیگه تولید نمیشه؟

  9. محمد ب

    ۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (228 ديدگاه)

    ( اگر بخواهیم انتقادی از این پیشرانه داشته باشیم باید به شخصیت آن اشاره کنیم که به پای پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری مرسدس-ای ام جی، نیروگاه ۴.۴ لیتری ب ام و X5 M50i و پیشرانه ۵ لیتری سوپرشارژردار جگوار اف پیس SVR نمی‌رسد)
    این آئودی چشه
    باز هم شکستی دیگر

    موافقم 3
    مخالفم 10
    1. Real

      ۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (38 ديدگاه)

      موتور چیزیش نیس همین موتور چطور رو اوروس یا پانامرا هست میگن یه چیز دیگس و ازونا سرتره حالا رو این بد شد!؟

  10. مهرداد كمال

    ۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2000 ديدگاه)

    ای کاش رنگ مات داشت و از کروم استفاده نمیکرد بنظرم خیلی جذابتر بود مثلا جای این قسمتهای کروم فیبرکربن استفاده میکرد

    موافقم 3
    مخالفم 3
  11. Behrouz anzali

    ۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (9 ديدگاه)

    خوشکله

    موافقم 3
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا