این جدیدترین نسخه از آئودی SQ7 است، مخوفترین نسخه از بزرگترین شاسیبلند این شرکت…
آئودی پیشرانه ۸ سیلندر دیزلی قبلی را کنار گذاشته و از نیروگاه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی جدیدی در رقیب رنجروور اسپورت SVR استفاده کرده است. این خودرو با در نظر گرفتن مشتریان اروپایی توسعه نیافته بلکه بیشتر تمرکز خود را روی آمریکای شمالی و چین گذاشته جایی که خودروهای دیزلی پرفورمنس خواهان چندانی ندارند اما تشنهی شاسی بلندهای بزرگ و قدرتمندی همچون SQ7 هستند.
پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری جدید در اکثراً محصولات آئودی و گروه فولکسواگن از RS7 گرفته تا پورشه پانامرا، بنتلی کانتیننتال GT و حتی لامبورگینی اوروس دیده میشود.
اما این نیروگاه آهنین در SQ7 جدید قدرت ۵۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۷۷۰ نیوتون متری تولید میکند. قدرت بیشتر پیشرانه روی شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت تأثیر مثبتی داشته و آن را از حدود ۵ ثانیه در نسخه قبلی به ۴ ثانیه نزدیکتر کرده است. بهبودهای پرفورمنس این قدبلند اسپورت چشمگیر بوده و اینجاست که شخصیت قدرتمند پیشرانه ۸ سیلندر در یک شاسیبلند هفت نفره خودش را نشان میدهد.
SQ7 اگرچه قدرت بیشتری داشته اما مصرف سوخت آن تقریباً به اندازه قبل بوده و البته سر و صدای تولیدی نیز نسبت به مدل دیزلی قبلی کاهش یافته است. اگر بخواهیم انتقادی از این پیشرانه داشته باشیم باید به شخصیت آن اشاره کنیم که به پای پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری مرسدس-ای ام جی، نیروگاه ۴.۴ لیتری ب ام و X5 M50i و پیشرانه ۵ لیتری سوپرشارژردار جگوار اف پیس SVR نمیرسد.
البته SQ7 جانور متمایزی نسبت به دیگر شاسی بلندهای داغ بازار بوده و نام آن نیز همین موضوع را نشان میدهد. عدم استفاده از نشان پرچمدار RS باعث شده فضای کافی برای ارائه راحتی و آسایش در کابین وجود داشته باشد. برخی رقبا از این نظر عمده تمرکز خود را روی حداکثر پرفورمنس گذاشتهاند. نتیجه اینکه SQ7 نرمتر از آن چیزی است که فکرش را میکردید.
سواری خودرو نرم بوده و سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس ۸ سرعته مبدل گشتاور هماهنگی خوبی با کل مجموعه دارند؛ اما کیفیت سواری خودرو ما را تحت تأثیر قرار میدهد. سیستم تعلیق بادی تطبیقی به همراه تنظیمات خاص S بهصورت استاندارد وجود داشته و وقتی حالت رانندگی کامفورت را انتخاب کنید SQ7 سواری بهتری نسبت به مرسدس یا ب ام و خواهد داشت.
و این سواری نرم بدون قربانی کردن کنترل حرکات بدنه به دست آمده است. با انتخاب حالت دینامیک رانندگی سواری خودرو کمی سفت تر خواهد شد اما هنوز هم راحتتر از رقبا خواهد بود. شاسی بلندهای پرفورمنس معدودی در پیچها حس خاصی دارند و SQ7 نیز از این قضیه مستثنا نیست اما این خودرو به لطف فرمان پذیری تمامی چرخ ها پایداری مثالزدنی و اعتمادبهنفس بالایی دارد.
برسیم به کابین که ترکیبی از صفحات نمایش مرکزی و کاکپیت مجازی ۱۲.۳ اینچی میباشد. صندلیهای اسپورت با لوگوی S و فرمان جدید نیز جزو ویژگیهای برجسته کابین هستند. در بدنه نیز کیت اسپورت تری بکار رفته است. سطح تجهیزات این خودرو نیز از نسخههای S لاین مدل عادی گرفته شده است.
SQ7 بهصورت پنج و هفتنفره در دسترس بوده و فضای بار ۷۰۵ لیتری آن نیز قابلتوجه است. نسخههای فول این خودرو بلک ادیشن و ورسپرانگ هستند که از تجهیزات بیشتر و ظاهر متمایزتری برخوردار هستند.
اگر هنوز هم راحتی را به سرعت ترجیح میدهید آئودی SQ7 گزینه قابل تاملی در بازار شاسی بلندهای پرفورمنس خواهد بود. این خودرو به اندازه مرسدس یا ب ام و هیجانانگیز نیست اما کروزری مناسب برای فواصل طولانی بوده و افزودن پیشرانه ۸ سیلندر بنزینی نیز باعث شده شخصیتی سریعتر و قویتر از قبل داشته باشد. البته هزینههای نگهداری چنین خودرویی نیز بیشتر شده و این موضوعی طبیعی است.
مشخصات آئودی SQ7 TFSI کواترو تیپ ترونیک
- قیمت: ۷۸۱۹۰ پوند
- پیشرانه: ۸ سیلندر ۴ لیتری توربوی بنزینی
- قدرت/گشتاور: ۵۰۰ اسب بخار/۷۷۰ نیوتون متر
- گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۱ ثانیه
- حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: ۱۲.۱ لیتر در هر صد کیلومتر
ماکان
۸ مهر ۱۳۹۹سلام . انشاالله که هرچه سریعتر نسخه ی RSQ7 آئودی را هم بسازند و تولید انبوه کنند. البته جوری که قدرت آن حد اقل 600 اسب بخار باشد . در ضمن نسخه ی RS8 که مال A8 هستش را هم بسازند و تولید انبوه کنند .
مهدی موتورز
۸ مهر ۱۳۹۹آئودی محصول کم قیمت واسه عموم مردم داره یا همشون قیمت اندازه ۷۰۰۰۰ پوند دارن؟
Hussein
۸ مهر ۱۳۹۹نه باو دادا مدل های ارزون هم داره
پایه همین ماشین( Q7)حدود پنجاه هزار پونده البته با تخفیف
علی
۸ مهر ۱۳۹۹آئودی a3 :
33 هزار دلار
آئودی q3:
36 هزار دلار
دلار خیلی کم تر از پونده
سهند
۹ مهر ۱۳۹۹چرا فروش آئودی نسبت به رقبایش کمتره (حداقل تو آمریکا با بنز و بی ام و اختلاف زیادی داره در فروش)حتی فروش تسلا از آئودی در آمریکا بیشتر شده! آئودی چه چیزی ندارد که فروشش کمترهست نسبت به بنز و بی ام و؟
Hamid...Audi
۱۱ مهر ۱۳۹۹مدل های کوچک A1 , S1 قیمتی تو رنج ۲۰۰۰۰ دلار دارند.
MAHDI
۸ مهر ۱۳۹۹کاربردی، راحت، لوکس و جذاب هستش?
Hadi
۸ مهر ۱۳۹۹آئودی رو دست نداره تو طراحی و نوآوری ?
با این که تمام محصولاتش از یک زبان طراحی استفاده میکنن در طول زمان خسته کننده و قدیمی نمیشن درست مثل لکسس و پژو
Hussein
۸ مهر ۱۳۹۹یه دونه از همین ماشین تازه نسخه پایه تصادف کرده بود
اصلا حال کردم فقط نگاش کنم لامصب تو چقد ایمنی و سفت (شبیه نیسان گاویی خودمون میمونه ??
از درو پنجره فقط ایربگ ریخته بود بیرون انگار داخل ایربگ بودن نه ماشین
h!$@//
۸ مهر ۱۳۹۹طراحیشو با جدیدای بنز و بیمر مقایسه کنین????
با این که خودم بیمر فنم ولی ارباب خلقه ها داره میشه ارباب طراحی المان
البته در کنار پورشه چون اونم اصالت ازش میباره.
البته شاسی های بنز و بیمر هم خوبن مثلا x5m?
افرین ائودی❤
فلکی
۸ مهر ۱۳۹۹واقعا خیلی راحت و جاداره. از وقتی خریدم تفاوتش با لندکروز روز به روز بیشتر برام آشکار میشه.
خدارو شکر از تویوتا به سمت آئودی رفتم. واقعا ماشین آلمانی یه چیز دیگست.
زیزیگولو
۸ مهر ۱۳۹۹انتخاب بین ﺁﺋﻮﺩﯼ SQ7 و ﺁﺋﻮﺩﯼ Q7 سخته چون هر دوتاشون عالین
ارشیاSVJ
۸ مهر ۱۳۹۹چرا من فک میکردم دیگه تولید نمیشه؟
محمد ب
۹ مهر ۱۳۹۹( اگر بخواهیم انتقادی از این پیشرانه داشته باشیم باید به شخصیت آن اشاره کنیم که به پای پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری مرسدس-ای ام جی، نیروگاه ۴.۴ لیتری ب ام و X5 M50i و پیشرانه ۵ لیتری سوپرشارژردار جگوار اف پیس SVR نمیرسد)
این آئودی چشه
باز هم شکستی دیگر
Real
۹ مهر ۱۳۹۹موتور چیزیش نیس همین موتور چطور رو اوروس یا پانامرا هست میگن یه چیز دیگس و ازونا سرتره حالا رو این بد شد!؟
مهرداد كمال
۹ مهر ۱۳۹۹ای کاش رنگ مات داشت و از کروم استفاده نمیکرد بنظرم خیلی جذابتر بود مثلا جای این قسمتهای کروم فیبرکربن استفاده میکرد
Behrouz anzali
۹ مهر ۱۳۹۹خوشکله